Strona 1 z 1
Pytanie od reduktor
: czw gru 16, 2010 11:50 pm
autor: s4e
Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
Re: Pytanie od reduktor
: czw gru 16, 2010 11:55 pm
autor: gri74
do czego,z jakim silnikiem , jakie mosty, jakie koła ...
Re: Pytanie od reduktor
: pt gru 17, 2010 12:07 am
autor: s4e
do 2.9, 150KM (było

), mosty K, 32 później 34" kopia śmexa.
Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 12:06 am
autor: mucha25wroclaw
Z jakiego
Aro
240
243
10,4
benzyna
diesel

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 12:11 am
autor: s4e

Ze zdjęć się wywnioskuje?
Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 1:46 pm
autor: woy-tek
wstaw fotkę

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 3:44 pm
autor: Gabriel Tatoj
WITAJCIE
s4e pisze:Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
Problem w doradzaniu polega na tym , że poszczególne podzepoły i zepoły tworzonego (narazie wirtualnie)układu przenoszącego napęd nie są pudełkiem z klockami LEGO, z których można ułożyć coś w dowolnej konfiguracji.
Reduktor z ARO serii 240 to bardzo dobry,lekki,bezproblemowy w eksploataci, pancerny i praktycznie bezobsługowy grat w układzie napędowym
Nie wiemy jakie masz możliwości, jakie zaplecze teoretyczne i wiedzę potrzebną do kojarzenia w całoś mniej lub bardziej egzotycznych podzespołów układów napędowych
Nie czepiam się, ale
sam reduktor z ARO jest fabrycznie przygotowany do pracy w monobloku ze skrzynią biegów

. Można oczywiście zrobić bardzo wiele, ale to nie takie proste. Wałek zdawczy skrzyni biegów jest zakończony wielowypustem na którym osadzone jest koło zębate odpowiedzialne za napęd zwolniony naszego pojazdu i zarazem posiada ,,zapinkę" do łączenia z wałkiem zdawczym reduktora. A więc jest to zarazem pierwsze z sześciu kół reduktora.
Można wykorzystać część korpusu skrzyni biegów- jej tylną część do której dokręcony jest reduktor i dorobić odpowiedni łącznik-adapter podparty w łożysku spełniający rolę wałka zdawczego na który osadzimy nasze oryginalne koło zębate. Można też dorobić zupełnie nową płytę pośrednią która spełni rolą adaptera pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem. Poza tym; nie każda skrzynia może być dobrym materiałem na ,,przytulanie" do niej jakichkolwiek płyt, reduktorów,adapterów itd.
Takie motanie wymaga zaplecza, a Ci którzy mają powyższe zaplecze powinni jednak posiadać niezbędną wiedzę do prowadzenia powyższych przeróbek
Pod tym tematem też jest o reduktorze (i nie tylko)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=53&t=77094
POZDRAWAIM

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 10:28 pm
autor: s4e
Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 10:56 pm
autor: Gabriel Tatoj
No więc w tej chwili sam rduktor jest bezużyteczny, dla tego, że niema możliwości zapodać napędu na widoczne koło zębate- to którego kawałek widać z lewej strony. To koło odpowiada za napęd 4X4 . Jest potrzebna płyta pośrednia oraz wałek z osadzonym na nim kołem zdawczym łączącym mechanicznie skrzynię z tym reduktorem.

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 11:02 pm
autor: s4e
Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.
Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 11:08 pm
autor: Gabriel Tatoj
s4e pisze:Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.
To ten dobry reduktor
Dobrze się zastanów jak zrobisz jego połączenie ze skrzynią, żeby wszystko był w idealnej osi, w idealnej odległości i jeszcze razem zamocowane

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 11:10 pm
autor: s4e
Gumowe sprzęgło

Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 11:32 pm
autor: Gabriel Tatoj
Re: Pytanie od reduktor
: sob gru 18, 2010 11:47 pm
autor: s4e
Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
Re: Pytanie od reduktor
: ndz gru 19, 2010 12:18 pm
autor: Gabriel Tatoj
WITAJCIE NIEDZIELNIE
s4e pisze:Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
Posiadam , ale nie jestem przekonany czy jedno i drugie nie pójdzie na zmarnowanie

Małoprawdopodobe żebyś skrzynię z 2,9 dał rady połączyć w monoblok z reduktorem ARO
Pozwól , że i ja coś zapytam; gdzie jest skrzynia z ARO którą pozbawiłeś reduktora i dla czego nie możesz ją wykorzystać w motaniu przy zmocie

Wałek ze skrzyni ARO -zdawczy jest raczej nieprzydatny w całości i najlepiej jest dorobić taki krótki z frezem na omawiane koło, średnicą pod łożysko(czterobieżniowe serii 32) i wielowypust pod zabierak od zewnętrznej strony reduktora. Wszystko oczywiście zabudowane w płycie która zarazem będzie elementem montażowym- nośnym reduktora w ramie

Skrzynia z 2,9 jest stosunkowo krótka i myśłę, że połączenie jej z reduktorem krótkim wałkiem na krzyżakach powinno się powieść

Re: Pytanie od reduktor
: ndz gru 19, 2010 11:22 pm
autor: s4e
Ale przecież zapłacę za to, więc w czym problem, nawet jeśli się zmarnuje? Na razie kompletuję graty, myślałem o skrzyni automatycznej, a ta już taka krótka nie jest niestety. Skrzynia aro dawno temu zmieniła właściciela...
Re: Pytanie od reduktor
: pn gru 20, 2010 9:41 am
autor: Kaktus
Polecam ten reduktor jest bardzo mocny mam z 2,9 efi forda całą skrzynię z 33" kołami zresztą któryś z czołowych zawodników miał ten reduktor z 5 litrowym 300 konnym BMW

Re: Pytanie od reduktor
: pt cze 17, 2011 5:31 pm
autor: michaswappa
Cześć po długiej nieobecności!
Pytanie czy zmieszczę do mojego muscela silnik od mercedesa labo 300 lub ten 2,9 diesel(wymiary oba mają te same) skrzynka od merola i reduktor od honkera i czy nie będę miał za krótkiego tylnego wału napędowego, Oczywiście wałek pośredni planuje o długości 22 cm, bo chyba takie się robi??
Re: Pytanie od reduktor
: ndz wrz 25, 2011 11:13 am
autor: aaliyah
Witam
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej

( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada

Prosze o Kontakt na PW

Re: Pytanie od reduktor
: ndz wrz 25, 2011 2:54 pm
autor: Gabriel Tatoj
WITAJCIE
aaliyah pisze:Witam
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej

( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada

Prosze o Kontakt na PW

Jest kilka typów tego koła i w zależności od tego jaka była skrzynia z którą współpacował reduktor takie było koło zdawcze skrzyni.
Poza tym nowsze reduktory są na łożyskach stożkowych i tam koła mają skos w inną stronę , a więc dodatkowa inność
W zależności od tego jaką masz-będziesz miał skrzynię, takiego potrzebujesz koła
POZDRAWIAM

Re: Pytanie od reduktor
: pn wrz 26, 2011 2:19 pm
autor: aaliyah
Re: Pytanie od reduktor
: pn wrz 26, 2011 7:56 pm
autor: Gabriel Tatoj
WITAJCIE
Jak rozumiem masz skrzynię z Tczewa-
LUBLIN I + 4c90 oraz reduktor z ARO starszego typu

No więc jeszcze nam napisz w jaki sposób połączysz te dwa podzespoły ze sobą

Na załaczonych fotkach widzisz płytę pośrednią-adapter który służy jako łącznik pomiędzy skrzynią Tczew i reduktorem ARO w którym od razu znajduje się łożysko w specjalnej oprawie
Koło które potrzebujesz jest dosyć egzotyczne ponieważ to stare rozwiązanie z lat 90-tych kiedy stosowano starsze reduktory konfigurowane z różnymi skrzyniami. Łatwiej jest zdobyć koło do nowszego typu reduktora na łożyskach stożkowych
POZDRAWIAM

Re: Pytanie od reduktor
: wt wrz 27, 2011 4:41 pm
autor: aaliyah