Monstrak by Caiman

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » pn paź 24, 2011 10:33 am

Witam !
Chciałbym przedstawić proces budowy swojego samochodu. Muscel, którego posiadałem, miał przejść parę drobnych modyfikacji: montaż reduktora, wzmocnienie hamulców, montaż klatki bezpieczeństwa, wciągarkę elektryczną, itp. Jednakże w trakcie demontażu pojawiały się ciągle nowe pomysły, nowe rozwiązania i tak doszło do realizacji nowego samochodu, a z Muscela zostały tylko mosty. Mimo, że w chwili obecnej wkład rumuńskiej myśli technicznej jest niewielki, to dusza pozostała Muscela i dlatego też projekt prezentowany jest na tej stronie. Budowa miała zakończyć się 24.06.2011 roku, ale mimo szczerych chęci i zapału, czasu nie starczyło. Samochód budowany jest w 99% nocą pomiędzy godziną ok. 22 a 2 (tylko wtedy mogę poświęcić na to czas). Poniżej fotorelacja z budowy z dalszymi wyjaśnieniami.

1) Tak wyglądał Muscel przed przeróbką:
Obrazek
Obrazek
2) W pierwszym etapie wymyśliłem sobie co by wymienić resory na sprężyny, więc potrzebny był dawca elementów - LR Discovery
Obrazek

3) Zawieszenie nijak pasowało do ramy Muscela, pierwotnie chciałem przerabiać ramę, ale zakres robót przy szlifowaniu, jak i stan profili skłonił mnie do poszukania lepszego rozwiązania
Obrazek
I tutaj tylko ja widziałem swój nowy samochód :D

4) Pierwsze przymiarki nowej ramy do zawieszenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5) Wahacze musiałem troszkę zmodyfikować:
Obrazek

6) Monstrak stoi już na kołach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

7) Montaż układu kierowniczego - przekładnia ze wspomaganiem od Lublina:
Obrazek

8) Pierwszy test zawieszenia:
Obrazek

9) Przymiarka montażu serduszka - silnik MB 300D - jeszcze bez reduktora
Obrazek
Obrazek

10) W międzyczasie prace nad nowym układem hamulcowym - i tu wielkie dzięki za pomoc Piotrkowi_243 z tegoż forum:
- tarcze kotwiczne przód:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
- tarcze kotwiczne tył:
Obrazek

cdn..

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » wt paź 25, 2011 11:17 am

11) Hamulce pomontowane:
- tył - zaciski ford scorpio, tarcze suzuki vitara:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

- przód - zaciski LR Discovery, tarcze Lublin
Obrazek
Obrazek

12) Budowa klatki bezpieczeństwa - samochód nabiera kształtów
Obrazek

I pierwsze przymiarki - kolega trochę duży jest, ale się mieści :D
Obrazek

Póki co pick-up
Obrazek

13) Mam już czym sterować, jest radość
Obrazek
Obrazek

14) Tak mniej więcej to będzie wyglądała całość, zbiornik od Disco dopasowany
Obrazek

15) Reduktor od Gaza 66 przymocowany na wspólnej ramie wraz z skrzynią biegów
Obrazek
Obrazek

16) Jeszcze tylko amortyzatory (Lublin) i zawieszenie nabiera kształtów:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

17) Wariacje z wałem, ale nie wypaliło, wróciłem do oryginału
Obrazek

18) Pracy nad klatką ciąg dalszy - montaż progów i maski
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

19) Tyle zostało z Muscela, jakby ktoś reflektował to proszę na priva
Obrazek
Obrazek
Obrazek

20) Tego elementu poszukuję - PTO do reduktora Gaz 66 - gdyby ktoś, coś to także na priva proszę - zdjęcie zapożyczone
Obrazek
Obrazek

cdn..

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17621
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Zibi » wt paź 25, 2011 1:43 pm

Fajne :)2 Z czego te progresywne sprężyny? Tylne wahacze nie za krótkie? jest jak widzę duży skok w górę ale chyba niewielki w dół?

Awatar użytkownika
bzibziak
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt lip 02, 2010 5:04 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: bzibziak » wt paź 25, 2011 1:58 pm

bardzo fajne, a ile będzie to ważyć? Albo ile już waży? :>
Facet bez gaci zyskuje lub traci.

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » wt paź 25, 2011 2:03 pm

Witam !
Sprężyny są od Disco, tyle, że zamienione tył na przód. Wahacze tylne jak i przednie także od Disco przód. Skoku w dół na sprężynach nie bardzo mam jak przetestować - sprawdzi się w praktyce, bez sprężyn wyszło jakieś 30-35 cm

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » wt paź 25, 2011 2:05 pm

Docelowo nie więcej niż 1800 kg, po cichu liczę na 1700 kg

Awatar użytkownika
dzelo23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 4:45 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: dzelo23 » wt paź 25, 2011 9:40 pm

AAAaaaa zamaszyscie superaśnie :P

Maciek_KSF
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt sty 04, 2011 2:09 pm
Lokalizacja: Nowa Sól / Zielona Góra

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Maciek_KSF » wt paź 25, 2011 9:57 pm

amorki od czego? ;D

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » śr paź 26, 2011 2:18 am

Lublin, z przodu dłuższe, z tyłu trochę krótsze - tego w opisie na Allegro nie było :(

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40638
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Mroczny » śr paź 26, 2011 6:06 am

bardzo mnie się podoba staranność ślusarska

:)2

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: pilmar » czw paź 27, 2011 12:00 pm

o przystawkę do reduktora gaza66 zapytaj kolegę forumowego o nicku "Mikołaj" z Opola.
Ja od niego kupowałem cały reduktor z pto.

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: adas bombowiec » czw paź 27, 2011 12:51 pm

Fajna sprawa :)2 Widac dobre wykonanie. Tylko te wachacze sa pod sporym katem. Nie myslales, zeby troche obnizyc ich mocowanie na ramie?

aldo.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 3:06 pm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: aldo. » czw paź 27, 2011 6:06 pm

:)2 dobra robota

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Wojtek_W » czw paź 27, 2011 6:20 pm

:)2 :)2

Swietna robota.

Ps. Zawsze palem szczera nienawiscia do ludzi potrafiacych tak ladnie robic konstrukcje z gietych rur. :)11 :)21
Jak Wy to k**a robicie,ze to takie ladne i symetryczne zawsze wychodzi? :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
farfocel
Posty: 625
Rejestracja: wt sie 02, 2011 9:58 pm
Lokalizacja: Gniezno

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: farfocel » czw paź 27, 2011 7:17 pm

Ile piwa przy tym wypiłeś ?? :)21

Dobra robota :)2 , powodzenie w dalszej realizacji
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » sob paź 29, 2011 10:06 am

Witam !
Oj piwa to przy tej robocie poszło dużo, jakieś 10 paletek myślę - ale nie wszystko piłem sam :D
Mocowań przy ramie nie chciałem obniżać z dwóch powodów, pierwszy to taki, że mocowanie poniżej ramy jest zawsze słabsze niż przy ramie (dużo większe siły obciążające podłużnice), po drugie niec chciałem, żeby coś wystawało z ramy, o co na przeszkodzie można się powiesić, a pogięcie takiego mocowania kończy zabawę w terenie (np. bez tłumika można jechać dalej, bez wahacza raczej trudno). Jeśli kąty będą zbyt duże i będzie to ograniczeniem dla konstrukcji, zawsze można wstawić dłuższe wahacze i przesunąć mocowania bliżej siebie.

21) Całość rozebrana, teraz tylko wszystko pospawać i pomalować, skrócić zbędne elementy ramy i dorobić mocowania szekli
Obrazek
Obrazek

22) No i lakier gotowy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

23) Samochód na powrót stoi na kołach
Obrazek
Obrazek

24) Układ napędowy umyty czeka na ostateczny montaż
Obrazek
Obrazek

25) Samochód też gotowy na dalszy montaż
Obrazek
Obrazek

25) Trwa uzbrajanie - montowanie elementów, tu miało wszystko iść sprawnie, godziny lecą a wizualnie niewiele się zmienia :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

26) Montaż wydechu - pojawiają się nowe mocowania, co trochę psuje pracę lakiernika :D
Obrazek
Obrazek

27) Widok z lotu ptaka
Obrazek
Obrazek
Obrazek

28) Pierwsze elementy oblachowania - coraz bardziej widoczny efekt finalny
Obrazek
Obrazek

29) Jest i pierwszy błotnik, zobaczymy ile wytrzyma walki terenowej
Obrazek

30) Na chwilę obecną, stan pojazdu wygląda jak na zdjęciach poniżej, brakuje reszty oblachowania, elektryki i paru szczegółów. Planowane pierwsze testy terenowe w listopadzie b.r.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

cdn..

Awatar użytkownika
farfocel
Posty: 625
Rejestracja: wt sie 02, 2011 9:58 pm
Lokalizacja: Gniezno

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: farfocel » sob paź 29, 2011 10:29 am

Jak coś ci nie pyknie z silnikiem, układem napędowym to wal śmiało mam wszystko od beki 300 bez turbo, silnik sprawny, skrzynia most, wał itp..
TRIKE na garbie
Y60
K160- rozbite

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » sob paź 29, 2011 11:11 am

Ech przydał by się silnik od 300d turbo

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Gabriel Tatoj » sob paź 29, 2011 3:13 pm

WITAJCIE :D
Obrazek
Górka roboty i powinno być wszystko OK. Mocowanie poprzecznego drążka jest zbyt wysoko, czy nie tak ?? To mocowanie należałoby obniżyć prawie do poziomu- tak by drążek był w poziomie w połowie skoku zawiecha ?? Teraz pojazd stoi w pozycji neutralnej, a jak zaczniesz nim upalać to oś będzie gwałtownie zmieniać swoje boczne położenie.
Ja to bym na pewno dał ,,sierżanta" gdybym sprężyny zastosował :)13
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » sob paź 29, 2011 4:19 pm

Witam !
Z przeróbką mocowania panharda poczekam do testów, i wtedy zobaczę, na ile jest ona niezbędna (póki co zachowanie się całego samochodu podczas jazdy jest dla mnie wielką niewiadomą). O sierżancie myślałem, ale za wzór wziąłem sobie rozwiązanie z Toyoty LC bodajże 80 (lub 70). Wrangler chyba ma też podobne rozwiązanie i działa. Z góry dziękuję za porady, będę wdzięczny za każde konstruktywne, które pozwolą mi ulepszyć moją konstrukcję.
Pzdr.

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: adas bombowiec » sob paź 29, 2011 6:27 pm

Jak brales zawieszenie z dyskoteki, to bylo tez wziac sierzanta, wymienic koncowke i wkladac. Sierzant ma taka przewage nad panhardem, ze jak go dobrze ustawisz, to nie straszne mu zadne katy. Jak sie uprzesz na panharda, jak wyzej wspomniano, musisz tak kombinowac, zeby byl mozliwie poziomo. Patenty sa rozne: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=pan ... 80&bih=687

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Gabriel Tatoj » sob paź 29, 2011 6:40 pm

Caiman pisze:Witam !
Z przeróbką mocowania panharda poczekam do testów, i wtedy zobaczę, na ile jest ona niezbędna (póki co zachowanie się całego samochodu podczas jazdy jest dla mnie wielką niewiadomą). O sierżancie myślałem, ale za wzór wziąłem sobie rozwiązanie z Toyoty LC bodajże 80 (lub 70). Wrangler chyba ma też podobne rozwiązanie i działa. Z góry dziękuję za porady, będę wdzięczny za każde konstruktywne, które pozwolą mi ulepszyć moją konstrukcję.
Pzdr.
Panhard jest oczywiście szeroko stosowanym rozwiązaniem i niewątpliwie sprawdza się jako element stabilizujący układu ruchowego w zawieszeniu ze sztywną osią, ale jak zwykle nie wszystko jest do wszystkiego. W pojazdach samochodowych stosowanych do eksploatacji drogowej-po czarnym jest wystarczający, ruch nadwozia w stosunku do mostu jest praktycznie minimalny. Stosując poprzeczny do pojazdu terenowego-eksploatowanego w terenie liczymy się z tym, że skok zawiecha(od kilku do kilkunastu razy większy niż w plaskaczach) będzie powodował przemieszczanie się mostu wzdłuż jego osi, a więc w poprzek do pojazdu. Sierżant jest stosowany w wielu konstrukcjach poruszających się po drogach i terenie. Na przykład wypasione autokary mają sierżanta a nie pancharda i nie są terenowo używane :)13
Nie neguję całkowicie poprzecznego, ale widzę ,że masz miejsce na obniżenie jego mocowania.

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: PiRoman » sob paź 29, 2011 7:02 pm

Co z kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Pytam, bo widzę główkę przedniego mostu mocno pochyloną. Ale widzę też jakby możliwość jej obrócenia od zwrotnic a nie znam tych mostów. Robiłeś coś z tym?


Niechcący fajne auto Ci wyjdzie z tego :)
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Gabriel Tatoj » sob paź 29, 2011 7:55 pm

PiRoman pisze:Co z kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Pytam, bo widzę główkę przedniego mostu mocno pochyloną. Ale widzę też jakby możliwość jej obrócenia od zwrotnic a nie znam tych mostów. Robiłeś coś z tym? Niechcący fajne auto Ci wyjdzie z tego :)

Miał konsultantów :)2 w tej i nie tylko tej materii a więc jeżeli nawet czegoś jeszcze nie zrobił to wie jak to ma wyglądać i funkcjonować żeby podczas eksploatacji nie wybuchło i żeby nie zrobił fikołka podczas pierwszego dodania gazu :)21
POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
Caiman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt cze 13, 2006 6:56 am
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Monstrak by Caiman

Post autor: Caiman » ndz paź 30, 2011 4:49 am

Witam
Kąt pochylenia przedniego mostu zostawiłem taki jaki był w oryginale (tylny most trochę podniosłem). Tak więc ze skrętem nie powinno być problemu. Jeśli chodzi o wypoziomowanie tylnego panharda, to poprawię to przed testami (wielkie dzięki Gabrielu za czujność).
Pzdr. Caiman

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości