Chciałbym przedstawić proces budowy swojego samochodu. Muscel, którego posiadałem, miał przejść parę drobnych modyfikacji: montaż reduktora, wzmocnienie hamulców, montaż klatki bezpieczeństwa, wciągarkę elektryczną, itp. Jednakże w trakcie demontażu pojawiały się ciągle nowe pomysły, nowe rozwiązania i tak doszło do realizacji nowego samochodu, a z Muscela zostały tylko mosty. Mimo, że w chwili obecnej wkład rumuńskiej myśli technicznej jest niewielki, to dusza pozostała Muscela i dlatego też projekt prezentowany jest na tej stronie. Budowa miała zakończyć się 24.06.2011 roku, ale mimo szczerych chęci i zapału, czasu nie starczyło. Samochód budowany jest w 99% nocą pomiędzy godziną ok. 22 a 2 (tylko wtedy mogę poświęcić na to czas). Poniżej fotorelacja z budowy z dalszymi wyjaśnieniami.
1) Tak wyglądał Muscel przed przeróbką:
2) W pierwszym etapie wymyśliłem sobie co by wymienić resory na sprężyny, więc potrzebny był dawca elementów - LR Discovery

3) Zawieszenie nijak pasowało do ramy Muscela, pierwotnie chciałem przerabiać ramę, ale zakres robót przy szlifowaniu, jak i stan profili skłonił mnie do poszukania lepszego rozwiązania

I tutaj tylko ja widziałem swój nowy samochód

4) Pierwsze przymiarki nowej ramy do zawieszenia:





5) Wahacze musiałem troszkę zmodyfikować:

6) Monstrak stoi już na kołach:



7) Montaż układu kierowniczego - przekładnia ze wspomaganiem od Lublina:



9) Przymiarka montażu serduszka - silnik MB 300D - jeszcze bez reduktora


10) W międzyczasie prace nad nowym układem hamulcowym - i tu wielkie dzięki za pomoc Piotrkowi_243 z tegoż forum:
- tarcze kotwiczne przód:



- tarcze kotwiczne tył:

cdn..