niech mnie ktoś oświeci!!!

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

niech mnie ktoś oświeci!!!

Post autor: STAS » wt paź 26, 2004 1:04 pm

niech jakiś mądry człwiek mi to potwierdzi albo mnie oswieci.
Już kolejny raz słyszę o blokadzie tylnego mostu w ARO. A wiem że aro i muscel mają bardzo zbliżoną konstrukcję jeżeli chodzi o mosty. Co więc stoi na przeszkodzie by założyć blokadę od Aro w muscelu?? A ponieważ muscel ma dwa dyfry identyczne więc była by blokada na oba mosty.
Z jednej strony przyszła mi taka myśl, z drugiej zaś wiem że nie da się tak zrobić, bo ludzie by tak robili :) a nie robią.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt paź 26, 2004 8:57 pm

ej no weźcie...

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz lis 14, 2004 11:36 am

podobno jest w aro 10,5 ale czy pasuje do muscela nie wiem

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » śr gru 08, 2004 12:47 pm

w 243 tez jest z tyłu, jakaś taka elektromechaniczna, ale jak i co to nie wiem, aha to jest w nowych aro a czy mosty takie same jak w starych, przeciez sa ludzie na forum co maja takie sprzety, napiszcie cos, mnie tez to interesuje.

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pt wrz 30, 2005 8:59 pm

Widze że post umarł a szkoda bo jestem ciekaw tych blokad :)3 :cry:
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob paź 01, 2005 12:31 am

ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą :roll:
szkoda.
A ja osatnio wziąłem dyfer na stół i zacząłęm kombinować jak by go zblokować. jak coś wymyślę to na pewno WAM POWIEM.
Korzystając z okazji apeluję do ludzi którzy coś takiego już przerabiali albo którzy znają kogoś kto zna kogoś kto to przerabiał, ażeby zamieścili tu kilka wskazówek jak zrobić blokadę przekładni w słynącym z trwałości Muscelowskim moście.
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob paź 01, 2005 9:45 pm

opaopa pisze:ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą :roll:
szkoda.
ano szkoda, ja też ddługo czekałem na odpowiedź w sprawie sprzęgiełek piast do mojego złoma i sie nie doczekałem. Ale już sam wpadłem na pomysł i będę działał.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob paź 01, 2005 10:04 pm

M-461 pisze:
opaopa pisze:ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą :roll:
szkoda.
ano szkoda, ja też ddługo czekałem na odpowiedź w sprawie sprzęgiełek piast do mojego złoma i sie nie doczekałem. Ale już sam wpadłem na pomysł i będę działał.
chyba troche demonizujecie :)21 moze poprostu nie ma tak duzo użytkownikow ARO na forum :roll: bo jakos w to ze ktos wie a nie powie to nie wierze.....
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob paź 01, 2005 10:45 pm

też raczej myślałem o pierwszej części wypowiedzi opaopa czyli że nie czytają.

E.T
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw mar 25, 2004 8:51 am
Lokalizacja: Slupsk

Post autor: E.T » ndz paź 02, 2005 5:23 pm

Witam
ja mam aruska 244 i nie ma blokady :( a przydała by sie
pozdro E.T
Pozdro 4 all
FEROZA 1,6

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » ndz paź 02, 2005 6:24 pm

W 243 blokady nie widzialem, ale w 10.4 wyglada mniej wiecej tak:
Obrazek
sklada sie z pierscienia przesuwnego (20) spinajacego walek wielowypustowy na kole talarzowym z półośką (19).
Niestety jest to blokada "jednokrotnego użytku" ze wzgledyu na małe obciążenia, które przenosi. Pęka pierscien przsesuwny (jest twardy a co za tym idzie kruchy), oraz szczerbi sie wielowypust na kole talerzowym.

Ale jak ktoś ma koncepcje na blokade w 243 to zamieniam sie w sluch. Może jakies sprzęgło kłowe? A jak wyglądała blokada w tarpanie rolniku??
pozdrawiam
wolan

Awatar użytkownika
CZOBIK
 
 
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Brzesko\Vallentuna
Kontaktowanie:

Post autor: CZOBIK » ndz paź 02, 2005 8:26 pm

:o :)4 To Tarpan rolnik ma blokadę ?? ?? ?? Zawsze myślałem że to jeżdzi na żukowskim moście.No ale skoro ma tylko jedną oś napędzaną to blokada jak najbardziej.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz paź 02, 2005 8:59 pm

o kutwa :roll: Ale bajzel w tej blokadzie...

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz paź 02, 2005 9:18 pm

CZOBIK pisze::o :)4 To Tarpan rolnik ma blokadę ?? ?? ?? Zawsze myślałem że to jeżdzi na żukowskim moście.No ale skoro ma tylko jedną oś napędzaną to blokada jak najbardziej.
Ma!! U nas w Starym Sączu mają takiego Siostry Klaryski z miejscowego klasztoru. Na silniku Fergusona - ma blokade tylnego mostu !!
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » ndz paź 02, 2005 9:27 pm

mdeja pisze:
CZOBIK pisze::o :)4 To Tarpan rolnik ma blokadę ?? ?? ?? Zawsze myślałem że to jeżdzi na żukowskim moście.No ale skoro ma tylko jedną oś napędzaną to blokada jak najbardziej.
Ma!! U nas w Starym Sączu mają takiego Siostry Klaryski z miejscowego klasztoru. Na silniku Fergusona - ma blokade tylnego mostu !!
Celem sprostowania ... nie każdy rolnik miał blokadę, była montowana na specjalne życzenie ...ale jak działała nie wiem. Później zamierzali robić automatyczną (coś jak LSD) ale chyba nic z tego nie wyszło.

A'propos tej blokady do 10.4 -- jak się zerwie, to jest nie do naprawienia, chyba ze się talerz z atakiem i przesuwkę wymieni. No i jeszcze kamienie na dzwigni (23) wycierają. Ale całe autko jest OK, lekkie i pojemne.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz paź 02, 2005 9:30 pm

Jasne że nie każdy rolnik miał blokade - do Klasztoru zamawiali jako wyposażenie dodatkowe. Załączanie jakoś z kabiny wykonywane - ale nie wiem czy podciśnieniowo czy jakoś elektrycznie??
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » pn paź 03, 2005 8:05 pm

A może by taką blokadkę do Aro założyć - takie sobie sprzęgielko wielokłowe wytoczyć .... a wałeczki zachartować....i biega.....ma kroś wolny most na zbyciu ;) ??
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... R-T_locker

Obrazek

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn paź 03, 2005 8:18 pm

Nowsze aro 24 mają blokadę tylnego dyfra, Koro powinien wiedzieć co i jak.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
wolan
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 11:33 am
Lokalizacja: prawie Rzeszów

Post autor: wolan » pn paź 03, 2005 8:42 pm

Jeśli sie nie da samemu zrobić full-lockera, to przynajmniej zrobienie taniej częściowej blokadki - instrukcja poniżej:

http://www.island4x4.com/4x4tech/axle/weldeddiff1/

tak też można.....

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 09, 2005 8:30 pm

mam most uaza z blokadą tarpana rolnika ,są zdięcia na forum uaz itd.
blokada twarda można pośmigac ,ja do uaza wymyśliłem i zrobiłem blokade 100% i jeżeli aro ma troche podobny układ rużnicowy to blokade idzie zrobić :D :)2

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 09, 2005 8:33 pm

oczywiście rozłączaną na linke,bo zaspawanie satelit to :)3

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pn paź 10, 2005 8:39 am

Cze
mój 244 ma blokade - jest załączana podcisnieniowo.
Na pewno jest inna niż w 10.4 skoro Wolan napisał o niej że jest jednorazowa. Moja zapieta niechcący przez znajomego zmieliła mi satelite, natomiast "jej" nic sie nie stało...
aha jeszcze dodam że dojechałem ze zmielona satelita z wawy do łodzi gdzie wymielnili mi dyfer (jak rozkręcili zmielony to zęby sie wysypały a kolesie stwierdzili że nie wiedzą jak tu dojechałem).
namiary na serwis ARO w łodzi: 042 679 33 03 prosić z servisem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości