Strona 1 z 1
niech mnie ktoś oświeci!!!
: wt paź 26, 2004 1:04 pm
autor: STAS
niech jakiś mądry człwiek mi to potwierdzi albo mnie oswieci.
Już kolejny raz słyszę o blokadzie tylnego mostu w ARO. A wiem że aro i muscel mają bardzo zbliżoną konstrukcję jeżeli chodzi o mosty. Co więc stoi na przeszkodzie by założyć blokadę od Aro w muscelu?? A ponieważ muscel ma dwa dyfry identyczne więc była by blokada na oba mosty.
Z jednej strony przyszła mi taka myśl, z drugiej zaś wiem że nie da się tak zrobić, bo ludzie by tak robili

a nie robią.
: wt paź 26, 2004 8:57 pm
autor: STAS
ej no weźcie...
: ndz lis 14, 2004 11:36 am
autor: Kaktus
podobno jest w aro 10,5 ale czy pasuje do muscela nie wiem
: śr gru 08, 2004 12:47 pm
autor: szybki911
w 243 tez jest z tyłu, jakaś taka elektromechaniczna, ale jak i co to nie wiem, aha to jest w nowych aro a czy mosty takie same jak w starych, przeciez sa ludzie na forum co maja takie sprzety, napiszcie cos, mnie tez to interesuje.
: pt wrz 30, 2005 8:59 pm
autor: Pierug 13
Widze że post umarł a szkoda bo jestem ciekaw tych blokad

: sob paź 01, 2005 12:31 am
autor: STAS
ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą
szkoda.
A ja osatnio wziąłem dyfer na stół i zacząłęm kombinować jak by go zblokować. jak coś wymyślę to na pewno WAM POWIEM.
Korzystając z okazji apeluję do ludzi którzy coś takiego już przerabiali albo którzy znają kogoś kto zna kogoś kto to przerabiał, ażeby zamieścili tu kilka wskazówek jak zrobić blokadę przekładni w słynącym z trwałości Muscelowskim moście.
Z góry dziękuję.
: sob paź 01, 2005 9:45 pm
autor: M-461
opaopa pisze:ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą
szkoda.
ano szkoda, ja też ddługo czekałem na odpowiedź w sprawie sprzęgiełek piast do mojego złoma i sie nie doczekałem. Ale już sam wpadłem na pomysł i będę działał.
: sob paź 01, 2005 10:04 pm
autor: Eskapada
M-461 pisze:opaopa pisze:ja też, ale albo ludzie którzy znają temat tego nie czytają, albo po prostu nie chcą się podzielić wiedzą
szkoda.
ano szkoda, ja też ddługo czekałem na odpowiedź w sprawie sprzęgiełek piast do mojego złoma i sie nie doczekałem. Ale już sam wpadłem na pomysł i będę działał.
chyba troche demonizujecie

moze poprostu nie ma tak duzo użytkownikow ARO na forum

bo jakos w to ze ktos wie a nie powie to nie wierze.....
: sob paź 01, 2005 10:45 pm
autor: M-461
też raczej myślałem o pierwszej części wypowiedzi opaopa czyli że nie czytają.
: ndz paź 02, 2005 5:23 pm
autor: E.T
Witam
ja mam aruska 244 i nie ma blokady

a przydała by sie
pozdro E.T
: ndz paź 02, 2005 6:24 pm
autor: wolan
W 243 blokady nie widzialem, ale w 10.4 wyglada mniej wiecej tak:

sklada sie z pierscienia przesuwnego (20) spinajacego walek wielowypustowy na kole talarzowym z półośką (19).
Niestety jest to blokada "jednokrotnego użytku" ze wzgledyu na małe obciążenia, które przenosi. Pęka pierscien przsesuwny (jest twardy a co za tym idzie kruchy), oraz szczerbi sie wielowypust na kole talerzowym.
Ale jak ktoś ma koncepcje na blokade w 243 to zamieniam sie w sluch. Może jakies sprzęgło kłowe? A jak wyglądała blokada w tarpanie rolniku??
pozdrawiam
wolan
: ndz paź 02, 2005 8:26 pm
autor: CZOBIK
: ndz paź 02, 2005 8:59 pm
autor: STAS
o kutwa

Ale bajzel w tej blokadzie...
: ndz paź 02, 2005 9:18 pm
autor: mdeja
Ma!! U nas w Starym Sączu mają takiego Siostry Klaryski z miejscowego klasztoru. Na silniku Fergusona - ma blokade tylnego mostu

: ndz paź 02, 2005 9:27 pm
autor: wolan
mdeja pisze:
Ma!! U nas w Starym Sączu mają takiego Siostry Klaryski z miejscowego klasztoru. Na silniku Fergusona - ma blokade tylnego mostu

Celem sprostowania ... nie każdy rolnik miał blokadę, była montowana na specjalne życzenie ...ale jak działała nie wiem. Później zamierzali robić automatyczną (coś jak LSD) ale chyba nic z tego nie wyszło.
A'propos tej blokady do 10.4 -- jak się zerwie, to jest nie do naprawienia, chyba ze się talerz z atakiem i przesuwkę wymieni. No i jeszcze kamienie na dzwigni (23) wycierają. Ale całe autko jest OK, lekkie i pojemne.
: ndz paź 02, 2005 9:30 pm
autor: mdeja
Jasne że nie każdy rolnik miał blokade - do Klasztoru zamawiali jako wyposażenie dodatkowe. Załączanie jakoś z kabiny wykonywane - ale nie wiem czy podciśnieniowo czy jakoś elektrycznie??
: pn paź 03, 2005 8:05 pm
autor: wolan
: pn paź 03, 2005 8:18 pm
autor: Didymos
Nowsze aro 24 mają blokadę tylnego dyfra, Koro powinien wiedzieć co i jak.
: pn paź 03, 2005 8:42 pm
autor: wolan
Jeśli sie nie da samemu zrobić full-lockera, to przynajmniej zrobienie taniej częściowej blokadki - instrukcja poniżej:
http://www.island4x4.com/4x4tech/axle/weldeddiff1/
tak też można.....
: ndz paź 09, 2005 8:30 pm
autor: gaaz99
mam most uaza z blokadą tarpana rolnika ,są zdięcia na forum uaz itd.
blokada twarda można pośmigac ,ja do uaza wymyśliłem i zrobiłem blokade 100% i jeżeli aro ma troche podobny układ rużnicowy to blokade idzie zrobić

: ndz paź 09, 2005 8:33 pm
autor: gaaz99
oczywiście rozłączaną na linke,bo zaspawanie satelit to

: pn paź 10, 2005 8:39 am
autor: Koro
Cze
mój 244 ma blokade - jest załączana podcisnieniowo.
Na pewno jest inna niż w 10.4 skoro Wolan napisał o niej że jest jednorazowa. Moja zapieta niechcący przez znajomego zmieliła mi satelite, natomiast "jej" nic sie nie stało...
aha jeszcze dodam że dojechałem ze zmielona satelita z wawy do łodzi gdzie wymielnili mi dyfer (jak rozkręcili zmielony to zęby sie wysypały a kolesie stwierdzili że nie wiedzą jak tu dojechałem).
namiary na serwis ARO w łodzi: 042 679 33 03 prosić z servisem