Mocowanie skrzyni - Muscel

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Wilku » wt lis 12, 2013 4:51 pm

Witam,
Panowie, czy ktoś może zmierzyć i podać kąt zaznaczony na zdjęciu w oryginalnym Muscelu?
Obrazek

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Lorado » wt lis 12, 2013 5:28 pm

Jutro spróbuję,chociaż kąt raczej z obliczenia trygonometrycznego niż z pomiaru.Może inne wymiary?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Gabriel Tatoj » wt lis 12, 2013 7:06 pm

WITAJCIE :D
Wilku pisze:Witam,
Panowie, czy ktoś może zmierzyć i podać kąt zaznaczony na zdjęciu w oryginalnym Muscelu?
Obrazek

pzdr, W
Swoje pięć groszy do tematu postanowiłem zapodać, a raczej zapytać;Czy przy takim kącie-(obstawiam , że główki mostów będą podniesione jak na szkicu?), zostanie zastosowany przegub równobieżny, czy zwykły krzyżak będzie tam miał robić ?? :o Moim zdaniem w muscelu - jak i w większości pojazdów wałki zdawcze są równoległe do wałków atakujących. :)1
O ile tylna główka ze szkicu mogła by robić ładnie z przechylonym rozdzielaczem o tą samą wartość kątową, to przednia główka nie ma szans przy krzyżaku. Rozważam normalnie ,,poskładane" wały napędowe w których krzyżaki tworzą symetryczne względem siebie pary.
Można warunkowo ,,skręcić" końcówki wałów o odpowiedni kąt-przestawiając je na kompensacji i uzyskać płynność napędu, tak jak to ma miejsce przy połączeniu maglownicy w plaskaczu z kołem kierowniczym. Tam w specyficzny sposób drążek krzyżakowy razem ze swoją kompensacją biegnie prawie pod nogi kierowcy i krzyżaki nie są względem siebie osadzone symetrycznie :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 12, 2013 7:33 pm

bardzo ideowy jest ten szkic.
bardzo za bardzo.
ale...
tył jest prawidłowo. gdyż albowiem najistotniejsza jest równoległość płaszczyzn nachylenia wyjścia ze skrzyni i wyjścia z mostu.
przód natomiast jak doskonale widać wyjdzie zjebany na maksa.
#noichuj

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Wilku » wt lis 12, 2013 8:40 pm

I dlatego jest pytanie - jak jest w oryginale?

Mosty zostają na swoim miejscu. Na pierwszy rzut oka wygląda tak, że przednia główka jest bardziej uniesiona ku górze niż tylna. I zastanawiam się, jak była montowana skrzynia.

Na dobrą sprawę, to główki powinny być pod kątem prostym, a skrzynia prostopadle do ramy. Ale tak nie jest.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 12, 2013 8:50 pm

główki są zawsze lekko do góry żeby w miarę możliwości kompensować zmiany kątów spowodowane pracą zawieszenia.
niewielka ochyłka od równoległości w/w płaszczyzn jest nieunikniona i w normalnej eksploatacji nie powoduje wibracji anie uszkodzenia wałow.
#noichuj

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Lorado » śr lis 13, 2013 5:05 pm

Ustalenie tego kąta nie jest prostą sprawą,ale nie wydaje mi się że akurat on jest najważniejszy.O wiele ważniejsza jest wysokość zawieszenia skrzyni biegów.przesuwając skrzynię w górę i dół kąt ten zostaje taki sam natomiast zmieniają się warunki pracy wału zarówno z przodu jak i z tyłu.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Wilku » ndz lis 17, 2013 12:58 pm

Czyli jak być powinno - silnik równolegle do ramy będzie ok?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Lorado » ndz lis 17, 2013 6:48 pm

Jeżeli dobrze rozumiem to chcesz to skomponować do silnika FORDA 2,9.? To znaczy że silnik nie będzie równoległy do ramy bo wyjście na wał kardana ze skrzyni jest w osi z wałem korbowym silnika więc zeby kardan trafił na wyjście z dyfra prosto musi być ze skosa.Trochę źle jest usytuowany przednikardan już fabrycznie ale chyba w granicach tolerancji jego pracy.Ten rysunek u góry jest prawidłowy,ustaw skrzynię równolegle do poziomu to zobaczysz co się dzieje.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Wilku » pn lis 18, 2013 2:38 pm

Tak, jest skrzynia Muscela połączona z silnikiem Scorpio V6. Mosty i ich mocowania są oryginalne, ale trudno mi jest ustalić ich kąty, bo resory są klepane, a całość jest przecież niedociążona.

Chcę zamocować skrzynie pod takim kątem, jak była w oryginale. Pochylenie skrzyni jak na rysunku jest mocno karkołomne dla przedniego wału (tak, jak to zresztą już zauważyliście). Dlatego pytanie - czy w oryginale skrzynia jest nieco pochylona ku tyłowi, czy raczej jest równolegle do ramy?

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Lorado » pn lis 18, 2013 3:59 pm

opisałem powyżej.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Gabriel Tatoj » pn lis 18, 2013 5:46 pm

Wilku pisze: (...)czy w oryginale skrzynia jest nieco pochylona ku tyłowi, czy raczej jest równolegle do ramy? Pzdr, W
Jest równoległa - jak w większości pojazdów w któych zastosowano wały z krzyzakami- to powód czysto techniczny. Nie będą robić krzyżaki pracujące symetrycznymi parami w wałach napędowych jeżeli wałki zdawcze nie będą równoległe do wałków atakujących przekładni głównych :)1
Nie rozumiem poco się podnosi te głowy mostów ? W niczym to nie pomaga, ani w prześwicie, ani w smarowaniu wnętrza przekładni głównej,........... Trzeba do tego motać z mocowaniem mostów, podkładać lub przespawywać osadzenia resorów,mocowania drążków,.......... to jakaieś bardzo motogodzinnochłonne zabiegi dla poświęcenia większej ilości czasu przy zmocie :o
Pracujący-poddający się resor nie powoduje zmiany równoległości wyżej wymienionych -współpracujących ze sobą elementów napędu, a jeżeli powoduje to są to czasem zmiany niemierzalne-bardzo małe nie mogące wpłynąć na funkcjonowanie omawianego ustroju :)1 :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: czesław&jarząbek » pn lis 18, 2013 8:10 pm

Gabriel Tatoj pisze:Nie rozumiem poco się podnosi te głowy mostów ?
myślę, że nikt ich nie podnosi. to za trudne. w wozie z wybebeszonym zespołem napędowym i innym szpejem resor łapie "głębszy oddech" i się misiom niektórym wydawać zaczyna, że owe ataki są pod kątem :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Gabriel Tatoj » wt lis 19, 2013 3:43 pm

WITAJCIE :D
czesław&jarząbek pisze:
Gabriel Tatoj pisze:Nie rozumiem poco się podnosi te głowy mostów ?
myślę, że nikt ich nie podnosi. to za trudne. w wozie z wybebeszonym zespołem napędowym i innym szpejem resor łapie "głębszy oddech" i się misiom niektórym wydawać zaczyna, że owe ataki są pod kątem :)21
Widziałem też i podniesione główki-dużo podniesione i o tym właśnie napisałem w poprzednim poście :)13 Nic to nie daje- zupełnie nic i w taki sposób należy zaprojektować pojazd- na ile to możliwe, aby to co może zostać fabrycznie skonfigurowane takie pozostało :)1 :)13

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Wilku » pt lis 22, 2013 11:16 pm

Na zdjęciu widać, że jednak silnik jest nieco pochylony do tyłu:

Obrazek

Obrazek

U mnie przy montazu V-ki też tak wychodzi. Inaczej rozrusznik się nie minie z wałem napędowym lub flansza do przykręcenia tylnego wału będzie ponad belką w ramie.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Mocowanie skrzyni - Muscel

Post autor: Lorado » pt lis 29, 2013 9:14 am

Myślę że o ile silniki dieslowskie można montować dowolnie to benzynowe raczej nie tylko tak jak mówi fabryka.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość