problem - wskaźniki k160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

problem - wskaźniki k160

Post autor: krzysdl » pt lut 15, 2008 9:37 pm

nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają

sprawdzałem wskaźniki podłączając napięcie bezpośrednio pod nie, wskazówki wychylają się - czyli powinny być dobre

Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 11:11 am przez krzysdl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: + AND + » sob lut 16, 2008 10:01 am

krzysdl pisze:
Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??
a sam wierzysz w to ?? :)21

sprawdz moze kostki , instalacje
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: krzysdl » sob lut 16, 2008 11:13 am

+ AND + pisze:
krzysdl pisze:
Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??
a sam wierzysz w to ?? :)21

sprawdz moze kostki , instalacje
:)21 nie


czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: Maqlinka » sob lut 16, 2008 11:20 am

krzysdl pisze:nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają
A jak przekręcisz kluczyk w pozycję grzania świec to wskaźniki wstają?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: krzysdl » sob lut 16, 2008 11:23 am

Maqlinka pisze:
krzysdl pisze:nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają
A jak przekręcisz kluczyk w pozycję grzania świec to wskaźniki wstają?
nie,

działa tylko wskaźnik voltomierza

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » sob lut 16, 2008 11:25 am

może to:
"Schematy, instrukcje, manuale."
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry

edit 09.02.2009
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?t=39055
link poprawiony pod "nowe forum"
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 11:57 pm przez MaciekK, łącznie zmieniany 1 raz.
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » sob lut 16, 2008 11:40 am

Mam ten sam problem ale działa mi tylko woltomierz i prędkościomierz :) jw tej chwili dałem samochód do elektryka jak mi to naprawi to sie podziele wynikami :D
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » sob lut 16, 2008 11:59 am

MaciekK pisze:może to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry
ten schemat jest inny niż rozwiązanie w moim patrolu

cześć interesująca mnie jest:
Obrazek

zaciski interesujące mnie to:

7 - masa - OK jest
5 - temperatura - sterowanie prze opór??
3 - paliwo - czy powinno być napięcie z czujnika??
10- olej - czy powinno być napięcie z czujnika??
1 - napięcie zasilające żarówki w tablicy

czy dobrze rozumuje??
Ostatnio zmieniony sob lut 16, 2008 12:49 pm przez krzysdl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: ernil » sob lut 16, 2008 11:59 am

krzysdl pisze:(...)
czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?
Jesli jest instalacja 24V ogolnie, to czujniki tez sa 24V.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » sob lut 16, 2008 12:01 pm

TiNiO pisze:Mam ten sam problem ale działa mi tylko woltomierz i prędkościomierz :) jw tej chwili dałem samochód do elektryka jak mi to naprawi to sie podziele wynikami :D
:)2 będę czekał

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem - wskaźniki k160

Post autor: N2O » sob lut 16, 2008 12:44 pm

ernil pisze:
krzysdl pisze:(...)
czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?
Jesli jest instalacja 24V ogolnie, to czujniki tez sa 24V.
niekoniecznie :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lut 16, 2008 3:10 pm

W seryjnym parchu moze byc inna mozliwosc?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob lut 16, 2008 3:12 pm

chyba przynajmniej czujnik temperatury jest na 12V ;]
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lut 16, 2008 3:18 pm

Hmm, ciekawe. Musze sprawdzic jak jest u mnie. Dzieki za info :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » sob lut 16, 2008 3:29 pm

krzysdl pisze:
MaciekK pisze:może to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry
ten schemat jest inny niż rozwiązanie w moim patrolu

cześć interesująca mnie jest:
Obrazek

zaciski interesujące mnie to:

7 - masa - OK jest
5 - temperatura - sterowanie prze opór??
3 - paliwo - czy powinno być napięcie z czujnika??
10- olej - czy powinno być napięcie z czujnika??
1 - napięcie zasilające żarówki w tablicy

czy dobrze rozumuje??
o ile dobrze rozkminiam układ ze schematu, (z tematu przyklejony http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055 ) to jedyne dwa układy jakie są oryginalnie na 12V to układ radioodtwarzacza i układ wskaźniki: fuel, oil, temp

zakładając że oznaczenia na fragmencie schematu jaki ty podesłałeś są takie same (ciągła linia dla 24V, przerywana dla napięcia 12V) wychodzi że cała deska jest na 24V a nie tak jak w przyklejonym temacie 24V i część na 12V

czyli - albo szpec elektryk albo rozkręcić i miernik...

był kiedyś taki na forum, "żółty wygięty" :)21 na niego mawiali, w elektryce był małym bogiem
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lut 16, 2008 3:43 pm

Ja na elektryce nie znam sie prawie wcale, niemniej wydaje mi sie, ze... :)21
Przy wskaznikach fuel, oil i temp linia ciagla w pewnym miejscu robi sie taka /\/\/\/\. Jesli przyjmiemy to za symbol rezystora, to mozliwe jest, iz te czujnik pracuja na 12V. Stosujac opornik mozna bowiem zmniejszyc napiecie (wpinajac szeregowo). Nie wiem tylko czy da sie zrobic opornikiem 12V z 24V i w ogole nie jestem na 100% pewny, czy to co pisze ma sens :roll: Aczkolwiek podejrzewam, ze cos wspolnego bedzie z tym mial wzor R=U/J :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » sob lut 16, 2008 3:50 pm

ernil pisze:(...) Przy wskaznikach fuel, oil i temp linia ciagla w pewnym miejscu robi sie taka /\/\/\/\.
Nie wiem tylko czy da sie zrobic opornikiem 12V z 24V
tylko przy niezmieniającym się natężeniu płynącego prądu
ernil pisze:R=U/J :)21
to ten wzór :)21

dobra, a teraz jak to w praktyce będzie z naprawieniem wskaźników ?? :)21
loża czeka na relacje z postępów na odcinku
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » sob lut 16, 2008 4:07 pm

odpowiedni schemat pobierałem stąd:


http://www.liutas.lt/_pdf/nissan/patrol ... 60_SD33(T) _Diagram.jpg

tylko skopiujcie cały link żeby otworzyć


i pytanie:

mamy wskaźnik wody(na rysunku pod 5) podłączony z czujnikiem wody, który będzie generował jakiś opór w zależności od temperatury,
skąd w takim przypadku będzie czerpany prąd do wzbudzenia uzwojenia we wskaźniku??

nie będzie to pkt 1, bo jest to włączanie oświetlenia tablicy (i tylko wtedy pojawią się tam napięcie)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz lut 17, 2008 4:14 am

nissan k-160 ma sterowanie masą
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » ndz lut 17, 2008 8:25 am

w wiekszosci aut
plus jest na stale a wszystkie sygnaly to masa /temp/olej/paliwo
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
krzysdl
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:35 am
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontaktowanie:

Post autor: krzysdl » ndz lut 17, 2008 8:30 am

dzięki, będę "grzebał" dalej

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » pn lut 18, 2008 2:08 pm

No u mnie juz działaja wskazniki niestety nie powiem co to było poniewaz wymieniłem całe zegary , poniewaz moje nie dosc ze byly zepsute to jeszcze wskazuwki zdeformowane ;/ i sie zawieszały :) , cena za zagary to 150 zl .
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

miggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2005 9:21 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: miggi » wt lut 19, 2008 8:18 am

Witam

Sprawdź czy masz jakieś V w zapalniczce jeżeli nie zobacz przekaźnik sterujący 12V na prawym nadkolu za/obok aku
Ja szukałem 12V do zapalnioczni bo mam 24 V na niej i doszedłem że wszystkie wskaźniki i zapalniczna radio itd są u mnie zasilane właśnie przez ten przekaźnik jak go wyciągniesz sprawdź czy chodzi

miggi
UAZ 469b 2,4 B/G

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » wt lut 19, 2008 7:20 pm

Fazi pisze:nissan k-160 ma sterowanie masą
I masą + steruje.

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr lut 20, 2008 11:06 am

na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości