wymiana łożysk zwrotnicy patrol k160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

wymiana łożysk zwrotnicy patrol k160

Post autor: _Karol_ » czw gru 13, 2007 11:50 pm

przymierzam się w ten wekendzik wymienić choć jedną stronę. czy mógłby ktoś kto już je wymieniał napisać swoje spostrzeżenia, napotkane trudności. Jest tam jakaś uszczelka? powinienem takową za wczasu kupić nową? Są jakieś trudności żeby się dostać do tego łożyska, trudno je wyjąć? Trzeba ściągać tarczę hamulcową? Trzeba sobie przygotować/zmotać jakieś specjalistyczne narzędzie? Kurczę wymieniałem kiedyś sworznie w uazie ale w nissanie to chyba zupełnie inaczej wygląda. Ktoś podzieli się swoim jakże cennym doświadczeniem...
Bo każdy dzień jest 4x4.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » czw gru 13, 2007 11:58 pm

Witam
Nie ma uszczelki , wystarczy zdjąc koło (lepszy dostęp) , orginalne łozysko dostępne w Gdańsku 28 zł szt potrzebujesz szt 4 czyli 112 zł. Otkrecasz 4 sruby i masz sworzen z łozyskiem (podobnie jak w uazie ). :)2
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 14, 2007 2:30 pm

przy okazji wymień smar w przegubach i sprawdź stan uszczelniacza kuli, w razie potrzeby wymień :) po prostu musisz zdjąć zwrotnicę :)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt gru 14, 2007 6:34 pm

N2O pisze:przy okazji wymień smar w przegubach i sprawdź stan uszczelniacza kuli, w razie potrzeby wymień :) po prostu musisz zdjąć zwrotnicę :)
Ha, dodatkowo wymien olej w moscie i uszczelniacze na kuach,
czyli ogolnie .....
przygotuj sie na remot mostu za 1500 zl :)21

Pieknie mu poradzilismy panowie.

Zeby wymienic te lozyska w poprawny sposob, musisz sciagnac zrwotnice, a tym samym sciagnac zacisk, tarcze, odpiac drazki.
tym samym bedziesz mal swietna okazje do sprawdzenia stanu czy tez wymiany uszczelniaczy, oceny stanu poloski i przegubu.

Moze to byc wymiana lozysk za kilka zl, a mozesz sie wpakowac w grubsza lkase o ile chcesz dobrze zrobic, a nie tylko polatac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt gru 14, 2007 7:53 pm

MACIEK27 pisze:Witam
Nie ma uszczelki , wystarczy zdjąc koło (lepszy dostęp) , orginalne łozysko dostępne w Gdańsku 28 zł szt potrzebujesz szt 4 czyli 112 zł. Otkrecasz 4 sruby i masz sworzen z łozyskiem (podobnie jak w uazie ). :)2
??? A co z bieżniami łożysk? Przecież do wymiany całości trzeba zdjąć całą zwrotnicę i wybić bieżnie z mostu. Żeby wybić bieżnie prawdopodobnie będziesz musiał wyjąć półosie wcześniej spuszczając olej.
Co wart zrobić na pewno to wymienić uszczelniacze kuli. Na bank będą zajechane. Koszt ok 130 zł/szt. Łożyska można za to kupić już po 8 zł/szt.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: _Karol_ » sob gru 15, 2007 1:16 am

hmm no właśnie... w uazie to żeby wymienić te (kamienie i mosiężne tuleje) to trzeba było wybebeszyć całą zwrotnicę, łącznie z wyjęciem półosi...
hmm... myślałem że skoro do kupienia są tylko te łożyska to jest ta cała czynność jakoś mniej uciążliwa...
czyli co? żeby to porządnie zrobić, to muszę jakoś wybić stare łożysko (bieżnię) tak jakby do kuli tak? trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
maciek27 możesz podać adres sklepu z łożyskami? oryginalne to znaczy jakiej firmy? jakieś solidne, sprawdzone, czy no name?
Bo każdy dzień jest 4x4.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob gru 15, 2007 9:13 am

_Karol_ pisze: czyli co? żeby to porządnie zrobić, to muszę jakoś wybić stare łożysko (bieżnię) tak jakby do kuli tak? trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)
w zasadzie nieco odwrotnie :wink: .....musisz wybic bieznie na zewnatrz
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob gru 15, 2007 9:38 am

moze to ci pomoze ??

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob gru 15, 2007 10:59 am

_Karol_ pisze:trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
raczej jakis mocny plaski srubokret, lub cos podobnego
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob gru 15, 2007 11:13 am

reeb pisze:
_Karol_ pisze:trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
raczej jakis mocny plaski srubokret, lub cos podobnego
o to to -uderzajac naprzemiennie w te wkleslosci (najblizej jak sie da rantu ) to moze nawet miseczki nie zniszczysz
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: _Karol_ » pt lis 14, 2008 8:24 am

odgrzewam kotleta :)
rok temu (właściwie nie cały) zostały wymienione sworznie zwrotnicy. dodam że dobrej jakości. ostatnio pojawił się delikatny luz na lewej zwrotnicy :( czy to normalne że tak szybko? czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć , co tam się wyrabia podczas eksploatacji? pod moje nowe sworznie zostały założone te podkładki/blaszki które tam były na starych sworzniach. po co one są? czy operując nimi można w jakikolwiek sposób coś jeszcze regulować? Ktoś uprzejmy przybliży temat?
Bo każdy dzień jest 4x4.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt lis 14, 2008 1:42 pm

Te blaszki służą właśnie do regulacji luzu na łożyskach. Grubość pakietu blaszek na dole i górze zwrotnicy powinna być taka sama. Oczywiście ujmując podkładki zmniejszasz luz; jak łożyska nie są wywalone, to spokojnie taka regulacja wystarczy. Poza tym już przy zakładaniu nowych łożysk powinieneś tak dobrać podkładki, aby uzyskać właściwe napięcie łożysk, a nie przekładać wszystko, jak było wcześniej.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: _Karol_ » pt lis 14, 2008 4:13 pm

w jaki sposób mam ocenić właściwe napięcie łożysk w zwrotnicy?
w przypadku łożysk piasty procedura jest dla mnie przejrzysta ale z tymi łożyskami od zwrotnicy - przyznaję mam kłopot.
z tego co pamiętam, to łożyska zostały założone, blaszki stare, dekielki od góry przykręcone. wszystko (zwrotnica) w miarę ciasno chodziło więc wydawało mi się że jest ok. czy popełniłem jakiś błąd?
Bo każdy dzień jest 4x4.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości