wymiana łożysk zwrotnicy patrol k160
Moderator: Kosiarz
wymiana łożysk zwrotnicy patrol k160
przymierzam się w ten wekendzik wymienić choć jedną stronę. czy mógłby ktoś kto już je wymieniał napisać swoje spostrzeżenia, napotkane trudności. Jest tam jakaś uszczelka? powinienem takową za wczasu kupić nową? Są jakieś trudności żeby się dostać do tego łożyska, trudno je wyjąć? Trzeba ściągać tarczę hamulcową? Trzeba sobie przygotować/zmotać jakieś specjalistyczne narzędzie? Kurczę wymieniałem kiedyś sworznie w uazie ale w nissanie to chyba zupełnie inaczej wygląda. Ktoś podzieli się swoim jakże cennym doświadczeniem...
Bo każdy dzień jest 4x4.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ha, dodatkowo wymien olej w moscie i uszczelniacze na kuach,N2O pisze:przy okazji wymień smar w przegubach i sprawdź stan uszczelniacza kuli, w razie potrzeby wymieńpo prostu musisz zdjąć zwrotnicę
czyli ogolnie .....
przygotuj sie na remot mostu za 1500 zl

Pieknie mu poradzilismy panowie.
Zeby wymienic te lozyska w poprawny sposob, musisz sciagnac zrwotnice, a tym samym sciagnac zacisk, tarcze, odpiac drazki.
tym samym bedziesz mal swietna okazje do sprawdzenia stanu czy tez wymiany uszczelniaczy, oceny stanu poloski i przegubu.
Moze to byc wymiana lozysk za kilka zl, a mozesz sie wpakowac w grubsza lkase o ile chcesz dobrze zrobic, a nie tylko polatac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
MACIEK27 pisze:Witam
Nie ma uszczelki , wystarczy zdjąc koło (lepszy dostęp) , orginalne łozysko dostępne w Gdańsku 28 zł szt potrzebujesz szt 4 czyli 112 zł. Otkrecasz 4 sruby i masz sworzen z łozyskiem (podobnie jak w uazie ).

Co wart zrobić na pewno to wymienić uszczelniacze kuli. Na bank będą zajechane. Koszt ok 130 zł/szt. Łożyska można za to kupić już po 8 zł/szt.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
hmm no właśnie... w uazie to żeby wymienić te (kamienie i mosiężne tuleje) to trzeba było wybebeszyć całą zwrotnicę, łącznie z wyjęciem półosi...
hmm... myślałem że skoro do kupienia są tylko te łożyska to jest ta cała czynność jakoś mniej uciążliwa...
czyli co? żeby to porządnie zrobić, to muszę jakoś wybić stare łożysko (bieżnię) tak jakby do kuli tak? trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
maciek27 możesz podać adres sklepu z łożyskami? oryginalne to znaczy jakiej firmy? jakieś solidne, sprawdzone, czy no name?
hmm... myślałem że skoro do kupienia są tylko te łożyska to jest ta cała czynność jakoś mniej uciążliwa...
czyli co? żeby to porządnie zrobić, to muszę jakoś wybić stare łożysko (bieżnię) tak jakby do kuli tak? trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
maciek27 możesz podać adres sklepu z łożyskami? oryginalne to znaczy jakiej firmy? jakieś solidne, sprawdzone, czy no name?
Bo każdy dzień jest 4x4.
w zasadzie nieco odwrotnie_Karol_ pisze: czyli co? żeby to porządnie zrobić, to muszę jakoś wybić stare łożysko (bieżnię) tak jakby do kuli tak? trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)

Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
o to to -uderzajac naprzemiennie w te wkleslosci (najblizej jak sie da rantu ) to moze nawet miseczki nie zniszczyszreeb pisze:raczej jakis mocny plaski srubokret, lub cos podobnego_Karol_ pisze:trzeba sobie wytoczyć taki pobijak (szeroki idealnie dopasowany walec)?
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
odgrzewam kotleta 
rok temu (właściwie nie cały) zostały wymienione sworznie zwrotnicy. dodam że dobrej jakości. ostatnio pojawił się delikatny luz na lewej zwrotnicy
czy to normalne że tak szybko? czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć , co tam się wyrabia podczas eksploatacji? pod moje nowe sworznie zostały założone te podkładki/blaszki które tam były na starych sworzniach. po co one są? czy operując nimi można w jakikolwiek sposób coś jeszcze regulować? Ktoś uprzejmy przybliży temat?

rok temu (właściwie nie cały) zostały wymienione sworznie zwrotnicy. dodam że dobrej jakości. ostatnio pojawił się delikatny luz na lewej zwrotnicy

Bo każdy dzień jest 4x4.
Te blaszki służą właśnie do regulacji luzu na łożyskach. Grubość pakietu blaszek na dole i górze zwrotnicy powinna być taka sama. Oczywiście ujmując podkładki zmniejszasz luz; jak łożyska nie są wywalone, to spokojnie taka regulacja wystarczy. Poza tym już przy zakładaniu nowych łożysk powinieneś tak dobrać podkładki, aby uzyskać właściwe napięcie łożysk, a nie przekładać wszystko, jak było wcześniej.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
w jaki sposób mam ocenić właściwe napięcie łożysk w zwrotnicy?
w przypadku łożysk piasty procedura jest dla mnie przejrzysta ale z tymi łożyskami od zwrotnicy - przyznaję mam kłopot.
z tego co pamiętam, to łożyska zostały założone, blaszki stare, dekielki od góry przykręcone. wszystko (zwrotnica) w miarę ciasno chodziło więc wydawało mi się że jest ok. czy popełniłem jakiś błąd?
w przypadku łożysk piasty procedura jest dla mnie przejrzysta ale z tymi łożyskami od zwrotnicy - przyznaję mam kłopot.
z tego co pamiętam, to łożyska zostały założone, blaszki stare, dekielki od góry przykręcone. wszystko (zwrotnica) w miarę ciasno chodziło więc wydawało mi się że jest ok. czy popełniłem jakiś błąd?
Bo każdy dzień jest 4x4.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości