zaspawane sprzegiełka piast.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

syncmaster
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob sie 30, 2008 9:47 pm

zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: syncmaster » wt lut 10, 2009 4:09 pm

Witam, w Y61 posiadam zaspawane sprzęgiełka piast, ponieważ przeznaczenie auta daleko odbiega od katowania wkoło komina, należało by w końcu uwolnić koła. Nie jestem mechanikiem, proszę nie bić za pytanie: czy tak już zaspawane sprzęgi dadzą się bez problemu wymienić na manuale czy też istnieje ryzyko, że "spawacz" zespawał coś w koło tych sprzęgów i jak zamówię i kupię nowe to mi mechanior powie, że się nie da nowych założyć, bo wszystko zespawane :roll: ? i drugie pytanie: czy jeśli się już da je wymienić to alternatywą dla AVM jest Warn tylko gdzie warna można zakupić i czy jest on dużo lepszy/droższy?

Awatar użytkownika
igor
Posty: 439
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 11:18 pm
Lokalizacja: Wysoka

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: igor » wt lut 10, 2009 4:19 pm

Zależy ile masz śmigać po czarnym. Niektóre auta w wersji podstawowej mają fabrycznie sprzęgi nierozłączne - np. Terrano II, Suzuki Grand Vitara- i nic się specjalnie z nimi nie dzieje, no, może więcej palą ale ile trzeba przejechać aby różnicę w zużyciu paliwa przeznaczyć na sprzęgi?
Jak spawał myślący to nowe AVMy wrzucisz bez problemu, jak zespawał półoski- to :)3
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: mik » wt lut 10, 2009 4:39 pm

igor pisze:.......Niektóre auta w wersji podstawowej mają fabrycznie sprzęgi nierozłączne - np. Terrano II, Suzuki Grand Vitara- i nic się specjalnie z nimi nie dzieje.......
Również Patrole występują ze stałymi zabierakami :)2

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: slayer17 » wt lut 10, 2009 5:01 pm

Wiecie, ale jak kolega nie będzie upalał w terenie, a np. dużo będzie jeździł w trasie, to czemu by nie założyć manuali.
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: lbl78 » wt lut 10, 2009 5:08 pm

ja posiadam stałe zabieraki w Parchu i bardzo chwale sobie to rozwiązanie :)2 :)2 przestajesz myslec o sprzęgach, że nie możesz sobie włączyć jak jdziesz 60-70 ;) że ci się przypadkiem rozepną prrzy cofaniu, że zmielesz przy agresywnym bierzniku :) same plusy :)21 dwa minusy: te pół litra wachy więcej na 100km i większe zużycie elenentów przedniego mostu :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: N2O » wt lut 10, 2009 6:31 pm

Chyba jednak wychodzi więcej niż pół litra, bo odkąd mam zapięte na stałe automaty, to spalanie wychodzi u mnie około 15,5l/100km :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: slayer17 » wt lut 10, 2009 7:24 pm

W moim średnio litre więcej żre na zapiętych sprzęgach :)21
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: lbl78 » wt lut 10, 2009 8:48 pm

N2O pisze:Chyba jednak wychodzi więcej niż pół litra, bo odkąd mam zapięte na stałe automaty, to spalanie wychodzi u mnie około 15,5l/100km :)21
nie pomyślałeś że to może być wina snorkela i 35 cali?? :)21 :)21
a na poważnie mój ze stałymi sprzęgami pali mniej więcej tyle co taki sam z automatami :)2 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: N2O » wt lut 10, 2009 9:44 pm

mam tylko 33", ale pomyślałem o tym że wisko cały czas zapitala, łożyska i hamulce trzeba by z przodu zrobić na tip top, no i niestety łożyska w skrzyni. A i pewno buty z cieńszą podeszwą by się przydały :)23
A snorkel od wymiany silnika jeszcze nie podłączony - ale snorkel i tak podobno zmniejsza spalanie :)21
A jeszcze jakbym resory z tyłu zmienił, to bym więcej dmuchnął w koła. :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2009 9:49 pm

nie pchaj się w avm tylko kup oryginalne

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: N2O » wt lut 10, 2009 9:51 pm

Do GR najlepsze są oryginalne manuale, ale te to najłatwiej zdobyć chyba w Australii. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: Mroczny » wt lut 10, 2009 9:54 pm

autmatyczne manuale :)21 też robią.. tyle, że trzeba pamiętać, że przed ambitniejszymi tematami należy uzyć klucza serwisowego 21 i wprowadzić w pozycję właściwą

co do zużywania przedneigo napędu od jazdy z zabierakami/zapiętymi sprzęgiełkami - zaryzykowałbym twierdzenie, że temu wału to tylko na zdrowie wychodzi

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: LSD » wt lut 10, 2009 11:09 pm

Mroczny pisze: że temu wału to tylko na zdrowie wychodzi
Przynajmniej porusza się trochę :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: redzik » śr lut 11, 2009 9:48 am

jak sie kreci bez obciazenia to raczej sie w bardzo niewielkim stopniu zuzywa, praktycznie przezyje bude 10 razy.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: lbl78 » śr lut 11, 2009 11:18 am

Mroczny pisze: temu wału to tylko na zdrowie wychodzi
temu wału tak natomiast troche szybciej padają łożyska, uszczelniacze, i takie tam pierdółki :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

syncmaster
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob sie 30, 2008 9:47 pm

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: syncmaster » śr lut 11, 2009 2:35 pm

Dzięki za kilka merytorycznych postów, widzę, że zdania jak zwykle są podzielone :)21 nie brałem pod uwagę oryginałów, jednak jeśli już to tylko manuale mnie interesują, czy Ktoś wie ile za oryginały może sobie ASO liczyć? ee.. a tak w ogóle to po tych postach to mnie sie juz odechciało tej zmiany... myślałem, że to w jakiś większy sposób przedłuża żywot mostu... :roll:

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: lbl78 » śr lut 11, 2009 4:00 pm

syncmaster pisze: czy Ktoś wie ile za oryginały może sobie ASO liczyć?
:)21 :)21 jak nie chcesz tarfić z zawałem do szpitala to nawet nie pytaj o manuale Nissana ;) o ile przekonasz pana że takie wogóle istnieją :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: pilmar » śr lut 18, 2009 2:24 pm

lbl78 pisze:ja posiadam stałe zabieraki w Parchu i bardzo chwale sobie to rozwiązanie :)2 :)
Też bym chciał takie,
ale gdzie je znaleźć ?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: LSD » śr lut 18, 2009 2:50 pm

pilmar pisze:
lbl78 pisze:ja posiadam stałe zabieraki w Parchu i bardzo chwale sobie to rozwiązanie :)2 :)
Też bym chciał takie,
ale gdzie je znaleźć ?
Zrobić u dobrego ślusarza :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: pilmar » śr lut 18, 2009 2:53 pm

a występowały takie fabryczne?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: LSD » śr lut 18, 2009 4:20 pm

pilmar pisze:a występowały takie fabryczne?
Tak występowały. Na pewno były w GR Pickup'ach, chociaż widziałem też w innych.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: lbl78 » śr lut 18, 2009 9:36 pm

JR 4.2 w orgnale miał :)21 automaty i manuale były w opcji :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: mik » śr lut 18, 2009 11:04 pm

pilmar pisze:
lbl78 pisze:ja posiadam stałe zabieraki w Parchu i bardzo chwale sobie to rozwiązanie :)2 :)
Też bym chciał takie,
ale gdzie je znaleźć ?
Jest w południowej Polsce taka firma co przerabia extremalnie Patrole.
W ofercie ma stałe zabieraki.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: pilmar » czw lut 19, 2009 9:28 am

Dzwoniłem do extremu w bielsku, ale nie mają takich.
Czy nie o nich chodzi?

Awatar użytkownika
youlo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 10:26 pm
Lokalizacja: Sanok Podkarpacie

Re: zaspawane sprzegiełka piast.

Post autor: youlo » czw lut 19, 2009 10:41 am

wiosną 2008 posypało sie sprzęgiełko w parchu k160, do domu daleko i przez beszczelne bieszczadzkie błoto, zaspawaliśmy w wiosce (w profesjonalnym zakładzie :)21 ) i sprzęt chodzi do dzisiaj, jezdzi na rolnikach i 90% błoto... jak sie urwie beziemy rozkminiać.. oby nie w lesie :)21
Cherokee Sport -- L6 - 4.0L vin S 242ci - MFI GAS OHV
--
K160 3,3D
BRONCO II (89)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości