Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr mar 18, 2009 7:05 pm

Dzisiaj pół dnia walczyliśmy ze zbieżnością ....
... i dupa blada :roll:
Nie udało się ustawić osi dwóch mostów ...
... to znaczy niby się udało ale oba mosty wyjechały ze 3 cm :-?
Bez regulowanego przodu nie ustawią :roll:

Podjechałem do tokarza ... na sobotę zrobi mi przedni panhard regulowany :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iskra69 » śr mar 18, 2009 7:45 pm

Że zapierdala to fajnie :lol: , ale jak będzie z hamowaniem :roll: ?? (masz już jakieś pomysły) :)23
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr mar 18, 2009 7:49 pm

iskra69 pisze:ale jak będzie z hamowaniem :roll: ?? (masz już jakieś pomysły) :)23
Jak to jak :o
Nic się nie dzieje ....
Hamuje normalnie ... znaczy spowalnia :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » śr mar 18, 2009 7:54 pm

iskra69 pisze:Że zapierdala to fajnie :lol: , ale jak będzie z hamowaniem :roll: ?? (masz już jakieś pomysły) :)23
Ale w czym problem? Jak do tej pory dawał radę zatrzymać go na 37" to i teraz da radę. Prawda jest taka, że szybciej niż 3 litrówką jeździć nie będzie, bo nie ma gdzie, i tak mu prostej zabraknie, a zwiększona masa znowu nie jest taka istotna. Najwiekszy wpływ na hamowanie ma średnica opony, a ta (póki co ;-) ) pozostaje taka sama...
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iskra69 » śr mar 18, 2009 8:03 pm

Ja w sprawnym układzie hamulcowym w Y60 (na AT 31) chętnie bym coś pokombinował na plus , może nawet bardziej mnie to kręci niż zmiana silnika :lol: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » śr mar 18, 2009 9:45 pm

iskra69 pisze:Ja w sprawnym układzie hamulcowym w Y60 (na AT 31) chętnie bym coś pokombinował na plus , może nawet bardziej mnie to kręci niż zmiana silnika :lol: .
no to zapodaj zaciski z Y61 (2 tłoczkowe) i felge 16 (bo na 15 się nie zmieści) tarcze sportowe (nacinane) lepsze klocki i będzie troche lepiej spowalniał :)21 a z 2 strony to się dziwie bo na 32` w moim parchu ( z bębnami z tyłu) na asfalcie blokowałem (jak szczęki z tyłu były nowsze :)21 ) obie osie więc nie jest źle :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: cornetto » czw mar 19, 2009 12:25 am

lbl78 blokowałeś na mokrym i na bfgmt co nie jest sztuka , bo te kur.y oponki w lesie są dobre ale na asfalcie to jest jakies nieporozumienie
oczywiści chociaż jestem fanem japońskiej technologii to hamowanie w patrolach po prostu japońce spier.olili całkowicie
six in line power

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » czw mar 19, 2009 10:17 am

cornetto pisze:lbl78 blokowałeś na mokrym i na bfgmt co nie jest sztuka , bo te kur.y oponki w lesie są dobre ale na asfalcie to jest jakies nieporozumienie
oczywiści chociaż jestem fanem japońskiej technologii to hamowanie w patrolach po prostu japońce spier.olili całkowicie
jeszcze na BFG AT na suchym asfalcie (tylko rozmiar 31-32), może to efekt adrenaliny z szybkości zbliżającej się przeszkody, może waga butów ma też znaczenie :)21 , ale teraz nawet na zajechanych blokuje (przód) na suchym asfalcie, na kopi Geolandara, nie twierdze że jest genialne, bo 2 tony zatrzymać to jest sztuka (zblokowanie kół wcale nie pomaga :)21 ) ale jak utrzymujesz mniej więcej przyzwoity stan klocków i tarcz, to dramatu nie ma (na standardowym ogumieniu) nie mówiąc o sprawności serwa i ilości płynu (bo jak mniemam są w idealnym stanie :)21 :)21 )
sam planuje polepszenie zatrzymywalności mojego śmietnika, bo obecny stan nie odpowiada moim wymaganiom :)21 ale to jest na razie w planach ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » czw mar 19, 2009 10:46 am

iskra69 pisze:Ja w sprawnym układzie hamulcowym w Y60 (na AT 31) chętnie bym coś pokombinował na plus , może nawet bardziej mnie to kręci niż zmiana silnika :lol: .
to weź i po prostu uruchom tylne zaciski, jeżeli tego jeszcze nie zrobileś :lol:
w zdecydowanej wiekszosci Y60 tylne zaciski stoją zamurowane na betonowo, i hamujesz tylko przodem - zaciski zdjąć, rozebrać, wyjąć tloczek, wyczyścić, rozruszać i połozyć na nowych reperaturkach...
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: LSD » czw mar 19, 2009 9:06 pm

Po pierwsze, to były wersje Y60 z ABS, ale miały 2 tłoczkowe zaciski z przodu.

Po drugie, sprawne (w pełni) hamulce bez problemu blokują 35" MT na suchym asfalcie. Warunek, muszą być w pełni sprawne i nie zużyte.
Najczęstszym problemem w GR jest brak hamulców z tyłu. Podczas robienia liftu wiele osób zapomina o zmianie mocowania korektora. Poza tym często korektory są niesprawne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pt mar 20, 2009 12:12 am

LSD pisze:Po pierwsze, to były wersje Y60 z ABS, ale miały 2 tłoczkowe zaciski z przodu.
są są dokładnie takie same jak w Y61 tylko w felge 15 się już nie mieszczą ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: ap4x4 » pt mar 20, 2009 7:52 am

lbl78 pisze:są są dokładnie takie same jak w Y61 tylko w felge 15 się już nie mieszczą ;)
Mam zimówki na 15" alu i chodzą bez problemu.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pt mar 20, 2009 12:33 pm

ap4x4 pisze: Mam zimówki na 15" alu i chodzą bez problemu.
a jakie odsadzenie ?? ciekawe to co piszesz, bo jak przymierzałem stalówki swoje to ni jak nie wchodziło :)16
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » pt mar 20, 2009 12:54 pm

lbl78 pisze: a jakie odsadzenie ?? ciekawe to co piszesz, bo jak przymierzałem stalówki swoje to ni jak nie wchodziło :)16
Wchodzą już -20 :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » pt mar 20, 2009 6:36 pm

Stuknęło dzisiaj w SuperPatroluSuper 500 km :)21
Wymontowałem właśnie drążek przedni panharda ...
Zawiozłem do magika ... przeciął i ....
... patrzymy a to pełny profil :o
Chyba będzie gwint zewnętrzny :roll:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » sob mar 21, 2009 7:17 am

Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » sob mar 21, 2009 12:32 pm

Tył jest prosty do zrobienia ...
Przód gorzej .... pełna rura
Zobaczymy ... panhard odbieram dzisiaj o 19-stej :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Mroczny » sob mar 21, 2009 1:22 pm

przód jest banalnie prosty do zrobienia

zrób tak jak jest w drążkach kierowniczych... nie mam niestety foty jak u siebie zrobiłem

tył natomiast - warto zmienic tą badziewną rurke na coś mocnieszego bo sie łamie i urywa :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » sob mar 21, 2009 8:47 pm

Panhard założony ... tokarz wymyślił fajny patent :wink:
Jutro wkleję fotkę
Most wrócił na swoje miejsce

Teraz mam znowu kierownicę krzywo :-?
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: zbig » pn mar 23, 2009 1:22 am

Igor909 pisze:Dzisiaj trochę pojeździłem ....
Koniecznie muszę wrzucić regulowany przedni panhard i ustawić zbieżność ... ściąga w lewo
Jeżeli już, to obydwa panhardy muszą być dłuższe ale to i tak tylko doraźne rozwiązanie, kompromis pomiędzy liftem a geometrią.
Nie chcąc iść na kompromis należałoby nie zmieniać długości drążków a obniżyć punkt mocowania panhardów do ramy (lub podwyższyć na mostach :-) ). Przesunięcie mocowania o taką wartość o jaką został zrobiony lift. Oczywiście jest to trudne do zrealizowania (ale nie niemożliwe), ze względu na obciążenia i wytrzymałośc tak przedłużonego mocowania.

http://www.patrol-gr.net/im/trucs/138/1.jpg

Tu podają to jako alternatywę ale prawda jest taka, że przedłużenie mocowania do ramy zachowałoby oryginalne warunki pracy panharda czyli najmniejsze różnice położenia ramy względem mostu przy pracy zawieszenia góra, dół. Przedłużone panhardy wyrównują położenie ramy względem mostów ale im większy lift (czyli bardziej skośne drążki) tym geometria jest bardziej wrażliwa na zmiany obciążenia samochodu i pracę zawieszenia góra, dół.
I tak jak mówił Czesław w lewo bo wymuszają to panhardy, które przy ruchu ramy w dół, skręcają ją (w poziomie) w lewo (do tego drążek kierowniczy itd.)

Dlatego ściąga.
Ja mam obniżone mocowanie z przodu do ramy i podniesione z tyłu na moście ale nie w 100% rekompensujące lift więc lekko ściąga.
Przyzwyczaiłem się.. :)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Mroczny » pn mar 23, 2009 6:46 am

a ja obniżyłem tył i wstawiłem regulowany przód - zaleta: nie trzeba kombinować z drążkami kierowniczymi

prowadzi sie ok.

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: mike133 » pn mar 23, 2009 8:04 am

U mnie +3cale, regulowane Panhardy, mocowania oryginalne: prowadzi się idealnie na wprost :)2

Jednak, tak jak pisze Zbig, nie jest to optymalna geometria układu; odczuwa się to w chwili mocnego i jednoczesnego obciążenia kół danej osi - w takim momencie czuć, że buda wyjeżdża na bok. Szczęśliwie, nie jest to zjawisko, z którym nie da się żyć :)13
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iras01 » pn mar 23, 2009 10:26 pm

Igor a masz moze zdjecia dzwigni zmiany biegow ??
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » wt mar 24, 2009 12:05 am

iras01 pisze:Igor a masz moze zdjecia dzwigni zmiany biegow ??
Dźwignia skrzyni jest od 4.2
Do reduktora została od 3.0 ... na oryginalnej z 4.2 nie dało się zapiąć 4L :roll:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iras01 » wt mar 24, 2009 8:18 am

Dzieki,tez mi tak wychodzi
Gr 850Nm mi sie marzy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości