Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Maqlinka » pn kwie 27, 2009 12:01 pm

Tyle że GR-at ma strasznie kijowe te przełożenia i do tego cherlawy motorek :)3
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Mroczny » pn kwie 27, 2009 12:13 pm

sam jestes cherlawy
:)21

jak założyłem opony jak Adam - tez myślałem, że bez zmiany przekładni nie będzie robić..
okazuje się, ze robi i nie zamierzam dyfrów ruszac.. poczekam na większe opony

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 12:19 pm

To może z moim bolidem coś nie tak. Robi słabo z 35``.
Prawie wszystko trzeba przejeżdżać full sandał. Łatwo go zdusić a motor raczej nie wygląda na padnięty
PATROL GR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Mroczny » pn kwie 27, 2009 12:22 pm

motor może byc zdrowy... ale jak turbina?

u mnie turbina zdrowa, intercooler jest, dawka optymalna (:)21 ), wydech udrożniony

na seryjnym to też niespecjalnie chciał jechac
ale na pewno nie jadę z butem w podłodze

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Maqlinka » pn kwie 27, 2009 12:31 pm

Motór mam zdrowy jak mało który .... i jest cherlawy. W przyszłości niedalekiej ma zamiar IC dołożyć i dłubnąć go nieco - może się cóś poprawi :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 12:32 pm

No może trochę przesadziłem. Ale ruszenie pod dużą stromiznę naprawdę wymaga znacznego rozkręcenie silnika lekkiego kopa z sprzęgła.
Przy wolniejszym przełożeniu, obciążenie dynamiczne byłoby znacznie mniejsze, i możnaby precyzyjnie dawkować moment na kołach .... Muszę się przyjżeć jak to robią fachowcy
Po Czarze Moczar i walce w wąwozie stwierdziłem że więcej momentu na kołach ułatwiło by życie.
Wygląda to analogicznie jak jazda samurajem 1.3 na 31``z oryginalnym reduktorem. Temat przerabiałem. Różnica ogromna. Dzielność terenowa wzrosła bardzo.
PATROL GR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Mroczny » pn kwie 27, 2009 12:37 pm

co i tak nie zmienia faktu, ze wolałbym zwolnic przekładnie w dyfrach

zacznij od dłubniecia motoru

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: seburaj » pn kwie 27, 2009 12:37 pm

panowie - w sprawie zmiany przełożeń
według nie zweryfikowanej wiedzy, podobno reduktory montowane w k-260 różniły sie przełożeniami w stosunku do tych montowanych w y60 (nie wiem tylko, ze wolniejsze były takze przełożenia "drogowe" ale "terenowe" ponoć tak)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 12:45 pm

Iiiiiiiiiiii................ ??
PATROL GR

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Igor V8 » pn kwie 27, 2009 12:53 pm

kd pisze:Iiiiiiiiiiii................ ??
Zmień przełożenia w mostach :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 12:58 pm

Zmień przełożenia w mostach
Bardzo śmieszne :evil:
panowie - w sprawie zmiany przełożeń
według nie zweryfikowanej wiedzy, podobno reduktory montowane w k-260 różniły sie przełożeniami w stosunku do tych montowanych w y60 (nie wiem tylko, ze wolniejsze były takze przełożenia "drogowe" ale "terenowe" ponoć tak)
Wygląda że nieprawada sprawdzałem w manualu. :(
PATROL GR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: seburaj » pn kwie 27, 2009 1:07 pm

to dziwne - czyzby "prawda ludowa", która nie potwierdza sie w rzeczywistosci ? ale jak sprzedalem skrzynie z reduktorem (komplet od GR) człowiekowi do k-260 to twierdzil, ze jezdzi inaczej a przełożenia ma dluższe... :o

Igor, przekonaj mnie dlaczego niby wymiana przełożeń w mostach miałaby być lepsza (również od strony ekonomicznej) niż zmiana przelożeń w reduktorze ?? tym bardziej, ze mieszając w reduktorzr można sobie zrobić tak: drogowe "standard", terenowe "wolniejsze" - co nie jest glupim rozwiązaniem... znam jednego GR ktory tak ma i to działa :)2 (reduktor robiony w czechach u Honzy)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Mroczny » pn kwie 27, 2009 1:09 pm

Seba - zmieniając przekładnie w dyfrach odsuwasz obciążenie poza wały i te przekładnie na rzecz przegubów i półosi (a te parch ma mocarne wystarczająco)

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 1:11 pm

A jak ten GR to długo ma ?

Może właściciel bywa na forum.
PATROL GR

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: mik » pn kwie 27, 2009 1:23 pm

Maqlinka pisze:Tyle że GR-at ma strasznie kijowe te przełożenia i do tego cherlawy motorek :)3
Marudzisz, .... wreszcie masz auto terenowe które jeździ (jak się nie pali :)21 )

A pozatym, jest takie przysłowie z rąbkiem spódnicy :)21

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: seburaj » pn kwie 27, 2009 1:24 pm

Mroku - teoretycznie byc moze masz rację

ale jezeli uklad skrzyniowo-reduktorowo-wałowy wytrzymuje harce na 35" (a tylko momentu z dołu brakuje, bo przełożenie za długie) to i wyrzyma to samo przy pogrzebanym reduktorze, a momentu z dołu przybedzie ;-P

zatem - po co placic w pizdu za 2 komplet atak/talerz i dlubanie w gruchach (no wlasnie, ile to razem ?) jak mozna pogrzebac w reduktorze... a czesi robia to fajnie, bo dziala juz dlugo w krotkim gr ktory lekkiego zycia nie miał/ma
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 1:33 pm

A ma ktoś do nich namiary ??
PATROL GR

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: redzik » pn kwie 27, 2009 1:34 pm

jakie jest oryginalne przelozenie reduktora w GR ? niskie, wysokie

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: seburaj » pn kwie 27, 2009 1:39 pm

kd pisze:A ma ktoś do nich namiary ??
poszukaj w necie opon regenerowanych m-ki Wolf - tyle mogę Ci podpowiedzieć
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 1:48 pm

Dzięki.
A może ma ktoś w Warszawie ma do pożyczenia na kilka godzin atak i talerz od GR, celem zdjęcia wymiarów, bo znalazłem 5,142 w USA ale nie wiedzą czy H233B ich, będzie pasowało do naszego Parcha. Wychodzi 1000 zł taniej na dyfrze + przesyłka
PATROL GR

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: redzik » pn kwie 27, 2009 2:03 pm

a moze zwolnice planetarne na walach napedowych ? ktos tu o tym wynalazku wspominal, chyba do swojego miska eskapada.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: Igor V8 » pn kwie 27, 2009 7:32 pm

kd pisze:bo znalazłem 5,142 w USA ale nie wiedzą czy H233B ich, będzie pasowało do naszego Parcha. Wychodzi 1000 zł taniej na dyfrze + przesyłka
Prób ściągania było wiele ...
... wszystkie kończyły się zakupem w kraju :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 8:18 pm

Prób ściągania było wiele ...
... wszystkie kończyły się zakupem w kraju

Niechęć do ryzyka czy to co przyjechało to nie było to ?
PATROL GR

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: ernil » pn kwie 27, 2009 8:22 pm

redzik pisze:a moze zwolnice planetarne na walach napedowych ?(...)
http://www.marks4wd.com/products/gearma ... -GQ-GU.htm
Mówisz i masz :)21
Osobiscie uwazam zwolnice za najmadrzejsze rozwiazanie. Nie zgadza sie ze mna Mariusz argumentujac, ze to jest zbyt duza ingerencja w konstrukcje auta, co grozi powaznymi konsekwencjami w razie dzwona itp. Moim zdaniem wiekszosc aut ma tyle roznych wydumanych "ingerencji", ze zwolnice to naprawde ostatnie, do czego sie ktos przyczepi... :roll:
Adaptacja ciezkich mostow od lapiego czy tez wszystko-moga to moze niekoniecznie, ale tego typu zestaw plug and play jak najbardziej.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 8:00 pm
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Zwolnienie reduktora - warto czy nie

Post autor: kd » pn kwie 27, 2009 8:26 pm

I nie drogi jest :)21
PATROL GR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości