Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 8:28 am

no więc mam taki dylemat, chce podnies patrola o 2 cale, czy musze zmieniac amorki ? czytałem że amorki do liftu +2" sa takie same jak do 0", czyli poprostu można kupić nowe std amorki do patrola ? czyli jak przy lifcie 0 na sprężynach i amorach +2" sprezyna nie wypadnie na wykrzyżach to mógłbym założyc sprężyny +2" i amorki +4" ? tylko wtedy by pewnie trzeba bylo penharda przedłużyc i wachacze wymienić, albo jeszcze jedna opcja sprezyny +2" + podkladki +1 = +3" i amorki +4 - zdało by to egzamin ? no chyba że macie gdzies jakieś namiary do amorków +3" ?

szukajka jest jaka jest wiec na nic mi sie przydala niestety
prosze o odp :))

pozdrawiam redin
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Mroczny » wt cze 02, 2009 8:50 am

czytałeś Ty cokolwiek na forum?

kup gotowy zestaw dopasowany do potrzeb. Jasnym jest, że wraz ze wzrostem liczby cali wzrasta złożoność przeróbek a co za tym idzie koszta. Tylko czy aby na pewno potrzebujesz 10cm liftu zawiasu? Może wystarczy 2" zawiasu (jeszcze tanio i prosto) i 2" liftu budy - najtaniej...

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Maqlinka » wt cze 02, 2009 8:52 am

Kolego - przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś .... zastanów się raz jeszcze co chcesz osiągnąć i ponownie zadaj pytanie. Wybacz ale to co wypociłeś powyżej kompletnie kupy się nie trzyma.
Life's Too Short For A Full Time Job

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Adamo » wt cze 02, 2009 8:57 am

Najbardziej mi się podoba wersja sprężyny +2" i amory +4".....
Jaka to by była piękna katastrofa :)21

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 9:04 am

jasne ze czytałem, tylko że z tego co rpzeczytałem to sprezyny i amorki do +2 nie różnią sie długoscią od std, tylko są poprostu twardsze przez co auto wyżej stoi, wiec np, moge kupic sprezyny + 2 za 1100 i amorki seryjne po 140 zł i wyjdzie mi praktycznie na to samo co zestaw +2 za 2800zł

myslalem ze amorek jest co nieco dłuższy od std z tąd moje pytanie, skoro amorki do liftu +2 cala mogą byc stosowane ze sprezynami seryjnymi ktore nie wypadną to czemu amorki +4 by nie mogly byc z sprezynami +2
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Mroczny » wt cze 02, 2009 9:06 am

:)20
masz jeszcze kilka parametrów poza długością... amortyzatora czy sprężyny

czytaj raz jeszcze

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Adamo » wt cze 02, 2009 9:12 am

Mroczny pisze: czytaj raz jeszcze
Uważniej :)21

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Harley » wt cze 02, 2009 9:13 am

redin pisze:jasne ze czytałem, tylko że z tego co rpzeczytałem to sprezyny i amorki do +2 nie różnią sie długoscią od std, tylko są poprostu twardsze przez co auto wyżej stoi, wiec np, moge kupic sprezyny + 2 za 1100 i amorki seryjne po 140 zł i wyjdzie mi praktycznie na to samo co zestaw +2 za 2800zł

myslalem ze amorek jest co nieco dłuższy od std z tąd moje pytanie, skoro amorki do liftu +2 cala mogą byc stosowane ze sprezynami seryjnymi ktore nie wypadną to czemu amorki +4 by nie mogly byc z sprezynami +2

Kolego , gdyby w życiu tylko długość miała znaczenie, to wszystko byłoby mniej skomplikowane...
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 9:38 am

koledzy moze byście przestali wkoncu pociskac nie potrzebne posty tylko odpowiadac konkretnie, niestety zeby dowiedziec sie tutaj cokolwiek trzeba sie przedrzeć przez stos nie potrzebnych postów zeby przeczytac wkoncu tego jednego potrzebnego, wiec nie mogąc sie dokopac do dobrej odp napisalem tutaj temat, troche wiecej powagi koledzy, chcieć sie czegos dowiedziec to odrazu muszą isc nie potrzebne komentarze

lift budy jest zbedny, nie potrzebnie podnosic srodek ciezkosci, zawieszenie mam wyrąbane dlatego chce zmienic i zadałem pytanie na które oczywiscie konkretnej odp pewnie nie uzyskam
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Mroczny » wt cze 02, 2009 9:46 am

lift budy podnosi środek ciężkości a lift zawieszenia nie?

jakie opony chcesz założyć? auto dociążasz czy nie? wyprawy czy przeprawy? zderzaki jakie? winda jaka? bagażnik jest?

chłopie - zadaj pytanie jak człowiek to podpowiemy
a jak sobie robisz jaja z nas to i my też :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: lbl78 » wt cze 02, 2009 9:49 am

najtaniej? to wyciąć budę i po sprawie :)21
wszystko zależy od rodzaju zawieszenia jakie zamierzasz założyć zależy jakie kółka chcesz włożyć
są zestawy z dłuższymi amortyzatorami są i z prawie takimi jak oryginalnie ale to prawie robi dużą różnicę :wink:
różnica między amorami przy lifcie +2 i +4 jest znaczna i w długości i w twardości
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 10:00 am

Mroczny pisze:lift budy podnosi środek ciężkości a lift zawieszenia nie?

jakie opony chcesz założyć? auto dociążasz czy nie? wyprawy czy przeprawy? zderzaki jakie? winda jaka? bagażnik jest?

chłopie - zadaj pytanie jak człowiek to podpowiemy
a jak sobie robisz jaja z nas to i my też :)21

lift budy podnosi srodek ciezkosci dając tylko tyle ze mozna wieksze koła wciepnąć , a zawiecha daje lepszą prace, wieksze wykrzyże, wiekszy skok, wiec lepiej liftnąć zawiecho +4 niz bude +2 i zawiecho +2

mam założone 33" bez zadnego liftu, nic nie obciera, ale chcialbym wymienic zawiecho
tak żeby w przyszlosci założyc 35-37" opony, to jest auto na niedziele, zderzaki beda handmade, winda elektryk ale do czego Ci to to ja niewiem


zadaje pytanie jak czlowiek i oczekuje odpowiedzi

nie da sie odpowiedziec normalnie ? np. sprezyny +2 i amorki +4 nie beda współgrały poniewaz przy max wykrzyżu sprezyna wyleci ?

o std amorkach tez nikt nie napisal, mam swoje wyrąbane i chce je zmienic, nie widze sęsu wydawac 2x tyle za amorki które różnią sie tylko pracą od std.



lbl wkoncu cos konkretnego - chwała Ci za to
to moze wiecie które zestawy są z dłuższymi amorkami ? dłuższy amorek - wiekszy skok - wiekszy wykrzyż

chce poprostu miec dluzsze amorki od std :) tak żeby to jako tako sprawnie funkcjonowało, a gdyby amorki +3 wpierniczyc ? to tylko 2,5cm różnicy, a jak wyciągałem seryjne sprezyny to przy max wyciągnietym amorku sprezyna miala jeszcze sporo zapasu
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: N2O » wt cze 02, 2009 10:04 am

Dłuższe amorki też mają pewną wadę - zmniejszają skok koła w górę, więc bez innych modyfikacji niewiele dają.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Mroczny » wt cze 02, 2009 10:05 am

dlatego pisałem w drugim poście - kup zestaw

do 37" trzeba 4" zawias i lift budy i rzezanie błotników a i tak trze o wewnętrzną część błotnika i ramę
:)21

w żadnym wypadku nie zostawiaj ani nie kupuj seryjnych amortyzatorów do sprężyn do liftu
no

ale...
jak chcesz jeździć na 33" a gdzies tam kiedyś na więcej - kup 2" i liftuj budę

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 10:29 am

z tym tarciem to tak nie do konca ;) mozna to zniwelowac odpowiednio odsadzonymi felgami

tak samo jak wiekszosc twierdzi ze 33 nie wejda na std, własnie przez te opinie mialem pewne obawy, ale założyłem 33 i jest jak najbardziej w porządku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b58bb.html

tak mysle ze jakbym go podniósł o 2" i pociął nadkola to 35 by weszly spokojnie :)

narazie zostaje przy 33, kupie jakies zawiecho i bede motał dalej :)

http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=209 zastanawiam sie nad tym +3 cale
kolego który ma swoj warsztat mowi ze nic nie trzeba przerabiac zeby +3 założyc i pracuje wporządku
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Mroczny » wt cze 02, 2009 10:33 am

redin pisze:z tym tarciem to tak nie do konca ;) mozna to zniwelowac odpowiednio odsadzonymi felgami
nie można
chyba, że wytniesz błotniki kosmicznie
ale większe odsadzenie to większe obciążenie dla podzespołów i większa szerokośc i tak szerokiego auta
redin pisze:tak samo jak wiekszosc twierdzi ze 33 nie wejda na std
większośc to wiesz..
redin pisze:tak mysle ze jakbym go podniósł o 2" i pociął nadkola to 35 by weszly spokojnie
słusznie, wejdą
ale cięcia będzie sporo
redin pisze:kolego który ma swoj warsztat mowi ze nic nie trzeba przerabiac zeby +3 założyc i pracuje wporządku
obawiam się, że się myli...
ale z drugiej strony - zależy co kto rozumie pod pojęcie "wporzadku" :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: N2O » wt cze 02, 2009 10:37 am

Najwyżej odbojniki wydłuży i nię będzie tak tarło :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Maqlinka » wt cze 02, 2009 10:40 am

redin pisze: tak samo jak wiekszosc twierdzi ze 33 nie wejda na std, własnie przez te opinie mialem pewne obawy, ale założyłem 33 i jest jak najbardziej w porządku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b58bb.html
Jakie masz odsadzenie tej felgi?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: redin » wt cze 02, 2009 11:09 am

oj nie wiem, mam je od początku :)
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Katun » wt cze 02, 2009 5:10 pm

Kolego poczytaj tutaj http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=53546
Kup zestaw +2". Na koła 37" będziesz miał jeszcze czas..
A najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu 4x4 i pogadaj na żywo z kimś obeznanym, szybko i sprawnie doradzi. :)2
I tak na koniec, off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto, tanio nie jest..
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: mayer » śr cze 03, 2009 9:11 am

redin pisze:koledzy moze byście przestali wkoncu pociskac nie potrzebne posty tylko odpowiadac konkretnie, niestety zeby dowiedziec sie tutaj cokolwiek trzeba sie przedrzeć przez stos nie potrzebnych postów
Wpada młody na imprezę i foch... :)21 :)21

Mam wrazenie ze chcesz potwierdzic tylko swoje dziwne tezy a nie dowiedzieć sie przykrej prawdy.
Po pierwsze - lift 2" w krótkim parchu - czeka cie zmiana katów wałów krótko mówiąc najprostsze to opuszczenie skrzyni.
Amory za 130 zł to sobie mozesz do taczki zamontowac a nie do parcha.
Zawieszenie to cos wiecej niz tylko długości. Słyszałeś kiedykolwiek takie pojecie jak "strojenie zawieszenia" ??
Amortyzator ma wiele innych często ważniejszych zadań niz tylko zapobieganie wypadnieciu sprężyny.
redin pisze:
Mroczny pisze:lift budy podnosi środek ciężkości a lift zawieszenia nie?

jakie opony chcesz założyć? auto dociążasz czy nie? wyprawy czy przeprawy? zderzaki jakie? winda jaka? bagażnik jest?

chłopie - zadaj pytanie jak człowiek to podpowiemy
a jak sobie robisz jaja z nas to i my też :)21

lift budy podnosi srodek ciezkosci dając tylko tyle ze mozna wieksze koła wciepnąć , a zawiecha daje lepszą prace, wieksze wykrzyże, wiekszy skok, wiec lepiej liftnąć zawiecho +4 niz bude +2 i zawiecho +2

mam założone 33" bez zadnego liftu, nic nie obciera, ale chcialbym wymienic zawiecho
tak żeby w przyszlosci założyc 35-37" opony, to jest auto na niedziele, zderzaki beda handmade, winda elektryk ale do czego Ci to to ja niewiem
zadaje pytanie jak czlowiek i oczekuje odpowiedzi
No widzisz. Wiedzy na ten temat masz tyle co kolega który ma warsztat Ci powiedział a się ciskasz od razu :)11
- Mroczny pyta o opony bo chce wydobyć z ciebie siłą prawie informacje "czego ty tak naprawdę chcesz"
- Co chcesz tym autem robic? Ile jakiego ładunku i w jaki sposób zamierzasz użytkować syfa
- Jakie zderzaki? ano po to zeby znać rozkład obciążeń
- wciagarka? a moze dlatego ze konkretne kilkadziesiat kilogramów na wysunietym ciężkim zderzaku skrzynkowym typu ARB czy Up da ci niezłe obciążenie przedniej osi i np przy seryjnym zawieszeniu auto bedzie jechało dziobem w glebę.

Ale... przeciez tobie chodi o krótką informacje ze Twoja teoria jest oryginalna ciekawa i dobra.
Tak taka jest. Tak zrób jak planujesz. Lift 2" + MT 37" i heja banana.... Bedzie wesoło. :)21 :)21 :)2
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Piotr L
 
 
Posty: 124
Rejestracja: pn gru 05, 2005 9:04 am
Lokalizacja: Konstancin Jeziorna - Warszawa

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Piotr L » śr cze 03, 2009 9:34 am

Słuchaj tych co zjedli zęby na motaniu :lol:

Jak kupiłem parcha pojechałem do doktorka od 4x4 i zdałem się na mechanika w kwestii zawieszenia .....
Jak odebrałem strucla to mysłalem że h... mnie trafi. Strasznie twardy był aż plomby wypadały ale......
Samochód miał byc wykorzystywany do wyjazdów wakacyjnych i po załadowaniu całego szpeju + cztery osoby okazało się, że zawiecha robi rewelacyjnie i mechanik miał racje z tak dobranymi sprężynami i amortyzatorami.

Więc , najpierw pomyśl co będziesz robił tym samochodem a potem wal do specjalisty a nie kombinuj bo będziesz robił dwa razy. Niestety jak się niema pieniędzy trzeba robic raz a dobrze :)12 .
Y60 + 2" na 34" AT , D22 + 2" na 31' AT

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: Harley » śr cze 03, 2009 12:24 pm

mayer pisze:...
Tak taka jest. Tak zrób jak planujesz. Lift 2" + MT 37" i heja banana.... Bedzie wesoło. :)21 :)21 :)2
Mayer - chłopie Ty to potrafisz rozbawić człowieka....

Dobrze by było jakby się pokazał potem z tym zestawem to może się czegoś nauczymy ;-)

a poważnie, to niech koleżka po prostu poczyta forum, bo są ze dwa-trzy tematy w których jest chyba wszystko, ale trzeba usiąść i czytać bez piwka pod ręką.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: MaciekK » śr cze 03, 2009 8:48 pm

redin pisze:no więc mam taki dylemat, chce podnies patrola o 2 cale,(...)
redin pisze:koledzy moze byście przestali wkoncu pociskac nie potrzebne posty tylko odpowiadac konkretnie(...)
konkretnie:

kup zestaw "nissan patrol +2cale"
jeśli chcesz podnieść o 2 cale


:)21
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Zawieszenie 0" vs 2" vs 4"

Post autor: andrzej:) » śr cze 03, 2009 8:59 pm

Znaczy trzeba pojechać do warsztatu :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości