Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Moderator: Kosiarz
Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Witam, od pewnego czasu pojawiało się w moim autku takie dziwne buczenie podczas jazdy na nierównościach, ale myślałem, że to kwestia rozrusznika, jadnak niedawno zaczęło się to nasilać i przerodziło w głośne wycie.
Sytuacja wygląda tak. Podczas jazdy z rozłączonym napędem na przód (i sprzęgiełkami też) gdy samochód jedzie powyśej 3-go biegu i wpadnie w jakąś nierówność to zaczynają się pojawiać lekkie wibracje, a chwilę później wycie podobne do ocierania się 2 zębatek.
Ciekawą rzeczą jest to, ze podczas jazdy na rozpiętych sprzęgach i włączonym napędzie objawy nie występują.
Podpowiedzcie co to może być. Ja myślę, że może to być wina poduszek pod skrzynią i reduktorem, na nierównościach jak podskoczy to skantuje skrzynie i może wyć. Ale ten nowo dkryty motyw z włączonym napędem na przód trochę mnie zbił z tropu.
I jeszcze jedno, jak masię trzymać skrzynia na tych belkach poprzecznych, sztywno, czy może chodzić góra-dół? Bo u mnie są dość sporawe luzy właśnie w tych kierunkach.
Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo tyran to na chwilę obecną jedyny samochód w domu, a dłuższa trasa się szykuje w bliskiej przyszłości.
Sytuacja wygląda tak. Podczas jazdy z rozłączonym napędem na przód (i sprzęgiełkami też) gdy samochód jedzie powyśej 3-go biegu i wpadnie w jakąś nierówność to zaczynają się pojawiać lekkie wibracje, a chwilę później wycie podobne do ocierania się 2 zębatek.
Ciekawą rzeczą jest to, ze podczas jazdy na rozpiętych sprzęgach i włączonym napędzie objawy nie występują.
Podpowiedzcie co to może być. Ja myślę, że może to być wina poduszek pod skrzynią i reduktorem, na nierównościach jak podskoczy to skantuje skrzynie i może wyć. Ale ten nowo dkryty motyw z włączonym napędem na przód trochę mnie zbił z tropu.
I jeszcze jedno, jak masię trzymać skrzynia na tych belkach poprzecznych, sztywno, czy może chodzić góra-dół? Bo u mnie są dość sporawe luzy właśnie w tych kierunkach.
Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo tyran to na chwilę obecną jedyny samochód w domu, a dłuższa trasa się szykuje w bliskiej przyszłości.
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Żadnych koncepcji?
Nawet kasztanów? Może ktoś zachorował
Nawet kasztanów? Może ktoś zachorował

Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Szukaj w sprzęgięłkach... o ile masz automaty
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Mam manualne.
Ciekawi mnie to, że przy włączonym napędzie (na reduktorze) problem nie występuje.
Ciekawi mnie to, że przy włączonym napędzie (na reduktorze) problem nie występuje.
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Sprawdź dokładnie krzyżaki i wieloklin na przednim wale, na tylnym też...
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
To może robić efekt tekiego wycia?
Bo z samuraia kojarze krzyżaki jako głuche łupanie podczas przyspieszania.
W sumie jak się zolni podczas tego wycia to jest taki dźwięk, jakby 2 zębatki ocierały się kantami.
Bo z samuraia kojarze krzyżaki jako głuche łupanie podczas przyspieszania.
W sumie jak się zolni podczas tego wycia to jest taki dźwięk, jakby 2 zębatki ocierały się kantami.
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
U mnie jak krzyżak sie rozleciał to własnie tak troche wyło , po czym jak samochód jechał z napędem na 4 to przestawał wyc , a to dlatego że obciążenie na wał tylny jest wtedy mniejsze . A samochodem trzęsie Ci podczas przyspieszania na wyłączonym przodzie ?
Monty 3.1 td - historia....
Plecak wyprawowy
coś na dwóch kólkach też ....
Plecak wyprawowy
coś na dwóch kólkach też ....
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Może nie trzęsie, jak jedzie po równym to się nic nie dzieje, tylko jak wskoczy na nierówność to na początku trochę wibruje w okolicach środka samochodu, a potam zaczyna wyć.
Nie przestaje puki się całkiem nie zatrzymam. (tak jest teraz, przedtem samo przestawało po chwili.)
Nie przestaje puki się całkiem nie zatrzymam. (tak jest teraz, przedtem samo przestawało po chwili.)
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
No to raczej już mam sprecyzowaną sytuację, w której zaczyna wyć.
Auto musi być zatankowane na fulla i najlepiej z dwiema osobami na tylnej kanapie. Wtedy tylny zawias troszkę siada i wystarczy tylko lekka nierówność, żeby zaczęło wyć.
No i kolejne pytanie się pojawia, razem z refleksją. Czy może być tak, że krzyżak będzie dobry pod względem luzów, ale zatarty bądź zardzewiały i jak wał chodzi pod innym kątem niż zwykle (prawie pusty bak i max 2-3 osoby) to krzyżaki zaczynają wibrować i wyć?
Pytam, bo przypomniało mi się, że dawniej jak też jeździłem na fulla (+ przyczepa), wał chodził jakoś głośniej.
Auto musi być zatankowane na fulla i najlepiej z dwiema osobami na tylnej kanapie. Wtedy tylny zawias troszkę siada i wystarczy tylko lekka nierówność, żeby zaczęło wyć.
No i kolejne pytanie się pojawia, razem z refleksją. Czy może być tak, że krzyżak będzie dobry pod względem luzów, ale zatarty bądź zardzewiały i jak wał chodzi pod innym kątem niż zwykle (prawie pusty bak i max 2-3 osoby) to krzyżaki zaczynają wibrować i wyć?
Pytam, bo przypomniało mi się, że dawniej jak też jeździłem na fulla (+ przyczepa), wał chodził jakoś głośniej.
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Lożysko w reduktorze ... tak mała przypadłość TII. Do testu opuść skrzynię na podkładkach... jak będzie lepiej to masz winowajcę. Nie znalazlem reduktora sprawnego w 100%, zawsze był mniejszy/większy luz, pracuję nad wałem z podwójnym krzyżakiem - to załatwia sprawę raz i na zawsze..slayer17 pisze:No to raczej już mam sprecyzowaną sytuację, w której zaczyna wyć.
Nissan-y
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
A duży jest koszt wymiany tego łożyska?
A przy tym uszkodzeniu miałeś podobne objawy? Da się to jakoś wybadać bez zdejmowania reduktora?
A przy tym uszkodzeniu miałeś podobne objawy? Da się to jakoś wybadać bez zdejmowania reduktora?
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Łożyska nie wymieniałem - sprawdzone były inne reduktory, stwierdziłem że za 300 zł nie warto rozbierać.slayer17 pisze:A duży jest koszt wymiany tego łożyska?
A przy tym uszkodzeniu miałeś podobne objawy? Da się to jakoś wybadać bez zdejmowania reduktora?
Problem wyszedł, bo u mnie jest lift kilkunastu cm w porownaniu z TII w cywilnej wersji

Instalujesz stalowe podkładki pomiędzy ramę a belkę podpierająca skrzynię - podpierasz belkę, odkręcasz, wkładasz podkładki, skręcasz - podkładka tak z 2cm (u mnie 3 cm). Obniżasz zawieszenie skrzyni + reduktora... jeżeli ustąpi masz winowajcę. Oczywiście wał sprawdzony...
Jakiś lift masz? Możesz spokojnie jeździć z obniżoną skrzynią, ewntualnie zmniejszyć grubość podkładek - dobrać doświadczalnie.
Nissan-y
- Borgir
- Posty: 346
- Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
- Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Nie żebym się czepiał, ale tu chodzi o Teyranozaura I generacji a nie II ... chociaż wiele się ponoć nie zmieniło jak chodzi o konstrukcję spodu
Tak, czy inaczej, również może to oznaczać koniec wałka w skrzyni ,.... chyba, że wszystkie biegi huczą równo i na luzie słychać g...wno znaczy huczenie to faktycznie coś z poprzednich





Tak, czy inaczej, również może to oznaczać koniec wałka w skrzyni ,.... chyba, że wszystkie biegi huczą równo i na luzie słychać g...wno znaczy huczenie to faktycznie coś z poprzednich



They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
TI czy TII ... obajw nie występuje normalnieBorgir pisze:Nie żebym się czepiał, ale tu chodzi o Teyranozaura I generacji a nie II ... chociaż wiele się ponoć nie zmieniło jak chodzi o konstrukcję spodu![]()
![]()
![]()
![]()

Nissan-y
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Sęk w tym, że nie mam lifta, a samo wycie występuje okazyjnie, najczęściej właśnie gdy tylny zawias siądzie w wyniku obciążenia, a jak się zacznie to nie ma znaczenia czy jadę na biegu czy luzie.
Muszę się zatrzymać i zacząć jechać powolutku. Albo wrzucić 4x4 na rozłączonych sprzęgiełkach, to wtedy bez ograniczeń.
Coś mi się wydaje, że może to być wina starych krzyżaków, bo luzy mają poprawne, a może są zatarte albo coś.
Muszę się zatrzymać i zacząć jechać powolutku. Albo wrzucić 4x4 na rozłączonych sprzęgiełkach, to wtedy bez ograniczeń.
Coś mi się wydaje, że może to być wina starych krzyżaków, bo luzy mają poprawne, a może są zatarte albo coś.
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Wymieniłem olej w reduktorze i skrzyni, w obu olej z wierzchu był ładny, a po odkręceniu korka poleciało bagno.
Wnioskuje, że prawdopodobnie ostatnio był wymieniany z 6 do 8 lat temu.
Zalałem olej taki jak podali w serwisówce i (odpukać) wycie i inne przygody ustały. Nawet zdziwiony jestem, że to auto może tak cicho na trasie jechać.
Wnioskuje, że prawdopodobnie ostatnio był wymieniany z 6 do 8 lat temu.
Zalałem olej taki jak podali w serwisówce i (odpukać) wycie i inne przygody ustały. Nawet zdziwiony jestem, że to auto może tak cicho na trasie jechać.

Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
No to zdziwienie się skończyło, na trasie auto wjechało na tarkę i zaczęło znowu wyć. Włączyłem napęd przy rozłączonych sprzęgiełkach i wycie ustało.
Wydaje mi się, że to jednak coś w skrzyni. Orientujecie się jakie mniej więcej są koszty jej naprawy i gdzie to najlepiej zrobić?
Wydaje mi się, że to jednak coś w skrzyni. Orientujecie się jakie mniej więcej są koszty jej naprawy i gdzie to najlepiej zrobić?
Tyrrano WD21 2,7TD
Toyo Open Country AT - żal się chwalić
Toyo Open Country AT - żal się chwalić

Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Witam .
Ostatnio w moim tyranku pojawiły się wibracje na budzie . Przeglądnąłem wały i mam luz pionowy na wyjściu tylnego wału z reduktora .
Ktoś podpowie co tam się rozsypac mogło i jak to wygląda z naprawą ?
Pozdrawiam
Ostatnio w moim tyranku pojawiły się wibracje na budzie . Przeglądnąłem wały i mam luz pionowy na wyjściu tylnego wału z reduktora .
Ktoś podpowie co tam się rozsypac mogło i jak to wygląda z naprawą ?
Pozdrawiam
Terrano I Z24
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
http://terranoirk.ru/man/WD21/
dział TF - tf-12 moze łozysko iglaczek
ale warto powolutku wsztstko sprawdzic
dział TF - tf-12 moze łozysko iglaczek
ale warto powolutku wsztstko sprawdzic
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Odkopię temat.
Zaczęło coś u mnie buczeć 50-60 km/h a co dziwniejsze buczy mocniej jak wrzucam na luz. Nie testowałem na 4x4 takich prędkości w terenie.
Obstawiałem wał ale jak zaległem pd autem to jakiegoś wyraźnego luzu na krzyżakch nie stwierdziłem.
Bardziej niepokojący jest luz poprzeczny do osi tylnego wału na wyjściu reduktora. Co prawda jest on podobny jak w drugim Terrano a tam cisza. Czy ten luz jest normalny czy coś tam się rozsypuje. Oczywiście oględziny na podpartych kołach i zluzowanym biegu.
Zaczęło coś u mnie buczeć 50-60 km/h a co dziwniejsze buczy mocniej jak wrzucam na luz. Nie testowałem na 4x4 takich prędkości w terenie.
Obstawiałem wał ale jak zaległem pd autem to jakiegoś wyraźnego luzu na krzyżakch nie stwierdziłem.
Bardziej niepokojący jest luz poprzeczny do osi tylnego wału na wyjściu reduktora. Co prawda jest on podobny jak w drugim Terrano a tam cisza. Czy ten luz jest normalny czy coś tam się rozsypuje. Oczywiście oględziny na podpartych kołach i zluzowanym biegu.
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
PoprzecznyDżem pisze: Bardziej niepokojący jest luz poprzeczny do osi tylnego wału na wyjściu reduktora. Co prawda jest on podobny jak w drugim Terrano a tam cisza. Czy ten luz jest normalny czy coś tam się rozsypuje.

Łożysko na wyjściu reduktora ? Wielowypust : wałek zdawczy reduktora - wał ?
Ja bym wyjął wał i sprawdził na stole... w aucie możesz nie wyczuć bo krzyżaki zawsze będą "napięte".
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Taki jest plan, od krzyżaków zacznę.
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Tylny wal wchodzi do skrzyni na wieloklinie ktory jest kompensacja dlugosci walu, na takich wieloklinach zawsze jest jakis luz.
Aha odnosnie wycia, to mi "wylo" sprzeglo po zmianie na exedy, objawy znikaly po nagrzaniu silnika. Jak sie pozniej okazalo gosc przekladajacy sprzeglo zalozyl odwrotnie tarcze sprzeglowa. Objawu wycia nie zlokalizowano, bo w miedzyczasie sprzeglo sie zjaralo i zostalo wymienione na nowe, dodatkowo wymienilem tez tulejke walka sprzeglowego.
Aha odnosnie wycia, to mi "wylo" sprzeglo po zmianie na exedy, objawy znikaly po nagrzaniu silnika. Jak sie pozniej okazalo gosc przekladajacy sprzeglo zalozyl odwrotnie tarcze sprzeglowa. Objawu wycia nie zlokalizowano, bo w miedzyczasie sprzeglo sie zjaralo i zostalo wymienione na nowe, dodatkowo wymienilem tez tulejke walka sprzeglowego.
Re: Problem z Terrano I, wibracje i wycie układu nepędowego.
Krzyżaki w dobrym stanie, zero luzu. Dawno "normalnym" autem jeździłem i od MT-ekówch chyba odwykłem 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości