Webasto w Parchu
Moderator: Kosiarz
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
Dzięki za foty. Podaj proszę model tego Ebecośtam.
Jeszcze jedno - to białe uszczelnienie wydechu to... ? Jakaś wata szklana, czy wełna mineralna?
Jeszcze jedno - to białe uszczelnienie wydechu to... ? Jakaś wata szklana, czy wełna mineralna?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Webasto w Parchu
To jest izolacja termiczna z przemysłowego pieca do wypalania gipsu- coś bardzo podobnego do waty.LSD pisze:Dzięki za foty. Podaj proszę model tego Ebecośtam.
Jeszcze jedno - to białe uszczelnienie wydechu to... ? Jakaś wata szklana, czy wełna mineralna?
Zamiast tego można użyć "taśmy termicznej" do owijania kolektorów wydechowych
ładniejszy efekt ale gorzej przeciskać w kanałach. Nie wspomnę, że swój materiał
dostałem darmo. Jest minus, o którym ostatnio się dowiedziałem mianowicie,
materiały typu wata czy wełna mineralna potrafią dobrze akumulować wilgoć, trzeba
będzie tam zaglądać czy nie dzieje się coś niepokojonego.
Urządzenie to bardzo znane WEBASTO AIR TOP 2000 12V (to nie jest ebecośtam- to jest inny producent)
Diesel kupione z 1,5 roku temu na
znanym portalu aukcyjnym jako regenerowane z roczną gwarancją.
Kiedyś znalazłem do niego dokumentacje serwisową i zalecenia do instalacji przydaje się jak
by co to mogę ci podesłać żebyś nie tracił czasu na szukanie.
marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
- willi7
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
miejsce montażu - super.
trochę nie podoba mi się rozwiązanie wydechu, chyba bym się nie czuł 100% bezpieczny zasypiając. Suchy Eberspacher jak i Webasto przewiduje montaż gdzie płaszczyzna na której jest wydech i smok do zasysania powietrza (proces spalania) jest na zewnątrz. W ciężarówkach nie jeden świętego Pietrka odwiedził z powodu takich nieszczelności
trochę nie podoba mi się rozwiązanie wydechu, chyba bym się nie czuł 100% bezpieczny zasypiając. Suchy Eberspacher jak i Webasto przewiduje montaż gdzie płaszczyzna na której jest wydech i smok do zasysania powietrza (proces spalania) jest na zewnątrz. W ciężarówkach nie jeden świętego Pietrka odwiedził z powodu takich nieszczelności
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Webasto w Parchu
Na podłodze... u mnie, za siedzeniem kierowcy, tyle że umnie się foteli nie rozkłada.willi7 pisze:miejsce montażu - super.
trochę nie podoba mi się rozwiązanie wydechu, chyba bym się nie czuł 100% bezpieczny zasypiając. Suchy Eberspacher jak i Webasto przewiduje montaż gdzie płaszczyzna na której jest wydech i smok do zasysania powietrza (proces spalania) jest na zewnątrz. W ciężarówkach nie jeden świętego Pietrka odwiedził z powodu takich nieszczelności
Prościej jest z mokrym, osiągniecie to co na suchym:
- założyć dwie pompy wody, główny obieg/obieg nagrzewnicy,
- pompę wybierasz przed włączeniem ogrzewania,
- raz grzanie całości, innym razem nagrzewnicy,
- dodatkowy regulator silnika wentylatoraz, z Poloneza idealny

- masz grzany motor lub trochę grzany motor (mozna wyeliminować stosując elektrozawór) oraz kabinę,
- sterownik - termostat z suchego będzie działał z mokrym

- wyłączony silnik ogrzewanie pracuje, wentylaotor dmucha...
Nissan-y
Re: Webasto w Parchu
Ależ prostota 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- willi7
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
"mokre" ma swoje atuty (grzanie silnika) lecz jeżeli nie jest to ważne to "suche" jest mniej prądożerne ponieważ nie musi chodzić dmuchawa i dwie pompki wody. W suchym chodzi jeden wiatraczek i nic nie musi mielić wody.
Re: Webasto w Parchu
Ja również mam zamontowane webasto Air Top 2000. Jest to o tyle sprzęt dla mnie dobry,że każdy kawałek rury wylotowej ( a jest to specjalna rura) czy jakiegokolwiek elementu mam możliwość dokupić w niedaleko polożonej hurtowni.
Mój pomysł montażu wynika z kamperowej zabudowy całego tyłu w longu. Mam łóżko oparte na bocznych konstrukcjach zbudowanych na nadkolach, w obrębie których znajduje się m.in webasto.
Wlot i wylot są wyprowadzone w nadkolu, jednak po pierwszych weryfikacjach w terenie już wiem ,że muszę wykonać jakąć osłonę do rurek. Cały opis wydaje się być enigamtyczny, ale wyjaśni wszystko fotka, którą zamieszczę jak znajdę chwilę , by podlecieć do warsztatu, bo właśnie jestem w trakcie zmian przełożeń.
Co do webasta. Proponuję oczywiście zakup nowego urządzenia. Jeśli ktoś się nie zna to brać jak najnowsze i najlepiej po regeneracji, ale w renomowanych warsztatach. Dobre webasto po regeneracji musi kosztować prawie zbliżoną kwotę do nowego. Inaczej - znaczy jesłi będzie zbyt tanie to jest gdzieś przyoszczędzone a to zemści się w efekcie w czasie korzystania.
Z porad praktycznych.
Wpadłem na pomysł z moim mechanikiem ,że zamontujemy pompkę paliwa wewnątrz auta. Zamysł: lepiej ,żeby była czysta i w razie konieczności wymiany łatwodostępna- poza tym pod autem może szybciej ulec uszkodzeniu. Skutek :
Jest to dobre rozwiązanie , ale dla głuchych. Dozowanie paliwa jest na zasadzie "tyknięcia" pompki i podania porcji (kropelki) paliwa. Każde takie cyknięcie to zwiększenie dawki, w związku z czym jest to strasznie denerwujące, a już w ogóle jak zechcesz spać.
Inna sprawa, to jeśli ktoś będzie chciał planować założenie webasta i na etapie budowy auta zostawi sobie przewody z baku - ja tak zrobiłem- to musi się liczyć z tym ,że webasto nie pobiera paliwa wężykiem gumowym, ale takim cienkim chyba igielitowym wewnątrz gumowego. Ważna informacja, bo można zaoszczędzić ponownego rozbierania auta.
Co do sterownika, to czywiście każdy może mieć własne potrzeby, ale ja, mając spanie za przednimi fotelami, myślę ,że najlepsze jest zamontowanie go w podłokietniku między kierowcą i pasażerem. Osobiście mam na konsoli głównej i w momencie gdy śpię muszę się wyciągać do jego załączenia. W podłokietniku dostęp będzie zarówno dobry podczas jazdy , jak i podczas snu.Wlot powietrza do webasta jest z tylnej części urządzenia , więc pobiera ono powietrze z kabiny auta, wylot spalin wychodzi metalową rurką, ta u mnie jest w nadkolu i uszczelniona silikonem do wysokich temperatur.Jak tylko dam radę wkleję fotki. Wylot ciepłego powietrza idzie u mnie bezpośrednio na kabinę i nie podłączałem tego w żaden sposób do kanałów powietrznych auta, bo myślę ,że jednak zbyt niszczy się przez to infrastrukturę samochodu, ale to oczywiście rzecz gustu. Mimo ,że Webasto miało pożerać mało prądu , to odczuwam braki prądowe przy jego długotrwałym załączeniu, jednak nie wiem czy wynika to z dużego poboru prądu przez to urządzenie, czy też z poboru innych urządzeń, a webasto tylko wykańcza temat.
Sorki za przydługi wywód, ale może przyda się komuś to co pisałem.
Z dodatkowych zastosowań do jakich posłużyło webasto, to suszarka do włosów i osuszacz do komputera patrola po zalaniu wodą po ostrym extremie w jeziorku. Poza tym buty mokre są wysuszone w kilka do kilkunastu minut na wiór i wejście w jesienną słotę w cieplutkie kapcie - BEZCENNE
Mój pomysł montażu wynika z kamperowej zabudowy całego tyłu w longu. Mam łóżko oparte na bocznych konstrukcjach zbudowanych na nadkolach, w obrębie których znajduje się m.in webasto.
Wlot i wylot są wyprowadzone w nadkolu, jednak po pierwszych weryfikacjach w terenie już wiem ,że muszę wykonać jakąć osłonę do rurek. Cały opis wydaje się być enigamtyczny, ale wyjaśni wszystko fotka, którą zamieszczę jak znajdę chwilę , by podlecieć do warsztatu, bo właśnie jestem w trakcie zmian przełożeń.
Co do webasta. Proponuję oczywiście zakup nowego urządzenia. Jeśli ktoś się nie zna to brać jak najnowsze i najlepiej po regeneracji, ale w renomowanych warsztatach. Dobre webasto po regeneracji musi kosztować prawie zbliżoną kwotę do nowego. Inaczej - znaczy jesłi będzie zbyt tanie to jest gdzieś przyoszczędzone a to zemści się w efekcie w czasie korzystania.
Z porad praktycznych.
Wpadłem na pomysł z moim mechanikiem ,że zamontujemy pompkę paliwa wewnątrz auta. Zamysł: lepiej ,żeby była czysta i w razie konieczności wymiany łatwodostępna- poza tym pod autem może szybciej ulec uszkodzeniu. Skutek :

Jest to dobre rozwiązanie , ale dla głuchych. Dozowanie paliwa jest na zasadzie "tyknięcia" pompki i podania porcji (kropelki) paliwa. Każde takie cyknięcie to zwiększenie dawki, w związku z czym jest to strasznie denerwujące, a już w ogóle jak zechcesz spać.
Inna sprawa, to jeśli ktoś będzie chciał planować założenie webasta i na etapie budowy auta zostawi sobie przewody z baku - ja tak zrobiłem- to musi się liczyć z tym ,że webasto nie pobiera paliwa wężykiem gumowym, ale takim cienkim chyba igielitowym wewnątrz gumowego. Ważna informacja, bo można zaoszczędzić ponownego rozbierania auta.
Co do sterownika, to czywiście każdy może mieć własne potrzeby, ale ja, mając spanie za przednimi fotelami, myślę ,że najlepsze jest zamontowanie go w podłokietniku między kierowcą i pasażerem. Osobiście mam na konsoli głównej i w momencie gdy śpię muszę się wyciągać do jego załączenia. W podłokietniku dostęp będzie zarówno dobry podczas jazdy , jak i podczas snu.Wlot powietrza do webasta jest z tylnej części urządzenia , więc pobiera ono powietrze z kabiny auta, wylot spalin wychodzi metalową rurką, ta u mnie jest w nadkolu i uszczelniona silikonem do wysokich temperatur.Jak tylko dam radę wkleję fotki. Wylot ciepłego powietrza idzie u mnie bezpośrednio na kabinę i nie podłączałem tego w żaden sposób do kanałów powietrznych auta, bo myślę ,że jednak zbyt niszczy się przez to infrastrukturę samochodu, ale to oczywiście rzecz gustu. Mimo ,że Webasto miało pożerać mało prądu , to odczuwam braki prądowe przy jego długotrwałym załączeniu, jednak nie wiem czy wynika to z dużego poboru prądu przez to urządzenie, czy też z poboru innych urządzeń, a webasto tylko wykańcza temat.
Sorki za przydługi wywód, ale może przyda się komuś to co pisałem.
Z dodatkowych zastosowań do jakich posłużyło webasto, to suszarka do włosów i osuszacz do komputera patrola po zalaniu wodą po ostrym extremie w jeziorku. Poza tym buty mokre są wysuszone w kilka do kilkunastu minut na wiór i wejście w jesienną słotę w cieplutkie kapcie - BEZCENNE

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Webasto w Parchu
Wreszcie zwarta i kompletna pomoc.
Osobiście mam mokre w związku z wyjazdami w mrozy.
Odpalanie kostki lodu powinno być łatwiejsze bez zmiany składu diesla
Do rzeczy: Mając wysoki dach montaż w tylnym nadkolu lub pod dachem zaraz nad drzwiami. Jednak dźwięki z webasta, o którym pisał kolega nie dadzą zasnąć. Wniosek - komora silnika.
Poza tym - Panowie ze Szczecina - wszyscy znamy PIRATA i jego longu jest suche webasto w nadkolu.
Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi
Osobiście mam mokre w związku z wyjazdami w mrozy.


Do rzeczy: Mając wysoki dach montaż w tylnym nadkolu lub pod dachem zaraz nad drzwiami. Jednak dźwięki z webasta, o którym pisał kolega nie dadzą zasnąć. Wniosek - komora silnika.
Poza tym - Panowie ze Szczecina - wszyscy znamy PIRATA i jego longu jest suche webasto w nadkolu.
Nie ma głupich pytań - są tylko głupie odpowiedzi

Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
- willi7
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
może tanią alternatywą nocnego (awaryjnego) ogrzewania jest takie rozwiązanie
http://www.bakista.pl/index.php?c=1054&pr=4882&p=2
P.S. ze Szczecina to ja jestem (nawet się w centrum wychowałem) ale sory PIRAT to kto
?
http://www.bakista.pl/index.php?c=1054&pr=4882&p=2
P.S. ze Szczecina to ja jestem (nawet się w centrum wychowałem) ale sory PIRAT to kto

Re: Webasto w Parchu
P.S. ze Szczecina to ja jestem (nawet się w centrum wychowałem) ale sory PIRAT to kto
?[/quote]
Hej Willi
Oczywiście, wyskoczyłem jak ten przysłowiowy Filip.....Prześlę Ci tel na prywata. Kolega ma auto zrobilne bardzo dzielnie, 4,2 turbo, zasilane mazutem
i (w temacie) webasto suche w nadkolu z bardzo sprytnym wyprowadzeniem nawiewu. Domyślnie na dach czy też do namiotu.
W każdym razie bardzo obiecująco.
Pozdro
RaV

Hej Willi
Oczywiście, wyskoczyłem jak ten przysłowiowy Filip.....Prześlę Ci tel na prywata. Kolega ma auto zrobilne bardzo dzielnie, 4,2 turbo, zasilane mazutem

W każdym razie bardzo obiecująco.
Pozdro
RaV
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Webasto w Parchu
A tak po chwili......
Ile wciąga silniczek na jałowym na godzinę?
Bo te jachtowe podpowiedzi nasuwają mi jeszcze inne rozwiązanie: Przetwornica i nawiew ciepłego (lub klima) tak jak w ciężarówkach.
Trochę po omacku ale co Panowie na to?
Ile wciąga silniczek na jałowym na godzinę?
Bo te jachtowe podpowiedzi nasuwają mi jeszcze inne rozwiązanie: Przetwornica i nawiew ciepłego (lub klima) tak jak w ciężarówkach.
Trochę po omacku ale co Panowie na to?

Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
To nie może być użyte w aucie. Zaczadzisz się. Musi byćdobra wentylacja.willi7 pisze:może tanią alternatywą nocnego (awaryjnego) ogrzewania jest takie rozwiązanie
http://www.bakista.pl/index.php?c=1054&pr=4882&p=2
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- willi7
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
jest informacja - do zastosowania wewnątrzLSD pisze:To nie może być użyte w aucie. Zaczadzisz się. Musi byćdobra wentylacja.willi7 pisze:może tanią alternatywą nocnego (awaryjnego) ogrzewania jest takie rozwiązanie
http://www.bakista.pl/index.php?c=1054&pr=4882&p=2
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Webasto w Parchu
To jest zwykły piecyk katalityczny - tnz że ma otwarte spalanie, czyli zużywa tlen z pomieszczenia w którym pracuje. Ja kiedyś podobnym (moc 3x większa) ogrzewałem garaż. Po 3-4 godzinach grzania w sporym garażu było tak duszmo, że nie dało się oddychać.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Webasto w Parchu
Też byłem pełen obaw kiedy montowałem webasto. Dalego rozebrałem obudowęwilli7 pisze:miejsce montażu - super.
trochę nie podoba mi się rozwiązanie wydechu, chyba bym się nie czuł 100% bezpieczny zasypiając. Suchy Eberspacher jak i Webasto przewiduje montaż gdzie płaszczyzna na której jest wydech i smok do zasysania powietrza (proces spalania) jest na zewnątrz. W ciężarówkach nie jeden świętego Pietrka odwiedził z powodu takich nieszczelności
aby zobaczyć ewentualne nieszczelności które mogły by się pojawić w wyniku eksploatacji.
W zasadzie nie stwierdziłem. Sama rura wydechowa jest z nierdzewnej stal bardzo mocna i gruba.
Smok do pobierania powierza jest z (u mnie) gumy a na końcu aluminium + jakiś plastik generalnie "orginalna" - webasto.
Powietrze do spalania zabieram z zewnątrz.
Myślę ze zamontuję jeszcze czujnik tlenku węgla tak dla bezpieczeństwa w okolicach wydechu.
No i standardowo po każdym dłuższym wypadzie konieczny przegląd szczelności.
marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Webasto w Parchu
dorzucę kilka pytań związanych z tym urządzeniem
1. Czy można np z rana włączyć webasto a następnie odpalic silnik i sobie pojechać? Teoretycznie silnik powinien szybciej osiągnąć temperaturę?
2. Czy dajmy na to, jak włączam to webasto manualnie, tym płomyczkiem, to czy w momencie osiągnięcia temperatury jakiejś tam określonej w silniku, płomień się sam wyłączy? I czy ewentualnie jak temp opadnie z jakiś powodów np postój, to czy webasto będzie samo się załączać?
1. Czy można np z rana włączyć webasto a następnie odpalic silnik i sobie pojechać? Teoretycznie silnik powinien szybciej osiągnąć temperaturę?
2. Czy dajmy na to, jak włączam to webasto manualnie, tym płomyczkiem, to czy w momencie osiągnięcia temperatury jakiejś tam określonej w silniku, płomień się sam wyłączy? I czy ewentualnie jak temp opadnie z jakiś powodów np postój, to czy webasto będzie samo się załączać?
Bo każdy dzień jest 4x4.
Re: Webasto w Parchu
Nie pamiętam gdzie ale czytałem że "ogrzewanie postojowe" raczej używa się na postoju_Karol_ pisze:dorzucę kilka pytań związanych z tym urządzeniem
1. Czy można np z rana włączyć webasto a następnie odpalic silnik i sobie pojechać? Teoretycznie silnik powinien szybciej osiągnąć temperaturę?

Teoretycznie TaK

_Karol_ pisze: 2. Czy dajmy na to, jak włączam to webasto manualnie, tym płomyczkiem, to czy w momencie osiągnięcia temperatury jakiejś tam określonej w silniku, płomień się sam wyłączy? I czy ewentualnie jak temp opadnie z jakiś powodów np postój, to czy webasto będzie samo się załączać?
To w zależności jak wypasiony masz sterownik, najprostszy działa w "zaprogramowanych cyklach czasu" inne mierzą czas i temeraturę wewnątrz
i na zewnątrz ....
marekw
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 6:49 am przez marekw72, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Webasto w Parchu
Moje webasto wyłącza się automatycznie po przekręceniu kluczyka na poz II.
Nic nie muszę przy tym grzebać.
Bardzo często "skracam" czas jego pracy, który nominalnie ustawiłem na 30min.
Nic nie muszę przy tym grzebać.
Bardzo często "skracam" czas jego pracy, który nominalnie ustawiłem na 30min.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: Webasto w Parchu
_Karol_ pisze:dorzucę kilka pytań związanych z tym urządzeniem
1. Czy można np z rana włączyć webasto a następnie odpalic silnik i sobie pojechać? Teoretycznie silnik powinien szybciej osiągnąć temperaturę?
2. Czy dajmy na to, jak włączam to webasto manualnie, tym płomyczkiem, to czy w momencie osiągnięcia temperatury jakiejś tam określonej w silniku, płomień się sam wyłączy? I czy ewentualnie jak temp opadnie z jakiś powodów np postój, to czy webasto będzie samo się załączać?
Najpierw rozróżnij o jakie pytasz webasto - mokre czy suche

W suchym grzanie silnika nie ma z tym nic wspólnego - chyba ,że samodzielnie dorobisz sobie obieg do grzania płynu chłodniczego. W mokrym zaś to o co pytasz w pytaniu pierwszym jest możliwe.
Drugie pytanie znowu tyczy się mokrego webasta. U mnie ( w suchym) jest sterownik , którym sobie możesz nastawić ,że codziennie np. o 6 rano ma się załączyć webasto i nagrzać auto ale nagrzeje tylko kabinę a nie silnik. W silniku mam osobno grzałkę , ale to dlatego ,że mam auto targane ze Szwecji a tam każde auto ma w silniku grzałkę . Jest ona na 220 V.
W webastach są też możliwe dorzucane piloty i inne strowniki, rozszerzające działanie urządzenia tak aby je włączać radiowo lub w odpowiednim momencie, ale to są dodatkowe bajerki rodem z ciężarówek lub kamperów.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Webasto w Parchu
1. Można, prościej wcześniej się włączy automatycznie silnik ciepły, kabina ciepła, szyby bez szronu, śniegu..._Karol_ pisze:dorzucę kilka pytań związanych z tym urządzeniem
1. Czy można np z rana włączyć webasto a następnie odpalic silnik i sobie pojechać? Teoretycznie silnik powinien szybciej osiągnąć temperaturę?
2. Czy dajmy na to, jak włączam to webasto manualnie, tym płomyczkiem, to czy w momencie osiągnięcia temperatury jakiejś tam określonej w silniku, płomień się sam wyłączy? I czy ewentualnie jak temp opadnie z jakiś powodów np postój, to czy webasto będzie samo się załączać?
2. Tak, ograniczony czas pracy sterownika.
Nissan-y
Re: Webasto w Parchu
a tu wykorzystanie nadmiaru mocy grzewczej AT 2000Harley pisze: Z dodatkowych zastosowań do jakich posłużyło webasto, to suszarka do włosów i osuszacz do komputera patrola po zalaniu wodą po ostrym extremie w jeziorku. Poza tym buty mokre są wysuszone w kilka do kilkunastu minut na wiór i wejście w jesienną słotę w cieplutkie kapcie - BEZCENNE


zwróćcie uwagę na czarną rurę pomiędzy samochodami

marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Webasto w Parchu
moze ktos wie co moze byc z mjim webastem po wcisnieciu płomyka włancza sie dymi mocno na biało ale za nic nie grzeje????
y61 long
Re: Webasto w Parchu
Osz karwa co to za wielkość opon po lewejmarekw72 pisze:a tu wykorzystanie nadmiaru mocy grzewczej AT 2000Harley pisze: Z dodatkowych zastosowań do jakich posłużyło webasto, to suszarka do włosów i osuszacz do komputera patrola po zalaniu wodą po ostrym extremie w jeziorku. Poza tym buty mokre są wysuszone w kilka do kilkunastu minut na wiór i wejście w jesienną słotę w cieplutkie kapcie - BEZCENNE
zwróćcie uwagę na czarną rurę pomiędzy samochodami
marekw

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: Webasto w Parchu
po lewej ? bo jak pytasz o prawą tego po lewej ... to taki nowyMieciu1 pisze:Osz karwa co to za wielkość opon po lewejmarekw72 pisze:a tu wykorzystanie nadmiaru mocy grzewczej AT 2000Harley pisze: Z dodatkowych zastosowań do jakich posłużyło webasto, to suszarka do włosów i osuszacz do komputera patrola po zalaniu wodą po ostrym extremie w jeziorku. Poza tym buty mokre są wysuszone w kilka do kilkunastu minut na wiór i wejście w jesienną słotę w cieplutkie kapcie - BEZCENNE
zwróćcie uwagę na czarną rurę pomiędzy samochodami
marekw
BF 60 cali, zjazdowa opona górska specjalna dla silników 2,8 TDi

marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Webasto w Parchu
pytałem o mokre webasto
dzięki za odp
fajnie byłoby mieć takiego pilocika, rano wstaję z wyrka pilocikiem pyk, jem spokojnie śniadanko i wsiadam do odszronionej nagrzanej furki...
jednak wstępnie zapoznane ceny takich pilotów wraz z sterownikiem sprowadzają człowieka na ziemię
dzięki za odp
fajnie byłoby mieć takiego pilocika, rano wstaję z wyrka pilocikiem pyk, jem spokojnie śniadanko i wsiadam do odszronionej nagrzanej furki...
jednak wstępnie zapoznane ceny takich pilotów wraz z sterownikiem sprowadzają człowieka na ziemię

Bo każdy dzień jest 4x4.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość