cynkowanie ramy?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Harley » pn lis 09, 2009 3:40 pm

Radzę założyć do tego nowy wątek, bo miało być o cynkowaniu ramy a zaczyna trochę Star Trekiem pachnieć :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 7:08 pm

tak rama od k160 czy 2 drzwi czy 4 drzwi
profile spawane z ceowników tłoczoych na kolosach,fakt
wewn ceownik z cieńszego materiału,zewnętrzny z grubszego

tak jak w oryginale to może zrobić tylko wielka ogromna poteżna firma która ma ogromne prasy
i stać ich na zrobienie kopyt itd

ja bym się skłaniał do odrobienia z normatywnych profili z maxymalnym możliwym zachowaniem kształtu
(chyba by się udało zrobić dokładnie tak samo,napewno by się udało ale jeśli można olac jakieś mało istotne dla konstrukcji szczegóły a by to ułatwiło.........)

rama oryginalna z głębokotłocznej mientki materiał sztywność ramy daje całość
kwas dużo sztywniejszy,twardszy ,lepsiejszy,było by sztywniej.

eeee tam star trekiem,jak bym wiedział jak się wstawia fotki to coś bym
Wam pokazał,wtedy były by dopiski inna galaktyka :o
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Łapi » pn lis 09, 2009 9:33 pm

pppat pisze: ja bym się skłaniał do odrobienia z normatywnych profili z maxymalnym możliwym zachowaniem kształtu
(chyba by się udało zrobić dokładnie tak samo,napewno by się udało ale jeśli można olac jakieś mało istotne dla konstrukcji szczegóły a by to ułatwiło.........)

rama oryginalna z głębokotłocznej mientki materiał sztywność ramy daje całość
kwas dużo sztywniejszy,twardszy ,lepsiejszy,było by sztywniej.

eeee tam star trekiem,jak bym wiedział jak się wstawia fotki to coś bym
Wam pokazał,wtedy były by dopiski inna galaktyka :o
możemy walnąć nowy temat: Projekt Star-Trek, czemu nie :)21

to jedyny sposób - użyć normatywnych profili, a reszta jest przeniesieniem punktów jak Mroczny słusznie zauważył. I przeliczenie tego, żeby był protokół, że to spełnia warunki techniczne. Choć podejrzewam, że ramę można stworzyć bez żadnego protokołu i dopiero do tego dorobić papierologię :)

Na początek pytanie, jaka powinna byc grubość profilu z kwasówki, by inżynierowie uznali, że profil ma zapas na naprężenia nad ramą nissana... Bo jak kwasówka sztywniejsza, to inaczej pracuje.

A kwestia gięcia takich profili? Jak by to wyglądało?
Mozna by na długi zakład skladac ramę z róznych częsci i spawać. ?


fajnie się robi :)
Tak pomyślalem, że mój Patrol może miec w dowodzie SAM, mnie to nie przeszkadza :)
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 10:41 pm

gięcie takich profili z kwasu .................

zależy jaki promień gięcia ale jakoś tak na oko mi się zdaje że te łuki które są
w ramie k160 dało by radę bez wielkiej boleści
każdy łuk i każdy profil można ugiąć ale wiąże się to ze zrobieniem oczywiście pilota
niektóre łuki można zmęczyć bez pilota

jak se przypomne moje pierwsze próby gięcia profila większego przekroju :)16
i jak teraz na to popatrzę , myślę "podpis idioty" ale jak to było z tym gościem co żarówke wymyślił ?
2tysiące nieudanych prób ?
zostawiłem se ten profil i odczasu do czasu patrzę se na niego :)21

a taki profil ramowy to i tak musi być spawany bo tu niższy tam wyższy........
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 10:46 pm

Rama nie musi być kształtu oryginalnej, czasem przydało by się trochę modyfikacji aby polepszyć właściwości terenowe.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 10:51 pm

no wiem że nie musi ale tam gdzie profil jest niższy to raczej tak musi bo kto by chciał mieć
pod autem taki wiszący kloc.

ciekawe co masz na myśli :polepszyć własciwości .................
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 11:04 pm

No np: zmienić system mocowań skrzyni biegów/silnika na wytrzymalszy i tak aby po bodylifcie bęben reduktora nie musiał wisieć tak nisko. Inne końcówki ramy co by zderzaki były inaczej mocowane, zbiornik można by dać ciut wyżej(przy bodylifcie), zaimplementować miejsce na mechanika lub inna wyciągarkę, Inne mocowania resorów, wahaczy. itp itd.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Szarbia » śr lis 11, 2009 10:42 pm

Z ta kwasowka to przeginacie :)3
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac 8)
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » śr lis 11, 2009 11:19 pm

Szarbia pisze:Z ta kwasowka to przeginacie :)3
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac 8)
gatunków stali kwasoodpornej i nierdzewnej jest bardzo wiele
i mają różne właściwości,troszkę się tym bawię
tak więc z całą pewnością mogę powiedzieć że nie popęka
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: apede » czw lis 12, 2009 8:45 am

To jak wam sie tak rozwija mysl konstruktorska, to zrobcie prototyp custom ramy do Samuraia zmodyfikowanej pod offroad, ocynkowanej itp. A ja sie poswiece i pokornie ja przyjme do testow w surowych skandynawskich warunkach. :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Szarbia » czw lis 12, 2009 11:05 am

pppat
Ile kosztuje 150kg kwasowki?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: reeb » czw lis 12, 2009 1:18 pm

jaki gaunek ??

AISI 304 ca 12-15PLN netto/kg
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: DamnIt! » czw lis 12, 2009 2:11 pm

czyli materiał ze 3 tysie* a do tego znacznie droższe spawanie i bardziej uciążliwa obróbka. A przecież potrzebny będzie jakiś projekt + odrobinkę logistyki i... sporo kasiuty wyjdzie.


*Zakładam, że ta cena dotyczy kwasiaka zdatnego na konstrukcje.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: reeb » czw lis 12, 2009 2:29 pm

dodaj giecie... (bo ciezko dostac profile otwarte),
no chyba, ze z zamknietych... wszystko

AISI 304, 316 (L i nie L) spawa sie przepiknie ...

ale to wszystko pikuś!!!

pozniej należy wszytko poprostować i to precyzyjnie na ramie,
lub spawac w oprzyrządowaniu, którego nakład zamortyzowałby się pewnie
po jakichś 5tys szt :)21 :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » czw lis 12, 2009 6:51 pm

reeb pisze:dodaj giecie... (bo ciezko dostac profile otwarte),
no chyba, ze z zamknietych... wszystko

AISI 304, 316 (L i nie L) spawa sie przepiknie ...

ale to wszystko pikuś!!!

pozniej należy wszytko poprostować i to precyzyjnie na ramie,
lub spawac w oprzyrządowaniu, którego nakład zamortyzowałby się pewnie
po jakichś 5tys szt :)21 :)21
prostować to by nie trzeba,robię różne dziwne rzeczy często,mam kilka kalmotów które pozwalają mi na zapięcie
niemal wszystkiego i ustabilizowanie
raczej wszystko z zamikniętych ,raczej znaczy napewno
otwarte profile są tylko gorącowalcowane czyli normalny ordynarny ceownik/nie nadaje się

edit: zresztą jak miałbym coś po spawaniu prostować to bym się chyba zabił własną pięścią
to by była makabryczna robota prostowanie takiej ramy,którą pospawano bez ustabilizowania
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » czw lis 12, 2009 6:58 pm

DamnIt! pisze:czyli materiał ze 3 tysie* a do tego znacznie droższe spawanie i bardziej uciążliwa obróbka. A przecież potrzebny będzie jakiś projekt + odrobinkę logistyki i... sporo kasiuty wyjdzie.


*Zakładam, że ta cena dotyczy kwasiaka zdatnego na konstrukcje.

obróbka nie jest uciążliwa ,zależy kto,czym,jak itd
jak sie ma złe podejście do tych rzeczy to można zginąć przy wykończeniach
trzeba w czasie roboty myśleć o tym co będzie dalej,po co se utrudniać
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: reeb » czw lis 12, 2009 8:28 pm

pppat pisze: prostować to by nie trzeba ...
bez przyrządów ?? uwierze jak zobacze... zwlaszcza gdy nie bedziesz mial el. przycietych 'na 100% styk'
zawsze rzuci zwlaszcza przy TIG-u, który jest jedna z najbardziej
energetycznych metod spawania - rozgrzewa material,

moze Ci sie uda... ale do wszystkiego co tam robilem i wymagalo jako takiej precyzji
konstruowane byly przyrządy ... a przy duzych konstrukcjach z KO nietety trza zwykle prostowac...

zwroc jeszcze uwage... ze np AISI 304 ma prawie (dokladnych wartości nie pamiętam) o polowe, a przynajmniej o 30% gorsze własności
mechaniczno-fizyczne - wytrzymałość na rozciąganie, granica plastyczności - od choćby 18G2A, ktora jest podobna do tego z czego ramy sa tloczone - ma to znaczenie przy konstrukcjach wymagajacych znacznej wytrzymalosci zmeczeniowej

generalnie jak bedziesz chcial to da rade zrobic, bo niby dlaczego nie... ale to nie jest tak pstryk proste...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Patryk 160 » czw lis 12, 2009 8:40 pm

robimy bardzo wymagające konstrukcje stalowe
o bardzo zaostrzonym rygorze,obiekty publiczne,konstrukcje narażone na potworne siły,o wiele większe niż
rama w aucie a do tego jeszcze to ma wyglądać lekko :)16
połączenia stal nierdzewna szkło
pomyłka na dole w kącie choćby i jeden stopień kąta powoduje na górze zaje....stą różniecę czasem może to być kilka cm,
brak możliwości korekty po drodze ze względu na szkło które jest w zadanych kątach

poza tym spawanie a spawanie,można różnie spawać,nawet tak że pięknie zapięte detale są po spawaniu spier...one.
no nie będę się spierał ,każdy widzi to inaczej,u mnie dużo czasu poświęca się na przygotowania
po to aby potem nie wychodziły jakieś błędy
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Szarbia » pt lis 13, 2009 8:04 am

Nie to zebym nie czepial ale jesli to duzo czasu na przygotowania wezmiemy jako firmowe najmarniej 100zł/godz to ramka z kwasowki droga bedzie.

Ja sam zrobilem full custom rame ze zwyklej stali i nawet tym jezdzilem. Najpierw zrobilem przyrzad spawalniczy i ustawilem sam glowne punkty na maszynie pomiarowej (za flaszke) u goscia co ma dobry sprzet do prostowania karoserii.
Potem to ocynkowalem i jest git. W przyblokowym garazu. Bez madafaka kombinacji.

Nastepna bede robil tak samo, juz niedlugo zreszta :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: tybero » pt lis 13, 2009 8:43 am

AISI 304 czy 316 to se mozecie...ale rure do mleka albo porecz pospawac, a nie rame....
a cena odpowiedniego stopu zdatnego na rame bedzie odpowiednio wyzsza - pewnie co najmniej 2-3 razy.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: montero » pt lis 13, 2009 9:35 am

Dokładnie. Nierdzewka to jak już to blacha mi się podobuje a na na konstrukcje ramy to ciężar i wredota w obróbce+niska wytrzymałość.To już lepiej z aluminium ramę zrobić :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Łapi
 
 
Posty: 105
Rejestracja: śr sie 19, 2009 9:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Łapi » pt lis 13, 2009 9:52 am

1. Istnieje coś takiego w naturze? Rama z aluminium w pojeździe terenowym? No chyba nie. Al jest miękki jak masło, jeśli już to jakieś stopy Al, np, duraluminium, wypadło mi z głowy ale są takie które mają dużo większą twardość niż czysty Al. A jaką masę musiała by mieć taka rama, by jej sztywność spełniała norme stali? Coś mi się to nie podoba. Raczej nie w Al.

2. jak widać wyżej ramę stalową sobie już ktoś wykonał i nie są to wielkie mecyje. Trzymałbym się kwasówki, zapewne inny kwas na profile główne, inny na kształtki. Kwasowka jak każda stal ma rózne rodzaje materiału o różnej ciągliwości, wytrzymalości na ścinanie, skręcanie, itd. Trzeba poszperać i coś dobrać. Co do kosztów, nowa rama w Landrowerze kosztuje chyba ok. 8000 PLN. (sprawdzić nada), czyli to jest pułap cenowy przetestowany na rynku. Sprzedają - ma zbyt. Rama z kwasu w tej cenie miała by zbyt oczywisty. Chyba trzeba by sprawdzić jak kształtują się ceny nowych ram, chociaż w Nissanie z gory można powiedzieć - niebotyczne.

3. Rama nie jest wcale jakimś mocno skomplikowanym tworem, nie ma co tego komplikować. Zacząłbym od sprawdzenia z jakiego materiału oryginalną ramę wykonano. A później trzeba przejrzeć tabele z oferowaną stalą, dobrać stop i profile. Nie ma co z góry zakładać, że coś jest bardzo drogie, tylko trzeba sprawdzić.

4. prototyp zawsze kosztuje więcej :)
l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Szarbia » pt lis 13, 2009 10:57 am

Szarbia pisze:Z ta kwasowka to przeginacie :)3
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac 8)
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: montero » pt lis 13, 2009 11:17 am

Łapi pisze:1. Istnieje coś takiego w naturze? Rama z aluminium w pojeździe terenowym? No chyba nie. Al jest miękki jak masło, jeśli już to jakieś stopy Al, np, duraluminium, wypadło mi z głowy ale są takie które mają dużo większą twardość niż czysty Al. A jaką masę musiała by mieć taka rama, by jej sztywność spełniała norme stali? Coś mi się to nie podoba. Raczej nie w Al
Ramy z aluminium pojazdach terenowych istnieją są lżejsze i mają wystarczającą wytrzymałość :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: cynkowanie ramy?

Post autor: Starck » pt lis 13, 2009 11:19 am

montero pisze:Dokładnie. Nierdzewka to jak już to blacha mi się podobuje a na na konstrukcje ramy to ciężar i wredota w obróbce+niska wytrzymałość.To już lepiej z aluminium ramę zrobić :)21
Dokladnie.
Aluminium jeszcze się kwalifikuje.
Ale kalibrację przestrzenną ramy z kwasówki bym chciał zobaczyć :lol: Każdy z nas wie, jak to pracuje przy spawaniu. Chyba, że dwóch spawaczy, bliźniaków będzie to robić symetrycznie :o I do tego synchronicznie.

Ocynk wcale nie jest taki drogi jeśli ktoś w ogóle planuje remont ramy: większość czynności i tak musi wykonać :)15 Mamy to w EKO-CYNKU duże kadzie i nie wnikając słyszałem, że ludzie cynkują elementy płotów. Drogie to chyba bardzo nie jest.

Pozdro
RaV
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość