
cynkowanie ramy?
Moderator: Kosiarz
Re: cynkowanie ramy?
Radzę założyć do tego nowy wątek, bo miało być o cynkowaniu ramy a zaczyna trochę Star Trekiem pachnieć 

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
tak rama od k160 czy 2 drzwi czy 4 drzwi
profile spawane z ceowników tłoczoych na kolosach,fakt
wewn ceownik z cieńszego materiału,zewnętrzny z grubszego
tak jak w oryginale to może zrobić tylko wielka ogromna poteżna firma która ma ogromne prasy
i stać ich na zrobienie kopyt itd
ja bym się skłaniał do odrobienia z normatywnych profili z maxymalnym możliwym zachowaniem kształtu
(chyba by się udało zrobić dokładnie tak samo,napewno by się udało ale jeśli można olac jakieś mało istotne dla konstrukcji szczegóły a by to ułatwiło.........)
rama oryginalna z głębokotłocznej mientki materiał sztywność ramy daje całość
kwas dużo sztywniejszy,twardszy ,lepsiejszy,było by sztywniej.
eeee tam star trekiem,jak bym wiedział jak się wstawia fotki to coś bym
Wam pokazał,wtedy były by dopiski inna galaktyka
profile spawane z ceowników tłoczoych na kolosach,fakt
wewn ceownik z cieńszego materiału,zewnętrzny z grubszego
tak jak w oryginale to może zrobić tylko wielka ogromna poteżna firma która ma ogromne prasy
i stać ich na zrobienie kopyt itd
ja bym się skłaniał do odrobienia z normatywnych profili z maxymalnym możliwym zachowaniem kształtu
(chyba by się udało zrobić dokładnie tak samo,napewno by się udało ale jeśli można olac jakieś mało istotne dla konstrukcji szczegóły a by to ułatwiło.........)
rama oryginalna z głębokotłocznej mientki materiał sztywność ramy daje całość
kwas dużo sztywniejszy,twardszy ,lepsiejszy,było by sztywniej.
eeee tam star trekiem,jak bym wiedział jak się wstawia fotki to coś bym
Wam pokazał,wtedy były by dopiski inna galaktyka

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: cynkowanie ramy?
możemy walnąć nowy temat: Projekt Star-Trek, czemu niepppat pisze: ja bym się skłaniał do odrobienia z normatywnych profili z maxymalnym możliwym zachowaniem kształtu
(chyba by się udało zrobić dokładnie tak samo,napewno by się udało ale jeśli można olac jakieś mało istotne dla konstrukcji szczegóły a by to ułatwiło.........)
rama oryginalna z głębokotłocznej mientki materiał sztywność ramy daje całość
kwas dużo sztywniejszy,twardszy ,lepsiejszy,było by sztywniej.
eeee tam star trekiem,jak bym wiedział jak się wstawia fotki to coś bym
Wam pokazał,wtedy były by dopiski inna galaktyka

to jedyny sposób - użyć normatywnych profili, a reszta jest przeniesieniem punktów jak Mroczny słusznie zauważył. I przeliczenie tego, żeby był protokół, że to spełnia warunki techniczne. Choć podejrzewam, że ramę można stworzyć bez żadnego protokołu i dopiero do tego dorobić papierologię

Na początek pytanie, jaka powinna byc grubość profilu z kwasówki, by inżynierowie uznali, że profil ma zapas na naprężenia nad ramą nissana... Bo jak kwasówka sztywniejsza, to inaczej pracuje.
A kwestia gięcia takich profili? Jak by to wyglądało?
Mozna by na długi zakład skladac ramę z róznych częsci i spawać. ?
fajnie się robi

Tak pomyślalem, że mój Patrol może miec w dowodzie SAM, mnie to nie przeszkadza

l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód
y60 long 2,8 TD - wschód
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
gięcie takich profili z kwasu .................
zależy jaki promień gięcia ale jakoś tak na oko mi się zdaje że te łuki które są
w ramie k160 dało by radę bez wielkiej boleści
każdy łuk i każdy profil można ugiąć ale wiąże się to ze zrobieniem oczywiście pilota
niektóre łuki można zmęczyć bez pilota
jak se przypomne moje pierwsze próby gięcia profila większego przekroju
i jak teraz na to popatrzę , myślę "podpis idioty" ale jak to było z tym gościem co żarówke wymyślił ?
2tysiące nieudanych prób ?
zostawiłem se ten profil i odczasu do czasu patrzę se na niego
a taki profil ramowy to i tak musi być spawany bo tu niższy tam wyższy........
zależy jaki promień gięcia ale jakoś tak na oko mi się zdaje że te łuki które są
w ramie k160 dało by radę bez wielkiej boleści
każdy łuk i każdy profil można ugiąć ale wiąże się to ze zrobieniem oczywiście pilota
niektóre łuki można zmęczyć bez pilota
jak se przypomne moje pierwsze próby gięcia profila większego przekroju

i jak teraz na to popatrzę , myślę "podpis idioty" ale jak to było z tym gościem co żarówke wymyślił ?
2tysiące nieudanych prób ?
zostawiłem se ten profil i odczasu do czasu patrzę se na niego

a taki profil ramowy to i tak musi być spawany bo tu niższy tam wyższy........
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: cynkowanie ramy?
Rama nie musi być kształtu oryginalnej, czasem przydało by się trochę modyfikacji aby polepszyć właściwości terenowe.


-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
no wiem że nie musi ale tam gdzie profil jest niższy to raczej tak musi bo kto by chciał mieć
pod autem taki wiszący kloc.
ciekawe co masz na myśli :polepszyć własciwości .................
pod autem taki wiszący kloc.
ciekawe co masz na myśli :polepszyć własciwości .................
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: cynkowanie ramy?
No np: zmienić system mocowań skrzyni biegów/silnika na wytrzymalszy i tak aby po bodylifcie bęben reduktora nie musiał wisieć tak nisko. Inne końcówki ramy co by zderzaki były inaczej mocowane, zbiornik można by dać ciut wyżej(przy bodylifcie), zaimplementować miejsce na mechanika lub inna wyciągarkę, Inne mocowania resorów, wahaczy. itp itd.


- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: cynkowanie ramy?
Z ta kwasowka to przeginacie
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac

To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
gatunków stali kwasoodpornej i nierdzewnej jest bardzo wieleSzarbia pisze:Z ta kwasowka to przeginacie![]()
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac
i mają różne właściwości,troszkę się tym bawię
tak więc z całą pewnością mogę powiedzieć że nie popęka
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: cynkowanie ramy?
To jak wam sie tak rozwija mysl konstruktorska, to zrobcie prototyp custom ramy do Samuraia zmodyfikowanej pod offroad, ocynkowanej itp. A ja sie poswiece i pokornie ja przyjme do testow w surowych skandynawskich warunkach. 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: cynkowanie ramy?
jaki gaunek 
AISI 304 ca 12-15PLN netto/kg

AISI 304 ca 12-15PLN netto/kg
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: cynkowanie ramy?
czyli materiał ze 3 tysie* a do tego znacznie droższe spawanie i bardziej uciążliwa obróbka. A przecież potrzebny będzie jakiś projekt + odrobinkę logistyki i... sporo kasiuty wyjdzie.
*Zakładam, że ta cena dotyczy kwasiaka zdatnego na konstrukcje.
*Zakładam, że ta cena dotyczy kwasiaka zdatnego na konstrukcje.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: cynkowanie ramy?
dodaj giecie... (bo ciezko dostac profile otwarte),
no chyba, ze z zamknietych... wszystko
AISI 304, 316 (L i nie L) spawa sie przepiknie ...
ale to wszystko pikuś!!!
pozniej należy wszytko poprostować i to precyzyjnie na ramie,
lub spawac w oprzyrządowaniu, którego nakład zamortyzowałby się pewnie
po jakichś 5tys szt

no chyba, ze z zamknietych... wszystko
AISI 304, 316 (L i nie L) spawa sie przepiknie ...
ale to wszystko pikuś!!!
pozniej należy wszytko poprostować i to precyzyjnie na ramie,
lub spawac w oprzyrządowaniu, którego nakład zamortyzowałby się pewnie
po jakichś 5tys szt


..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
prostować to by nie trzeba,robię różne dziwne rzeczy często,mam kilka kalmotów które pozwalają mi na zapięciereeb pisze:dodaj giecie... (bo ciezko dostac profile otwarte),
no chyba, ze z zamknietych... wszystko
AISI 304, 316 (L i nie L) spawa sie przepiknie ...
ale to wszystko pikuś!!!
pozniej należy wszytko poprostować i to precyzyjnie na ramie,
lub spawac w oprzyrządowaniu, którego nakład zamortyzowałby się pewnie
po jakichś 5tys szt![]()
niemal wszystkiego i ustabilizowanie
raczej wszystko z zamikniętych ,raczej znaczy napewno
otwarte profile są tylko gorącowalcowane czyli normalny ordynarny ceownik/nie nadaje się
edit: zresztą jak miałbym coś po spawaniu prostować to bym się chyba zabił własną pięścią
to by była makabryczna robota prostowanie takiej ramy,którą pospawano bez ustabilizowania
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
DamnIt! pisze:czyli materiał ze 3 tysie* a do tego znacznie droższe spawanie i bardziej uciążliwa obróbka. A przecież potrzebny będzie jakiś projekt + odrobinkę logistyki i... sporo kasiuty wyjdzie.
*Zakładam, że ta cena dotyczy kwasiaka zdatnego na konstrukcje.
obróbka nie jest uciążliwa ,zależy kto,czym,jak itd
jak sie ma złe podejście do tych rzeczy to można zginąć przy wykończeniach
trzeba w czasie roboty myśleć o tym co będzie dalej,po co se utrudniać
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: cynkowanie ramy?
bez przyrządówpppat pisze: prostować to by nie trzeba ...

zawsze rzuci zwlaszcza przy TIG-u, który jest jedna z najbardziej
energetycznych metod spawania - rozgrzewa material,
moze Ci sie uda... ale do wszystkiego co tam robilem i wymagalo jako takiej precyzji
konstruowane byly przyrządy ... a przy duzych konstrukcjach z KO nietety trza zwykle prostowac...
zwroc jeszcze uwage... ze np AISI 304 ma prawie (dokladnych wartości nie pamiętam) o polowe, a przynajmniej o 30% gorsze własności
mechaniczno-fizyczne - wytrzymałość na rozciąganie, granica plastyczności - od choćby 18G2A, ktora jest podobna do tego z czego ramy sa tloczone - ma to znaczenie przy konstrukcjach wymagajacych znacznej wytrzymalosci zmeczeniowej
generalnie jak bedziesz chcial to da rade zrobic, bo niby dlaczego nie... ale to nie jest tak pstryk proste...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: cynkowanie ramy?
robimy bardzo wymagające konstrukcje stalowe
o bardzo zaostrzonym rygorze,obiekty publiczne,konstrukcje narażone na potworne siły,o wiele większe niż
rama w aucie a do tego jeszcze to ma wyglądać lekko
połączenia stal nierdzewna szkło
pomyłka na dole w kącie choćby i jeden stopień kąta powoduje na górze zaje....stą różniecę czasem może to być kilka cm,
brak możliwości korekty po drodze ze względu na szkło które jest w zadanych kątach
poza tym spawanie a spawanie,można różnie spawać,nawet tak że pięknie zapięte detale są po spawaniu spier...one.
no nie będę się spierał ,każdy widzi to inaczej,u mnie dużo czasu poświęca się na przygotowania
po to aby potem nie wychodziły jakieś błędy
o bardzo zaostrzonym rygorze,obiekty publiczne,konstrukcje narażone na potworne siły,o wiele większe niż
rama w aucie a do tego jeszcze to ma wyglądać lekko

połączenia stal nierdzewna szkło
pomyłka na dole w kącie choćby i jeden stopień kąta powoduje na górze zaje....stą różniecę czasem może to być kilka cm,
brak możliwości korekty po drodze ze względu na szkło które jest w zadanych kątach
poza tym spawanie a spawanie,można różnie spawać,nawet tak że pięknie zapięte detale są po spawaniu spier...one.
no nie będę się spierał ,każdy widzi to inaczej,u mnie dużo czasu poświęca się na przygotowania
po to aby potem nie wychodziły jakieś błędy
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: cynkowanie ramy?
Nie to zebym nie czepial ale jesli to duzo czasu na przygotowania wezmiemy jako firmowe najmarniej 100zł/godz to ramka z kwasowki droga bedzie.
Ja sam zrobilem full custom rame ze zwyklej stali i nawet tym jezdzilem. Najpierw zrobilem przyrzad spawalniczy i ustawilem sam glowne punkty na maszynie pomiarowej (za flaszke) u goscia co ma dobry sprzet do prostowania karoserii.
Potem to ocynkowalem i jest git. W przyblokowym garazu. Bez madafaka kombinacji.
Nastepna bede robil tak samo, juz niedlugo zreszta
Ja sam zrobilem full custom rame ze zwyklej stali i nawet tym jezdzilem. Najpierw zrobilem przyrzad spawalniczy i ustawilem sam glowne punkty na maszynie pomiarowej (za flaszke) u goscia co ma dobry sprzet do prostowania karoserii.
Potem to ocynkowalem i jest git. W przyblokowym garazu. Bez madafaka kombinacji.
Nastepna bede robil tak samo, juz niedlugo zreszta

Re: cynkowanie ramy?
AISI 304 czy 316 to se mozecie...ale rure do mleka albo porecz pospawac, a nie rame....
a cena odpowiedniego stopu zdatnego na rame bedzie odpowiednio wyzsza - pewnie co najmniej 2-3 razy.
a cena odpowiedniego stopu zdatnego na rame bedzie odpowiednio wyzsza - pewnie co najmniej 2-3 razy.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: cynkowanie ramy?
Dokładnie. Nierdzewka to jak już to blacha mi się podobuje a na na konstrukcje ramy to ciężar i wredota w obróbce+niska wytrzymałość.To już lepiej z aluminium ramę zrobić 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: cynkowanie ramy?
1. Istnieje coś takiego w naturze? Rama z aluminium w pojeździe terenowym? No chyba nie. Al jest miękki jak masło, jeśli już to jakieś stopy Al, np, duraluminium, wypadło mi z głowy ale są takie które mają dużo większą twardość niż czysty Al. A jaką masę musiała by mieć taka rama, by jej sztywność spełniała norme stali? Coś mi się to nie podoba. Raczej nie w Al.
2. jak widać wyżej ramę stalową sobie już ktoś wykonał i nie są to wielkie mecyje. Trzymałbym się kwasówki, zapewne inny kwas na profile główne, inny na kształtki. Kwasowka jak każda stal ma rózne rodzaje materiału o różnej ciągliwości, wytrzymalości na ścinanie, skręcanie, itd. Trzeba poszperać i coś dobrać. Co do kosztów, nowa rama w Landrowerze kosztuje chyba ok. 8000 PLN. (sprawdzić nada), czyli to jest pułap cenowy przetestowany na rynku. Sprzedają - ma zbyt. Rama z kwasu w tej cenie miała by zbyt oczywisty. Chyba trzeba by sprawdzić jak kształtują się ceny nowych ram, chociaż w Nissanie z gory można powiedzieć - niebotyczne.
3. Rama nie jest wcale jakimś mocno skomplikowanym tworem, nie ma co tego komplikować. Zacząłbym od sprawdzenia z jakiego materiału oryginalną ramę wykonano. A później trzeba przejrzeć tabele z oferowaną stalą, dobrać stop i profile. Nie ma co z góry zakładać, że coś jest bardzo drogie, tylko trzeba sprawdzić.
4. prototyp zawsze kosztuje więcej
2. jak widać wyżej ramę stalową sobie już ktoś wykonał i nie są to wielkie mecyje. Trzymałbym się kwasówki, zapewne inny kwas na profile główne, inny na kształtki. Kwasowka jak każda stal ma rózne rodzaje materiału o różnej ciągliwości, wytrzymalości na ścinanie, skręcanie, itd. Trzeba poszperać i coś dobrać. Co do kosztów, nowa rama w Landrowerze kosztuje chyba ok. 8000 PLN. (sprawdzić nada), czyli to jest pułap cenowy przetestowany na rynku. Sprzedają - ma zbyt. Rama z kwasu w tej cenie miała by zbyt oczywisty. Chyba trzeba by sprawdzić jak kształtują się ceny nowych ram, chociaż w Nissanie z gory można powiedzieć - niebotyczne.
3. Rama nie jest wcale jakimś mocno skomplikowanym tworem, nie ma co tego komplikować. Zacząłbym od sprawdzenia z jakiego materiału oryginalną ramę wykonano. A później trzeba przejrzeć tabele z oferowaną stalą, dobrać stop i profile. Nie ma co z góry zakładać, że coś jest bardzo drogie, tylko trzeba sprawdzić.
4. prototyp zawsze kosztuje więcej

l200 2,5 DID - zachód
y60 long 2,8 TD - wschód
y60 long 2,8 TD - wschód
- Szarbia
-
- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
- Kontaktowanie:
Re: cynkowanie ramy?
Szarbia pisze:Z ta kwasowka to przeginacie![]()
To jest dobre do garnkow lub do lansu - nie ma odpowiedniej wytrzymalosci zmeczeniowej - popęka jako rama.
Custom rama ze zwyklej stali to dobry pomysl - latwo ocynkowac
Re: cynkowanie ramy?
Ramy z aluminium pojazdach terenowych istnieją są lżejsze i mają wystarczającą wytrzymałośćŁapi pisze:1. Istnieje coś takiego w naturze? Rama z aluminium w pojeździe terenowym? No chyba nie. Al jest miękki jak masło, jeśli już to jakieś stopy Al, np, duraluminium, wypadło mi z głowy ale są takie które mają dużo większą twardość niż czysty Al. A jaką masę musiała by mieć taka rama, by jej sztywność spełniała norme stali? Coś mi się to nie podoba. Raczej nie w Al

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: cynkowanie ramy?
Dokladnie.montero pisze:Dokładnie. Nierdzewka to jak już to blacha mi się podobuje a na na konstrukcje ramy to ciężar i wredota w obróbce+niska wytrzymałość.To już lepiej z aluminium ramę zrobić
Aluminium jeszcze się kwalifikuje.
Ale kalibrację przestrzenną ramy z kwasówki bym chciał zobaczyć


Ocynk wcale nie jest taki drogi jeśli ktoś w ogóle planuje remont ramy: większość czynności i tak musi wykonać

Pozdro
RaV
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość