
Porazka patrola czy to jakis walek??
Moderator: Kosiarz
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Hmmm.A jak ten moment napędowy jest dzielony np 30%p : 70%t .Przyhamowuje wyjście na przód jakiś hamulec sterowany kompem? 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Jest tam sobie normalny planetarny dyfer, z którego konstrukcji wynika inicjalny podział momentu między osie (37/63 ale były również inne wersje) i ten podział jest taki do momentu wystąpienia poślizgu.. W momencie wystąpienia poślizgu, na podstawie informacji z czujników ABS, czujników przyśpieszeń bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kół, otwarcia przepustnicy itp. dyfer jest w odpowiednim stopniu blokowany (jeśli potrzeba, to aż do pełnej blokady) przy pomocy chyba jakiegośtam wielotarczowego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Ja to myślałem że aktywny dyfer jest 50:50 i ma moźliwości przesuwania przewagi momentu na przód lub tył.Wtedy to ma sens na asfalt dajesz 20:80 a na śnieg np 60:40. Jak to jest inaczej to lipaTomaszRT pisze:Jest tam sobie normalny planetarny dyfer, z którego konstrukcji wynika inicjalny podział momentu między osie (37/63 ale były również inne wersje) i ten podział jest taki do momentu wystąpienia poślizgu.. W momencie wystąpienia poślizgu, na podstawie informacji z czujników ABS, czujników przyśpieszeń bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kół, otwarcia przepustnicy itp. dyfer jest w odpowiednim stopniu blokowany (jeśli potrzeba, to aż do pełnej blokady) przy pomocy chyba jakiegośtam wielotarczowego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie..

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Takie rzeczy to tylko w erze..

A poważnie, to coś na kształt rozwiązania, o którym piszesz ma SH-AWD w Hondzie Legend.. Pomiędzy kołami tylnej osi.. Na zakręcie, nawet przy braku poślizgu, zewnętrzne koło dostaje więcej momentu.. Z tym że dzieje się to automatycznie, bez ingerencji użytkownika.. Bardzo skomplikowane i drogie rozwiązanie, dwa zestawy sprzęgieł wielopłytkowych, przekładnie przyspieszające + hydraulika i elektronika.. W dyfrze centralnym chyba żadne cywilne auto nie ma czegoś takiego, bo i po co.. Moim zdaniem zbędna komplikacja..

A poważnie, to coś na kształt rozwiązania, o którym piszesz ma SH-AWD w Hondzie Legend.. Pomiędzy kołami tylnej osi.. Na zakręcie, nawet przy braku poślizgu, zewnętrzne koło dostaje więcej momentu.. Z tym że dzieje się to automatycznie, bez ingerencji użytkownika.. Bardzo skomplikowane i drogie rozwiązanie, dwa zestawy sprzęgieł wielopłytkowych, przekładnie przyspieszające + hydraulika i elektronika.. W dyfrze centralnym chyba żadne cywilne auto nie ma czegoś takiego, bo i po co.. Moim zdaniem zbędna komplikacja..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
W sti nowym i w evo można regulowac sobie ręcznie dyfer pokretłem.Tzn zmieniać momenty przekazywane na osie co prawda nie w zakresie 30-70 70-30 ale zawsze coś. Jest to jakaś namiastka tego co w wrc.Tam na pewno te zakresy są większe. A tu taki link ciekawy http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Reguluje się stopień blokowania dyfra a nie inicjalny moment przekazywany na osie..montero pisze:W sti nowym i w evo można regulowac sobie ręcznie dyfer pokretłem.Tzn zmieniać momenty przekazywane na osie co prawda nie w zakresie 30-70 70-30 ale zawsze coś. Jest to jakaś namiastka tego co w wrc.Tam na pewno te zakresy są większe. A tu taki link ciekawy http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Eee to lipa
poczekam na taki co ma regulowany stopień sprzęgnięcia i regulowany recznie moment przenoszony na przednią i tylną oś 


https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- Borgir
- Posty: 346
- Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
- Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Nieźle pojechany ten artykuł z foruma Szuruburu.... co do WRC to nieco inaczej wszystko tam wygląda, ale to już jest technologiczny kosmos... dość powiedzieć, że taka Fabia Wurc miała po 5 procesorów odpowiedzialnych za przekazanie napędu dla każdego z kół. W sumie 20 odpowiedzialnych za sam napęd.DCCD w zgrubnym zarysie składa się z:
- pierdyliona czujników wykorzystywanych w trybie automatycznym
Uruchomienie takiego ustrojstwa to już osobne szkolenie z zakresu automatyki przemysłowej z tego co mnie wiadomo. Ale nie posiadam żadnego z takich pojazdów.
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
To chyba jeszcze chwile poczekasz..montero pisze:Eee to lipa poczekam na taki co ma regulowany stopień sprzęgnięcia i regulowany recznie moment przenoszony na przednią i tylną oś

Oprócz Hondy Legend podobne rozwiązanie w tylnym moście mają jeszcze Lancer Evo (AYC się to zwie) i najnowsza generacja quattro w modelach S..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- Borgir
- Posty: 346
- Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
- Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
No to może montero poszukaj lepiej Audi Quattro ale tego co w rajdach startował w latach 80tych.... masz tam wszystko ręcznie ustawiane, tyle, że nie z kabiny a na podnośniku i kluczami







They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
- Yes bro..., I mean...Padre
Coming Soon
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
rajdowe quattro z lat 80 to miało otwarty centralny dyfer z pełną blokadą załączaną z kabiny.. w sensie na starcie odcinka się blokadę załączało a na mecie rozłączało.. przy odpowiednich nastawach zawiasu i kurewskim nadmiarze mocy to rozwiązanie w zupełności wystarczało..


'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Takie Audi quattro to stoi teraz tyle co 10 patroli.Aż takim miłosnikiem Audi nie jestem 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
www.rallycamp.pl
Sru do ....fiata!
Sru do ....fiata!
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
W sensie że niby co ? 

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
w ostatnim auto świat 4x4 jest podobny test podjazd po ośnieżoną górkę, wygrał nowy land cruiser
i całą resztę zostawił mega z tyłu, nie mówiąc już o porsche Cayenne, które poległo na starcie, kiepawo wypadł też LR defender

spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
Czytałe, torsen wymiataPaszczak pisze:w ostatnim auto świat 4x4 jest podobny test podjazd po ośnieżoną górkę, wygrał nowy land cruiseri całą resztę zostawił mega z tyłu, nie mówiąc już o porsche Cayenne, które poległo na starcie, kiepawo wypadł też LR defender
118 metrów - landcruiser 200 z torsenem
105 metrów - audi jakiś suv z torsenem
..
..
..
..
ok. 45 metrów - 385 konne cayenne, lr defender, mercedes glk
GG 2626465
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
to zalezy gdzie i na czym.... patrz moj post wczesniej.TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
Mistrzow uprasza sie o spokoj
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
powiedzcie, czy takie bzdurne testy po coś Wam są potrzebne?
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
zawsze i wszędzie.. z konstrukcji tych mechanizmów oraz z praw fizyki to wynika.. inną kwestią jest stabliność, kierowalność i komfort użytkowania..tybero pisze:to zalezy gdzie i na czym.... patrz moj post wczesniej.TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
więc z czym wiązałbyś fakt, że na śnieżnych podjazdach auta z torsenem wjeżdżają dalej? powyższe porównanie jest z niemieckiej gazety, więc trudno podejrzewać, żeby testujący wepchali na górę toyotę a przeszkadzali porsche i mercedesowi.TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
GG 2626465
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
trakcja lepsza - ale na wprost


Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
ale o to w tym wątku chodzi - o wjazd wprost na górę po śniegu, o nic więcej. Nie chodzi o objechanie czukotki, ani o wygraną w magamie.Mroczny pisze:trakcja lepsza - ale na wprost
GG 2626465
Re: Porazka patrola czy to jakis walek??
busz pisze:więc z czym wiązałbyś fakt, że na śnieżnych podjazdach auta z torsenem wjeżdżają dalej?TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
Z innymi czynnikami mającymi na to wpływ..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości