Porazka patrola czy to jakis walek??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 11:37 am

Hmmm.A jak ten moment napędowy jest dzielony np 30%p : 70%t .Przyhamowuje wyjście na przód jakiś hamulec sterowany kompem? :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 11:56 am

Jest tam sobie normalny planetarny dyfer, z którego konstrukcji wynika inicjalny podział momentu między osie (37/63 ale były również inne wersje) i ten podział jest taki do momentu wystąpienia poślizgu.. W momencie wystąpienia poślizgu, na podstawie informacji z czujników ABS, czujników przyśpieszeń bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kół, otwarcia przepustnicy itp. dyfer jest w odpowiednim stopniu blokowany (jeśli potrzeba, to aż do pełnej blokady) przy pomocy chyba jakiegośtam wielotarczowego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 12:31 pm

TomaszRT pisze:Jest tam sobie normalny planetarny dyfer, z którego konstrukcji wynika inicjalny podział momentu między osie (37/63 ale były również inne wersje) i ten podział jest taki do momentu wystąpienia poślizgu.. W momencie wystąpienia poślizgu, na podstawie informacji z czujników ABS, czujników przyśpieszeń bocznego i wzdłużnego, kąta skrętu kół, otwarcia przepustnicy itp. dyfer jest w odpowiednim stopniu blokowany (jeśli potrzeba, to aż do pełnej blokady) przy pomocy chyba jakiegośtam wielotarczowego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie..
Ja to myślałem że aktywny dyfer jest 50:50 i ma moźliwości przesuwania przewagi momentu na przód lub tył.Wtedy to ma sens na asfalt dajesz 20:80 a na śnieg np 60:40. Jak to jest inaczej to lipa :)3
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 1:01 pm

Takie rzeczy to tylko w erze..
:)21

A poważnie, to coś na kształt rozwiązania, o którym piszesz ma SH-AWD w Hondzie Legend.. Pomiędzy kołami tylnej osi.. Na zakręcie, nawet przy braku poślizgu, zewnętrzne koło dostaje więcej momentu.. Z tym że dzieje się to automatycznie, bez ingerencji użytkownika.. Bardzo skomplikowane i drogie rozwiązanie, dwa zestawy sprzęgieł wielopłytkowych, przekładnie przyspieszające + hydraulika i elektronika.. W dyfrze centralnym chyba żadne cywilne auto nie ma czegoś takiego, bo i po co.. Moim zdaniem zbędna komplikacja..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 4:02 pm

W sti nowym i w evo można regulowac sobie ręcznie dyfer pokretłem.Tzn zmieniać momenty przekazywane na osie co prawda nie w zakresie 30-70 70-30 ale zawsze coś. Jest to jakaś namiastka tego co w wrc.Tam na pewno te zakresy są większe. A tu taki link ciekawy http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 4:12 pm

montero pisze:W sti nowym i w evo można regulowac sobie ręcznie dyfer pokretłem.Tzn zmieniać momenty przekazywane na osie co prawda nie w zakresie 30-70 70-30 ale zawsze coś. Jest to jakaś namiastka tego co w wrc.Tam na pewno te zakresy są większe. A tu taki link ciekawy http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=11&t=1668
Reguluje się stopień blokowania dyfra a nie inicjalny moment przekazywany na osie..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pn sty 18, 2010 9:04 pm

Eee to lipa :)21 poczekam na taki co ma regulowany stopień sprzęgnięcia i regulowany recznie moment przenoszony na przednią i tylną oś :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Borgir
Posty: 346
Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Borgir » pn sty 18, 2010 9:42 pm

DCCD w zgrubnym zarysie składa się z:
- pierdyliona czujników wykorzystywanych w trybie automatycznym
Nieźle pojechany ten artykuł z foruma Szuruburu.... co do WRC to nieco inaczej wszystko tam wygląda, ale to już jest technologiczny kosmos... dość powiedzieć, że taka Fabia Wurc miała po 5 procesorów odpowiedzialnych za przekazanie napędu dla każdego z kół. W sumie 20 odpowiedzialnych za sam napęd.
Uruchomienie takiego ustrojstwa to już osobne szkolenie z zakresu automatyki przemysłowej z tego co mnie wiadomo. Ale nie posiadam żadnego z takich pojazdów.
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre

Coming Soon

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 11:06 pm

montero pisze:Eee to lipa poczekam na taki co ma regulowany stopień sprzęgnięcia i regulowany recznie moment przenoszony na przednią i tylną oś
To chyba jeszcze chwile poczekasz..

;)

Oprócz Hondy Legend podobne rozwiązanie w tylnym moście mają jeszcze Lancer Evo (AYC się to zwie) i najnowsza generacja quattro w modelach S..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Borgir
Posty: 346
Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Borgir » wt sty 19, 2010 6:34 pm

No to może montero poszukaj lepiej Audi Quattro ale tego co w rajdach startował w latach 80tych.... masz tam wszystko ręcznie ustawiane, tyle, że nie z kabiny a na podnośniku i kluczami :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre

Coming Soon

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » wt sty 19, 2010 6:41 pm

rajdowe quattro z lat 80 to miało otwarty centralny dyfer z pełną blokadą załączaną z kabiny.. w sensie na starcie odcinka się blokadę załączało a na mecie rozłączało.. przy odpowiednich nastawach zawiasu i kurewskim nadmiarze mocy to rozwiązanie w zupełności wystarczało..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » wt sty 19, 2010 9:19 pm

Takie Audi quattro to stoi teraz tyle co 10 patroli.Aż takim miłosnikiem Audi nie jestem :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
GM
Posty: 471
Rejestracja: śr sie 22, 2007 6:40 pm
Lokalizacja: Wlkp

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: GM » wt sty 19, 2010 10:27 pm

www.rallycamp.pl
Sru do ....fiata!

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » wt sty 19, 2010 11:00 pm

W sensie że niby co ? :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » wt sty 19, 2010 11:09 pm

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Paszczak » śr sty 20, 2010 12:43 am

w ostatnim auto świat 4x4 jest podobny test podjazd po ośnieżoną górkę, wygrał nowy land cruiser :)21 i całą resztę zostawił mega z tyłu, nie mówiąc już o porsche Cayenne, które poległo na starcie, kiepawo wypadł też LR defender
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: busz » śr sty 20, 2010 12:50 pm

Paszczak pisze:w ostatnim auto świat 4x4 jest podobny test podjazd po ośnieżoną górkę, wygrał nowy land cruiser :)21 i całą resztę zostawił mega z tyłu, nie mówiąc już o porsche Cayenne, które poległo na starcie, kiepawo wypadł też LR defender
Czytałe, torsen wymiata

118 metrów - landcruiser 200 z torsenem
105 metrów - audi jakiś suv z torsenem

..
..
..
..
ok. 45 metrów - 385 konne cayenne, lr defender, mercedes glk
GG 2626465

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » śr sty 20, 2010 12:55 pm

raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: tybero » śr sty 20, 2010 1:00 pm

TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
to zalezy gdzie i na czym.... patrz moj post wczesniej.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Mroczny » śr sty 20, 2010 1:01 pm

powiedzcie, czy takie bzdurne testy po coś Wam są potrzebne?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » śr sty 20, 2010 1:04 pm

tybero pisze:
TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
to zalezy gdzie i na czym.... patrz moj post wczesniej.
zawsze i wszędzie.. z konstrukcji tych mechanizmów oraz z praw fizyki to wynika.. inną kwestią jest stabliność, kierowalność i komfort użytkowania..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: busz » śr sty 20, 2010 1:11 pm

TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
więc z czym wiązałbyś fakt, że na śnieżnych podjazdach auta z torsenem wjeżdżają dalej? powyższe porównanie jest z niemieckiej gazety, więc trudno podejrzewać, żeby testujący wepchali na górę toyotę a przeszkadzali porsche i mercedesowi.
GG 2626465

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Mroczny » śr sty 20, 2010 1:11 pm

trakcja lepsza - ale na wprost
:)21

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: busz » śr sty 20, 2010 1:14 pm

Mroczny pisze:trakcja lepsza - ale na wprost
:)21
ale o to w tym wątku chodzi - o wjazd wprost na górę po śniegu, o nic więcej. Nie chodzi o objechanie czukotki, ani o wygraną w magamie.
GG 2626465

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » śr sty 20, 2010 1:25 pm

busz pisze:
TomaszRT pisze:raczej z torsenem bym tego nie wiązał, albowiem gdyż zblokowany centralny dyfer (jak w LR) lepszą trakcję od torsena zapewnia..
więc z czym wiązałbyś fakt, że na śnieżnych podjazdach auta z torsenem wjeżdżają dalej?

Z innymi czynnikami mającymi na to wpływ..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości