RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Moderator: Kosiarz
RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Witam Panowie!
W grudniu tuż przed świetami nagle wskoczyła temperatura -12C. Mój Partrol odpalił bez najmniejszego problemu, zrobiłem rundę po okolicy, nie wiem może z 1km, silnik trochę się już rozgrzał i nagle patrola zaczyna tracić na mocy, obroty spadają, próby gazowania coraz mniejszy skutek dają aż w końcu gaśnie. Pierwsza co mi wpadło to, że wytrąciła się parafina w paliwie i zapchała filtr. Podpompowałem paliwko ręcznie, parch odpalił, pochodził parę minut i znowu to samo. Prawie byłem przekonany, że to wina paliwa. Mało tego tankowałem wtedy jakoś dziwnie tańsze paliwo niż na innych stacjach Orlenu. Pewnie chcieli wyprzedać szybko paliwo przejściowe. Patrol stał parę dni i wskoczyła temperatura troche wyżej na -2C, parafina odpuściła filtr, parch odpalił i wszystko grało. Wyjeździłem do 1/4 baku, wlałem jakiś uszlachetniacz i nalałem paliwa Statoil Diesel Gold (ponoć do -40C) i tak jeździłem do wczoraj, tylko lałem na Statoilu to paliwo. Temperatura nie zeszła w ciągu tego czasu poniżej -10C aż do wczoraj, -12C i stało się dokładnie to samo, szczęka mi opadła i moja teoria o filtrze poległa.
1. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 4tys. km temu, nie wiem czy powinien wtedy po zatkaniu wymienić skoro wszystko grało?
W baku mam chyba jednego z lepszych diesli zimowych i wierzyć mi się nie chce, że parafina mogła się wytrącić? Poradźcie panowie o co to może chodzić?
2. Czy ktoś montował te jakieś podgrzewacze elektryczne montowane na przewody paliwa? Czy warto w to się bawić i czy jest sens?
pozdrawiam
Szymon
W grudniu tuż przed świetami nagle wskoczyła temperatura -12C. Mój Partrol odpalił bez najmniejszego problemu, zrobiłem rundę po okolicy, nie wiem może z 1km, silnik trochę się już rozgrzał i nagle patrola zaczyna tracić na mocy, obroty spadają, próby gazowania coraz mniejszy skutek dają aż w końcu gaśnie. Pierwsza co mi wpadło to, że wytrąciła się parafina w paliwie i zapchała filtr. Podpompowałem paliwko ręcznie, parch odpalił, pochodził parę minut i znowu to samo. Prawie byłem przekonany, że to wina paliwa. Mało tego tankowałem wtedy jakoś dziwnie tańsze paliwo niż na innych stacjach Orlenu. Pewnie chcieli wyprzedać szybko paliwo przejściowe. Patrol stał parę dni i wskoczyła temperatura troche wyżej na -2C, parafina odpuściła filtr, parch odpalił i wszystko grało. Wyjeździłem do 1/4 baku, wlałem jakiś uszlachetniacz i nalałem paliwa Statoil Diesel Gold (ponoć do -40C) i tak jeździłem do wczoraj, tylko lałem na Statoilu to paliwo. Temperatura nie zeszła w ciągu tego czasu poniżej -10C aż do wczoraj, -12C i stało się dokładnie to samo, szczęka mi opadła i moja teoria o filtrze poległa.
1. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 4tys. km temu, nie wiem czy powinien wtedy po zatkaniu wymienić skoro wszystko grało?
W baku mam chyba jednego z lepszych diesli zimowych i wierzyć mi się nie chce, że parafina mogła się wytrącić? Poradźcie panowie o co to może chodzić?
2. Czy ktoś montował te jakieś podgrzewacze elektryczne montowane na przewody paliwa? Czy warto w to się bawić i czy jest sens?
pozdrawiam
Szymon
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
no w taka zime jak ta to warto sie pchać w webasta , podgrzewacze , ciepłe garaze , ale jak nastepne będa ciepłe , a maja być to .......... 

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku 
to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi


to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi



era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Ujowe paliwo zatankowałeś.ramzes pisze:czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku
to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi![]()
![]()

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
nie wQrwiaj mnie .. bo zaraz pojadę na Shella i ich opieprze ..N2O pisze:Ujowe paliwo zatankowałeś.ramzes pisze:czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku
to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi![]()
![]()

Vpower w dupe ...

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Denaturat do paliwa ma wielu wielu przeciwników ale to chyba najskuteczniejsza z metod
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Denaturat do paliwa ma wielu wielu przeciwników ale to chyba najskuteczniejsza z metod, zamiast bawić się w cudowne podgrzewacze itd lepiej tego spróbować zamiast cudownych dodatków do paliwa sprzedawanych na stacjach
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
a co na to pompa od wtrysków :?



era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Nie wlewaj denaturatu do ropy, bo się takie dziwne farfocle wytrącą.
A i nie tankować paliw premium bo drogie są, mało kto tankuje to i stare paliwo się zdarza.

A i nie tankować paliw premium bo drogie są, mało kto tankuje to i stare paliwo się zdarza.

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!


era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynieramzes pisze:.. może jakaś flaszeczka
Ide do lodówki ..


GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
iskra69 pisze:- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynieramzes pisze:.. może jakaś flaszeczka
Ide do lodówki ..
![]()
.
ja tam nie dramatyzuje ...

dramatyzuje autor tematu ..
a ja diesle lubie

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Nie bierz tego do siebie, ale jeszcze w latach 80 jak diesle na mleczarni różnej maści w zimie cuda robiły to wszyscy dolewali denaturatu i farfocle się nie robiły
nie jest to silnik cdi, który ma podgrzewacz chłodnice i ogromne ciśnienie paliwa, żeby trzeba się było bać tak o niego,
po drugie na stacjach dolewają podobne cuda albo gorsze i te "farfocle " jak sie nagromadzą w zbiorniku , ururkach, kolankach przewodów to wtedy ograniczony jest przepływ i dlatego zdycha, nie ma mocy , co łatwo stwierdzić zakładając miernik ciśnienia paliwa lub robiać tzw kroplówkę z butelki po coli
Osobiście leje denaturat do seata tdi 9 letniego i pracuje całkiem dobrze wspaniale nawet na tych mrozach a tankuje gdzie popadnie.

po drugie na stacjach dolewają podobne cuda albo gorsze i te "farfocle " jak sie nagromadzą w zbiorniku , ururkach, kolankach przewodów to wtedy ograniczony jest przepływ i dlatego zdycha, nie ma mocy , co łatwo stwierdzić zakładając miernik ciśnienia paliwa lub robiać tzw kroplówkę z butelki po coli

Osobiście leje denaturat do seata tdi 9 letniego i pracuje całkiem dobrze wspaniale nawet na tych mrozach a tankuje gdzie popadnie.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
no to lub je przedewszystkim w : grudniu , styczniu , lutym , a w reszte roku możesz je tolerować
.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
iskra69 pisze:no to lub je przedewszystkim w : grudniu , styczniu , lutym , a w reszte roku możesz je tolerować.




era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Autor tematu nie dramatyzujeramzes pisze:ja tam nie dramatyzuje ...iskra69 pisze:- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynieramzes pisze:.. może jakaś flaszeczka
Ide do lodówki ..
![]()
.
..
dramatyzuje autor tematu ..
a ja diesle lubie

I co tu zrobić?
Zacząłem się zastanawiać czy to nie przytka się na wtryskach, czy mogą być aż tak zasyfione naszym cudownym krajowym paliwem po 15tys. km od czyszczenia wtrysków? Załóżmy, że parafina się nie wytrąciłą ale paliwo jest na tyle gęste, że po odpaleniu po chwili przytykają się te wtryski. Wtryski robiłem 15tys. km temu więc powinny być chyba ok, a nie tankuję na jakiś nieznanych stacjach. Co myślicie?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Wymien filtr następnie dolej benzyny w proporcji 5% i ciesz się jazdą.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
- Krzysiek72
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy
. Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi 


Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
dobre sprezanie na kazdym garzedis pisze:Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
sprawny uklad pompa, wtryski, przewody, bak
sprawny uklad grzania swiec
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Sprawny układ grzania świec mam, odpala na -12C bez problemów, sprężanie no już nie to samo ale w miarę równę na każdym garze choć napewno niższe niż 14 lat temu. Wtryski robione 15tys. km więc powinny w miarę grać. W piątek przeczyszcze bak, zostaje pompa paliwa i wtryskowa. I co wtedy będzie banglać? Mam przeczucie, że jednak to za mało.martii pisze:dobre sprezanie na kazdym garzedis pisze:Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
sprawny uklad pompa, wtryski, przewody, bak
sprawny uklad grzania swiec
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
- AHB
- jestem tu nowy...
- Posty: 96
- Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
- Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
- Kontaktowanie:
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Mam dokładnie to samo, no prawie dokładnie. Pierwszy poważniejszy mróz dopadł mnie z biodieslem w baku, pogrzałem suszarką filtr paliwa, dolałem trochę benzyny, jakoś dojechałem na Shella, zatankowałem pod korek i już myślałem że jest ok (ye100K)... Od tego czasu lałem mu tylko Shella i opowiadałem naokoło jakie to inne stacje mają qtasowate paliwodis pisze:Witam Panowie!
W grudniu tuż przed świetami nagle wskoczyła temperatura -12C. Mój Partrol odpalił bez najmniejszego problemu, zrobiłem rundę po okolicy, nie wiem może z 1km, silnik trochę się już rozgrzał i nagle patrola zaczyna tracić na mocy, obroty spadają, próby gazowania coraz mniejszy skutek dają aż w końcu gaśnie. Pierwsza co mi wpadło to, że wytrąciła się parafina w paliwie i zapchała filtr. Podpompowałem paliwko ręcznie, parch odpalił, pochodził parę minut i znowu to samo. Prawie byłem przekonany, że to wina paliwa. Mało tego tankowałem wtedy jakoś dziwnie tańsze paliwo niż na innych stacjach Orlenu. Pewnie chcieli wyprzedać szybko paliwo przejściowe. Patrol stał parę dni i wskoczyła temperatura troche wyżej na -2C, parafina odpuściła filtr, parch odpalił i wszystko grało. Wyjeździłem do 1/4 baku, wlałem jakiś uszlachetniacz i nalałem paliwa Statoil Diesel Gold (ponoć do -40C) i tak jeździłem do wczoraj, tylko lałem na Statoilu to paliwo. Temperatura nie zeszła w ciągu tego czasu poniżej -10C aż do wczoraj, -12C i stało się dokładnie to samo, szczęka mi opadła i moja teoria o filtrze poległa.
1. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 4tys. km temu, nie wiem czy powinien wtedy po zatkaniu wymienić skoro wszystko grało?
W baku mam chyba jednego z lepszych diesli zimowych i wierzyć mi się nie chce, że parafina mogła się wytrącić? Poradźcie panowie o co to może chodzić?
2. Czy ktoś montował te jakieś podgrzewacze elektryczne montowane na przewody paliwa? Czy warto w to się bawić i czy jest sens?
pozdrawiam
Szymon

NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Spotkałem kiedyś terenówkę w dieslu z podgrzewanym przewodem doprowadzającym paliwo do filtra/pompy. Ot i sposób 

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
Ja dziś w nocy musiałem zostawić parcha poza garażem i objawy identyczne z tymi, które opisał autor wątku w pierwszym poście
Auto odpala ale nie jedzie
...paliwo Vpower racing z shella 

Auto odpala ale nie jedzie


Life's Too Short For A Full Time Job
Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!
super paliwo superMaqlinka pisze:Ja dziś w nocy musiałem zostawić parcha poza garażem i objawy identyczne z tymi, które opisał autor wątku w pierwszym poście![]()
Auto odpala ale nie jedzie...paliwo Vpower racing z shella

Jimny 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość