RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: dis » ndz sty 24, 2010 10:19 pm

Witam Panowie!

W grudniu tuż przed świetami nagle wskoczyła temperatura -12C. Mój Partrol odpalił bez najmniejszego problemu, zrobiłem rundę po okolicy, nie wiem może z 1km, silnik trochę się już rozgrzał i nagle patrola zaczyna tracić na mocy, obroty spadają, próby gazowania coraz mniejszy skutek dają aż w końcu gaśnie. Pierwsza co mi wpadło to, że wytrąciła się parafina w paliwie i zapchała filtr. Podpompowałem paliwko ręcznie, parch odpalił, pochodził parę minut i znowu to samo. Prawie byłem przekonany, że to wina paliwa. Mało tego tankowałem wtedy jakoś dziwnie tańsze paliwo niż na innych stacjach Orlenu. Pewnie chcieli wyprzedać szybko paliwo przejściowe. Patrol stał parę dni i wskoczyła temperatura troche wyżej na -2C, parafina odpuściła filtr, parch odpalił i wszystko grało. Wyjeździłem do 1/4 baku, wlałem jakiś uszlachetniacz i nalałem paliwa Statoil Diesel Gold (ponoć do -40C) i tak jeździłem do wczoraj, tylko lałem na Statoilu to paliwo. Temperatura nie zeszła w ciągu tego czasu poniżej -10C aż do wczoraj, -12C i stało się dokładnie to samo, szczęka mi opadła i moja teoria o filtrze poległa.
1. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 4tys. km temu, nie wiem czy powinien wtedy po zatkaniu wymienić skoro wszystko grało?
W baku mam chyba jednego z lepszych diesli zimowych i wierzyć mi się nie chce, że parafina mogła się wytrącić? Poradźcie panowie o co to może chodzić?
2. Czy ktoś montował te jakieś podgrzewacze elektryczne montowane na przewody paliwa? Czy warto w to się bawić i czy jest sens?

pozdrawiam
Szymon
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: iskra69 » ndz sty 24, 2010 10:25 pm

no w taka zime jak ta to warto sie pchać w webasta , podgrzewacze , ciepłe garaze , ale jak nastepne będa ciepłe , a maja być to .......... :roll:
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 10:47 pm

czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku :)21

to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi :)2 :)2 :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: N2O » ndz sty 24, 2010 10:48 pm

ramzes pisze:czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku :)21

to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi :)2 :)2 :)21
Ujowe paliwo zatankowałeś.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 10:52 pm

N2O pisze:
ramzes pisze:czekać na ocieplenie klimatu przy grzanym piwku :)21

to samo spotkało mnie dzisiaj ... w ocy (-29.5) i patrol nie bangla ..
znaczy pali ale nie ma mocy i wariuje na wolnych ..
przyjdzie ocieplenie tudzież słoneczko jutro to bedziemy kombinować ..
jak pompuję ręcznie paliwo to robi :)2 :)2 :)21
Ujowe paliwo zatankowałeś.
:)21
nie wQrwiaj mnie .. bo zaraz pojadę na Shella i ich opieprze .. :)21
Vpower w dupe ... :roll: łot każde polskie paliwo jest ujowe ..
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: cordoba_2004 » ndz sty 24, 2010 10:54 pm

Denaturat do paliwa ma wielu wielu przeciwników ale to chyba najskuteczniejsza z metod
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: cordoba_2004 » ndz sty 24, 2010 10:56 pm

Denaturat do paliwa ma wielu wielu przeciwników ale to chyba najskuteczniejsza z metod, zamiast bawić się w cudowne podgrzewacze itd lepiej tego spróbować zamiast cudownych dodatków do paliwa sprzedawanych na stacjach
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 10:57 pm

a co na to pompa od wtrysków :? :)9 :)3
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: N2O » ndz sty 24, 2010 10:59 pm

Nie wlewaj denaturatu do ropy, bo się takie dziwne farfocle wytrącą.

A i nie tankować paliw premium bo drogie są, mało kto tankuje to i stare paliwo się zdarza.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 11:00 pm

:)21 .. może jakaś flaszeczka ?? Ide do lodówki ..
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: iskra69 » ndz sty 24, 2010 11:05 pm

ramzes pisze::)21 .. może jakaś flaszeczka ?? Ide do lodówki ..
- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynie :)2 :lol: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 11:10 pm

iskra69 pisze:
ramzes pisze::)21 .. może jakaś flaszeczka ?? Ide do lodówki ..
- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynie :)2 :lol: .

ja tam nie dramatyzuje ... :)21 ..
dramatyzuje autor tematu ..
a ja diesle lubie :wink:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: cordoba_2004 » ndz sty 24, 2010 11:13 pm

Nie bierz tego do siebie, ale jeszcze w latach 80 jak diesle na mleczarni różnej maści w zimie cuda robiły to wszyscy dolewali denaturatu i farfocle się nie robiły :) nie jest to silnik cdi, który ma podgrzewacz chłodnice i ogromne ciśnienie paliwa, żeby trzeba się było bać tak o niego,
po drugie na stacjach dolewają podobne cuda albo gorsze i te "farfocle " jak sie nagromadzą w zbiorniku , ururkach, kolankach przewodów to wtedy ograniczony jest przepływ i dlatego zdycha, nie ma mocy , co łatwo stwierdzić zakładając miernik ciśnienia paliwa lub robiać tzw kroplówkę z butelki po coli :)
Osobiście leje denaturat do seata tdi 9 letniego i pracuje całkiem dobrze wspaniale nawet na tych mrozach a tankuje gdzie popadnie.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: iskra69 » ndz sty 24, 2010 11:15 pm

no to lub je przedewszystkim w : grudniu , styczniu , lutym , a w reszte roku możesz je tolerować :wink: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: ramzes » ndz sty 24, 2010 11:38 pm

iskra69 pisze:no to lub je przedewszystkim w : grudniu , styczniu , lutym , a w reszte roku możesz je tolerować :wink: .


:)21 :)21 :wink: :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: dis » pn sty 25, 2010 8:59 am

ramzes pisze:
iskra69 pisze:
ramzes pisze::)21 .. może jakaś flaszeczka ?? Ide do lodówki ..
- to zguba , sprzedaj to truchło - Patrola i , kup coś w benzynie :)2 :lol: .
ja tam nie dramatyzuje ... :)21 ..
dramatyzuje autor tematu ..
a ja diesle lubie :wink:
Autor tematu nie dramatyzuje :-) diesle też lubi tylko myśli co tu zrobić bo -12C to żaden wielki mróz. Zawsze myślałem, że moge mieć problemy z odpaleniem sztrucla a tu problemu nie ma tylko z tym, że coś gdzieś w układzie paliwowymi się przytyka. Nie tankuje paliw premium bo rzeczywiście mogą być jakieś stare zbiory tylko Statoil Diesel Gold, sprzedawany tylko w zimie. Piszą, że na dzień dobry jest z tymi uszlechatniaczami stąd jego cena na litrze jest większa o jakieś 20gr.
I co tu zrobić?

Zacząłem się zastanawiać czy to nie przytka się na wtryskach, czy mogą być aż tak zasyfione naszym cudownym krajowym paliwem po 15tys. km od czyszczenia wtrysków? Załóżmy, że parafina się nie wytrąciłą ale paliwo jest na tyle gęste, że po odpaleniu po chwili przytykają się te wtryski. Wtryski robiłem 15tys. km temu więc powinny być chyba ok, a nie tankuję na jakiś nieznanych stacjach. Co myślicie?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: mopar » pn sty 25, 2010 10:04 am

Wymien filtr następnie dolej benzyny w proporcji 5% i ciesz się jazdą.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Krzysiek72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: Krzysiek72 » pn sty 25, 2010 10:06 am

Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy :) . Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi :D

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: dis » pn sty 25, 2010 10:12 am

Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy :) . Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi :D
Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: martii » pn sty 25, 2010 10:24 am

dis pisze:
Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy :) . Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi :D
Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
dobre sprezanie na kazdym garze
sprawny uklad pompa, wtryski, przewody, bak
sprawny uklad grzania swiec
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: dis » pn sty 25, 2010 11:08 am

martii pisze:
dis pisze:
Krzysiek72 pisze:Witam kolegów. Rano miałem ten sam problem, choć wcześniej wlałem pseudo uszlachetniacze po 2 godzinach dolałem 5l benzyny i wszystko wróciło do normy :) . Nie wiem czy to dobrze dla moturu czy nie ale u mnie robi :D
Trochę mam obawy w dolewaniu benzyny. A ile benzyny na bak parcha trzeba nalać?
Z drugiej strony co mają nowoczesne diesle, że wszysto u nich gra? przecież jak stoi to w baku tak samo w paliwie wytrąca się parafina.
dobre sprezanie na kazdym garze
sprawny uklad pompa, wtryski, przewody, bak
sprawny uklad grzania swiec
Sprawny układ grzania świec mam, odpala na -12C bez problemów, sprężanie no już nie to samo ale w miarę równę na każdym garze choć napewno niższe niż 14 lat temu. Wtryski robione 15tys. km więc powinny w miarę grać. W piątek przeczyszcze bak, zostaje pompa paliwa i wtryskowa. I co wtedy będzie banglać? Mam przeczucie, że jednak to za mało.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: AHB » wt sty 26, 2010 9:14 am

dis pisze:Witam Panowie!

W grudniu tuż przed świetami nagle wskoczyła temperatura -12C. Mój Partrol odpalił bez najmniejszego problemu, zrobiłem rundę po okolicy, nie wiem może z 1km, silnik trochę się już rozgrzał i nagle patrola zaczyna tracić na mocy, obroty spadają, próby gazowania coraz mniejszy skutek dają aż w końcu gaśnie. Pierwsza co mi wpadło to, że wytrąciła się parafina w paliwie i zapchała filtr. Podpompowałem paliwko ręcznie, parch odpalił, pochodził parę minut i znowu to samo. Prawie byłem przekonany, że to wina paliwa. Mało tego tankowałem wtedy jakoś dziwnie tańsze paliwo niż na innych stacjach Orlenu. Pewnie chcieli wyprzedać szybko paliwo przejściowe. Patrol stał parę dni i wskoczyła temperatura troche wyżej na -2C, parafina odpuściła filtr, parch odpalił i wszystko grało. Wyjeździłem do 1/4 baku, wlałem jakiś uszlachetniacz i nalałem paliwa Statoil Diesel Gold (ponoć do -40C) i tak jeździłem do wczoraj, tylko lałem na Statoilu to paliwo. Temperatura nie zeszła w ciągu tego czasu poniżej -10C aż do wczoraj, -12C i stało się dokładnie to samo, szczęka mi opadła i moja teoria o filtrze poległa.
1. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 4tys. km temu, nie wiem czy powinien wtedy po zatkaniu wymienić skoro wszystko grało?
W baku mam chyba jednego z lepszych diesli zimowych i wierzyć mi się nie chce, że parafina mogła się wytrącić? Poradźcie panowie o co to może chodzić?
2. Czy ktoś montował te jakieś podgrzewacze elektryczne montowane na przewody paliwa? Czy warto w to się bawić i czy jest sens?

pozdrawiam
Szymon
Mam dokładnie to samo, no prawie dokładnie. Pierwszy poważniejszy mróz dopadł mnie z biodieslem w baku, pogrzałem suszarką filtr paliwa, dolałem trochę benzyny, jakoś dojechałem na Shella, zatankowałem pod korek i już myślałem że jest ok (ye100K)... Od tego czasu lałem mu tylko Shella i opowiadałem naokoło jakie to inne stacje mają qtasowate paliwo :-) aż przyszły ostatnie mrozy... powtórka z rozrywki. Dziś oddaję Trola do zaprzyjaźnionego speca - wstawiamy podgrzewacz paliwa, taki sprytny - grzejący paliwo płynem z tylnej nagrzewnicy + wymiana filtra paliwa + czyszczenie baku, jak ustąpi to dam znać. Pozdro!
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: seba4x4 » wt sty 26, 2010 9:24 am

Spotkałem kiedyś terenówkę w dieslu z podgrzewanym przewodem doprowadzającym paliwo do filtra/pompy. Ot i sposób :wink:
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: Maqlinka » wt sty 26, 2010 9:32 am

Ja dziś w nocy musiałem zostawić parcha poza garażem i objawy identyczne z tymi, które opisał autor wątku w pierwszym poście :wink:
Auto odpala ale nie jedzie :roll: ...paliwo Vpower racing z shella :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: RD28T - problem z przepływem paliwa - POMOCY!

Post autor: bigos » wt sty 26, 2010 9:33 am

Maqlinka pisze:Ja dziś w nocy musiałem zostawić parcha poza garażem i objawy identyczne z tymi, które opisał autor wątku w pierwszym poście :wink:
Auto odpala ale nie jedzie :roll: ...paliwo Vpower racing z shella :)21
super paliwo super :)21
Jimny :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość