Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Chrupek6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 27, 2010 2:04 pm

Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Chrupek6 » pn lut 08, 2010 1:46 pm

Witam.

Problem wymaga szerszego opisania więc postaram się rozjaśnic temat.

Nissan patrol Y60 / 2,8TD , silnik RD28

Autko zawsze mozna było uruchomic dosłownie od pierwszego kopa. Nawet zimą w niskich temperaturach samochód zapalał bez wiekszych probemów.
Od kilku 2-3 miesięcy rozruch zaczął stawac sie coraz trudniejszy. Można było odnieśc wrażenie że z dnia na dzień samochód jest ciężej odpalić. Dodatkowo zaobserwowałem okresowy zanik obrotów biegu jałowego np podczas dojazdu do skrzyżowania bez włączonego biegu. W momencie zdejmowania nogi z gazu obroty silnika leciały niemal do zera i trzeba było trochę przygazować - po kiku sekundach problem znikał. Co do tych obrotów to nie jestem pewny czy ma to coś wspólnego z tym że silnik trudno było uruchomić - piszę o tym licząc po cichu na to , że może ktos miał podobne objawy.

Po 2 miesiącach uruchamianie silnika stało sie juz na tyle kłopotliwe że wymagało "kręcenia" rozrusznikiem około minuty (z przerwami oczywiście). Zdecydowałem sie oddac auto do serwisu nissana w Gdyni. Opisałem dokładnie w czym jest problem i od kiedy występuje.
Po 2 dniach szef serwisu poinformował mnie że przyczyną niemozliwości uruchamiania silnika jest spalony jeden z przekaźników świec. Przekaźnik wymienili . Oglądałem go potem ale NIE było na nim widocznych sladów nadpalenia styków . Wewnętrzny "drucik" bedący oplotem mosiężnym był po prostu ODCIĘTY. Facet próbował mi wcisnąć kit ze styk podłączeniowy jest wygrzany mocno ale nie dałem sie nabrac bo był to jedynie lekki zielony nalot.
Dodam że zawodowo zajmuje sie elektroniką i elektryka od kilkunastu lat . Pojęcia związane z działaniem zwykłego przekaźnika i diagnozowaniem jego usterek NIE SĄ mi obce.

Po wymianie ów przekaźnika , który kosztował mnie około 300zł okazało się że samochód NADAL nie zapala. Facet z serwisu poinformował mnie że lampka kontrolna żarzenia świec "miga" podczas próby uruchomienia silnika i siwece nie są wystarczająco nagrzane aby silnik mógł wystartowac.
Wczesniej absolutnie takiego objawu NIE zaobserwowałem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lampka kontrolna grzania swiec zapalała się w takim samym systemie jak zawsze i gasła po kilku sekundach. Aktualnie serwisant stwierdził ze świece się za krótko nagrzewają i szuka przyczyny analizując sygnały dochodzace do modułu sterowania grzaniem - to taka niewielka "puszka" zamontowana gdzies w poblizu gniazd bezpieczikowych z prawej , dolnej strony pasażera.

Dalsze lokalizowanie problemu przez serwis wciąż trwa.
Przypuszczam że może facet spierniczył cos w tym układzie grzania skoro nagle lampka zaczęła mrugać.

to tyle. Teraz pytania do Was - czyli do znawców tematu:

1. Czy lampka kontrolna podgrzewania swiec , swieci sie tak długo jak grzanie jest załączone czy czas grzania świec nie ma nic wspólnego z długością swiecenia tej lampki ? Jesli czas podgrzewania swiec jest taki sam jak czas palenia sie tej kontrolki to znaczy że problem z rozruchem silnika moze być zupełnie inny poniewaz nie zaobserwowałem aby kontrolka gasła szybciej niz zwykle ! Czy ktos wie jak to działa ?

2. Co oznacza miganie lampki podgrzewania swiec ? Czy spotkał się juz ktos z tym żeby migała ??????????? Normalnie swieci sie kilka sekund i gasnie , po czym można uruchomic silnik.
Lampka podłączona jest do tego modułu odpowiadającego za sterowanie grzaniem świec. Do tego modułu dochodzi jeszcze sygnał od czujnika temperatury silnika oraz sygnał z "pick-up"a czyli czujnika predkości. Nic więcej. Może miganie lampki grzania oznacza że którys z tych sygnałów nie dochodzi do metalowej puszki ?

3. Jaki jest prawidłowy czas podgrzewania swiec ? (mniej więcej)

4. Czy ktos próbował może wymusic "ręcznie" podgrzewanie swiec i uruchamiac silnik tak , zeby pominąć ten moduł sterujący ?

Jesli ktoś z Was jest w stanie mi pomóc , udzielić odpowiedzi na te pytania lub dodać jakies swoje cenne sugestie to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: N2O » pn lut 08, 2010 3:47 pm

Z tego co widzę to masz problem z zapowietrzaniem układu paliwowego lub zapchanym filtrem paliwa, jeśli samochód gaśnie podczas jazdy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: miastek » pn lut 08, 2010 3:57 pm

Lampka świeci tak długo jak grzeją świece, na zimnym silniku ok 4s. Potem gaśnie i włącza się dogrzewanie ale lampka już się nie świeci. Gdy nie działa dogrzewanie lampka będzie mrugała. Przyczyn nie działającego dogrzewania może być kilka. Można wymusić grzanie świec bez sterownika, ale z dogrzewaniem bedzie trochę gorzej. Z tego co piszesz to gość który ci to diagnozuje nie ma zielonego pojęcia na jakiej zasadzie działa grzanie świec w tym silniku.

Co do odpalania to też stawiałbym na układ paliwowy.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: martii » wt lut 09, 2010 1:07 am

dokladnie tak jak miastek napisal

lampka pali sie w zaleznosci od tem 2-4s - tyle trwa grzanie zasadnicze
pozniej ok kilkanascie do kilkudziesieciu sekund trwa dogrzewanie

zeby sprawdzic dokladnie
faza grzania zasadniczego
+12v jest na dlugiej listwie a masa na krotkiej i silniku
faza dogrzewania
+12v pojawia sie na krotkiej listwie i masa silnik (ukl szeregowy 2 pary swiec 654 i 321 dostaja ok 6v?

wersja dla sluchaczy
1 cyk
zalaczenie grzania zasadniczego
2-4s i cyk
przejscie do dogrzewania
3ci cyk wylaczenie

wersja dla optykow
+14v - jeszcze nie wlaczyles stacyjki
spadek do 10-12 grzanie zasadnicze - lub ujowy accu
powrot do ok 13-14 dogrzewanie
14v wylaczenie

wersja dla topornych
cyk, mruga nie odpala cos sie spindolilo i tyle

a tak poza
zabierz auto od..... nich zanim cos jeszcze Ci wykryja, wykrec listwy zasilajaca podaj na swiece 12v, a najlepiej je wykrec
na 654 podajesz pomiedzy koncowka a srodkowym obwodem a 321 pomiedzy koncowka a masa, po ok 1-2s powinna byc czerwona
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: bandzior » wt lut 09, 2010 9:23 am

Chrupek6 pisze:. Wewnętrzny "drucik" bedący oplotem mosiężnym był po prostu ODCIĘTY.
typowy objaw spalonego przekażnika...często tak sie dzieje gdy któraś ze świec ma zwarcie lub została zle założona listwa grzewcza.... tu masz przykład z dzisiejszego dnia.... http://www.bandzior4x4.pl/index.php?sho ... acje&id=45 a tu masz coś do czytania http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 11:03 am przez bandzior, łącznie zmieniany 1 raz.
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Fiba » wt lut 09, 2010 9:47 am

bandzior pisze:
Chrupek6 pisze:. Wewnętrzny "drucik" bedący oplotem mosiężnym był po prostu ODCIĘTY.
typowy objaw spalonego przekażnika...często tak sie dzieje gdy któraś ze świec ma zwarcie lub została zle założona listwa grzewcza....a tu masz coś do czytania http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1

Po tej lekturze będziesz wiedział co i jak na temat grzania w przeciwieństwie do tego niedoszkolonego serwisanta . A swoją drogą to niektóre serwisy powinny się uczyć czytając obowiązkowo pracownikom serwisów działy techniczne z forum rajdy4x4. :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Kodych » czw lut 11, 2010 2:04 pm

Miałem podobny problem ze swiecami. W warsztacie nie umieli nawet dobrze sprawdzić świec :)11 bo tam 3 się sprawdza inaczej a 3 inaczej. Dobrze jest to opisane na linku wyżej. W końcu kupiłem nową świece (bo 1 była spalona, ale sam to srpawdzilem). Nadal jednak miałem problemy z rozruchem. W końcu sprawdziłęm akumulator - okazało się, że ten stary z jakim w zeszłym roku kupiłem patrola 260 miał za mało Ah. Tu nominalnie potrzeba do tego silnika 95 Ah. Wymieniłem akumulator na nowy i pomogło. Odpala choć nadal trochę kopci na biało przy roruchu, szczególnie teraz w zimie (bo stoi na polu). Ostatnio nie mogłem go zapalić za pierwszym razem, więc kilka razy kazałem mu się grzać, aż nie wyłączył się drugi przekaźnik (faza dogrzewania), lecz bez włącznia silnika i dopiero za 2 czy 3 dogrzewaniem przekręciłem kluczyk do oporu i zapalił. Chyba będę musiał sprawdzić jeszcze te przekaźniki. :)
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: daniel b » czw lut 11, 2010 2:51 pm

Fiba pisze:
bandzior pisze:
Chrupek6 pisze:. Wewnętrzny "drucik" bedący oplotem mosiężnym był po prostu ODCIĘTY.
typowy objaw spalonego przekażnika...często tak sie dzieje gdy któraś ze świec ma zwarcie lub została zle założona listwa grzewcza....a tu masz coś do czytania http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1

Po tej lekturze będziesz wiedział co i jak na temat grzania w przeciwieństwie do tego niedoszkolonego serwisanta . A swoją drogą to niektóre serwisy powinny się uczyć czytając obowiązkowo pracownikom serwisów działy techniczne z forum rajdy4x4. :)21
A skąd wiesz,że to nie zapytał serwisant :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: tkocy20 » czw lut 11, 2010 3:01 pm

Sprawa świeć i objawy o których pisał zainteresowany to 2 różne sprawy. tak jak pisał jeden z kolegów wcześniej wygląda to na zapowietrzanie się układu. Aby zweryfikować problem trzeba zrobić próbę na którym odcinku ma to miejsce. potencjalnych miejsc jest kilka: pompa wtryskowa, pompka na filtrze, przewody, wyjście ze zbiornika. zakładając przewód paliwowy na krótko sprawdzisz czy objaw znika. jeśli nie to odwiedź pompiarza, jeśli tak to szukaj dalej. U mnie skorodował przewód który wychodzi z czujnika poziomu paliwa. Objawy miałem takie jak ty, stale narastające. Rozwiązałem je nasuwając szerszą rurkę miedzianą na oczyszczoną rurkę z czujnika i wypełniając przestrzeń pomiędzy rurkami lutem.
powodzenia
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: rybex » wt lut 16, 2010 3:30 pm

Witam !

Mam taki sam problem jak kolega. Mój silnik pracował ładnie teraz całą zimę palił nic sie nie działo po tygodniu przerwy nie mogę go odpalić. Sprawdzam właśnie świece i zauważyłem pękniecię na krótkiej listwie na świecach. Może być to powodem nie dogrzania świec ?
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: daniel b » wt lut 16, 2010 3:36 pm

rybex pisze:Witam !

Mam taki sam problem jak kolega. Mój silnik pracował ładnie teraz całą zimę palił nic sie nie działo po tygodniu przerwy nie mogę go odpalić. Sprawdzam właśnie świece i zauważyłem pękniecię na krótkiej listwie na świecach. Może być to powodem nie dogrzania świec ?
może :D
ZMOTA SCORPION Y60

Chrupek6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 27, 2010 2:04 pm

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Chrupek6 » wt lut 16, 2010 8:25 pm

Bardzo dziekuję za cenne uwagi. Do dnia dzisiejszego auto cały czas jest w serwisie. Ostatnim pomysłem nissan-owego fachowca było wysunięcie śmiałej diagnozy o tym jakoby elektroniczny sterownik grzania świec był uszkodzony. Zorganizowałem drugi ale dzisiaj w serwisie nie miał kto sie tym zająć. Jestem umówiony jutro na 12.30. Jeśli problem tkwi w tym sterowniku to ok - jesli nie to mam zamiar zwrócic się do ubezpieczyciela a raczej tak zwanej ochrony prawnej o to zeby pomogli mi dalej pokierować tą sprawą bo działając tak dalej to powiedzą , że musze wymienić cały silnik albo i auto na inne. Koszty są piekielnie wysokie a wyglądana to ze z mojego autka zrobili sobie poligon doswiadczalny.
Zakładałem że jesli oddam samochód do AUTORYZOWANEGO serwisu to tego typu problemy NIGDY nie wystapią - niestety się myliłem .

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: ramzes » wt lut 16, 2010 8:32 pm

zasada nr.1

Nie serwisuje sie y60-tek ani starszych patroli w ASO :)21
i to mówie całkiem poważnie
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: rybex » śr lut 17, 2010 2:57 pm

Koledzy sprawdziłem świece i dwie sprawy ;) Wszystkie mam zielone i te na cylindrach 4,5,6 mają oznaczenie CX51 więc nie iwem czego są zielone a nie żółte :P I Oczywiście izolowane NGK. Druga sprawa to ta że mam dwie zepsute ... jedna sie wogole nie nagrzewa a druga strasznie wolno. Pytanie: czy przez dwie zepsute świece mógł mi patrol wogóle nie odpalać ? Pomimo długiego grzania świec itp ?
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: miastek » śr lut 17, 2010 4:48 pm

Mogą być wszystkie zielone bo NGK zmieniło kolory i teraz są 3 niebieskie i 3 chyba właśnie zielone.
Więc możesz mieć trzy stare zielone i trzy nowe które teraz są też zielone a kiedyś były żółte.
Nigdy nie miałem spalonych 2 świec ale niedawno nie działało mi grzanie w ogóle bo spalił się przekaźnik i przy -10 silnik zapalił (trząsł się jak galareta i zaslone dymną puścił ale uruchomił).
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: jezzz » śr lut 17, 2010 4:54 pm

Jak to zwykle bywa ostatnio w serwisie pracują już tylko jednostki znające się co nie co na samochdach , reszta co jest naprawde dobra ma własne warsztaty.
NO PAIN NO GAME!

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: rybex » śr lut 17, 2010 6:17 pm

A nikt z Was nie miał popalonej jednej czy dwóch świec ... ?
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Chrupek6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 27, 2010 2:04 pm

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Chrupek6 » śr lut 17, 2010 6:57 pm

Dzisiaj pojechałem do serwisu z modułem grzania świec. Na miejscu się okazało , że moduł zainstalowany w wozie różni się typem gniazda podłączeniowego więc żadna próba podmiany tego nie wchodziła w grę.
Zaproponowałem , żeby sprawdzić czy w sytuacji , kiedy "ręcznie" podgrzejemy świece to auto będzie w stanie zapalić.
Po przekręceniu stacyjki okazało się , że świece NIE grzeją w ogóle - miałem swój miernik i sprawdziłem napięcie na listwach zasilających. Nie było ani na długiej , ani na krótkiej.
Nastepnym krokiem było sprawdzenie przekaxnika - tego mniejszego od szybkiego grzania. Okazało się , że się załączał ale styk prądowy nie zasilał swiec - pan z serwisu rozebrał go i..... znowu 2 "druciki" bezpieczniki upalone !!!!!! ... a podobno wczesniej działało !!!!! (poprzedni przekaźnik spalił się ten wiekszy)
Zaproponowałem żeby sprawdzic JESZCZE RAZ świece żarowe (aż się dziwię , że mnie stamtąd nie wyprosili) - pan wykręcił wszystkie - podał zasilanie z akumulatora i wszystkie się żarzyły - jedna może odrobinę wolniej. Świece zostały sprawdzone tylko miernikiem omowym pod kontem porównania oporności i ewentualnego przebicia do masy. Induktora w serwisie niestety nie mieli. Oporność była zblizona - 0,2 - 0,4 ohm-a. Niestety okazało sie że pośród tych świec niskonapieciowych jest kazda inna ! 2 na 6,3V i jedna na 8,3V . Widocznie dotychczas na takich jeździłem bo nie sądzę , żeby "niechcący" podmienili w serwisie. Dobrym rozwiązaniem było moim zdaniem zmierzenie czy wszystkie pobieraja jednakowy a przynajmniej zblizony prąd ale w zakładzie nie mieli ani odpowiedniego miernika ani szczypiec do większych prądów.

Po tym wszystkim pan zlutował prowizorycznie upalone styki przekaźnika żeby można było sprawdzić czy mechanizm grzania działa prawidłowo. Swiece były wykręcone i niepodłączone. W momencie przekręcenia stacyjki najpierw na 4 sekundy załącza się grzanie szybkie a nastepnie na około 6 sekund grzanie podtrzymujące (tak je sobie nazwałem). W momencie kiedy po tych 6ciu sekundach wyłącza się grzanie podtrzymujące to kontrolka świec w stacyjce zaczyna migać. Wydaje mi sie że ten elektroniczny sterownik kontroluje napięcie na swiecach podczas rozruchu silnika - w momencie kiedy napięcie na świecach jest równe napięciu akumulatora to sygnalizowane jest to błędem działania układu . Świece nie pobierają prądu , nie ma na nich spadku napięcia , więc NIE ma i grzania - tak mi sie wydaje i tak wynika ze schematów elektrycznych tej puszki sterownika.

Ciekawa sytuacja wystepuje gdy kręcimy rozrusznikiem. Sterownik co 2 sekundy załącza grzanie szybkie a następnie po 2 sekundach ponownie dogrzewanie - cylk powtarzany jest kilkakrotnie. Ten system jest opisany w dokumentacji serwisowej. Są tam nawet charakterystyki czasowe działnia tego grzania podczas kręcenia rozrusznikiem. Sprytny mechanizm ;-)

Tak więc w ramach podsumowania - wygląda na to że sterownik jest jednak sprawny a przyczyną niemozliwości szybkiego tzn normalnego uruchamiania silnika jest uszkodzona swieca lub kilka z nich. Skoro przekaźniki aż sie palą od nadmiernego poboru prądu to nie ma innej opcji - tylko swiece,

Ponieważ wg doradcy serwisu który obsługuje moje auto swiece były sprawdzane na samym początku i były ok więc zaproponowałem , żeby oni pokryli w tej sytuacji koszty zjaranego przekaźnika i ewentualnej wymiany siwec na nowe. Nie wiem jak będzie z tym sterownikiem bo tez na niego wywaliłem kase niepotrzebnie - zobaczymy. Jutro mają sciągnąć jakies świece - zamienniki i dac znac co dalej.

będę pisał jak sie sprawy mają - może ktos kto bedzie miał podobną sytuację uniknie dzieki temu tylu niejasności co ja

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Fiba » śr lut 17, 2010 7:13 pm

Partacze jakich mało. :)21 .Zabieraj to auto jak najszybciej tylko niech wcześniej zamienią Ci przekaźniki na nowe . Nie daj sobie wcisnąć tych " regenerowanych ". Miałeś dobre i takie masz mieć. I to się nazywa serwis :)3 :)3 :)3 .Nie daj się wykolegować . :)2
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 8:00 pm przez Fiba, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: krzysiek.g24 » śr lut 17, 2010 7:42 pm

bo w takich serwisach pracują monterzy nowych części, a nie mechanicy

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: miastek » śr lut 17, 2010 8:54 pm

Ja miałem kiedyś spaloną 1 świece, silnik palił tylko trochę trząsł.
Ostatnio spaliły mi się 3 świece w krótkich odstępach czasu. Po wymianie silnika który był bez listw zasilających (założyłem ze starego) po kolei paliły mi się świece 4, 5, 6 cylindra. Przełożyłem świece ze starego silnika i jest git.
Ale do celu. Spalenie tych świec polegało na przytopieniu i zwarciu do masy jednej końcówek zasilających.
Jak spaliła się pierwsza działało grzanie zasadnicze a nie działało dogrzewanie ponieważ dostała zwarcia do masy z nóżki na którą szedł + podczas dogrzewania, w tym momencie mocno spadało napięcie i sterownik wyłączał dogrzewanie. Drucik w przekaźniku robił się czerwony ale nie zdążył się upalić.
Przy dwóch kolejnych zdążyłem zauważyć duży spadek napięcia po przekręceniu kluczyka i smród spalenizny. Dostały zwarcia do masy na nóżkach gdzie szedł + podczas grzania zasadniczego. Dwu krotnie upalił się drucik w przekaźniku (da się to naprawić i działa). W tym momencie nie działało ani grzanie zasadnicze ani dogrzewanie.
W obu przypadkach silnik uruchamiał nawet przy - 10*C. (z trudem)
Zdiagnozowanie tego układu naprawdę nie jest trudne tylko trzeba pomyśleć i mieć jakieś tam pojęcie. Ale z tego co piszesz to jeśli silnik nie uruchamia stojąc w ogrzewanej hali to nie jest problem grzania.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: rybex » śr lut 17, 2010 10:55 pm

Właśnie zamontowałem nowe świece . Teraz wszystkie mam dobre i dlaej nie pali. Przekaźniki pykają pierwszy wyłącza się po 5 sekundach gaśnie kontrolka i za chwile po jakiś 6 max 10 pstryka ten drugi więc myśle że przekaźniki dobre a autko dalej nie pali. Co myślicie co sprawdzać ? Odkręciłem nawet lekko wtryski pokręciłęm rozrusznikiem i pokazała sie ropa. Dokręciłem i dalej nie pali ... gdzie czegoś szukać ?
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Chrupek6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr sty 27, 2010 2:04 pm

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: Chrupek6 » czw lut 18, 2010 12:53 am

Proponuję żeby sprawdzic to samo ,co i mi polecono - napięcia na listwie zasilającej świece. To , ze przekaźnik cyka , nie swiadczy jeszcze o jego stuprocentowej sprawności. Własnie taki przypadek miałem dzisiaj podczas obecności w serwisie - opisałem to w poprzednim poscie.

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: ramzes » czw lut 18, 2010 5:22 am

krzysiek.g24 pisze:bo w takich serwisach pracują monterzy nowych części, a nie mechanicy

z tymi monterami to też tak nie do końca :)21 ...


ciekawe co to za warsztat co robi temu koledze patrola :)21 ...
albo: to ów mechanik ma problem i pisze w osobie pierwszej zeby wiedzieć co sp****olił :roll:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 2.8TD problem z uruchomieniem silnika

Post autor: martii » czw lut 18, 2010 9:13 am

rybex pisze:Właśnie zamontowałem nowe świece . Teraz wszystkie mam dobre i dlaej nie pali. Przekaźniki pykają pierwszy wyłącza się po 5 sekundach gaśnie kontrolka i za chwile po jakiś 6 max 10 pstryka ten drugi więc myśle że przekaźniki dobre a autko dalej nie pali. Co myślicie co sprawdzać ? Odkręciłem nawet lekko wtryski pokręciłęm rozrusznikiem i pokazała sie ropa. Dokręciłem i dalej nie pali ... gdzie czegoś szukać ?
1. lejace wtryski
2. brak sprezania


w starym dieslu nie ma innych odpowiedzi swieca + dobry wtrysk + odpowiednie sprezanie = odpalony silnik

co do tego co w ASO siedzi, tak jak miastek napisal, patrol nawet na mrozie z upalona swieca potrafi odpalic,
mi odpalal przy 4 podciekajacych wtryskach, 1 upalonej swiecy, i jak sie pozniej okazalo sprawnych 2 w pelni sprawnych garach garach, 3 ktore lapaly kompresje po nagrzaniu i 6 ktory nie mial praktyczne zadnej

a po rozgrzaniu chodzil jak zyleta

podaj mi cisnienia na zimnym to powiem Ci prawde :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość