ściaga-zbiezność??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn lis 03, 2008 12:30 pm

Twój ściąga, ale inaczej.




Z karty.
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn lis 03, 2008 12:43 pm

Wiechu pisze:Twój ściąga, ale inaczej.




Z karty.
:)21

i tu się mylisz


stoi bo mnie fantazja naszła żeby korniki wygonić i na koniec zapodać super konserwacje super co mnie Zbowid zdilował :)21


ale generalnie jezdzi, a nie czuć że ściaga bo coraz mniej się na asfalt nadaje, więc po czarnym nim nie śmigam
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pn lis 03, 2008 4:13 pm

Zbychu w Twoim za niedlugo z fabrycznego Tyrrana to tylko buda zostanie ;)
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn lis 03, 2008 11:15 pm

czarny bielsko pisze:Zbychu w Twoim za niedlugo z fabrycznego Tyrrana to tylko buda zostanie ;)

ee powoli to nawet tu się fabryka wykrusza :wink: ale ide w dobrym kierunku bo zamierzam mu troche wagi odjąć wycinając tu i ówdzie deko budy





a no i zdejmuje te kapcie dal lanserów z pod diskopolo z magazynów GS-u i zamiast 31 zakładam coś o ambitniejszej rzeźbie niż BFG MT i w rozmiarze 33"
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt lis 04, 2008 10:02 am

mój nie ściąga, bo dawno sprzedany 8)

ale kupilem go sciągającego i nasłuchałem sie tych tekstów o bligatoryjnym ściąganiu terrano - po czym zrobilem sobie przodek (zaczynajac od skasowania luzów łożysk piast wg słynnych Wiechowych wskazówek) i ściągać przestał :D

i zupelnie nie mialo na to wplywu, ze w tzw miedzyczasie wyprostowałem tylny most, który jak sie okazało miał pochwę krzywą :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt lis 04, 2008 10:28 am

ale krzywa pochwa, to nie jest jeszcze jakiś dramat


:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt lis 04, 2008 10:29 am

dramat żaden, a nawet zaletę dostrzec można :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
plandi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt lut 19, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: rsr

Post autor: plandi » pt lis 14, 2008 11:35 am

slayer17 pisze:Kurcze, ostatnio zauważyłem, że z przodu mam koła ułożone jak z tyłu na niezaładowanej TATRZE :)21

Co najlepsze nie ścina opon, albo ja jeszcze nie zauważyłem. Może ciśnienie w oponach jest takie, że opona i tak się równo układa :wink:

cholerka wie o co w tym chodzi, mnie od zawsze ściąga do środka jezdni i nic nie pomaga, opony z przodu przypominaja trochu te w tatrze:) co śmieszniejsze nie ścina ich wogóle ale to ściąganie:/ już się dawno przyzwyczaiłem, męczące robi się to w dłuższych trasach
Długi Tyran I 3.0 V6 31x11,5x15r MT
792-793-560
gadu 7568803

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pt lis 14, 2008 12:38 pm

gebels pisze:
czarny bielsko pisze:Zbychu w Twoim za niedlugo z fabrycznego Tyrrana to tylko buda zostanie ;)

ee powoli to nawet tu się fabryka wykrusza :wink: ale ide w dobrym kierunku bo zamierzam mu troche wagi odjąć wycinając tu i ówdzie deko budy





a no i zdejmuje te kapcie dal lanserów z pod diskopolo z magazynów GS-u i zamiast 31 zakładam coś o ambitniejszej rzeźbie niż BFG MT i w rozmiarze 33"
nooo to widze, ze nawet buda fabryczna nie zostanie ;)
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: slayer17 » pt lis 14, 2008 4:58 pm

Może dach zostawi :)21
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » pt lut 26, 2010 7:02 pm

temat znow otwarty,dzis znów wlazłem pod auto,dokreciłem ten drazek reakcyjny tak samo jak drugi,dociągnąłęm nakrętkę wspornika drażka,no i ta kutwa jak ściągała tak sciaga,bylem tydzień temu u innego doktora w geometri i powiedzial tez ze jest ok,wiec ja juz giveup :evil: wszystko było wymienione a tu nadal nic,zastanawiałem sie czy to że mam anglika i włozyłem srodkowy drażek z wersji europejskiej(rożnica tylko taka ze gniazda kuliste czy jak je tam zwał sa poprostu na odwrót tzn ruchome jest z prawej a to sztywne z lewej-mój znajomy mechanior mowił ze to wplywu nie ma bo i tak cały drązek trzyma sie sztywno na koncowkach i wsporniku wiec znaczenia nie ma czy to wersja ang, czy europejska)i generalnie jeżdzenie zaczelo mnie irytować albo juz poprostu wkur...ać bo jak tylko puszczam kiere to auto leci na pobocze,ma to swoje plusy na łuku w prawo :lol: bo jedzie sam,a czy amorki mogą mieć na to wpływ??zatem jak ktos ma jakies pomysły jak to poprawić to dawać śmiało nóż widelec ktoś mądry ma super pomysł....z góry bedę wdzięczny za pomoc,pozdrawiam
tyrranosaurus 2.7 rex

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re:

Post autor: redzik » pt lut 26, 2010 7:47 pm

gebels pisze:Sebuś, Wiechu mientkie faje jesteście i tyle :)20


mój nic nie ściąga

























bo od miesiąca stoi :)21

dalej ? kurna toz juz na wigilii mialo byc tylko tydzien a to juz 3 miesiace :)3

odnosnie sciagania, to co zmaina opon to trzeba zbieznosc ustawic i chwile nie sciaga, jest na to lekarstwo, Wojtek_Kom wie jakie. :)21

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » pt lut 26, 2010 9:29 pm

mnie to poprostu tak irytuje bo jak tylko puszczam kiere to auto od razu wali na pobocze,i widze jak kiera skreca w prawo :)3 sam nie wiem co z tym juz mam zrobic,zbieznosc i geometria jest ok potwierdzona w 2roznych miejscach,wiec sam juz nie wiem gdzie szukać tego upiorstwa zeby sie go pozbyc chociaż w jakims stopniu :)16
tyrranosaurus 2.7 rex

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: N2O » pt lut 26, 2010 9:32 pm

Sprawdź ciśnienie w tylnych kołach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » pt lut 26, 2010 10:44 pm

wydaje mi się ze to nie powietrze w tylnich kołach,teraz wiem ze sciaga jak otwieram szyberdach :lol:
tyrranosaurus 2.7 rex

bigi
Posty: 365
Rejestracja: śr lip 30, 2008 12:07 pm

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: bigi » sob lut 27, 2010 9:12 am

woyak pisze:teraz wiem ze sciaga jak otwieram szyberdach :lol:
no to jest normalne, jak puszczam kierownice tez mi sciaga :D

ja mam juz wybite silentbloki w tylnych wahaczach wiec za jakis cas wymieniam na polibusze i sie opkaze czy pomoze
TOITOI J95 D4D 2002

Awatar użytkownika
xm10
 
 
Posty: 212
Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: xm10 » sob lut 27, 2010 12:48 pm

[quote="gebels"][quote="czarny bielsko"]Zbychu w Twoim za niedlugo z fabrycznego Tyrrana to tylko buda zostanie ;)[/quote]


ee powoli to nawet tu się fabryka wykrusza :wink: ale ide w dobrym kierunku bo zamierzam mu troche wagi odjąć wycinając tu i ówdzie deko budy





a no i zdejmuje te kapcie dal lanserów z pod diskopolo z magazynów GS-u i zamiast 31 zakładam coś o ambitniejszej rzeźbie niż BFG MT i w rozmiarze 33"[/quote]




mam 35'' , ale niestety BFG - MT
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » ndz lut 28, 2010 5:18 pm

halo rozmawiamy na temat zbiezności i tego sciagania a nie odchudzaniu furki,czy naprawde nikt nie ma pomysłu na to cholerstwo nie wiem np jakies wzmocnienie lub usztywninie drazka srodkowego zeby byl stabilny,lub gdzie szukac przyczyny sciagania,,bo nie chce mi sie wierzyc ze jak tak sciaga to normalne tym bardziej ze jak go kupilem to nie sciagal ani odrobinke,mo co kaman???naprawde panowie wszelkie pomysły akceptowane moze w koncu razem coś sie wymyśli :oops
tyrranosaurus 2.7 rex

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » sob mar 13, 2010 11:53 am

no i wyszło szydło z worka zdjąłem koła i szok,mialem wy...bane w kosmos tuleje wachacza gornego z prawej jak i z lewej :evil:
kużwa 2fachowców z geometri sprzed 2 mioesięcy i zaden nie zauwazył ze sa rozbimbane :)11 ..partacze..
wiec ja w autko po nowe tuleje i szybka wymiana,no i jest duzo lepiej ale nadal sciaga juz na 5o metrach na pobocze,poprzednio na 2metrach jechał na bok,skad nadal to sciaganie,czy to moze byc wina skrzywionego gornego wachacza prawego?bo po wcisnieciu na prasie nowych tulei i zalozeniu wachaczy prawy skręcil sie jakby mniej tak jakby byl wezszy w srodku,dzis zdejme kola i sprawdze czy wymiary wewnetrzne sa takie same czy jest roznica w rozstawie wachaczy,moze to wachacz jest walniety i powoduje to sciaganie,sam nie wiem,sprawdze tez dziwny luz na obu kołach bo cos mi sie wydaje ze poprzez te wybite tuleje rozj..bały sie również sworznie wachacza,
tyrranosaurus 2.7 rex

bigi
Posty: 365
Rejestracja: śr lip 30, 2008 12:07 pm

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: bigi » sob mar 13, 2010 9:33 pm

olej to :)

ja juz zbieznosc z 10 razy ustawialem, moze lepiej, wlasnie wymienilem kolejny raz tuleje na przednich wahaczavh (i to nie pierwszy, nie drugi raz...), tuleje na tylnych wahachaczach..., tuleje na stabilizatorach, luzy na lozyskach z przodu kilka razy dokrecalem... daj se na luuuuuz... to pudlo tak ma :)
TOITOI J95 D4D 2002

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » ndz mar 14, 2010 12:14 pm

wiem ale mnie to drazni,wsiadam do zony civica 96 gdzie nic nigdy z wachaczy nie bylo wymieniane,i wszystko ok a terrano ciagle cos :)11 hehe,wiem ze terenowka to terenowka nie jest uzywana normalnie,wczoraj zdjąłem koła no i 2rzeczy-luz na zewnetrznej lewej końcówce i jeszcze zmierzyłem rozmiar wew. wachaczy i jak sie okazało ten prawy jest o jakies 7mm węższy od lewego :cry: i chyba jak wciskałem tuleje prasą to mogłem go lekko zgiąć,ale sciaganie jest takie same,pozatym wachacz górny chyba nie ma takiego wpływu na ściaganie bo kolega mial trafiony-wykrzywiony i nie sciagało mu tak,wiec sam nie wiem,rozumiem ze jak sciaga tak sciaga i ten typ tak ma ale jak to chociaz poprawic?bo nie moge puszczać kiery bo zaraz jedzie do rowu,i jeszcze jakby nie dość mało to opony z przodu bardziej zużywaja sie od tylnich i jedna jakby tego mało zdziera sie od wewnatrz,wyjdzie na to ze znow wymienie połowe przodu i pojade na zbieznosc,bo szkoda opon ktore maja 1,5roku :evil: ....rok tak jezdziłęm i albo coś z tym zrobie albo poprostu oleje cienkim sikiem :)17
tyrranosaurus 2.7 rex

Awatar użytkownika
slayer17
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pn lut 18, 2008 6:26 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: slayer17 » ndz mar 14, 2010 5:51 pm

A heble ci przypadkiem nie trzymają? Zatarty zacisk potrafi niezłą robotę robić.

Ja tak mam w miejskim wozidełku, prawe łożysko powoli umiera i ściąga w prawo auto.
Tyrrano WD21 2,7TD

Toyo Open Country AT - żal się chwalić :)21

Awatar użytkownika
woyak
 
 
Posty: 277
Rejestracja: ndz wrz 28, 2008 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk. potrzebna pomoc dzwoń 511621549
Kontaktowanie:

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: woyak » ndz mar 14, 2010 7:17 pm

heble robiłem,wymieniłem jarzmo i nasmarowałem prowadnice
tyrranosaurus 2.7 rex

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: Loinek » pn mar 15, 2010 1:25 pm

wymiana drążka środkowego plus boczne ... nowe ... efekt ściągania praktycznie zminimalizowany do zera - ściąga ... ale już nie tak specjalnie

Malin65
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 6:51 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: ściaga-zbiezność??

Post autor: Malin65 » ndz mar 28, 2010 8:43 pm

Nie wiem czy to co napiszę komuś pomoże, ale:
1. na prowadzenie się samochodu zbieżność nie ma wpływu, przy jednakowych oporach toczenia się kół, obydwa ustawiają się w czasie jazdy symetrycznie do osi pojazdu, a reakcje od sił tarcia znoszą się;
2. na prowadzenie się pojazdu wpływ mają następujące wielkości: kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (rzeczywistej lub teoretycznej), kąt pochylenia sworznia zwrotnicy oraz kąt pochylenia koła; ważne jest również wzajemne położenie wględem siebie obydwu mostów (muszą być do siebie równoległe i symetrycznie ustawione względem osi pojazdu);
3. z tego co wiem, to w warsztatach sprawdzają geometrię przy pomocy urządzeń kontrolujących parametry w sposób uproszczony - nikomu nie chce się tego robić na podstawie definicji poszczególnych wielkości (ja w swoich samochodach robię to sam właśnie zgodnie z definicjami poszczególnych parametrów, miewałem przypadki, że z pomiarów bezpośrenich wychodziło co innego niż na diagnostyce),
4. bardzo duży wpływ na w/w kąty mają wpływ wszelkiego rodzaju luzy oraz zmiany spowodowane nazwijmy to "urazami";
5. również bardzo ważne jest, aby wszejkiego rodzaju opory (w łożyskach, na styku koła z jezdnią, w elementach hamulców) były jednakowe po obu stronach samochodu, jakakolwiek różnica powoduje momenty sił nie znoszą się całkowicie.
To tak na szybko z głowy, co pamiętam ze szkół. Chyba namieszałem co niektórym w głowach. Jak macie jakieś pytania to śmiało. Postaram się pomóc.
Malin65
Patrol W260 '94

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości