
silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Moderator: Kosiarz
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Tak jest jeden nie zawodny sposób MIGOMAT 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Sklep hydrauliczny i kupić odpowiedni korek.


- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
jest taki jeden co to rozbierał i opisywał co i jak @faja chyba 

Czwarte serce 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Zamiast to rozbierać kup zawór MBC na alledrogo za 90pln i masz płynną regulację doładowania nawet z kabiny jak już tak bardzo chcesz podkręcać.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Jak za mało daje to trzeba dać więcej paliwa aby bardziej rozkręcić turbo, tyle że wtedy to zwiększanie ciśnienia właściwie nic nie daje z powodu wychodzenia poza mapy sprawności sprężarki.


Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
tak duży IC zwiększy pojemność dolotu - czyli czas jego napełniania czyli będzie turbnodziura
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Zakładaj duzego IC. Ostatnio mój pompiarz-szpec, powiedziął, że z takim malutkim intekulerkiem jak są w 2.8 czy 3.0 to przybywa mocy, ale w katalogach. Żeby realnie schłodziło to musi konkretne być.
tel: 600298546
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
A ja mam takie prozaiczne pytanie. Którędy najlepiej przeprowadzić wężyk do czujnika ciśnienia turbo do kabiny?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
jedną z wielu fabrycznych dziur ku temu przeznaczonych - albo w okolicach pedaliery albo symetrycznie po drugiej stronie
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ja do swojego Y60 wreszcie nabyłem cały komplet od Y61 ( intercooler ,kolektor ssący,wydechowy wraz z tą stalową rurką )
było wszystko z wyjątkiem zaworu EGR. Pytanie czy stary zawór z Y60 podpasuje do tego kolektora ? Tak czy inaczej będę go zaślepiał ale muszę to jakoś podłączyć razem do " kupy"

- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
jednak można podkręcić 28 TD http://www.youtube.com/watch?v=wY7z6qchq1Y
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Mam pytanie co do instalacji. Wskaźnik i mbc zamowiony w drodze.miastek pisze:Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
Jak rozumiem montujemy mbc na wezyku z turbo do WG. To jest jasne.
Natomiast na tym przewodzie w Y60 jest jeszcze trójnik z weżykiem prowadzącym od przewodu "turbo-WG" do pompy.
Tak kombinuje, że mbc powiniem byc montowany za tym trojnikiem tak aby sygnał idący do pompy powinien pokazywać rzeczywiste ciśnienie wytwarzane przez turbo. Czyli: turbo=>trojnik z odprowadzeniem do pompy=>mbc=>WG.
Czy dobrze rozumuje?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Wielkie dzieki.
W takim razie jak przyjda elementy, to zaczynam dłubać.
W takim razie jak przyjda elementy, to zaczynam dłubać.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Dobrze kombinujesz. MBC ma być wpięty na wężyku między trójnikiem a WG.MKE99 pisze:Mam pytanie co do instalacji. Wskaźnik i mbc zamowiony w drodze.miastek pisze:Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
Jak rozumiem montujemy mbc na wezyku z turbo do WG. To jest jasne.
Natomiast na tym przewodzie w Y60 jest jeszcze trójnik z weżykiem prowadzącym od przewodu "turbo-WG" do pompy.
Tak kombinuje, że mbc powiniem byc montowany za tym trojnikiem tak aby sygnał idący do pompy powinien pokazywać rzeczywiste ciśnienie wytwarzane przez turbo. Czyli: turbo=>trojnik z odprowadzeniem do pompy=>mbc=>WG.
Czy dobrze rozumuje?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- patrolpulawy
- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
2 pytania:
1. Wam po wyłączeniu auta jeszcze przez parę minut pozostaje jakieś 0,1 bara ciśnienia na manometrze czy to wężyk się zacisnął?
2. Czy przesłonaa którą steruje zawór WG może się zaciąć w pozycji maks otwartej? Jeśli tak to co wtedy będzie, brat doładowania? Ręcznie ruszyłem tą dźwigienkę gdy był zdjęty WG i obróciła się o 90st. chodzi teraz dość lekko. Może jest tam jakaś sprężynka która umarła.
W tej chwili mam doładowanie maks. ok. 1 bar, wskazania boostu przy konkretnych obrotach nie różnią się od wyników podawanych przez kol. Miastka. Auto chodzi bardzo ok.
1. Wam po wyłączeniu auta jeszcze przez parę minut pozostaje jakieś 0,1 bara ciśnienia na manometrze czy to wężyk się zacisnął?
2. Czy przesłonaa którą steruje zawór WG może się zaciąć w pozycji maks otwartej? Jeśli tak to co wtedy będzie, brat doładowania? Ręcznie ruszyłem tą dźwigienkę gdy był zdjęty WG i obróciła się o 90st. chodzi teraz dość lekko. Może jest tam jakaś sprężynka która umarła.
W tej chwili mam doładowanie maks. ok. 1 bar, wskazania boostu przy konkretnych obrotach nie różnią się od wyników podawanych przez kol. Miastka. Auto chodzi bardzo ok.
Piotr
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ad.1. Nie zauważyłem u siebie takiego zjawiska.
Ad.2. Jeśli się zatnie na otwartym to nie będzie doładowania ale prędzej się zatnie na zamkniętym. Ma chodzić lekko nie ma tam żadnej spręzyny.
Ad.2. Jeśli się zatnie na otwartym to nie będzie doładowania ale prędzej się zatnie na zamkniętym. Ma chodzić lekko nie ma tam żadnej spręzyny.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- patrolpulawy
- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
No to lux. Pewnie wężyk mam gdzieś zachwiany i przytrzymuje trochę powietrza w układzie. Po zdjęciu z pompy dalej to ciśnienie pozostaje. Manometr też możliwe, że nadszarpnął już ząb czasu.
Piotr
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
A co sie sie robi jak sie zatnie?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
Ja pryskam odrdzewiaczem i na siłę próbuję rozruszać, praktycznie zawsze się udaje. Często w plaskaczach to ćwiczę. 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
wszelaki szprej działa na dźwignie, no chyba ze masz już tak mazutem zalepiony ze nie ma siły ruszyć
co do frontalnego IC, ja tak mam i praktycznie żadnej turbodziupli nie ma, za to duża przyjemność na czarnym
co do frontalnego IC, ja tak mam i praktycznie żadnej turbodziupli nie ma, za to duża przyjemność na czarnym
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
.... ale że co niby
Przecież to do hondy zestaw 


Life's Too Short For A Full Time Job
Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler
no przecie czytac umiem tak ogolnie 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości