silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » pn sie 09, 2010 4:52 pm

Tak jest jeden nie zawodny sposób MIGOMAT !!
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » pn sie 09, 2010 6:03 pm

Sklep hydrauliczny i kupić odpowiedni korek.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: gebels » pn sie 09, 2010 9:19 pm

jest taki jeden co to rozbierał i opisywał co i jak @faja chyba :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » pn sie 09, 2010 9:24 pm

Zamiast to rozbierać kup zawór MBC na alledrogo za 90pln i masz płynną regulację doładowania nawet z kabiny jak już tak bardzo chcesz podkręcać.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » wt sie 10, 2010 9:50 am

Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: iras01 » śr sie 11, 2010 10:47 pm

1,5 u mnie i tez zapierdala :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: N2O » śr sie 11, 2010 10:55 pm

Jak za mało daje to trzeba dać więcej paliwa aby bardziej rozkręcić turbo, tyle że wtedy to zwiększanie ciśnienia właściwie nic nie daje z powodu wychodzenia poza mapy sprawności sprężarki.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Mroczny » czw sie 12, 2010 6:17 am

tak duży IC zwiększy pojemność dolotu - czyli czas jego napełniania czyli będzie turbnodziura

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Ba » pt sie 13, 2010 11:20 pm

Zakładaj duzego IC. Ostatnio mój pompiarz-szpec, powiedziął, że z takim malutkim intekulerkiem jak są w 2.8 czy 3.0 to przybywa mocy, ale w katalogach. Żeby realnie schłodziło to musi konkretne być.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: MKE99 » ndz sie 15, 2010 10:30 am

A ja mam takie prozaiczne pytanie. Którędy najlepiej przeprowadzić wężyk do czujnika ciśnienia turbo do kabiny?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Mroczny » ndz sie 15, 2010 10:37 am

jedną z wielu fabrycznych dziur ku temu przeznaczonych - albo w okolicach pedaliery albo symetrycznie po drugiej stronie

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » pn sie 16, 2010 6:53 pm

Ja do swojego Y60 wreszcie nabyłem cały komplet od Y61 ( intercooler ,kolektor ssący,wydechowy wraz z tą stalową rurką ) :D było wszystko z wyjątkiem zaworu EGR. Pytanie czy stary zawór z Y60 podpasuje do tego kolektora ? Tak czy inaczej będę go zaślepiał ale muszę to jakoś podłączyć razem do " kupy"

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wskodziana » wt sie 17, 2010 8:09 pm

jednak można podkręcić 28 TD http://www.youtube.com/watch?v=wY7z6qchq1Y

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: MKE99 » śr sie 18, 2010 10:31 am

miastek pisze:Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
Mam pytanie co do instalacji. Wskaźnik i mbc zamowiony w drodze.
Jak rozumiem montujemy mbc na wezyku z turbo do WG. To jest jasne.
Natomiast na tym przewodzie w Y60 jest jeszcze trójnik z weżykiem prowadzącym od przewodu "turbo-WG" do pompy.
Tak kombinuje, że mbc powiniem byc montowany za tym trojnikiem tak aby sygnał idący do pompy powinien pokazywać rzeczywiste ciśnienie wytwarzane przez turbo. Czyli: turbo=>trojnik z odprowadzeniem do pompy=>mbc=>WG.
Czy dobrze rozumuje?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: MKE99 » śr sie 18, 2010 12:22 pm

Wielkie dzieki.
W takim razie jak przyjda elementy, to zaczynam dłubać.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » śr sie 18, 2010 3:08 pm

MKE99 pisze:
miastek pisze:Po co tyle kombinacji?
Wstawiasz MBC na wężyk idący z turbo do WG i po temacie. MBC ma dodatkowy trójnik z kulką dzięki czemu WG będzie się otwierał raptownie dopiero po osiągnięciu zadanego ciśnienia a nie stopniowo od niższego. Dzięki temu auto jest o wiele szybsze.
Zawór bezpieczeństwa możesz wywalić bo i tak będziesz miał wskaźnik doładowania więc możesz sam kontrolować ile pompuje turbina.
Niedawno montowałem taki MBC w parchu i działa super, turbo ustawione na 1,2 bar i nie wystarczyło podłożyć podkładek pod WG bo sprężyna się w nim kończyła.
Mam pytanie co do instalacji. Wskaźnik i mbc zamowiony w drodze.
Jak rozumiem montujemy mbc na wezyku z turbo do WG. To jest jasne.
Natomiast na tym przewodzie w Y60 jest jeszcze trójnik z weżykiem prowadzącym od przewodu "turbo-WG" do pompy.
Tak kombinuje, że mbc powiniem byc montowany za tym trojnikiem tak aby sygnał idący do pompy powinien pokazywać rzeczywiste ciśnienie wytwarzane przez turbo. Czyli: turbo=>trojnik z odprowadzeniem do pompy=>mbc=>WG.
Czy dobrze rozumuje?
Dobrze kombinujesz. MBC ma być wpięty na wężyku między trójnikiem a WG.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: patrolpulawy » śr sie 25, 2010 11:10 am

2 pytania:

1. Wam po wyłączeniu auta jeszcze przez parę minut pozostaje jakieś 0,1 bara ciśnienia na manometrze czy to wężyk się zacisnął?

2. Czy przesłonaa którą steruje zawór WG może się zaciąć w pozycji maks otwartej? Jeśli tak to co wtedy będzie, brat doładowania? Ręcznie ruszyłem tą dźwigienkę gdy był zdjęty WG i obróciła się o 90st. chodzi teraz dość lekko. Może jest tam jakaś sprężynka która umarła.

W tej chwili mam doładowanie maks. ok. 1 bar, wskazania boostu przy konkretnych obrotach nie różnią się od wyników podawanych przez kol. Miastka. Auto chodzi bardzo ok.
Piotr

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » śr sie 25, 2010 2:12 pm

Ad.1. Nie zauważyłem u siebie takiego zjawiska.
Ad.2. Jeśli się zatnie na otwartym to nie będzie doładowania ale prędzej się zatnie na zamkniętym. Ma chodzić lekko nie ma tam żadnej spręzyny.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: patrolpulawy » śr sie 25, 2010 2:17 pm

No to lux. Pewnie wężyk mam gdzieś zachwiany i przytrzymuje trochę powietrza w układzie. Po zdjęciu z pompy dalej to ciśnienie pozostaje. Manometr też możliwe, że nadszarpnął już ząb czasu.
Piotr

Awatar użytkownika
MKE99
Posty: 392
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: MKE99 » śr sie 25, 2010 3:26 pm

A co sie sie robi jak sie zatnie?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: miastek » śr sie 25, 2010 10:19 pm

Ja pryskam odrdzewiaczem i na siłę próbuję rozruszać, praktycznie zawsze się udaje. Często w plaskaczach to ćwiczę. 8)
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: martii » czw sie 26, 2010 12:37 am

wszelaki szprej działa na dźwignie, no chyba ze masz już tak mazutem zalepiony ze nie ma siły ruszyć

co do frontalnego IC, ja tak mam i praktycznie żadnej turbodziupli nie ma, za to duża przyjemność na czarnym
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wrc » pt sie 27, 2010 10:30 am


Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: Maqlinka » pt sie 27, 2010 10:34 am

.... ale że co niby ?? Przecież to do hondy zestaw :)9
Life's Too Short For A Full Time Job

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Re: silnik 2.8 GR Y60 i intercooler

Post autor: wrc » pt sie 27, 2010 10:37 am

no przecie czytac umiem tak ogolnie :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości