Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: rysiek2054 » czw gru 03, 2009 9:26 am

GU4 2005 r
krótki
przedni most 5 litrow GL-5 80w-90
tylni most 3 litry GL-5 80w-90
skrzynia reczna 3 litry GL-4 75w-90
reduktor 2 litry GL-4 75w-90
silnik 8,2 litra castrol 10w60

to tyle :D
6,5 v8

Marv
 
 
Posty: 182
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:22 am
Lokalizacja: Lubartów 333

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Marv » śr gru 16, 2009 8:07 am

Znalazłem jeszcze taki link, jest dosyć poręczny:
http://chevron.earlweb.com/landing.asp?cid=1
Terrano R20
ja wlałem do przedniego dyfra, reduktora i skrzyni 75W90 GL-4/5- Total, link znalazłem niestety po fakcie. Do T II sugerują 80W90 ale na dole pod tabelką są wyjaśnienia i zamienniki do stosowania w konkretnych temperaturach. Biorąc pod uwagę warunki pogodowe myślę, że będzie ok.
R20

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: hugh_h » pt sty 22, 2010 1:26 pm

pytanie dotyczy D21 25TD a głownie o reduktor, w manualu napisali żeby lać Dexron III/Mercon 2,2l a mi wychodzi że jest to olej do skrzyń automatycznych? Czy niczego nie pomyliłem? faktycznie to należy lać? bo do skrzyni to gl-4 ma być.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

mwrona
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 09, 2010 10:13 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: mwrona » sob lut 06, 2010 2:31 pm

Ja mam w ogóle pytanie może zbyt banalne...ale nigdy wcześniej nie miałem terenówki więc nie wiem

Wszystkie oleje (skrzynia, mosty,reduktor, wspomaganie itp) uzupełnia się pod maską czy są jakieś inne miejsca ?

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: ap4x4 » pn lut 08, 2010 8:21 am

Są takie modele :)21
To zależy czym jeździsz ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

mwrona
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 09, 2010 10:13 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: mwrona » ndz lut 14, 2010 3:11 pm

Nissan Patrol rok produkcji 1991
2.8 TD + Intercooler z M.Pajero :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: lbl78 » ndz lut 14, 2010 4:12 pm

pod maską to do silnika i wspomagania kierownicy :)21
do reszty trzeba się schylić i wleźć pod auto :wink: :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Przemm » śr lut 17, 2010 11:33 am

to jeszcze ja, bo sa niescislosci miedzy faq nissana a poradnikiem valvoline oraz wypowiedziami na forum...

auto 96 long patrol gr 2,8 pelna blokada

1. skrzynia: na pewno norma Gl4! ale czy: 75w90 (czyli drozszy syntetyk, wiekszy zakres temp.) czy mineral 80w90 ( dedukuje ze mozna oba, ale do skrzyni warto zainwestowac w syntetyk ???
2. reduktor: to jest tak samo oba poradniki podaja: GL4 75w90 tylko ilosc raz 2,2 raz 1,9l to drobiazg
3 most z pelna blokada: Ilosc: raz 3l raz 5,4l i olej jest rozbieznosc w normie raz gl4, raz gl5 oraz w klasie ... mozna 75w90 lub 80w90 tylko w jakiej normie gl 4 czy 5??? rozumiem ze jak kasy duzo mozna syntetyk jak mniej, mozna mineral , tylko co z ta klasa-norma gl???
most przod: rozumiem tu ilosc 5,4l i rozwazania jak wyzej...

na koniec jak juz ustalimy co mozna wlac...
to jaki olej jest warty zainwestowania: Hipol z orlenu (wg zasady taniej a czesciej), moze ciut drozszy tranself, czy cos jeszcze lepszego mobil , motul ..
auto to dlugiej turystyki, nie do topienia...
P.
ps. w moim przypadku przy wymianie oleju w tylnym moscie, co jeszcze sprawdzic, poza uszczelnieniami??
dzieki.
P.

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Przemm » śr lut 17, 2010 11:53 am

rozwiazanie praktyczne podsuwa gebels:

skrzynie terrano/patrol ma być olej GL-4 , reduktor i mosty GL-5

moja propozycja jest taka aby lać olej typu Multi..... 80W90 ma specyfikacje i GL-4/GL-5 i w ten sposób mamy dwa oleje, jeden w silniku a drugi do reszty, no chyba że tylny most jest z LSD to lejemy Olej typu LS 80W90 (z doświadczenia wiem że nie wymieniać co 60 tyś, jak podaje producent tylko zmieniać co 15 tyś.(lub raz w roku) jak w reszcie - w mostach proponuje po każdym topieniu)

tylko wyraznie do reduktora jest 75w90, do skrzyni biegow mysle ze tez lepiej. Wniskuje to z tego ze to precyzyjne przekladnie i glownie rozbija sie o zakres temperatur 80w90 jest do minus 20 wiec przy obecnej zimie moze to byc klopot a syntetyk jest do minus 40...
w mostach nie ma to takiego znacznie wiec producent dopuszcza 80...

tylko co uniwersalne to do...
P.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: gebels » sob sie 07, 2010 8:35 am

zalecany jest taki
Przekładnia ręczna Zalecany EPX 80W-90 (e) 3.5
Dobry EP 80W

zobacz na uwagi jakie są (literka e w nawiasie)
e. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140


są też na rynku oleje 75W90 co mają GL-4 i GL-5 (też multi)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: aduko » czw sie 26, 2010 1:57 pm

Hmm dziwna sprawa, dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni, nie powiem, sporo czasu minęło od poprzedniej, jeszcze nie mojej wymiany.

Ale do rzeczy, zdziwiło mnie mocno, gdy przy odkręcaniu korka wlewowego, dostałem strumieniem brunatno/kakaowego oleju i tak jeszcze chwilę się lało, ustało. Odkręcam korek spustowy i dalej się leje... Tak jest zawsze? Że się wylewa na początku przez wlewowy? Czy po prostu jakimś cudem nawalili sporo więcej oleju do skrzyni?
CHARIOT Rally Team 4x4

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: wrc » pt sie 27, 2010 9:54 am

no raczej cos nie halo, a jakis wyjcow nie bylo tak to wyglada jak by woda tam sie dostala.

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: aduko » pt sie 27, 2010 10:14 am

Wyjców? W patrolu z 92? nooo co ty :P no ja mam dwie teorie, jedna to właśnie, że woda, bo wyło, a druga teoria, że przy wcześniejszej wymianie oleju, parch miał podniesioną dupę i więcej weszło oleju.
CHARIOT Rally Team 4x4

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: wrc » pt sie 27, 2010 10:24 am

no dokladnie jak piszesz jezeli woda to kolor bedzie jakis taki nie do konca cos jak kawa z mlekiem na pewno jasniejszy niz powinien byc, a to juz zwiastun problemow :)11 , a z ta dupa tez mozliwe.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: lbl78 » pt sie 27, 2010 11:08 am

pierdu pierdu :)21
wymienić i śmigać dalej, zwykły olej z wodą
martwić się nie ma czym bo skrzynia i tak szumi na łożyskach :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: wrc » pt sie 27, 2010 11:18 am

przecie pisze ze to zwiastun a skoro dziala jedzie i nic potrzebnego nie odpada to sie nie rusza :wink:

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: NUREK MAV » śr paź 13, 2010 7:58 pm

To Ja ponowie pytanie z Y 61 2.8 tdi 98r wymiana co 15 tyś w silniku a w reszcie osprzętu ....??
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Raymund » pn paź 18, 2010 10:44 pm

:D
czytam i notuje ,znowu czytam i... :roll:
moze mi ktos pomoc ?
patrol y61 gu4;przebieg 60 tys km
do wymiany oleje (auto jest po serwisie,ale to ja musze wymienic bo im sie nie chcialo :)3 )w;mostach,skrzyni i reduktorze ale na jakie ?? ??
z gory dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: gebels » wt paź 19, 2010 9:49 pm

Raymund pisze::D
czytam i notuje ,znowu czytam i... :roll:
moze mi ktos pomoc ?
patrol y61 gu4;przebieg 60 tys km
do wymiany oleje (auto jest po serwisie,ale to ja musze wymienic bo im sie nie chcialo :)3 )w;mostach,skrzyni i reduktorze ale na jakie ?? ??
z gory dzieki za pomoc.
o żesz karwajapierdole , ile razy można o to samo pytać, co że twój ma 60 tyś a inny 200 to co ?? w czym różnica jeśli chodzi o oleje

masz tu jeszcze raz, firma olejowa jaka chcesz gęstości i klasy oraz ilość masz poniżej

zwróć uwage na to co wytłuszczone i na czarno

jak masz z tyłu LSD to lejesz 80W90 LS

Producent NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Silnik DT
Rok 2000- =>

Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (DT) HAVOLINE EXTRA 10W-40 (g) 5.7
Przekładnia ręczna MULTIGEAR 75W-90 R (v) (a)
Przekładnia automatyczna TEXAMATIC 7045E (e) 11.8
Mechanizm różnicowy MULTIGEAR 80W-90 (a)
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 12 - 14
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem TEXAMATIC 4291
Skrzynka rozdzielcza biegów TEXAMATIC 7045E
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Contact your supplier
Smar ogólnego zastosowania MULTIFAK EP 2
Smar do połączenia przedniej osi i tylnej piasty MOLYTEX EP 2
Mechaniczny układ kierowniczy MULTIGEAR 80W-90
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Ukryj uwagi Częstotliwość wymian oleju

Środek smarowy/ Pojemność uwagi
g. Dotatkowe zalecenia dot. jakości olejów silnikowych: G4 może zastępować SG; D4 może zastepować CD i CE; Modele począwszy od 1999/2000: benzynowe - również stosowny jest SH/SJ/GF-1/GF-2; wysokoprężne, również stosowny jest CF-4/B1/B3 (nie wolno używać CG-4)
a. Nie podano pojemności
v. Zalecenia alternatywne: <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
e. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.


Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Raymund » wt paź 19, 2010 10:04 pm

:)21 :)21 :)21 :)21 :)21

to sie nazywa podniesc cisnienie :wink:

i pomyslec ze podziekowalem :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: gebels » śr paź 20, 2010 8:41 am

mam nadzieje że wyjaśniłem ci tą kwestie dogłębnie :)21

możesz zrobić jeszcze jeden myk

kupić sobie olej przekładniowy typu multi czyli taki co ma GL-4 i GL-5, taki olej możesz lać do skrzyni, reduktora i mostów (np. multigear 80W90) i w ten sposób masz tylko 3 oleje

1. do silnika
2. do wspomagania
3. do reszty
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: NUREK MAV » pt paź 22, 2010 11:10 am

oki to ja też podziekuję :D
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Sawa GR » śr lis 17, 2010 5:18 pm

Ja niedługo też wybieram się na oleje, wymieniacie je samemu czy gdzieś jeździcie?
Ja mam zamiar jechać do dużej stacji wymiany olejów/filtrów i wymienić wszystkie oleje i filtr powietrza. Wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem z tego względu że mają duży wybór olejów wszelkiej maści w rozsądnych cenach. Nie ubabram się a do tego zapłacę tylko za taką ilość jaką mi wleją (z beczki z dystrybutorami elektronicznymi)
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Przemm » śr lis 17, 2010 7:14 pm

Mozna tak zrobic jak gebbels radzi ale wtedy bym zainwestowal w dobry syntetyk klasy np Mobil shc 75w90
zeby zima, np skrzynia lepiej pracowala, jak beda duze mrozy,
jak topisz auto lej tanszy do mostow i zmieniaj czesciej np Tranself 80W90.
Spojrz na cennik to czesto rozwiazuje problemy:)
P.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: Raymund » śr lis 17, 2010 11:00 pm

sie tak zastanawiam,
do skrzyni rozdzielczej nissan zaleca-Oryginalny Nissan ATF lub ekwiwalent.
a w opisie Mobil shc 75w90 jest notka o ;
Nie jest przeznaczony do tych elementów układów napędowych, do których polecane jest stosowanie olejów silnikowych lub płynów przekładniowych typu ATF

nie wiem czy brac to pod uwage czy olac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości