Przelozenia w mostach Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » śr gru 16, 2009 10:27 pm

N20 przeczytaj ostatnich 10 postów , a zobaczysz ,że ja rozumuję dokładnie tak samo jak Ty. Problem w tym ,że podobno są jakieś główki o innym wymiarze, a w nich jakieś inne talerze a co za tym idzie nie są zamienne z tymi z Y60.

PODOBNO :evil:
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » śr gru 16, 2009 10:37 pm

Mosty H260 występowały w parchach niezmiernie rzadko(Jakieś pickupy, UTE itp)
Przedni most typu H260 to chyba tylko w wersji z resorami był dostępny.
Są mosty H233B i H260 - główki nie są zamienne.
Dalej to ja się poddaję bo nie rozumiem o co wam chodzi, piszta ludzkim językiem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » śr gru 16, 2009 10:41 pm

no to już mike133 do odpowiedzi, bo ja swoje dywagacje wywaliłem, ale nadal mam we łbie to samo co pisałem kilka postów powyżej.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » śr gru 16, 2009 10:53 pm

N2O pisze:Mosty H260 występowały w parchach niezmiernie rzadko(Jakieś pickupy, UTE itp)
Przedni most typu H260 to chyba tylko w wersji z resorami był dostępny.
Są mosty H233B i H260 - główki nie są zamienne.
Dalej to ja się poddaję bo nie rozumiem o co wam chodzi, piszta ludzkim językiem.
:)21
Wszystko się [prawie] zgadza:
- przednie mosty mają takie same główki, wymienne między Y60/Y61, bo w 99% modeli [nie ważne, czy Y60, czy Y61] są takie same konstrukcyjnie [przełożenia to oczywiście inna sprawa], wyjątkiem są może tylko wersje z resorami, ale to pewnie ten 1%,
- H260 występuje wbrew pozorom powszechnie, ostatnio w zaprzyjaźnionym warsztacie mniej-więcej co druga sztuka Y61 taki miała [im młodsza, tym większa szansa - pisałem o tym].

Przecież bardziej po ludzku chyba się nie da napisać? :)21
Harley, po prostu, nie chce uwierzyć, że rzeczywistość jest inna, niż myślał :)21
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » śr gru 16, 2009 11:00 pm

Harley pisze:Sorry, może trochę skrótowo.
Chodzi mi o to ,że jeśli jest inna budowa dyfra tylnego mostu a główka dłuższa o 5cm od "zwykłej" , co za tym idzie , jest krótszy wał.
Jeśli tak, to skoro przełożenia tylnego mostu są na talerzu większym niż normalnie to i zapewne w przednim moście no bo jak utrzymać przełożenie na różnej wielkości talerzy. Jeśli tak to i główka mostu przedniego pewnie także jest większa. Powinno to spowodować,że wał przedni też jest zapewne krótszy.
Czy dobrze rozumuję ??

A jeśli tak, to wyszłoby na to ,że i inne wały masz w tym gracie .

Co to za pojazd w takim razie :)9
Wielkość, a przełożenie to dwa różne tematy. Poprzednie posty już to wyjasniły, więc nie dubluję.

Mój samochód [Y60, 4.2d] miał seryjnie 4,11 [H230 bez blokady], a przez dwa ostatnie miesiące 4,375 [H260 z blokadą, wyciągnięty z Y61]. Zmieniam opony z 33 na 35, więc teraz będzie miał 4,625 [H230 z blokadą, też z Y61]. Mowa oczywiście o tylnym moście, przód każdorazowo ma zmieniane przełożenia w główce.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » czw gru 17, 2009 8:07 am

mike133 pisze:
Harley, po prostu, nie chce uwierzyć, że rzeczywistość jest inna, niż myślał :)21
Moja wiara nie ma tu nic do tego.
Przyjąłem do wiadomości.
Pozdro
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KarolZG » sob gru 26, 2009 9:59 pm

http://translate.google.pl/translate?js ... l=en&tl=pl

ciekawy program , podajemy :
-rozmiar kół ,
-przełożenia skrzyni biegów ,
-przełożenie mostów i liczymy prędkości przy zadanych obrotach silnika na poszczególnych
biegach .


Wychodzi np ,że mając koła 31 calowe w Patrolu RD28 z przełożeniem na mostach 4.66 na 5 biegu mamy taką samą prędkość jak przy kołach 33 calowych na 4 biegu przy mostach z przełożeniami 4.11 .

Zyskujemy tym samym 5 bieg jako nadbieg na długich asfaltowych trasach . Prędkość maxymalna na 4 i 5 biegu taka sama , 140km / h , z tą różnicą ,że na piatce silnik wolniej pracuje . Ktoś testował taką konfigurację główek mostów oprócz mnie ?

Spalanie 10 litrów na setkę ( w co niektórzy nie wierzą) przy teoretycznie niekorzystnych przełożeniach , przy spalaniu ok 13 litrów u kolegów na takich samych kołach .
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 2:07 am przez KarolZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: redzik » ndz gru 27, 2009 1:36 am

KarolSawiak pisze:
Spalanie 10 litrów na setkę ( w co niektórzy nie wierzą) .
bo technika jazdy sie liczy, a mi wyszlo niecale 9 na trasie na kolach 33 (tyle, ze terrano 2) i nikt mi nie wierzy, ale to nic :D
w miescie sie wyrownalo do 15/100 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » śr sty 13, 2010 12:06 am

Panowie ...

Na ile śrub w Y61 jest przykręcany talerz ??
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: grzes » śr sty 13, 2010 7:30 am

Igor909 pisze:Na ile śrub w Y61 jest przykręcany talerz ??
pogubily sie przy rozbiorce ?? :)21

jak tam prace postepuja ? motasz jeszcze 4,2 i awtomat czy juz tylko 6,5 i awtomat ?

Paszcza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 23, 2009 5:24 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Paszcza » ndz maja 23, 2010 3:43 pm

mam pytanie,
zrobiłem przekładkę z 3.0 na 4,2 z turbo w automacie w Y61.
czy na hamowni będzie róznica w mocy silnika ?
jak przeliczyć te przełożenia ?

z góry dziękuję za info.
ps.czy w automacie z 4,2 występują wibracje ?

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » ndz maja 23, 2010 5:26 pm

Paszcza pisze:mam pytanie,
zrobiłem przekładkę z 3.0 na 4,2 z turbo w automacie w Y61.
czy na hamowni będzie róznica w mocy silnika ?
Nie musisz zmieniać przełożeń ... o ile dobrze pamiętam 3.0 i TD42T ma te same przełożenia 4.325
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KarolZG » ndz maja 23, 2010 6:26 pm

zależy jaki rozmiar opon jest w tym aucie :D
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
pick_up_bydgoszcz
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:31 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: pick_up_bydgoszcz » ndz wrz 12, 2010 5:50 pm

Trochę odświeżę temat ale to co wyczytałem trochę mnie zmieszało, ale od początku
chcę założyć mosty od Patrola do Bronco(przedni będę musiał odwrócić niestety mam wyprowadzenie u siebie po lewej stronie)
obecnie mam przełożenia 3,73 chciałbym włożyć od silnika 2,8 4.626 ale wyczytałem( w tym temacie) że przód i tył mają różne przełożenia??????? Czy to możliwe?????
Ford Bronco 2,9 zmotany
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: gri74 » ndz wrz 12, 2010 5:54 pm

słabo czytałeś :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: zbig » ndz wrz 12, 2010 6:36 pm

pick_up_bydgoszcz pisze:Trochę odświeżę temat ale to co wyczytałem trochę mnie zmieszało, ale od początku
chcę założyć mosty od Patrola do Bronco(przedni będę musiał odwrócić niestety mam wyprowadzenie u siebie po lewej stronie)
obecnie mam przełożenia 3,73 chciałbym włożyć od silnika 2,8 4.626 ale wyczytałem( w tym temacie) że przód i tył mają różne przełożenia??????? Czy to możliwe?????
Możliwe, na forum wszystko jest możliwe..
Pokolenie internetowe już tak ma, nie czyta tylko "googluje".. :roll:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: DamnIt! » ndz wrz 12, 2010 6:58 pm

phi. Na szybszy most wrzuci mniejsze kółka i bedzie :)2



:)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Wowos » ndz wrz 12, 2010 7:03 pm

DamnIt! pisze:phi. Na szybszy most wrzuci mniejsze kółka i bedzie :)2



:)21
Obrazek
:)23
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
pick_up_bydgoszcz
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:31 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re:

Post autor: pick_up_bydgoszcz » ndz wrz 12, 2010 7:09 pm

JackY61 pisze:Rozmawialem z ASO i mam niezla zagwozdke. Facet mowi, ze przelozenia do Y61 z RD28 sprzedawane sa w kompletach :
-tyl 4,875
-przod 4,625

Jak to kurcze, dwa rozne przelozenia moga byc na tylnim i przednim moscie ?!
I jeszcze jedno. Czy ten sam zestaw talerz i atak mozna zalozyc zarowno z przodu jak i z tylu czy sa to dwa rozne komplety ? Jesli sprzedadza mi przelozenie 4,875 osobno bez kompletu to wezme 2szt.
W ASO chca za taki komplet 4200zł plus montaz ok. 2000 zl, wiec cena do zaakceptowania.
Co by nie było wątpliwości........
Ford Bronco 2,9 zmotany
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KarolZG » ndz wrz 12, 2010 7:33 pm

W ASO czasami niedouki zasiadają . Przełożenia przód i tył masz takie same , w Patrolu Y60 z silnikiem RD28 przełożenia 4.6 , z silnikiem TD42 masz 4.11 , a w Patrolu Y61 możesz spotkać przełożenia 4.3 . Przód i tył takie same rzecz jasna .
Nie wiem jak w Bronko ,ale część Patroli miałą seryjną blokadę z tyłu Diff Lock i takiego mostu szukaj ,a mosty z blokadą LSD sobie odpuść ,bo przy większych kołach ta blokada nie działa .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Re:

Post autor: zbig » ndz wrz 12, 2010 7:52 pm

pick_up_bydgoszcz pisze: Co by nie było wątpliwości........
Nie było żadej wątpliwości (że o ten post Ci chodzi) mam tylko jedno pytanie, naprawdę uważasz, że jak się coś napisze, to staje się to rzeczywistością ?

Ja np. rozmawiałem wczoraj z Urzędem Skarbowym i powiedzieli, że podatków nie trzeba płacić jeżeli nie jest się nigdzie zameldowanym.. :)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
pick_up_bydgoszcz
 
 
Posty: 101
Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:31 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: pick_up_bydgoszcz » ndz wrz 12, 2010 8:36 pm

Nie chodziło mi o czytanie ze zrozumieniem, a na mostach Patrolowych się nie znam, natomiast pomysłowość inżynierów jeśli chodzi o komplikowanie spraw prostych jest nieograniczona....
Bronek ma blokadę niezawodną wykonaną przy pomocy spawarki ale to jeszcze przez poprzedniego właściciela
Dzięki za info
Ford Bronco 2,9 zmotany
Nissan King Cab 2,4
Nissan Pathfinder 3,3

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: DamnIt! » ndz wrz 12, 2010 9:11 pm

Wowos pisze:
DamnIt! pisze:phi. Na szybszy most wrzuci mniejsze kółka i bedzie :)2



:)21
Obrazek
:)23
ops. na islandii też chyba w aso o przełożenia pytali...

:)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

szczepan250
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw gru 16, 2010 6:29 pm
Lokalizacja: Oszczów

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: szczepan250 » czw gru 16, 2010 8:40 pm

Witam poradzi mi ktoś jak przerobić zawieszenie przód w d22 chciałbym postawić na moście od patrola napęd mam po stronie kierowcy od jakiego modelu będzie pasował i co z przełożeniem z tyłu da się zgrać

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » czw gru 16, 2010 8:45 pm

Napisz na PW do kolegi @Zbig ... on ma most przedni w D22 :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości