Terrano II-koszty eksploatacji
Moderator: Kosiarz
Terrano II-koszty eksploatacji
Planuję w najbliższym czasie zakup do pracy terrano II, ale nie bez znaczenia jest kwestia kosztów eksploatacji. Byłbym wdzięczny za informacje na temat cen wymienionych przez Was części.
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- Rzeźnik z Jakubowa
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
- Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Raz w roku remont przedniego zawieszenia
, patrz ceny części.

Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 
KLR 600 1985 (nowy)

KLR 600 1985 (nowy)

- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
niestety IFS w Terrano II nie nalezy do udanych konstrukcji.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.
Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza
,
- wsporniki w Pajero
,
- łączniki z IC w TErrano
,
- drążki 555 etc...
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.
Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza

- wsporniki w Pajero

- łączniki z IC w TErrano

- drążki 555 etc...
Nissan-y
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
wojtek_kom pisze:A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.
Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza,
- wsporniki w Pajero,
- łączniki z IC w TErrano,
- drążki 555 etc...
z ust mi to wyjąłeś

z gówna bata nie ukręcisz

Czwarte serce 

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
gebels pisze: z ust mi to wyjąłeś![]()
z gówna bata nie ukręcisz

Wracając do tematu, ważne żeby nie było zgnite, bite.
Skrzynia nie szumi, silnik odpala po muśnięciu kluczyka przy -30C, nic nie wibruje podczas jazdy, zero wycieków - tak działa sprawne.
W sumie proste auto... w zasadzie rocznik bez znaczenia, no może te z ZD30 i KA24 są trochę gorsze.
Nissan-y
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Jak będziesz skakał z rampy 2 m w dół albo napier... po metrowych wy....ach 40km/h czy tam jakoś tak ogólnie prędkawo to fakt przód długo nie pożyje. Ale jak potraktujesz jak prywatne auto a nie służbowe to nie doświadczysz tych awarii.
- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
predzej czy pozniej doswiadczy
ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych 


Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
auto w sumie ok, ma swoje plusy i minusy.
nasze jest ujezdzane w terenie i dziala...
nasze jest ujezdzane w terenie i dziala...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczyja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych
Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca


Czwarte serce 

- czarny bielsko
-
- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
gebels pisze:czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczyja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych
Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca![]()
Gebels no raczej nie, ale moj przez 3 lata pod jablonka lezal nie bedzie



Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. 

Re: Terrano II-koszty eksploatacji
juz nie dramatyzujcie... jak sie zrobi to sie pojezdzi.
czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
jeszcze tylko kwestia do czego auto ma sluzyc ? bo jak do topienia po klamki to inny model jak do sredniego terenu to jak najbardziej sie nadaje.
czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
jeszcze tylko kwestia do czego auto ma sluzyc ? bo jak do topienia po klamki to inny model jak do sredniego terenu to jak najbardziej sie nadaje.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłuredzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok.

Nissan-y
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
wojtek_kom pisze:W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłuredzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok.
oni jeździć nie umieją


Czwarte serce 

Re: Terrano II-koszty eksploatacji
ASOgrzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: Terrano II-koszty eksploatacji
No to fakt-drogo patrząc na pompę wtryskową za 15 tysi ale nap. turbina do Outlander-a w serwisie jakieś 12 tysi a regenerowana z roczną gwarancja do terrano widziałem na aledrogo za 600zł.
Cena przepływomierzy do różnych modeli wahają się w okolicy 2-3 tysi np. tyle stoi do primery p11 (choć można nową zakombinować za 300-600 zł po małym modzie ale to już inny temat).
Jedyne co mnie zwala z nóg w terrano II model do 95r. to cena reflektora. Kto wyczai patent na wpasowanie jakiegoś taniego zamiennika będzie wielki
Cena przepływomierzy do różnych modeli wahają się w okolicy 2-3 tysi np. tyle stoi do primery p11 (choć można nową zakombinować za 300-600 zł po małym modzie ale to już inny temat).
Jedyne co mnie zwala z nóg w terrano II model do 95r. to cena reflektora. Kto wyczai patent na wpasowanie jakiegoś taniego zamiennika będzie wielki
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
a czesci do innych sa tansze ?Hinek pisze:ASOgrzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł
pytam o te konkretne czesci..
poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze, wiec tylko szuakc, a nie dac sie dymac... chyba ze ktos lubi.
Do kazdego modelu mozna sporzadzic taka liste, najlepiej wg cen ASO wtedy bedzie najefektowniejsza...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:46 am
- Lokalizacja: Twierdza Przemyśl
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?
R20
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
zbieżność w terrano rozjeżdża się po tym jak w terenie w koleinach na siłe ciągniesz kierą bez kręcenia kołami, gniesz drążki kierownicze które są deko lichawe ale da się to poprawićWJarek pisze:Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?
Czwarte serce 

Re: Terrano II-koszty eksploatacji
i woza na pace po 3 tonygebels pisze:wojtek_kom pisze:W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłuredzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok.
oni jeździć nie umiejąoni stosują tylko technike butbutbut

Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Ja tam na swojego 2,7TD nie narzekam, fakt wymienione łożysko w przodzie końcówki wahacza i zawsze coś jest do zrobienia ale największą wadą jest, że nie pasuje w koleiny i trochę rzuca (da się przyzwyczaić) Po za tym koszt eksploatacji nie wielki. Trzeba tylko spełnić jeden warunek kupić zdrowe auto. Godne zastanowienia miał kolega z Białegostoku przynajmniej zadbane i nie skatowane z tego co się orientuje. Jak coś to mogę podesłać temat z forum nissan Polska lub z tego nie wiem dokładnie na którym forum to było. Na forum nissan Polska jest temat co sprawdzić przy kupnie jak coś to pisz na PRV
Maverick GLX
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Taaa, tylko że przepływomierz Boscha nie jest zamienny z Hitachi. Hitachi nie ma zamiennika.grzes pisze: poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze,
Ale to nie istotne. Istotna jest informacja: utrzymanie samochodu terenowego jest DROGIE.
Ewentualnie BARDZO DROGIE

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:46 am
- Lokalizacja: Twierdza Przemyśl
Re: Terrano II-koszty eksploatacji
Na razie nie miałem problemów ze zbieżnością, ale łączniki stabilizatora wymieniałem, tuleje przednich amorów też już luzy mają... to właśnie od uderzeń na dziurach...
Btw.: Czy w terrano 2 jest możliwość wymiany samych tulei?

Btw.: Czy w terrano 2 jest możliwość wymiany samych tulei?
R20
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości