Terrano II-koszty eksploatacji

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Polikarp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob mar 13, 2010 8:09 am
Lokalizacja: pomorskie

Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Polikarp » pn gru 13, 2010 6:47 am

Planuję w najbliższym czasie zakup do pracy terrano II, ale nie bez znaczenia jest kwestia kosztów eksploatacji. Byłbym wdzięczny za informacje na temat cen wymienionych przez Was części.

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: cordoba_2004 » pn gru 13, 2010 7:57 am

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Rzeźnik z Jakubowa
 
 
Posty: 1156
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Rzeźnik z Jakubowa » pn gru 13, 2010 10:51 am

Raz w roku remont przedniego zawieszenia 8) , patrz ceny części.
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 :)
KLR 600 1985 (nowy) :)

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: czarny bielsko » pn gru 13, 2010 11:45 am

niestety IFS w Terrano II nie nalezy do udanych konstrukcji.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: wojtek_kom » pn gru 13, 2010 8:32 pm

A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.

Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza :)21,
- wsporniki w Pajero :)23,
- łączniki z IC w TErrano :lol:,
- drążki 555 etc...
Nissan-y

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: gebels » pn gru 13, 2010 8:43 pm

wojtek_kom pisze:A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.

Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza :)21,
- wsporniki w Pajero :)23,
- łączniki z IC w TErrano :lol:,
- drążki 555 etc...

z ust mi to wyjąłeś :)21

z gówna bata nie ukręcisz :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: wojtek_kom » pn gru 13, 2010 10:10 pm

gebels pisze: z ust mi to wyjąłeś :)21

z gówna bata nie ukręcisz :)21
:)21

Wracając do tematu, ważne żeby nie było zgnite, bite.
Skrzynia nie szumi, silnik odpala po muśnięciu kluczyka przy -30C, nic nie wibruje podczas jazdy, zero wycieków - tak działa sprawne.
W sumie proste auto... w zasadzie rocznik bez znaczenia, no może te z ZD30 i KA24 są trochę gorsze.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Dżem » wt gru 14, 2010 9:45 am

Jak będziesz skakał z rampy 2 m w dół albo napier... po metrowych wy....ach 40km/h czy tam jakoś tak ogólnie prędkawo to fakt przód długo nie pożyje. Ale jak potraktujesz jak prywatne auto a nie służbowe to nie doświadczysz tych awarii.
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: czarny bielsko » wt gru 14, 2010 9:54 am

predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: grzes » wt gru 14, 2010 1:15 pm

auto w sumie ok, ma swoje plusy i minusy.
nasze jest ujezdzane w terenie i dziala...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: gebels » wt gru 14, 2010 4:06 pm

czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21

Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca :)21 :)23
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: czarny bielsko » wt gru 14, 2010 6:43 pm

gebels pisze:
czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21

Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca :)21 :)23

Gebels no raczej nie, ale moj przez 3 lata pod jablonka lezal nie bedzie :)23 ;) :)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: redzik » wt gru 14, 2010 7:12 pm

przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: grzes » wt gru 14, 2010 7:45 pm

juz nie dramatyzujcie... jak sie zrobi to sie pojezdzi.
czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
jeszcze tylko kwestia do czego auto ma sluzyc ? bo jak do topienia po klamki to inny model jak do sredniego terenu to jak najbardziej sie nadaje.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: wojtek_kom » wt gru 14, 2010 8:49 pm

redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: gebels » wt gru 14, 2010 9:14 pm

wojtek_kom pisze:
redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21

oni jeździć nie umieją :)23 oni stosują tylko technike butbutbut :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Hinek » śr gru 15, 2010 10:39 am

grzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
ASO
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł
:)21
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Dżem » śr gru 15, 2010 10:55 am

No to fakt-drogo patrząc na pompę wtryskową za 15 tysi ale nap. turbina do Outlander-a w serwisie jakieś 12 tysi a regenerowana z roczną gwarancja do terrano widziałem na aledrogo za 600zł.
Cena przepływomierzy do różnych modeli wahają się w okolicy 2-3 tysi np. tyle stoi do primery p11 (choć można nową zakombinować za 300-600 zł po małym modzie ale to już inny temat).

Jedyne co mnie zwala z nóg w terrano II model do 95r. to cena reflektora. Kto wyczai patent na wpasowanie jakiegoś taniego zamiennika będzie wielki
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: grzes » śr gru 15, 2010 6:53 pm

Hinek pisze:
grzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
ASO
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł
:)21
a czesci do innych sa tansze ?
pytam o te konkretne czesci..
poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze, wiec tylko szuakc, a nie dac sie dymac... chyba ze ktos lubi.

Do kazdego modelu mozna sporzadzic taka liste, najlepiej wg cen ASO wtedy bedzie najefektowniejsza...

WJarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:46 am
Lokalizacja: Twierdza Przemyśl

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: WJarek » śr gru 15, 2010 10:34 pm

Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?
R20

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: gebels » śr gru 15, 2010 11:02 pm

WJarek pisze:Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?
zbieżność w terrano rozjeżdża się po tym jak w terenie w koleinach na siłe ciągniesz kierą bez kręcenia kołami, gniesz drążki kierownicze które są deko lichawe ale da się to poprawić
Czwarte serce :cry:

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: redzik » czw gru 16, 2010 2:06 pm

gebels pisze:
wojtek_kom pisze:
redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21

oni jeździć nie umieją :)23 oni stosują tylko technike butbutbut :)21
i woza na pace po 3 tony :)21

Awatar użytkownika
Wikson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: sob cze 26, 2010 10:54 am
Lokalizacja: Gdz/ Wawa

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Wikson » czw gru 16, 2010 9:44 pm

Ja tam na swojego 2,7TD nie narzekam, fakt wymienione łożysko w przodzie końcówki wahacza i zawsze coś jest do zrobienia ale największą wadą jest, że nie pasuje w koleiny i trochę rzuca (da się przyzwyczaić) Po za tym koszt eksploatacji nie wielki. Trzeba tylko spełnić jeden warunek kupić zdrowe auto. Godne zastanowienia miał kolega z Białegostoku przynajmniej zadbane i nie skatowane z tego co się orientuje. Jak coś to mogę podesłać temat z forum nissan Polska lub z tego nie wiem dokładnie na którym forum to było. Na forum nissan Polska jest temat co sprawdzić przy kupnie jak coś to pisz na PRV
Maverick GLX

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: Hinek » czw gru 16, 2010 10:36 pm

grzes pisze: poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze,
Taaa, tylko że przepływomierz Boscha nie jest zamienny z Hitachi. Hitachi nie ma zamiennika.
Ale to nie istotne. Istotna jest informacja: utrzymanie samochodu terenowego jest DROGIE.
Ewentualnie BARDZO DROGIE :)21
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

WJarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn maja 05, 2008 11:46 am
Lokalizacja: Twierdza Przemyśl

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

Post autor: WJarek » czw gru 16, 2010 10:50 pm

Na razie nie miałem problemów ze zbieżnością, ale łączniki stabilizatora wymieniałem, tuleje przednich amorów też już luzy mają... to właśnie od uderzeń na dziurach... :evil:

Btw.: Czy w terrano 2 jest możliwość wymiany samych tulei?
R20

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości