
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Pamięta ostaniu utwór, radio niestety trzeba włączać i wyłączać samemu 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Od kilku dni dochodzi do mnie klepanie jakby zaworu w silniku RD28T...ewidentnie zwiększa się przy dodawaniu gazu..
Nie bardzo wiem od czego zacząć...poza tym wszystko ok, pali jeździ, mocy nie traci nie wali olejem nigdzie, nie bierze oliwy itd.
HELP !

Nie bardzo wiem od czego zacząć...poza tym wszystko ok, pali jeździ, mocy nie traci nie wali olejem nigdzie, nie bierze oliwy itd.
HELP !
Karolos Y60 Long 35'
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Y60 '89, przedni drążek kierowniczy. Kwestia smarowania swożni. U mnie są zaślepione śrubą. Odkręcić i zrobić zastrzyk czy powinna być kalamitka?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
w starych parchach kalamitki byly wszedzie np.nissan datsun mq160,w nowszych zastapili je srubami wykrec srubke wkrec kalamitke nasmaruj i zakrec srube i po sprawie 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Taki zamiar jest tylko interesowało mnie czy to fabryka czy jakiś motacz połapał, dzięki
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
No to cóż Panowie (mam nadzieje, że też Panie)... Witam ponownie szanowne grono!!!
Minął jakiś czas od moich ostatnich wypocin, zapytań, dylematów... Może nie był to czas bezawaryjnej jazdy Red-Wołem ( robocza nazwa mojego Patrola), lecz radziłem sobie z ich weryfikacją i ew. naprawą...
Do rzeczy. Dylemat polega na tym, że Patrol brata ciężko pali...na zimnym. Zimny silnik - "batory" i nie równa praca silnika, jakby nie pracował na przynajmniej 2 cylindrach...
Uprzedzam pytania:
- wymienione, przynajmniej 2x sprawdzone świece żarowe.
- wymienione końcówki wtrysków ( sprawdzone wtryskiwacze)
- podmieniany sterownik świec
- sprawdzone ciśnienie sprężania - OK.
Jednak dalej na zimnym silniku jest na prawdę "Batory", na prawdę sporo kopci....
Jenak po rozgrzaniu, złapaniu temp. pracy, dymienie ustaje, silnik pracuje OK, wszystko jakby było w najlepszym porządku...
Zostaje sprawa odpalenia zimnego silnika...
Jak sądzicie, czy to może być pompa? Może się zapowietrza i przez jakiś czas po uruchomieniu nie dostaje paliwa i nie pompuje na wszystkie cylindry?
Naturalnie Patrol Y60 RD28T z 90r.
Minął jakiś czas od moich ostatnich wypocin, zapytań, dylematów... Może nie był to czas bezawaryjnej jazdy Red-Wołem ( robocza nazwa mojego Patrola), lecz radziłem sobie z ich weryfikacją i ew. naprawą...
Do rzeczy. Dylemat polega na tym, że Patrol brata ciężko pali...na zimnym. Zimny silnik - "batory" i nie równa praca silnika, jakby nie pracował na przynajmniej 2 cylindrach...
Uprzedzam pytania:
- wymienione, przynajmniej 2x sprawdzone świece żarowe.
- wymienione końcówki wtrysków ( sprawdzone wtryskiwacze)
- podmieniany sterownik świec
- sprawdzone ciśnienie sprężania - OK.
Jednak dalej na zimnym silniku jest na prawdę "Batory", na prawdę sporo kopci....
Jenak po rozgrzaniu, złapaniu temp. pracy, dymienie ustaje, silnik pracuje OK, wszystko jakby było w najlepszym porządku...
Zostaje sprawa odpalenia zimnego silnika...
Jak sądzicie, czy to może być pompa? Może się zapowietrza i przez jakiś czas po uruchomieniu nie dostaje paliwa i nie pompuje na wszystkie cylindry?
Naturalnie Patrol Y60 RD28T z 90r.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moim zdaniem szklanki się zawieszają, miałem tak samo po wymianie ustało, choć teraz na nowo wróciło ale już nie tak bardzo.
Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Nie wiecie jakie wymiary ma uszczelniacz walu od strony sprzęgła
nissan patrol k160 silnik sd33t
Nie wiecie jakie wymiary ma uszczelniacz walu od strony sprzęgła

nissan patrol k160 silnik sd33t
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
rybex pisze:Moim zdaniem szklanki się zawieszają, miałem tak samo po wymianie ustało, choć teraz na nowo wróciło ale już nie tak bardzo.
A widzisz....tej wersji nie brałem pod uwagę. Hmm, można to sprawdzić...
A co powicie na zły kąt wyprzedzenia wtrysku?
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Panowie!Moglby mi ktos napisac (najlepiej po kolei,w punktach) co trzeba poodkrecac aby zrzucic bude w Y60?
Jak ją najlepiej podnieśc w warunkach garazowych?Trzeba podwieszać czy mozna czyms podniesc i na kołkach ustawic?Ile trzeba dzwignąć nad rame zeby wyjechac z pod niej?
Nie mam ani lebiotki,ani podnosnika i przed robotą musze sie doposazyć,tylko co bedzie najtansze(jednorazowa akcja)???
Jak ją najlepiej podnieśc w warunkach garazowych?Trzeba podwieszać czy mozna czyms podniesc i na kołkach ustawic?Ile trzeba dzwignąć nad rame zeby wyjechac z pod niej?
Nie mam ani lebiotki,ani podnosnika i przed robotą musze sie doposazyć,tylko co bedzie najtansze(jednorazowa akcja)???
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
powiem tak jako że sciągałem ostatnio bude z 160 a podejrzewam że wiele sie nie różni a więc :
1, odkręcasz mocowania do ramy 8 śrub
2, przewody paliwowe i hamulcowe , pewnie i jedne i drugie do wymiany , linke prędkościomierza , przewody od wstecznego i kontrolki napędów
3, ja planowałem w warunkach domowych podnieść bude na dwóch belkach drewnianych 5x 10 , podłożonych na wysokości mocowań wewnętrznych (po rogach może się złamać albo powyginać) , i kawełak po kawałku do góry podkładając palety do takiej wysokości żeby rama wyjechała na kołach , jeżeli nie zależy Ci na przednim pasie (jak go wytniesz to niżej dzwigasz) i wyjeżdżasz kołami do przodu . Robisz co masz zrobić , składasz do kupy wspawujesz pas przedni , a pamiętaj odkręcić lewarki
i tyle filozofi , roboty mnóstwo , i potrzebujesz szeroki garaż
1, odkręcasz mocowania do ramy 8 śrub
2, przewody paliwowe i hamulcowe , pewnie i jedne i drugie do wymiany , linke prędkościomierza , przewody od wstecznego i kontrolki napędów
3, ja planowałem w warunkach domowych podnieść bude na dwóch belkach drewnianych 5x 10 , podłożonych na wysokości mocowań wewnętrznych (po rogach może się złamać albo powyginać) , i kawełak po kawałku do góry podkładając palety do takiej wysokości żeby rama wyjechała na kołach , jeżeli nie zależy Ci na przednim pasie (jak go wytniesz to niżej dzwigasz) i wyjeżdżasz kołami do przodu . Robisz co masz zrobić , składasz do kupy wspawujesz pas przedni , a pamiętaj odkręcić lewarki
i tyle filozofi , roboty mnóstwo , i potrzebujesz szeroki garaż
Super parchatek Super y60 

-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzieki kolego!
Jak dlugo zajelo ci wyjechanie z pod budy?
Jak dlugo zajelo ci wyjechanie z pod budy?
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ja poprostu pociołem wszystko boszem ok 1 godziny z załadunkiem na auto , ale taka operacja i jej czas zależy od tego czy ucinasz śrubki czy odkręcasz , to samo ma się do przewodów mi odkręcenie przewodów zajeło 3 godziny i 70 zł na klucze do przewodów hamulcowych
wszystko robie na zewnątrz , a jak doczytam i znajde wątek o SPOA to też przekładam na swieżym powietrzu
a mrozów - 20 ma nie być
a garaż budowany za czasów PRL jest za niski i parch nie wchodzi
wszystko robie na zewnątrz , a jak doczytam i znajde wątek o SPOA to też przekładam na swieżym powietrzu
a mrozów - 20 ma nie być

a garaż budowany za czasów PRL jest za niski i parch nie wchodzi

Super parchatek Super y60 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
lina z nierdzewki do windy ? czemu niema ?
szczecin ..... po prostu dziura
a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali 


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
bo syntetyk jest 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Tylko oryginał, jest z dwóch połówekarek zak pisze:Witam
Nie wiecie jakie wymiary ma uszczelniac.z walu od strony sprzęgła![]()
nissan patrol k160 silnik sd33t
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
a dało by sie podwiesic bude do tregier stropowych na pasach transportowych?
za co łapać i podnosić bude?
za co łapać i podnosić bude?
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
pamiętaj że buda , goła skorupa waży ok 300 kg , a uzbrojona do 500 dobije , nie wiem czy jest bezpieczne wieszać na konstrukcjach nie przygotowanych pod takie dzwiganie , zamiast palet możesz zrobić solidne koziołki z rur lub profili
Super parchatek Super y60 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
pawel abramczyk pisze:pamiętaj że buda , goła skorupa waży ok 300 kg , a uzbrojona do 500 dobije
kufa to moj parch wazy mniej niz maluch

no nie wliczając ramy, silnika i napedow, kol, paliwa i mnie

ALE JEDNAK


PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ta mniej waży
, dobre , fedimy 35" ważą tyle co maluch 


Super parchatek Super y60 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Możesz podwieszac jesli tregry wytrzymają. W warunkach garażowych wykorzystałem jedną wyciągarkę ręczną (1t), solidne pasy transportowe i hilifta. Wyciągarka na przód, zaczepiona do pasa przedniego od spodu. Warto podłożyc jakąś lagę, co by pasa nie zweryfikowało. Tył- kantówka 12x12 przełożona przez rozsunięte tylne szyby podczepiona na koncach pasami transportowymi. Podnosiłem to ustrojstwo hiliftem i dkracałem pasy. Robota upirdliwa i mało "profi" ale nic sie nie pogięło, nie zwichrowało. Przekładka gołej ramy, z wymiana przewodów wszelakich zajeła 3 dni, buda cały czas wisiała.
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
a do dolu silnik ze skrzynią wyjdzie???
mam juz dorobine kołyski na piasty i przewrocenie go na bok zajmuje kwadrans...
mam juz dorobine kołyski na piasty i przewrocenie go na bok zajmuje kwadrans...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ale o co Ci właściwie chodzi? Chcesz po prostu zdjąc bude czy przewracac furmankę. Kwadrans to strasznie długo. Prawidłowy bok, w zależności od prędkości wyjściowej trwa 1 do 3 sekund. 

- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
nie pamiętam kto pisze:Właśnie jestem świeżo po tej operacji.
1. Wywalić fotel kierowcy i rozpiąć wiązke która pod nim wychodzi pod podłogę.
2. Wywalić dzwignie zmiany biegów i reduktora z kabiny, rozłączyć wiązke elektryczna skrzyni biegów
3. Zwalić zderzak, atrapę
4. Odpiąć wysprzeglik ze skrzyni
5. Przewody podciśnienia i odpowietrzenia mostów, przewody hamulcowe od budy do trójników
6. Przewody wspomagania
7. Rozpiąć przekładnie kierowniczą od kolumny kierowniczej
8. Zdemontowac tylne prawe nadkole wewnetrzne - plastik
9. Odkręcić wlew paliwa
10. Odkręcić poduszki budy
11. zdjąć przednie drzwi prawe i lewe
11. Podnieść budę na trawersie za dach w okolicy środkowego słupka.

y60 autobus, czerwony.
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzieki!!!o to chodziło!!!Wowos pisze:nie pamiętam kto pisze:Właśnie jestem świeżo po tej operacji.
1. Wywalić fotel kierowcy i rozpiąć wiązke która pod nim wychodzi pod podłogę.
2. Wywalić dzwignie zmiany biegów i reduktora z kabiny, rozłączyć wiązke elektryczna skrzyni biegów
3. Zwalić zderzak, atrapę
4. Odpiąć wysprzeglik ze skrzyni
5. Przewody podciśnienia i odpowietrzenia mostów, przewody hamulcowe od budy do trójników
6. Przewody wspomagania
7. Rozpiąć przekładnie kierowniczą od kolumny kierowniczej
8. Zdemontowac tylne prawe nadkole wewnetrzne - plastik
9. Odkręcić wlew paliwa
10. Odkręcić poduszki budy
11. zdjąć przednie drzwi prawe i lewe
11. Podnieść budę na trawersie za dach w okolicy środkowego słupka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość