Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Moderator: Kosiarz
- patrolpulawy
- Posty: 331
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
- Lokalizacja: Pulawy
- Kontaktowanie:
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Epoksyd jest ogólnie bardzo trwały, nitro mat na wierzch dałem bo dobrze się trzyma i niebardzo rysuje. Jeśli ktoś chce połysk to można dać epoksyd też nawierzchniowo - też będzie nie do zabicia (choć z czasem trochę zmatowieje). Można nawierzchniowo dać poliuretan i wtedy połysk na długie lata. W sumie koszt to ok. 100 zł na farby - litr podkładu, litr nawierzchniowej, utwardzacz, rozcieńczalnik. Ja stosuję z firmy Rafil bo dostępne są opakowania 1litr.
Proszek wyszedłby podobnie kosztowo i byłby pewnie lepszy ale trzeba pilnować technologii. Ja nie mogłem zastosować proszku dlatego, że nie było w okolicy zakładu któryby wypiaskował, poszpachlował ubytki i spawy i założył proszek podczas jednego dnia.
Proszek wyszedłby podobnie kosztowo i byłby pewnie lepszy ale trzeba pilnować technologii. Ja nie mogłem zastosować proszku dlatego, że nie było w okolicy zakładu któryby wypiaskował, poszpachlował ubytki i spawy i założył proszek podczas jednego dnia.
Piotr
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
No to chyba faktycznie z proszkiem dam sobie siana, raz, że wołają od 200 w górę, a dwa, o ile można to zrobić standardowymi narzędziami (sprężarka i giwera do malowania) to we własnym zakresie by się zrobiło. Jutro sprawdzę ceny farb epoksydowych na miejscu.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo
)

Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
proszek z piaskowaniem na gotowo 150zyli za moj + drabinka
epoksyd 5l SIGMA 5l 190 i zostaje Ci ok 3l na pomalowanie ramy, progów mostów paznokci co tam lubisz
nie polecam Barila jest tańszy od sigmy o ok 25% ale strasznie szybko się ściera - siakis taki------- damski jest
epoksyd 5l SIGMA 5l 190 i zostaje Ci ok 3l na pomalowanie ramy, progów mostów paznokci co tam lubisz

nie polecam Barila jest tańszy od sigmy o ok 25% ale strasznie szybko się ściera - siakis taki------- damski jest

Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Zgadzam się z Tobą, że dobrze zrobionym bagażnikiem można się o drzewo przytulić i bez kolizyjnie dla budy się po nim prześliznąć ale Twój wygląda jakby miał tej próby nie przejeśćmartii pisze:jak już ktoś buduje od zera polecam szerszy niż dach
to mój zeszłoroczny wynalazek
- można się do drzewa przytulic
- gałęzie mniej wala po budzie
i
- włazi materac 200x140


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
@Eskapada ma rację, osobiście bał bym się Twoim bagażnikiem śliskać po drzewie - jest zbyt rachityczny.Eskapada pisze:Zgadzam się z Tobą, że dobrze zrobionym bagażnikiem można się o drzewo przytulić i bez kolizyjnie dla budy się po nim prześliznąć ale Twój wygląda jakby miał tej próby nie przejeśćmartii pisze:jak już ktoś buduje od zera polecam szerszy niż dach
...
- można się do drzewa przytulic
- gałęzie mniej wala po budzie
i
- włazi materac 200x140jest wysoki i delikatny
Poza tym nie widzę potrzeby robienia bagażnika szerszego niż dach (z daleka wygląda taki parch jak auto firmy instalacyjnej, tylko rur PCV na nim brakuje).

Tak na logikę: jeśli przewidujesz możliwość oparcia się dachem o drzewo, to znaczy że poruszasz się na trawersie a wówczas skrajnym elementem przechylonego auta staje się rynienka dachowa. Jeśli bagażnik będzie tej samej szerokości co dach, to spełni swoje zadanie. Ja swój zrobiłem ciut węższy nawet od dachu i nie żałuję - wystarczająco chroni dach i (wg mnie) wygląda bardziej estetycznie.
Po południu postaram się poszperać w fotach i jeśli znajdę jakąś sensowną, to wkleję by poddać się miażdżącej krytyce

P.S. Argument, że w szerszym bagażniku mieści się materac do mnie trafia, ...ale mimo wszystko nie przekonuje

Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Mój bagażnik jest oryginalnym produktem Nissan. Taki bagażnik można było kupić w ASO do Y60 oraz Y61 ( oczywiście w przedniej części został przez zemnie przerobiony, jak i również mocowania zostały przerobione, )

Bagażnik zrobiony jest z solidnych rur i lekko wychodzi poza górną krawędź dachu. Wiele razy prześlizgiwałem się nim po drzewie czy asekurowałem na trawersie ale moim zdaniem konstrukcja kolego Mati jest za delikatna przeprawowego off roadu
Bagażnik zrobiony jest z solidnych rur i lekko wychodzi poza górną krawędź dachu. Wiele razy prześlizgiwałem się nim po drzewie czy asekurowałem na trawersie ale moim zdaniem konstrukcja kolego Mati jest za delikatna przeprawowego off roadu
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Nic lepszego nie znalazłem.

Po bokach mocowania na hi-lifta i łopatę, z tyłu po lewej zbiornik na wodę, a z prawej miejsce na dodatkowe "pierdoły". Te pozaginane ajzole, to płaskownik wygięty dokładnie tak jak wewnętrzny obrys skrzyń bagażowych - dzięki temu owe skrzynie lądują ciasno na dachu i dla ich unieruchomienia wystarczy jeden zwykły ekspandor (szybki montaż).
Po załadunku całość wygląda tak:

A tu jeszcze fota odnośnie szerokości bagażnika. Jak widać jest węższy od szerokości rynienek, jednak stanowi przedłużenie skosu boku auta i dzięki temu chroni dach na trawersach.

Jedno jest pewne: zrób porządne łapy mocujące

Po bokach mocowania na hi-lifta i łopatę, z tyłu po lewej zbiornik na wodę, a z prawej miejsce na dodatkowe "pierdoły". Te pozaginane ajzole, to płaskownik wygięty dokładnie tak jak wewnętrzny obrys skrzyń bagażowych - dzięki temu owe skrzynie lądują ciasno na dachu i dla ich unieruchomienia wystarczy jeden zwykły ekspandor (szybki montaż).
Po załadunku całość wygląda tak:
A tu jeszcze fota odnośnie szerokości bagażnika. Jak widać jest węższy od szerokości rynienek, jednak stanowi przedłużenie skosu boku auta i dzięki temu chroni dach na trawersach.
Jedno jest pewne: zrób porządne łapy mocujące

Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Pozwolę się niezgodzić z moim skądinąd lubianym przeze mnie przedmówcą
Szerokość bagażnika może być większa niż szerokość dachu i właśnie wtedy jest on jak najbardziej ochroną dla dachu.Oczywiście wszystko w granicach normy (nie może wystawać poza obrys auta) i "smaku" estetycznego.
W moim przypadku - gdy zamiarem było załadowanie na dach szerokiego namiotu mając wzdłuż zamontowaną przechylną roletę (uchylną , bo nie jest to roleta , która po złożeniu stanowi zewnętrzny obrys bagażnika, tylko jest z pokrowcem razem składana na zawiasach "na bagażnik") , konieczne było założenie platformy (bagażnika) o solidnej podstawie takiej,aby uniosła co najmniej 300 kg bagażu i wytrzymała oparcie o drzewo (mam to już za sobą i dało radę i to nie raz !). Jeśli łapy są dostatecznie mocne i w dostatecznej ilości oraz rozsądnie rozmieszczone, to nie ma z tym problemu. Dla mnie głównym motywem przewodnim było myślenie o wielozadaniowości bagażnika , dużym tonażu i szerokiej możliwości zabudowy w różny sposób.
Nie mam akurat zdjęć z namiotem, ale jak da radę to je tu dorzucę. Obecnie zamieszczam fotki na których widać zamysł budowy i mocowania łap. Szerokości , które mogą się niektórym wydać zbyt duże zaczynają być rozumiane dopiero jak pojawia się namiot dachowy - mówimy o największym możliwym skłądanym namiocie dachowym - 3 osobowym - wersja long









Szerokość bagażnika może być większa niż szerokość dachu i właśnie wtedy jest on jak najbardziej ochroną dla dachu.Oczywiście wszystko w granicach normy (nie może wystawać poza obrys auta) i "smaku" estetycznego.
W moim przypadku - gdy zamiarem było załadowanie na dach szerokiego namiotu mając wzdłuż zamontowaną przechylną roletę (uchylną , bo nie jest to roleta , która po złożeniu stanowi zewnętrzny obrys bagażnika, tylko jest z pokrowcem razem składana na zawiasach "na bagażnik") , konieczne było założenie platformy (bagażnika) o solidnej podstawie takiej,aby uniosła co najmniej 300 kg bagażu i wytrzymała oparcie o drzewo (mam to już za sobą i dało radę i to nie raz !). Jeśli łapy są dostatecznie mocne i w dostatecznej ilości oraz rozsądnie rozmieszczone, to nie ma z tym problemu. Dla mnie głównym motywem przewodnim było myślenie o wielozadaniowości bagażnika , dużym tonażu i szerokiej możliwości zabudowy w różny sposób.
Nie mam akurat zdjęć z namiotem, ale jak da radę to je tu dorzucę. Obecnie zamieszczam fotki na których widać zamysł budowy i mocowania łap. Szerokości , które mogą się niektórym wydać zbyt duże zaczynają być rozumiane dopiero jak pojawia się namiot dachowy - mówimy o największym możliwym skłądanym namiocie dachowym - 3 osobowym - wersja long








Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
heehh... nie mam wyboru - wypada się zrewanżować...Harley pisze:Pozwolę się niezgodzić z moim skądinąd lubianym przeze mnie przedmówcą![]()

Mój drogi Przedmówco, którego skądinąd lubię, szanuję i cenię...
...toż ja właśnie (w głównej mierze) o tym "smaku estetycznym"!Harley pisze:Szerokość bagażnika może być większa niż szerokość dachu i właśnie wtedy jest on jak najbardziej ochroną dla dachu.Oczywiście wszystko w granicach normy (nie może wystawać poza obrys auta) i "smaku" estetycznego.
No wiesz.... - ja mam wszystko małe - mały parch, małe namioty...Harley pisze:Dla mnie głównym motywem przewodnim było myślenie o wielozadaniowości bagażnika , dużym tonażu i szerokiej możliwości zabudowy w różny sposób.
...
Szerokości , które mogą się niektórym wydać zbyt duże zaczynają być rozumiane dopiero jak pojawia się namiot dachowy - mówimy o największym możliwym składanym namiocie dachowym - 3 osobowym - wersja long

Nie wiem jak wygląda sprawa mocowania na bagażniku "dachowca", gdyż albowiem nie posiadam takowego,
ale czy byłby problem z zamontowaniem go na węższym bagażniku niż on sam?
Jeśli tak, to dla mnie jedyny (na razie) argument dla budowania szerokiego bagażnika.
..inna sprawa, że ta moja wydumka, to jednak bagażnik raczej przeprawowy, w bardziej lub mniej udany sposób adoptowany do wakacyjnych wyryp

Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Harley pisze:
@Harley - w jaki sposób masz przymocowane skrzynie do bagażnika

Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
i to jest włąśnie różnica zasadnicza, bo ja pisałem głównie o wyprawie , a to pisanie o "niezgadzaniu" , to taka mała prowokacja.nomad pisze: ..inna sprawa, że ta moja wydumka, to jednak bagażnik raczej przeprawowy, w bardziej lub mniej udany sposób adoptowany do wakacyjnych wyryp
Co do mocowań skrzyń, to jest to patent własnej produkcji. Skrzynie wojskowe chyba z Bundeswehry, mają takie małe uchwyciki orginalne. - wygląda to jakby były to takie same mocowania jak do wieka. Zrobiłem sobie skobelki z gwintami , a w profilach bagażnika mam przewiercone otwory. Jak się uda to wstawię fotki.
Ostatnio zmieniony śr wrz 29, 2010 9:38 am przez Harley, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Każdy bagażnik jest dobry, który choć raz przyżyje wyprawę i wróci z niej cało.
Znaczy się spełnił swoją rolę i o to chodziło.
Pierdzenie zaś czy ładny czy nie to rzecz gustu. A ponieważ jadnemu podobają się brunetki, drugiemu blądynki, a trzeci na rude zapatrzony to zawsze pojawią się jakieś ochy i achy. Bagażnik musi być funkcjonalny i dopasowany do naszych zastosowań. Jeżeli spełnia te kryteria to jest git, jak nie to choćby był najpiękniejszy jest poprostu nieprzydatny lub upierdliwy w urzytkowaniu.
Znaczy się spełnił swoją rolę i o to chodziło.
Pierdzenie zaś czy ładny czy nie to rzecz gustu. A ponieważ jadnemu podobają się brunetki, drugiemu blądynki, a trzeci na rude zapatrzony to zawsze pojawią się jakieś ochy i achy. Bagażnik musi być funkcjonalny i dopasowany do naszych zastosowań. Jeżeli spełnia te kryteria to jest git, jak nie to choćby był najpiękniejszy jest poprostu nieprzydatny lub upierdliwy w urzytkowaniu.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Byłbym dźwięcznyHarley pisze:Co do mocowań skrzyń, to jest to patent własnej produkcji. Skrzynie wojskowe chyba z Bundeswehry, mają takie małe uchwyciki orginalne. - wygląda to jakby były to takie same mocowania jak do wieka. Zrobiłem sobie skobelki z gwintami , a w profilach bagażnika mam przewiercone otwory. Jak się uda to wstawię fotki.

Mam takie same skrzynie, też zastanawiałem się nad tym rozwiążaniem i z chęcią bym to pooglądał.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Taki mam ja:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 59008825_1
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1459008825
Pancerny, światło Wesem, łącznie cztery anteny na dachu [CB, 2m/70cm, FM ze wzmacniaczem, gps]
- polecam konstrukcję, nic tylko jeździć 
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 59008825_1
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1459008825
Pancerny, światło Wesem, łącznie cztery anteny na dachu [CB, 2m/70cm, FM ze wzmacniaczem, gps]


GR 4,2d '97
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
fajny :] dużo krągłości ma przez co wygląda ciekawie. Sam robiłeś? czy kupny?mike133 pisze:Taki mam ja:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 59008825_1
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1459008825
Pancerny, światło Wesem, łącznie cztery anteny na dachu [CB, 2m/70cm, FM ze wzmacniaczem, gps]- polecam konstrukcję, nic tylko jeździć
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Sam na własne potrzeby. Teraz powstaje kolejna sztuka.uczniak pisze:fajny :] dużo krągłości ma przez co wygląda ciekawie. Sam robiłeś? czy kupny?mike133 pisze:Taki mam ja:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 59008825_1
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1459008825
Pancerny, światło Wesem, łącznie cztery anteny na dachu [CB, 2m/70cm, FM ze wzmacniaczem, gps]- polecam konstrukcję, nic tylko jeździć
GR 4,2d '97
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
pozwolisz że co nie co poodgapiam? jestem na etapie budowy :]mike133 pisze:Sam na własne potrzeby. Teraz powstaje kolejna sztuka.uczniak pisze:fajny :] dużo krągłości ma przez co wygląda ciekawie. Sam robiłeś? czy kupny?mike133 pisze:Taki mam ja:
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 59008825_1
http://img08.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1459008825
Pancerny, światło Wesem, łącznie cztery anteny na dachu [CB, 2m/70cm, FM ze wzmacniaczem, gps]- polecam konstrukcję, nic tylko jeździć
byłoby fajnie jak byś pokazał go jeszcze z tyłu
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Kuerwa, na fizykę chodzilibyśta.
O estetyce nie wypowiadam się, bo to nie moja sprawa
Jednak ilość punktów podparcia powinna być wprost proporcjonalna do przewidywanego obciążenia.
Ile kg jesteś gotów zawiesić punktowo na rynience nie ryzykując jej odkształcenia / oberwania?
Bo konstrukcja bagażnika z balkonikami dookoła sugeruje chęć jednorazowej przeprowadzki całego dobytku z pralką w roli głównej.
O estetyce nie wypowiadam się, bo to nie moja sprawa

Jednak ilość punktów podparcia powinna być wprost proporcjonalna do przewidywanego obciążenia.
Ile kg jesteś gotów zawiesić punktowo na rynience nie ryzykując jej odkształcenia / oberwania?
Bo konstrukcja bagażnika z balkonikami dookoła sugeruje chęć jednorazowej przeprowadzki całego dobytku z pralką w roli głównej.
XJ4.0... nastała era 4.2Donkey 
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Ile to waży?


Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Jak jeszcze jakąś siatkę metalową na dno dać - pewnie ze 100 kg zawieszonego na dachu. Fajnie musi wchodzić w zakręty. Ja będę kupował te polskie alu i wzmacniał łączenia. Dużo lżej się nie da, a do wyprawowych zastosowań wystarczy (nie wożę części od czołgu).
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Billy69,konstrukcja z balkonikami jest lżejsza niż Tobie się wydaje spokojnie sam zakładam to na dach poza tym jest jeszcze montowany w miejscach relingów a estetyka?bagażnik robię dla siebie nie dla ciebie więc mało mnie obchodzi Twój gust estetyczny.Pozdrawiam.
Na dno idzie blacha aluminiowa a nie siatka stalowa.
Na dno idzie blacha aluminiowa a nie siatka stalowa.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Na krótkim y61 miałem bardzo podobny, tylko z siatką na dnie. Po 3 czy 4 mocowania z każdej strony - nie pamiętam dokładnie. Odechciało mi się stalowych
Nie woże takich ciężarów na dachu, żeby się męczyć ze stalą. Na wiosnę z alu do długiego 61 będę motał, to wrzuce potem jak wyszedł.

Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!
Nissan Patrol Y61 arrived!
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
no ja nie tylko używał będę tego bagażnika do wypraw,głównie do przewozu różnych długich i płaskich rzeczy które nie mieszczą się do środka auta bez demontażu siedzeń dlatego są te tzw"balkoniki"żeby się nic nie zsunęło w razie czego.
Re: Bagaznik wyprawowy - chce zbudowac
Jak długie przedmioty wozisz przekraczające rozmiary bagażnika, to zrezygnowałbym z relingów z przodu i tym bardziej z tyłu.
Przedmioty spięte pasami transportowymi nie maja prawa się zsunąć.
Przedmioty spięte pasami transportowymi nie maja prawa się zsunąć.
Wujek Dobra Rada 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości