Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt mar 01, 2011 6:05 pm

Igor909 pisze:To ja karwa zawsze musiałem trafić na te inne .... :-?
Może powiem to inaczej. Silnik 4,2D wyjęty z Y60 będzie pasował na dowolne poduszki od 2,8TD z Y60. Trzeba tylko przesunąć łapę. Mocowanie od strony silnika pozwala na użycie 1 jak i 2 rodzaju poduszek.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » wt mar 01, 2011 6:49 pm

Igor909 pisze:To ja karwa zawsze musiałem trafić na te inne .... :-?
za nowe fury tjunujesz
kupiłem y60 z 4.2 benzyną i zauważyłem ,że tylko prawa łapa troche była przedłużona w ramie , lewa jak by nie tykana
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Loinek » wt mar 01, 2011 7:51 pm

ja tam z swojego 2.7TD jestem zadowolony :) dziś targał 6 osób trochę bagażu i super się jechało :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Harley » wt mar 01, 2011 8:40 pm

ja trafiłęm raz na te "inne" , ale generalnie to do 4,2 i 2,8 są te same poduchy i te same łapy. Nie ma tam ,że kąt inny, tylko przesunięcie wzdłużne.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

vlad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 7:53 pm
Lokalizacja: islandia,slowacjia

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: vlad » wt mar 01, 2011 9:11 pm

dzieki,chlopaki :)2
pozdrawiam,Vladimir

Y60 RD28T - niezawodny kolega na drogach
Y60 TD42 - byly wol roboczy

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt mar 01, 2011 11:18 pm

Dodam tylko, że pomiędzy 4,2D i 4,2EFI nie ma różnicy. Jest plg n' play. Nic nie trzeba spawać, czy przerabiać. Poduchy i łapy te same.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Peepuck! » śr mar 02, 2011 4:54 am

Igor909 pisze:To ja karwa zawsze musiałem trafić na te inne .... :-?
Mało tego.. Można zrobić prosty adapter, który pozwoli na to by łap w ogóle nie odcinać... :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » pt mar 04, 2011 8:56 pm

prace prawie ukończone , jutro spawanie rurek do klimy i sprawdzenie czy wszystko ok
podpięcie wody poszło gładko poza szczegułem ze z silnika wychodzą kruce 40mm a w chłodnicy były 35mm . zakładam tunel wentylatora(z 2.8 ) a tu znowu nie pasuje przesunięcie wychodzi ok 10cm, po zamontowaniu intercolera na przodzie musiałem troche pokombinować z upchaniem chłodnicy oleju wspomagania, no silnik ogarnięty montuje lewarek biegów i nie wchodzi ,żeby nie blachyt do opuszczenie skrzyni to by zbrakło miejsca
jetsem sam ciekaw czy efekt końcowy będzie adekwatny do kosztów i włożonej pracy
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Szarbia » pt mar 04, 2011 9:47 pm

No wiesz..
zdjecie jest warte wiecej niz tysiac slow.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Igor V8 » pt mar 04, 2011 9:52 pm

Właśnie ... powklejaj jakieś foty :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » pt mar 04, 2011 9:57 pm

Igor909 pisze:Właśnie ... powklejaj jakieś foty :wink:
nima fot , aparat w domu został , fotosesje się zrobi
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Harley » śr mar 09, 2011 10:51 am

nie pitol , tylko wstawiaj foty :)21 , bo wszyscy jakieś ściemy , a jak mają coś pokazać to ni ma chętnych....
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » śr mar 09, 2011 7:26 pm

a niechtam idzie , tak wygląda intercoler
Obrazek[/url]
http://img814.imageshack.us/i/p1010206k.jpg/
kable podłączone poza obrotomierzem i wymyśliłem że klawiszem heat będe podnosił obroty (jak było w 2.8 )
http://img571.imageshack.us/i/p1010207p.jpg/
i jakoś dziwnie te lewarki wyglądają (jakby zakrótkie były) ale to temat na potem
http://img707.imageshack.us/i/p1010208v.jpg/
zdjęcia robione na szybko cobyście sie nie mówil że tylko gadam i nic nie robie
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » pt mar 11, 2011 9:52 am

pany , czy może ktoś ma taką ksiązke , chodzi mi czy schematy elektryczne są jakieś czytelne ?
http://allegro.pl/nissan-patrol-gu-y61- ... 55467.html
bo ja niemając schematu do 3.0di widze że obrotomierza nieopanuje, u mnie elektrykiem się nie poratuje bo jest jch raptem 2 i gadka jak z głodnym o jedzeniu, a niepowiem bo chciał bym już zobaczyć jak sie tacza patrol z tym 4.2) , no chyba ze jeszcze jest ktoś na forum kto wie jak to zrobić i za odpowiednią opłatoł by przyjechał ożywic obrotek
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Harley » sob mar 12, 2011 2:19 pm

powiedz mi bo nie rozumiem, czemu o TB42 piszesz w wątku o TD42.

A co dokładnie masz nieopanowane z obrotomierzem??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » sob mar 12, 2011 2:47 pm

Harley pisze:powiedz mi bo nie rozumiem, czemu o TB42 piszesz w wątku o TD42.

A co dokładnie masz nieopanowane z obrotomierzem??
troche wcześniej tak było pisałem o TB4.2 razem z TD4.2T, obecnie pisze o TD4.2T ,znaczy berobie 2 auta jednocześnie , prace przerwałem nad benzyną , chcąc szybko opanować dieselka , ale międzyczasie jakaś choproba mnie się czepiła prawie trzy tygodnie, teraz w dieselku zaczołem spinać wszystko a roboty ciut więcej bo samochód był w automacie a teraz jet już w manualu , no i doszedłem do obrotka i lipa , nie moge znaleśc gdzie był wpięty w 3.0 czujnik położenia wału, wiązki moge mieć troche pocięte bo auto kupiłem bez jednostki napędowej , szukałem schematu z y61 3.0di ale jakoś nie trafiłem , auto praktycznie gotowe do wyjazdu ale chciałbym żeby wszystko działało i taki mój problem ,jak opanuje diesla wracam do składania benzyny
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Szarbia » sob mar 12, 2011 9:31 pm

Dobrze, ze przynajmniej przecinki stawiasz :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » sob mar 12, 2011 9:34 pm

Szarbia pisze:Dobrze, ze przynajmniej przecinki stawiasz :)21
polonistą nie jestem
w sumie nie wiem czy lepiej więcej niż wcale
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » śr mar 16, 2011 9:42 pm

Na jutro zostało wymiwnić olei i nabić klime i patrpl TD4.2Ti mechanicznie ogarnięty
No i po testach , idzie troche lepiej od 2.8 i jest ciszej ale są i braki :skrzynia biegów żęzi na wolnych obrotach i vacuum pompa słabo ciągnie , sprzeęgło wspomaga dopiero powyżej 2tyś obr i hamulec jest taki ze kół niezblokuje na pełnym hamowaniu, z czego może pasować pompa (może nową gdzieś da się dostać?)
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » wt mar 29, 2011 10:13 am

Nie za bardzo mogę znaleźć w manualu jakie ma być ciśnienie sprężania w 4,2D
Czy ktoś wie? :D
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt mar 29, 2011 10:24 am

scuaz pisze:Na jutro zostało wymiwnić olei i nabić klime i patrpl TD4.2Ti mechanicznie ogarnięty
No i po testach , idzie troche lepiej od 2.8 i jest ciszej ale są i braki :skrzynia biegów żęzi na wolnych obrotach i vacuum pompa słabo ciągnie , sprzeęgło wspomaga dopiero powyżej 2tyś obr i hamulec jest taki ze kół niezblokuje na pełnym hamowaniu, z czego może pasować pompa (może nową gdzieś da się dostać?)

Rzężenie skrzyni to standard w 4,2D. Jest to spowodowane tym, że większość z nich robiła jako włoy robocze i ciagała 3 tonowe przyczepy. Są oczywiście wyjątki :)

Co do słabości Vacu, to upewnij się, że wszystkie rurki są podłączone gdzie trzeba i zaślepione.
Ja miesiąc czasu jeździłem ze słabszym wspomaganiem myśląc, że pada vaku. Okazało się, że sparciał wężyk od czujnika podciśnienia (na nadkolu). Po wymianie hamulce żyleta, a sprzęgła praktycznie nie czuć ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt mar 29, 2011 6:55 pm

LSD pisze:Okazało się, że sparciał wężyk od czujnika podciśnienia (na nadkolu). Po wymianie hamulce żyleta, a sprzęgła praktycznie nie czuć ;)
Podciśnienie ma swój czujnik? Zapala się kontrolka ręcznego na desce, jak coś jest nie tak? Ostatnio analizowałem ten układ i nie znalazłem :( Napisz pls dokładnie gdzie szukać.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: zagaj1 » wt mar 29, 2011 7:00 pm

Trochę może nie w temacie ale w sumie też o automacie :) mianowicie filtr oleju do skrzyni automatycznej do Patrola Y61 tyle 3,0 (ale to chyba ta sama skrzynia o ile się nie mylę ) gdzie dostać bo w znanych mi sieciach typu IC i AL nie mają, jutro udam się do serwisu, ale może ktoś zna inne źródło :) ?? Z góry dzięki :D
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » wt mar 29, 2011 8:39 pm

LSD pisze: Co do słabości Vacu, to upewnij się, że wszystkie rurki są podłączone gdzie trzeba i zaślepione
Jest tak jak dostanie silnik 2 tyś obr i zejdzie na wolne to raz mam wspomagane sprzęgło, wciskając następnym razem już nie i zapala się "! " (chyba sygnalizuje spadek podciśnienia)
a skrzynie to nie zaczepiać i niech sobie troche grzechocze?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: lbl78 » wt mar 29, 2011 9:11 pm

mike133 pisze:
LSD pisze:Okazało się, że sparciał wężyk od czujnika podciśnienia (na nadkolu). Po wymianie hamulce żyleta, a sprzęgła praktycznie nie czuć ;)
Podciśnienie ma swój czujnik? Zapala się kontrolka ręcznego na desce, jak coś jest nie tak? Ostatnio analizowałem ten układ i nie znalazłem :( Napisz pls dokładnie gdzie szukać.
tak ma, znajduje się na nadkolu po stronie kierowcy, idzie do niego bezpośrednio mały wężyk z vacu, od czujnika idą 2 kabelki ;) czasami przy końcówkach parcieje i wspomaganie hamulców traci skuteczność :)21
jak zapala się na desce kontrolka od ręcznego to pierwsza rzecz do sprawdzenia to ten wężyk później stan płynu w zbiorniczku
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości