Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » wt mar 29, 2011 9:36 pm

Pytałem już wyżej ale zapytam jeszcze raz. Jakie według instrukcji powinno być ciśnienie sprężania w 4,2D?
Przywiozłem z wysp dawcę do mojego parcha i chcę sprawdzić zanim będę robić przeszczep.
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt mar 29, 2011 9:38 pm

Wszystkie starsze diesle nissana mają stopieńsprężania w okolicach 21:1, ciśnienei sprężania około 25-30bar na rozgrzanym silniku.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » wt mar 29, 2011 9:43 pm

Dzięki
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt mar 29, 2011 11:01 pm

mike133 pisze:
LSD pisze:Okazało się, że sparciał wężyk od czujnika podciśnienia (na nadkolu). Po wymianie hamulce żyleta, a sprzęgła praktycznie nie czuć ;)
Podciśnienie ma swój czujnik? Zapala się kontrolka ręcznego na desce, jak coś jest nie tak? Ostatnio analizowałem ten układ i nie znalazłem :( Napisz pls dokładnie gdzie szukać.
Niektóre wersje nie miały tego czujnika. Podobnie jak czujnika płynu hamulcowego.

Niemniej sprawdź dokładnie całe "orurowanie" podciśnienia, bo ewidentnie Ci gdzieś spiernicza :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt mar 29, 2011 11:13 pm

Warto też sprawdzić naciąg paska alternatora.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » wt maja 03, 2011 2:50 pm

w temacie TD42 - umyłem silnik i chłodnicę karchem ( po ostatnich Wilczych w Bieszczadach chłodnica była trochę zabita błotem i na autostradzie przy v-max wskazówka temp pochodziła na godz. 10 ) i ku mojemu zaskoczeniu ożył obrotomierz :lol: - wcześniej nie działał.
niestety w zamian wskazówka temperatury dostała pląsów i nie chce za żadne skarby wskoczyć powyżej godz. 8:
http://www.youtube.com/watch?v=4J36R2LwIF8
na filmie silnik rozgrzany. CZUJNIK TEMP? TERMOSTAT?

przy okazji - zerknijcie ciśnienie oleju OK? na trasie podnosi powyżej 2 kg/cm2, jak stoi - poniżej 2
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt maja 03, 2011 2:58 pm

Pewnie naderwałeś kabel od czujnika temperatury.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » wt maja 03, 2011 3:15 pm

N2O pisze:Pewnie naderwałeś kabel od czujnika temperatury.
:)21
w sumie banał :oops: szukać go należy gdzies na weżu? chłodnicy?
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Ba » wt maja 03, 2011 6:54 pm

Umyłeś chłodnicę karcherem?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » wt maja 03, 2011 7:15 pm

Ba pisze:Umyłeś chłodnicę karcherem?
psawiak pisze: umyłem silnik i chłodnicę karchem
no czekam na ten mądry wywód o myciu chłodnicy karcherem zamiast rzeczowej odpowiedzi
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Igor V8 » wt maja 03, 2011 7:20 pm

psawiak pisze:
no czekam na ten mądry wywód o myciu chłodnicy karcherem zamiast rzeczowej odpowiedzi
Nie wiem jak Ty Piotrek ale ja zawsze po powrocie z terenu pierdzę w chłodnicę ... Ty wiesz ze działa i się czyści 8)
Opierdzielam duży słoik fasolki po bretońsku :)2

Coraz inteligentniejsze pytania padają :)21

Z cyklu inteligentne pytanie ....
Drży V8 ?
Nie
... a to dobrze :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt maja 03, 2011 7:41 pm

Poproszę o podpowiedź: co za ustrój siedzi w kolektorze dolotowym TD42, wkręcany nakrętką ~21mm i wystają z niego dwa przewody o dość dużym przekroju? Jakaś grzałka???
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Igor V8 » wt maja 03, 2011 7:45 pm

Dawaj fotkę ... :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt maja 03, 2011 7:58 pm

Wklejanie fotek sucks! :)21

Z tego co widzę, to nie w każdym silniku to coś jest. W niektórych kolektorach jest miejsce, ale nie jest wykonany otwór w odlewie.

Na żywo oglądałem ostatnio trzy sztuki i każdy miał. Przeglądając fotki z Australii nie ma żaden :o
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: lbl78 » wt maja 03, 2011 8:06 pm

psawiak pisze:
N2O pisze:Pewnie naderwałeś kabel od czujnika temperatury.
:)21
w sumie banał :oops: szukać go należy gdzies na weżu? chłodnicy?
na gorze silnika przy wyjściu węży na chłodnice masz czujnik temp, taki z 1 kabelkiem, na początek wyczyść styki powinno działać,
a jeśli masz szaleństwa na wskaźniku temp i obrotomierzu to oznacza tylko że szczotki na alternatorze się kończą :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: psawiak » wt maja 03, 2011 8:14 pm

lbl78 pisze:
psawiak pisze:
N2O pisze:Pewnie naderwałeś kabel od czujnika temperatury.
:)21
w sumie banał :oops: szukać go należy gdzies na weżu? chłodnicy?
na gorze silnika przy wyjściu węży na chłodnice masz czujnik temp, taki z 1 kabelkiem, na początek wyczyść styki powinno działać,
a jeśli masz szaleństwa na wskaźniku temp i obrotomierzu to oznacza tylko że szczotki na alternatorze się kończą :)21
:)2 i wszystko w temacie. dziękuję
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt maja 03, 2011 8:22 pm

psawiak pisze:a jeśli masz szaleństwa na wskaźniku temp i obrotomierzu to oznacza tylko że szczotki na alternatorze się kończą :)21

Dziwna teoria z tym alternatorem :-?

Czujnik obrotomierza jest na froncie bloku silnika, za wiatrakiem.
Czujnik temperatury, przy termostacie. Są dwa. Ten z 1 pinem jest od wskaźnika, w ten z 2 pinami od sterowania grzaniem świec.
Czujnik o który pytałeś, ten na kolektorze - też nie wiem do czego służy. Chętnie się dowiem....
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Peepuck! » wt maja 03, 2011 8:34 pm

LSD pisze: Czujnik o który pytałeś, ten na kolektorze - też nie wiem do czego służy. Chętnie się dowiem....
To ustrojstwo zaczerpnięte z sd33. Rezystor układu dogrzewania świec.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt maja 03, 2011 8:41 pm

I prawdopodobnie występuje tylko w wersjach 24V - obniża napięcie dogrzewania świec(na około 12V?).
W australijskich klimatach raczej zbędne, bo tam raczej ciepło jest.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt maja 03, 2011 9:01 pm

N2O pisze:I prawdopodobnie występuje tylko w wersjach 24V - obniża napięcie dogrzewania świec(na około 12V?).
W australijskich klimatach raczej zbędne, bo tam raczej ciepło jest.
:)21
Ja mam 12V i tego cudaka tysz mam.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt maja 03, 2011 9:03 pm

Nissan wypuszczał tyle różnych wersji tych samochodów, że czasem ciężko pojąć o co chodziło.
A jak masz takie coś to fajnie, bo bardzo się przydaje dogrzewanie w zimie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt maja 03, 2011 9:04 pm

Igor V8 pisze:Dawaj fotkę ... :wink:
Myślałem, że TD42 znasz na pamięć? Reset następuje po V8? :)21
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: mike133 » wt maja 03, 2011 9:05 pm

N2O pisze:Nissan wypuszczał tyle różnych wersji tych samochodów, że czasem ciężko pojąć o co chodziło.
A jak masz takie coś to fajnie, bo bardzo się przydaje dogrzewanie w zimie.
Lepiej mieć, niż nie mieć :) Dogrzewanie to ten drugi [słabszy] poziom grzania świec?
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » wt maja 03, 2011 9:22 pm

Dogrzewanie to grzanie świecami komór spalania po rozruchu na zimno na obniżonym napięciu.
Przydatne w takich starszych silnikach, co by równiej chodziły(a przy tym maleje emisja szkodliwych związków) na zimnym silniku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: lbl78 » śr maja 04, 2011 6:33 am

LSD pisze:
psawiak pisze:a jeśli masz szaleństwa na wskaźniku temp i obrotomierzu to oznacza tylko że szczotki na alternatorze się kończą :)21

Dziwna teoria z tym alternatorem :-?

Czujnik obrotomierza jest na froncie bloku silnika, za wiatrakiem.
Czujnik temperatury, przy termostacie. Są dwa. Ten z 1 pinem jest od wskaźnika, w ten z 2 pinami od sterowania grzaniem świec.
Czujnik o który pytałeś, ten na kolektorze - też nie wiem do czego służy. Chętnie się dowiem....
dziwna ale niestety u mnie już się 2 razy sprawdziła, szaleją wskazania i chwile później pad szczotek w altku :)21 nie pytaj jak to możliwe sam nie wiem, ale tak po prostu u mnie już jest :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości