Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » pn sty 11, 2010 9:42 am

Pamiętam co mi powiedział znajomy jak jeszcze nie wiedziałem co to jest wisko.

To taki zajebisty wynalazek, tam się nie ma co zepsuć:)

:)21
Gaz 69M

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: kuba500 » pn sty 11, 2010 9:06 pm

to widzę że jednak sporo osób ma ten problem :-?
chyba na wiosnę pomyślę nad zamianą na elektryka :roll:
no chyba że ktoś poleci wisko które jest przetestowane i spina tylko wtedy kiedy trzeba :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » wt sty 12, 2010 10:34 am

Ktoś pisał, że elektryk do diesla to ryzykowny pomysł.

Nie znam szczegółów więc pisze czysto informacyjnie.
Jeśli ktoś może potwierdzić lub zdementować to będę dźwięczny :)2

Znalazłem:

http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t ... iast+wisko
Gaz 69M

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: kuba500 » śr sty 13, 2010 8:51 pm

jak ktoś katuje auto w mega lagrze to może elektryk mu się nie sprawdzi, a jak do turystyki i normalnej eksploatacji w terenie to nie będzie problemu :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: wskodziana » pn kwie 05, 2010 7:31 pm

można zostawić wisko a jak mało to dodać na przód dwa małe wentylatory pchające tak jak jest ma land rover

Awatar użytkownika
ebemorag
Posty: 339
Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
Lokalizacja: Morąg

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: ebemorag » śr cze 30, 2010 4:59 pm

Koledzy,jaką powinien trzymać temperaturę k160 3,3D? I czy zblokowanie wiscozy na stałe to dobry pomysł? Dodam że jeżdżę tylko w terenie i nie zależy mi na spalaniu.
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » śr cze 30, 2010 5:04 pm

Blokowanie na stałe to proszenie się o tragedię - łopatki potrafią odfrunąć.
Temperaturę powinien trzymać w połowie skali.
Umyj dobrze chłodnicę(z zewnątrz) i wisko najpierw.
Jak co to wisko w SD33 jest rozkręcalne i jak już jest nieszczelne(ucieka olej, albo nic w nim nie ma), to od biedy można do środka awaryjnie nakłaść gęstego smaru, nie będzie spięte na stałe ale będzie coś tam chłodzić.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ebemorag
Posty: 339
Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
Lokalizacja: Morąg

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: ebemorag » śr cze 30, 2010 6:05 pm

Muszę sprawdzić co jest bo trochę sie grzeje. Masz rację kolego,bo tak właśnie myślałem co będzie jak na zblokowanej wiskozie wjadę po szyby do wody,połamało by wiatrak jak nic. A na sprawnej wiskozie opór wody zatrzyma wiatrak. Mam rację? często topię więc nie chcę problemów :)17
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!

Awatar użytkownika
ebemorag
Posty: 339
Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
Lokalizacja: Morąg

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: ebemorag » śr cze 30, 2010 6:10 pm

Jutro sprawdzę poprawność działania wiskozy,sprawdzę też termostat i chłodnicę umyję. Macie może wiedzę gdzie kupić wiskozę do k160 3,3D?
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » śr cze 30, 2010 8:14 pm

Na alledrogo są za 265 PLN.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Cement
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: czw lip 01, 2010 11:23 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Cement » pt lip 09, 2010 10:09 am

Tak przebrnąłem przez temat i zastanawiam się czy jeżeli nie wyczuwalna jest różnica (w obrocie wentylatora) na ciepłym i zimnym to znaczy, że wisko do wymiany/naprawy?? Parch trzyma temperaturę idealnie (wskazówka minimalnie poniżej poziomu) 2 tygodnie temu jechałem nim na zlot do Darłowa (ok 300 km) na trasie prędkość 90-120 km/h, temperatura to sami wiecie jak gorąco. I nic nawet nie drgnęła. Czy gdyby wisko było "trafione" temp. by podskoczyła? Oczywiście zakładam, że wskaźnik działa bo rośnie gdy z zimnego się nagrzewa.
Mam go od niedawna i dopiero przygotowuje się do wyjazdu w błoto także nie wiem jak zachowa się w momencie gdy zalepię chłodnice... ale obawiam się, że wtedy może być za późno.

EDYTA

Wczoraj przy tem pow. 35 i tem. przy gruncie 52 st jadąc przez jakieś 2-3 min z prędkością 140 km/h wskazówka zaczęła iść "do góry". Teraz nasuwa się kolejne pytanie do doświadczonych użytkowników. Czy to normalne, że przy takiej prędkości i temp. otoczenia Y60 2.8 będzie się grzał?
KIA Rocsta `96 2.2 d
Patrol GR Y60-krótki 2,8 TD `95 (skradziony)
UAZ 469B `89 (sprzedany)

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: abrams » wt lip 13, 2010 1:40 pm

Wiskoza niema aż tak dużego znaczenia podczas jazdy z normalnymi prędkościami ponieważ sam "pęd" powietrza dobrze odbiera temperaturę z chłodnicy. Natomiast przy prędkościach ~140km/h silnik jest już dość mocno obciążony ponieważ patrole nie mają zbyt opływowej bryły, do tego dochodzi wyższe ciśnienie doładowania i to wystarczy.
Problem zaczyna się dopiero przy jeździe w terenie (niskie prędkości, zazwyczaj wyższe obroty, obciążenie silnika).
Mój patrol grzeje się dopiero podczas upalania w miejscu (2-R, 2-R, 2-R) a i tak po dłuższej chwili, ale włączam ogrzewanie daję mu chwilę odpocząć i dalej ogień. .
Podczas jazdy w korkach tylko z włączoną klimą wskazówka dochodzi max. do poziomu i tak stoi.

Awatar użytkownika
ebemorag
Posty: 339
Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
Lokalizacja: Morąg

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: ebemorag » pn lip 19, 2010 12:36 pm

Koledzy co jest? Mam parcha k160 3,3D. Rano jak zapalę to słychać wyraznie że przez pewien czas wisko działa,bo wyje i to ostro. Ale jak katuję w terenie to chyba nie działa bo nawet jak przegazuję to kompletnie nic nie słychać,no i grzeje mi się przy zabawie i to ostro,bo strzałka dochodzi prawie do końca. Zatrzymuję się wtedy dodaję trochę gazu żeby wiskoza schłodziła silnik,ale nic to nie daje i nie słychać wiskozy. Wiatrak obraca się lekko na zimnym i na ciepłym silniku. No ale jak już wspomniałem wcześniej,po przerwie,jak zapalę to przez pewien czas wisko wyje aż czapkę z głowy zwiewa. Termostat mam dobry,ale mam zabitą chłodnicę. Czy to może być wina zaklejonej chłodnicy? jeśli tak,to jak i czym ją wyczyścić żeby jej nie uszkodzić?
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » pn lip 19, 2010 12:44 pm

Umyj myjką lub odpowiednią dyszą założoną na wąż ogrodowy.

Zaklejona chłodnica nie daje ciepła na wiskozę a ta wtedy się nie włącza.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
willi7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: willi7 » ndz wrz 19, 2010 11:34 am

czy ktoś już poradził sobie z tematem zapiętego "wiska" po zapaleniu silnika przy niskich temp. , bo zima się zbliża i nie bardzo mam ochotę tolerować spalanie 17-19 l/100km. Mam wisko oczywiście jakąś podróbkę i jak przychodzą chłodne dni to po odpaleniu nie odpuszcza , a latem jest "książkowo". Ostatnio temp. spadła poniżej 10 st. i już to ścierwo się nie wyłączyło. :)11

Awatar użytkownika
willi7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: willi7 » pn wrz 20, 2010 9:25 pm

-nie czekając dłużej na odpowiedź jakiegoś dobrego człeka sam rozebrałem "wisko" i co się okazało przy niskich temperaturach blaszka która jest zaworem wychyla się za mocno i otwiera tym samym otwory olejowe, wiec po małej modernizacji jest ok.
Zobaczymy jak przyjdą prawdziwe mrozy.

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: gkozi » śr lis 24, 2010 12:37 pm

ja miałem taki sposób, że rozpędzałem sie do 100 km/h, wtedy auto nieco się rogrzewało [nieco, bo wisko ciągle trzymało] i wisko odpuszczało,

druga wersja to wjechać w głęboki śnieg albo piasek i rozgrzać auto ale są to sposoby do d.... trzeba powiedzieć wprost :D , zwłaszcza rozpędzanie się patrolem ma MT w zimie


mam teraz nowy zamiennik który działa chyba dobrze, a w garazu czeka używka oryginał w razie czego


twój sposób może i dobry ale moje po rozgrzaniu i rozłączeniu znowu łapało takie luzy na osi, że mogło rozwalić pompę wody - po prostu to był szajsowaty zamiennik
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Rusek » pn maja 02, 2011 8:48 pm

...prawdopodobnie mam wisko zablokowane...niezależnie czy silnik zimny, lekko nagrzany...czy gorący to wisko daje się obrócić może o kilka centymetrów, a potem się blokuje.

Na ile warte zakupu są zamienniki z lokalnego sklepu? Czy odkładać na orginał

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Peepuck! » wt maja 10, 2011 5:11 am

Zamiennik jak to zamiennik, różnie z nim bywa. Jest to jakaś alternatywa finansowa w stosunku do oryginału, który trochę kosztuje. Ludziom zaczynają się kłopoty z wiskozą w pojazdach z historią kilkunastoletnią. To chyba o czymś świadczy... :roll:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Rusek » wt maja 10, 2011 1:23 pm

Bardziej mi to chodzi o informację posiadajacych: wymianiają te zmiaenniki co rok, czy co 3-4 lata

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Fiba » pt mar 16, 2012 12:54 pm

Znalazłem wiskozę do Patrola Y60 firmy Shimahide w dobrej cenie . Warto to uwagi .?Poprzednio miałem to ;
http://moto.allegro.pl/wiskoza-nissan-p ... 00483.html
i wylał się z niej jakiś olej i już po wiskozie co prawda wytrzymała 3 lata :)21 . Używki nie chcę bo to loteria a z resztą stare to mam już dwie . :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
raulf
 
 
Posty: 2739
Rejestracja: pn mar 10, 2008 9:58 pm
Lokalizacja: skrakowa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: raulf » pt mar 16, 2012 1:16 pm

Ja mam w parchu coś mniej więcej takiego http://moto.allegro.pl/sprzeglo-wiskoty ... 92260.html. Od jakiego modelu konkretnie nie pamiętam, ale to chyba bez znaczenia , byle pojemność jakaś zbliżona była i żeby się kręcił w dobra stronę. To założone i działające jest akurat pożyczone on dobrego człowieka, ale jak robiłem takie samo to za dotoczenie mocowania do parchowej pompy - 50 zyla beknąłem. Tylko że moje wisko po miesiącu przestało robić :oops: :cry:
Parch+2+35+117xtrem ---->

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » czw maja 10, 2012 12:42 pm

Zasłyszałem ostatnio dźiwne dźwięki z silnika a konkretnie wiatraka :)21

Po oględzinach stwierdziłem luz osiowy wiatraka-wiska.
Generalnie żadnych problemów z temperaturą nie mam i ubytków płyny również...ufff :wink:

Szukać nowego wiska czy da się coś z tym zrobić i czy można z tym żyć?!.
Pytam zapobiegawczo :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Takayuki » czw maja 10, 2012 7:48 pm

Jak wydaje dziwne dźwięki i ma luz osiowy, to na pewno zostawić jak jest i czekać aż się urwie i wymieli chłodnicę ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: N2O » czw maja 10, 2012 8:57 pm

Szukaj nowego wisko.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość