2.8 td umiera?
Moderator: Kosiarz
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: 2.8 td umiera?
Tak jak u mnie pewnie miał uwaloną "linkę" w dużym styczniku...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: 2.8 td umiera?
jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
kopcic powinien przy pelnym bucie
EGR masz zaslepiony? - bo uszkodzony jest jednym z glownych powodow kopcenia
czym regulowales dawke - na pomiedzy wyjsciami, czy boospinem?
do regulacji dawki do doladowania 1,1b nie trzeba ruszac dawki, wystarczy odpowiednio ustawic boostpin - ktorego pozycja ustala dawkowanie w zaleznosci od doladowania
kopcic powinien przy pelnym bucie
EGR masz zaslepiony? - bo uszkodzony jest jednym z glownych powodow kopcenia
czym regulowales dawke - na pomiedzy wyjsciami, czy boospinem?
do regulacji dawki do doladowania 1,1b nie trzeba ruszac dawki, wystarczy odpowiednio ustawic boostpin - ktorego pozycja ustala dawkowanie w zaleznosci od doladowania
Re: 2.8 td umiera?
eeee myslalem ze boostpin i regulacja dawki to to samo krecilem sruba od dawki (gdzie jest ten boostpin) ?martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
kopcic powinien przy pelnym bucie
EGR masz zaslepiony? - bo uszkodzony jest jednym z glownych powodow kopcenia
czym regulowales dawke - na pomiedzy wyjsciami, czy boospinem?
do regulacji dawki do doladowania 1,1b nie trzeba ruszac dawki, wystarczy odpowiednio ustawic boostpin - ktorego pozycja ustala dawkowanie w zaleznosci od doladowania
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Człowieku,
Jedź do sprawdzonego mechanika, pewnie kręcisz nie tą śrubką i za chwilę drzwi Ci odpadną.
Sprawdź najpierw kondycję silnika i pousuwaj usterki i bardzo ważne, nie bierz sobie tak do serca niektórych wypocin z tego forum.
Siwy
Jedź do sprawdzonego mechanika, pewnie kręcisz nie tą śrubką i za chwilę drzwi Ci odpadną.
Sprawdź najpierw kondycję silnika i pousuwaj usterki i bardzo ważne, nie bierz sobie tak do serca niektórych wypocin z tego forum.
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: 2.8 td umiera?
jestem wdzieczny i biore do siebie polowe tego co jest tu napisane.To fakt ze w dieslach mam bardzo male doswiadczenie.... dlatego tu pytam a nie udaje ze pozjadalem wszystie rozumy.Ale pytam zwyczajnie jak czlowiek co to do cholery jest boostpin?.Zapytalem dobrego olege ktory pracuje w piasecznie w "Serwisie aut sportowych" i powidzial ze nie ma zielonego pojecia a robi w branzy juz ponad 10lat.Sruba na pompie wiem co to jest doskonale ale boostpin,,,,,Kosiarz pisze:Człowieku,
Jedź do sprawdzonego mechanika, pewnie kręcisz nie tą śrubką i za chwilę drzwi Ci odpadną.
Sprawdź najpierw kondycję silnika i pousuwaj usterki i bardzo ważne, nie bierz sobie tak do serca niektórych wypocin z tego forum.
Siwy
A a nie mam sprawdzonych mechaników bo od niedawna sam posiadam warsztat i staram sie sam uczciwie zarabiac na zycie a jak wiadomo jeden mechanik na drugim psy wiesza....
Pozdrawiamó
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Poczytaj forum vwgolf i wszystko się dowiesz na temat regulacji pompy.


- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: 2.8 td umiera?
Szczerze to nie za dobrze o nim swiadczy. Moze zajmuje sie wymiana klockow hamulcowych na sportowe, albo malowaniem zaciskow na jakis mega czerwony kolor.axe_xa pisze: co to do cholery jest boostpin?.Zapytalem dobrego olege ktory pracuje w piasecznie w "Serwisie aut sportowych" i powidzial ze nie ma zielonego pojecia a robi w branzy juz ponad 10lat.
Wpisz sobie w google boost pin i dowiesz sie wszystkiego. Koledze tez polec to samo.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: 2.8 td umiera?
musisz znalezc taka magiczna parasolke w pompie


Re: 2.8 td umiera?
A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników 

Re: 2.8 td umiera?
Sprawna turbina pompuje od 0,4 do 0,8 nawet 0,9 baraRufiG pisze:A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
Sprawdź sprężynę na bączku sterującym.
Life's Too Short For A Full Time Job
Re: 2.8 td umiera?
Może to być też objaw cały czas otwartego zaworu EGR.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: 2.8 td umiera?
Uklad dolotowy szczelny ? Moze turbina pompuje tylko gdzies jest nieszczelnosc i ucieka. Widzialem takie cos jak byl wezyk od wastegate deczko zmeczony i nadpekniety.RufiG pisze:A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: 2.8 td umiera?
wracajac do tematu dzis pomierzyłem cisnienia a wiec odpowiednio 1-29 2-29 3-27 4-29 5-27,5 6-26
Silnik był ciepły olej wymieniony co to tym myslicie? martwi mnie ten 6 cylinder...
Silnik był ciepły olej wymieniony co to tym myslicie? martwi mnie ten 6 cylinder...
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Nie ma czym się martwić jeśli różnica pomiędzy cylindrami nie jest większa niż 3 bar.
Na własną odpowiedzialność możesz zalać płukankę do silnika przed wymianą, ale nie wiadomo czy pomoże czy zaszkodzi.

Na własną odpowiedzialność możesz zalać płukankę do silnika przed wymianą, ale nie wiadomo czy pomoże czy zaszkodzi.

Re: 2.8 td umiera?
Ty sie martwisz 6stym garem
ja kiedys z ciekawosci sprawdzilem swojego, to 6 poruszyl miernik dopiero przy probie olejowej - choc silnik na seryjnych kolach wkrecal sie bezproblemowo do 150
chcac dokladnie zmierzyc stan silnika robisz pomiar na zimnym i na cieplym - na zimnym wskazania moga byc mniejsze
ale Twoje wygladaja calkiem przyzwoicie
wiec
pora na IC
pora na podniesienie doladowania
pora na regulacje pompy
pora na cieszenie sie nowym wcieleniem parcha
pora na odlozenie paru zika na nowe sprzeglo, ewentualnie tarcze

ja kiedys z ciekawosci sprawdzilem swojego, to 6 poruszyl miernik dopiero przy probie olejowej - choc silnik na seryjnych kolach wkrecal sie bezproblemowo do 150

chcac dokladnie zmierzyc stan silnika robisz pomiar na zimnym i na cieplym - na zimnym wskazania moga byc mniejsze
ale Twoje wygladaja calkiem przyzwoicie
wiec
pora na IC
pora na podniesienie doladowania
pora na regulacje pompy
pora na cieszenie sie nowym wcieleniem parcha
pora na odlozenie paru zika na nowe sprzeglo, ewentualnie tarcze

Re: 2.8 td umiera?
powiedzcie mi jeszcze jakim momentem powinno sie skrecic korbowody na panewkach bo dla wlasnego spokoju chce je zdjac i zobaczyc jak wygladaja.Ewentualnie zmienie na nominał jezeli wał bedzie ok a panewki wypolerowane
(chwilowo zepsuł mi się komputer na ktorym mam autodate)
(chwilowo zepsuł mi się komputer na ktorym mam autodate)
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Po kiego grzyba chcesz tam zaglądać?


Re: 2.8 td umiera?
bo milo mozna spedzic popoludnie odkrecajac miche, szczegolnie 4ry srubki przy laczeniu ze skrzynia 

Re: 2.8 td umiera?
Z miska nie ma wiekszego problemu akurat a chce zobaczyc jak to wyglada i sprawdzic zebym spal spokojnie a niedziela jest idealnym dniem na tomartii pisze:bo milo mozna spedzic popoludnie odkrecajac miche, szczegolnie 4ry srubki przy laczeniu ze skrzynia
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Aż zacytuję:
"Czy tobie to się czasem sufit na łeb nie spadł?"
Jak chodzi, to nie dotykaj.
"Czy tobie to się czasem sufit na łeb nie spadł?"

Jak chodzi, to nie dotykaj.
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: 2.8 td umiera?
A tam... Przy okazji pierscienie sparawdziN2O pisze:Aż zacytuję:
"Czy tobie to się czasem sufit na łeb nie spadł?"
![]()
Jak chodzi, to nie dotykaj.

Re: 2.8 td umiera?
czyli wg. was lepiej rozebrac silnik jak juz bedzie cos mocno napi.....lac tak ? Nie rozumiem takiej teori
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Re: 2.8 td umiera?
Bo tym autem zamierzem jezdzic przez dlugi okres.Auto ma sluzyc do holowania aut klientów do odsniezania i do weekendowych wypadow do lasu.Musi wiec byc bezawaryjne.Wole za wczasu kiedy nie jest jescze potrzebne na codzien je zrobic/skontrolowac stan silnika zeby pozniej nie byc zaskoczonym.Wiekszosc ludzi jezdzi autami dopuki sie nie rozpadna i wtedy dopiero szuka rozwiazania.Ja robie inaczej i moze to wlasnie ja jestem dziwny nie wiem juz samWowos pisze:A ja nie rozumiem, po co chcesz rozbierać sprawny silnik![]()
![]()

gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie
Re: 2.8 td umiera?
Ja bym też nie rozbierał, a chcę zawsze mieć wszystko tip top.
A już na pewno nie wymieniałbym panewek na nowe jeśli wał jest w dobrym stanie.
To są elementy które wiele lat ze sobą pracują i wzajemnie się docierają.
A już na pewno nie wymieniałbym panewek na nowe jeśli wał jest w dobrym stanie.
To są elementy które wiele lat ze sobą pracują i wzajemnie się docierają.
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości