2.8 td umiera?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Sawa GR » czw maja 26, 2011 7:20 pm

Tak jak u mnie pewnie miał uwaloną "linkę" w dużym styczniku...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: martii » pt maja 27, 2011 8:15 am

jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza

kopcic powinien przy pelnym bucie

EGR masz zaslepiony? - bo uszkodzony jest jednym z glownych powodow kopcenia

czym regulowales dawke - na pomiedzy wyjsciami, czy boospinem?

do regulacji dawki do doladowania 1,1b nie trzeba ruszac dawki, wystarczy odpowiednio ustawic boostpin - ktorego pozycja ustala dawkowanie w zaleznosci od doladowania
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » sob maja 28, 2011 9:01 am

martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza

kopcic powinien przy pelnym bucie

EGR masz zaslepiony? - bo uszkodzony jest jednym z glownych powodow kopcenia

czym regulowales dawke - na pomiedzy wyjsciami, czy boospinem?

do regulacji dawki do doladowania 1,1b nie trzeba ruszac dawki, wystarczy odpowiednio ustawic boostpin - ktorego pozycja ustala dawkowanie w zaleznosci od doladowania
eeee myslalem ze boostpin i regulacja dawki to to samo krecilem sruba od dawki (gdzie jest ten boostpin) ?
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Kosiarz » sob maja 28, 2011 8:16 pm

Człowieku,
Jedź do sprawdzonego mechanika, pewnie kręcisz nie tą śrubką i za chwilę drzwi Ci odpadną.
Sprawdź najpierw kondycję silnika i pousuwaj usterki i bardzo ważne, nie bierz sobie tak do serca niektórych wypocin z tego forum.
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » sob maja 28, 2011 8:55 pm

Kosiarz pisze:Człowieku,
Jedź do sprawdzonego mechanika, pewnie kręcisz nie tą śrubką i za chwilę drzwi Ci odpadną.
Sprawdź najpierw kondycję silnika i pousuwaj usterki i bardzo ważne, nie bierz sobie tak do serca niektórych wypocin z tego forum.
Siwy
jestem wdzieczny i biore do siebie polowe tego co jest tu napisane.To fakt ze w dieslach mam bardzo male doswiadczenie.... dlatego tu pytam a nie udaje ze pozjadalem wszystie rozumy.Ale pytam zwyczajnie jak czlowiek co to do cholery jest boostpin?.Zapytalem dobrego olege ktory pracuje w piasecznie w "Serwisie aut sportowych" i powidzial ze nie ma zielonego pojecia a robi w branzy juz ponad 10lat.Sruba na pompie wiem co to jest doskonale ale boostpin,,,,,
A a nie mam sprawdzonych mechaników bo od niedawna sam posiadam warsztat i staram sie sam uczciwie zarabiac na zycie a jak wiadomo jeden mechanik na drugim psy wiesza....
Pozdrawiamó
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: N2O » sob maja 28, 2011 8:59 pm

Poczytaj forum vwgolf i wszystko się dowiesz na temat regulacji pompy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Marcin-Kraków » sob maja 28, 2011 9:33 pm

axe_xa pisze: co to do cholery jest boostpin?.Zapytalem dobrego olege ktory pracuje w piasecznie w "Serwisie aut sportowych" i powidzial ze nie ma zielonego pojecia a robi w branzy juz ponad 10lat.
Szczerze to nie za dobrze o nim swiadczy. Moze zajmuje sie wymiana klockow hamulcowych na sportowe, albo malowaniem zaciskow na jakis mega czerwony kolor.

Wpisz sobie w google boost pin i dowiesz sie wszystkiego. Koledze tez polec to samo.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: martii » pn maja 30, 2011 8:32 am

musisz znalezc taka magiczna parasolke w pompie :D
Obrazek
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: RufiG » pn maja 30, 2011 3:31 pm

martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Maqlinka » pn maja 30, 2011 5:26 pm

RufiG pisze:
martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?
Sprawna turbina pompuje od 0,4 do 0,8 nawet 0,9 bara

Sprawdź sprężynę na bączku sterującym.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: N2O » pn maja 30, 2011 5:29 pm

Może to być też objaw cały czas otwartego zaworu EGR.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 30, 2011 8:23 pm

RufiG pisze:
martii pisze:jak Ci kopci to za duzo paliwa dostaje - lub analogicznie za malo powietrza
A jak kopci, a sprawna turbina pokazuje maksymalnie 0,5 bara, to czego to może być oznaką?
Uklad dolotowy szczelny ? Moze turbina pompuje tylko gdzies jest nieszczelnosc i ucieka. Widzialem takie cos jak byl wezyk od wastegate deczko zmeczony i nadpekniety.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » wt maja 31, 2011 2:03 pm

wracajac do tematu dzis pomierzyłem cisnienia a wiec odpowiednio 1-29 2-29 3-27 4-29 5-27,5 6-26
Silnik był ciepły olej wymieniony co to tym myslicie? martwi mnie ten 6 cylinder...
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: N2O » wt maja 31, 2011 5:20 pm

Nie ma czym się martwić jeśli różnica pomiędzy cylindrami nie jest większa niż 3 bar.
Na własną odpowiedzialność możesz zalać płukankę do silnika przed wymianą, ale nie wiadomo czy pomoże czy zaszkodzi.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: martii » śr cze 01, 2011 11:32 pm

Ty sie martwisz 6stym garem :lol:

ja kiedys z ciekawosci sprawdzilem swojego, to 6 poruszyl miernik dopiero przy probie olejowej - choc silnik na seryjnych kolach wkrecal sie bezproblemowo do 150 :lol:

chcac dokladnie zmierzyc stan silnika robisz pomiar na zimnym i na cieplym - na zimnym wskazania moga byc mniejsze
ale Twoje wygladaja calkiem przyzwoicie

wiec
pora na IC
pora na podniesienie doladowania
pora na regulacje pompy
pora na cieszenie sie nowym wcieleniem parcha
pora na odlozenie paru zika na nowe sprzeglo, ewentualnie tarcze :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » czw cze 02, 2011 11:56 am

powiedzcie mi jeszcze jakim momentem powinno sie skrecic korbowody na panewkach bo dla wlasnego spokoju chce je zdjac i zobaczyc jak wygladaja.Ewentualnie zmienie na nominał jezeli wał bedzie ok a panewki wypolerowane
(chwilowo zepsuł mi się komputer na ktorym mam autodate)
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: N2O » czw cze 02, 2011 12:12 pm

Po kiego grzyba chcesz tam zaglądać?
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: martii » czw cze 02, 2011 2:26 pm

bo milo mozna spedzic popoludnie odkrecajac miche, szczegolnie 4ry srubki przy laczeniu ze skrzynia :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » pt cze 03, 2011 4:18 pm

martii pisze:bo milo mozna spedzic popoludnie odkrecajac miche, szczegolnie 4ry srubki przy laczeniu ze skrzynia :lol:
Z miska nie ma wiekszego problemu akurat a chce zobaczyc jak to wyglada i sprawdzic zebym spal spokojnie a niedziela jest idealnym dniem na to
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: N2O » pt cze 03, 2011 5:17 pm

Aż zacytuję:
"Czy tobie to się czasem sufit na łeb nie spadł?"
:lol:

Jak chodzi, to nie dotykaj.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: adas bombowiec » pt cze 03, 2011 5:26 pm

N2O pisze:Aż zacytuję:
"Czy tobie to się czasem sufit na łeb nie spadł?"
:lol:

Jak chodzi, to nie dotykaj.
A tam... Przy okazji pierscienie sparawdzi :)21

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » sob cze 04, 2011 9:12 am

czyli wg. was lepiej rozebrac silnik jak juz bedzie cos mocno napi.....lac tak ? Nie rozumiem takiej teori
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: Wowos » sob cze 04, 2011 9:57 am

A ja nie rozumiem, po co chcesz rozbierać sprawny silnik ?? :)9 :)21
y60 autobus, czerwony.

axe_xa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 28, 2008 11:10 am
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: axe_xa » sob cze 04, 2011 11:06 am

Wowos pisze:A ja nie rozumiem, po co chcesz rozbierać sprawny silnik ?? :)9 :)21
Bo tym autem zamierzem jezdzic przez dlugi okres.Auto ma sluzyc do holowania aut klientów do odsniezania i do weekendowych wypadow do lasu.Musi wiec byc bezawaryjne.Wole za wczasu kiedy nie jest jescze potrzebne na codzien je zrobic/skontrolowac stan silnika zeby pozniej nie byc zaskoczonym.Wiekszosc ludzi jezdzi autami dopuki sie nie rozpadna i wtedy dopiero szuka rozwiazania.Ja robie inaczej i moze to wlasnie ja jestem dziwny nie wiem juz sam :P
gg:4188774
Pan sie nie martwi to sie dosztukuje...

andcomputers
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie

Re: 2.8 td umiera?

Post autor: andcomputers » sob cze 04, 2011 11:09 am

Ja bym też nie rozbierał, a chcę zawsze mieć wszystko tip top.
A już na pewno nie wymieniałbym panewek na nowe jeśli wał jest w dobrym stanie.
To są elementy które wiele lat ze sobą pracują i wzajemnie się docierają.
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości