Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Marcin 260R » ndz cze 19, 2011 12:31 pm

witajcie,
rozebrałem "bębenek", pięknarzecz, nie ma co, ktoś miał łeb :o

jeżeli są starte zakuwane ząbki zakleszczające się za pierścień "A" to sprzęgiełko będzie grzechotać, bo nie wciąga koła zębatego do wewnątrz bębenka (pokonana zostaje tylko siła większej sprężyny, ale "A" już nie pociągnie za sobą tuleji wewnętrznej, a tą z kolei odpycha z powrotem mniejsza sprężyna) - dlatego ktoś to nazwał wolnobieżką dwubiegową/dwustopniową
czy jakośtak.. :wink:

ale sam dźwięk pochodzi nie od wzajemnego tarcia zębów o zębatkę obudowy sprzęgła,
a wewnętrznej tuleji z wieloklinem o bierznię z krzywkową powierzchnią
... raczej chyba tak to jest,
a może dwaj Przedmówcy Szanowni coś dodadzą, bo widzę, że jakoś nieśmiało próbowali zaistnieć :)2
pozdrawiam :)

KonradSz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr lut 18, 2009 6:17 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: KonradSz » ndz cze 19, 2011 1:36 pm

Którą część masz na myśli pisząc " pierscień A".

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Marcin 260R » pn cze 20, 2011 7:14 am

wg rys: Brake"A"

KonradSz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr lut 18, 2009 6:17 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: KonradSz » pn cze 20, 2011 4:11 pm

Witam !
" Brake A " nie jest częścią tzw. bębenka.
Ale kombinujesz dobrze. Przypadek o którym piszesz występuje typowo kiedy jest gęsty smar w sprzęgłach klei się sprężyna i źle rozłączają( być może też kiedy są starte zęby o których piszesz, ale moim zdaniem ciężko je zetrzeć podczas normalnej eksploatacji). Jedziesz na 2H zapinasz 4H po chwili rozpinasz i jest " bzyczenie - terkotanie" a potem następuje solidne dupniecie w półoś( napęd się próbuje zapiąć ). Miałem takie chece kiedyś w zimie zaraz po kupnie parcha, poprzednik nawalił do sprzegieł smaru grafitowego. Po umyciu i przesmarowaniu ( ja ponieważ jeżdżę dużo w zimie i często manipuluje napędem mam wlany do sprzęgieł olej przekładniowy) problem się skończył. O ile dobrze pamiętam to instrukcja obsługi w GR zaleca jeżeli jest " bardzo zimno " ruszać i przejechać kawałek na załączonych sprzegłach.
Wczesniej opisałem przypadek "terkotania" który występuje podczas jazdy z rozłączonymi bezwzględnie sprzęgiełkami.

Flesz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pn cze 13, 2011 8:02 pm

Re: Automatyczny mechanizm dołączania napędu - Hiszpan '91

Post autor: Flesz » pn cze 20, 2011 9:04 pm

Dzięki Marcinie i Konradzie za konkretne odpowiedzi. Jak uda m się skutecznie usunąć usterkę to postaram się opisać wszystko dokładne.

Pozdrawiam

Jarek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości