Przelozenia w mostach Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » pt sty 21, 2011 9:27 pm

no i co ??
jakie , na Rzeczpospolitą , czy na Trybunę Ludu ?? :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
adekq
 
 
Posty: 128
Rejestracja: wt gru 06, 2005 5:09 pm
Lokalizacja: Olecko/Ełk

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: adekq » sob sty 22, 2011 3:53 pm

na Penthouse'a zdecydowanie najmniej wyje :)21
Dzik jest tylko jeden

Awatar użytkownika
adekq
 
 
Posty: 128
Rejestracja: wt gru 06, 2005 5:09 pm
Lokalizacja: Olecko/Ełk

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: adekq » wt lut 01, 2011 3:12 pm

Od czego przypasować podkładki dystansowe na wałek atakujący, średnica wewn 30mm, zewn mniej istotna 38mm? Oryginał nissan 37 zlociszy/sztuka.
Dzik jest tylko jeden

Awatar użytkownika
Simbus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:15 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Simbus » wt lis 29, 2011 8:23 pm

Mój patrol po zaaplikowaniu mu kół 33 cale plus ponad 500 kg gratów faktycznie jest słabszy i czuć że przydałyby się wolniejsze przełożenia. Podpowiedzcie mi proszę jakie mniej więcej czekają mnie koszty zmiany przełożeń ? Jestem zielony w tym temacie a zaprzyjaźniony mechanik mówi o kwocie około 6 tyś :o
Y61 3.0 Superwinch Talon 14, 33 cale, 2 cale liftu + ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Wowos » wt lis 29, 2011 8:33 pm

Atak z talerzem to koszt ok 2-2,5tysia na most. A same się nie zamontują :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Ba » wt lis 29, 2011 9:09 pm

Simbus pisze:Mój patrol po zaaplikowaniu mu kół 33 cale plus ponad 500 kg gratów faktycznie jest słabszy i czuć że przydałyby się wolniejsze przełożenia. Podpowiedzcie mi proszę jakie mniej więcej czekają mnie koszty zmiany przełożeń ? Jestem zielony w tym temacie a zaprzyjaźniony mechanik mówi o kwocie około 6 tyś :o
+ wylezie tyle roboty, że taniej silnik zmienić. U jednego kumpla wyszło kole 10 ( :o :o :o ) i szału ni ma.
po drugie jak 3.0 na 33 nie jedzie to chyba masz już dupiaty silnik. Gdy ten silnik jest zdrowy to zapierdziela.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » wt lis 29, 2011 9:34 pm

3.0 na 35-kach powinien jeździć ...
Jak nie to szukaj główek 4.625
... ale coś mi się wydaje że już parę kuniów zdechło :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » wt lis 29, 2011 9:36 pm

adekq pisze: Oryginał nissan 37 zlociszy/sztuka.
Japierdo.ę ... :o
Wystrugaj se z żołędzia :roll:

Wymieniasz przełożenia i chcesz zarobić 37 zł ? :o
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » wt lis 29, 2011 9:38 pm

Simbus pisze: zaprzyjaźniony mechanik mówi o kwocie około 6 tyś :o
Myślę że i tak krótko :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KarolZG » wt lis 29, 2011 10:55 pm

jak zmieniasz na przełożenia 4.66 z Patrola 2.8 ( a masz chyba 4.33 z Patrola 3.0) to możesz i po 400zł za główke mostu dać jak trafi się okazja , a wymienisz sobie samodzielnie jak umiesz bo filozofi tam nie ma większej
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mephi » wt lis 29, 2011 11:03 pm

KarolSawiak pisze:jak zmieniasz na przełożenia 4.66 z Patrola 2.8 ( a masz chyba 4.33 z Patrola 3.0) to możesz i po 400zł za główke mostu dać jak trafi się okazja , a wymienisz sobie samodzielnie jak umiesz bo filozofi tam nie ma większej
2.8 ma 4.625, zaś 3.0 Manual 4.11, Automat 4.33 - a koszt przełożeń to nie wszystko, śmiem twierdzić, że to ułamek kwoty. Jeśli ma być zrobione, to muszą być zmienione łożyska i uszczelniacze. A to nie będzie kosztowało 400pln.

Ale kutwienie 37pln na podkładkach to już mocna przesada :)13 :roll:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KarolZG » wt lis 29, 2011 11:11 pm

fakt - oryginalne łożyska są dość drogie , kiedyś to z ataku wyszło mi ok 600zł ,więc drozej niż cała główka mostu :D ale zazwyczaj oryginalne łożyska te co mamy na aucie są bardzo dobre i nie ma potrzeby ich wymieniać jak nie ma luzów , uszczelniacze - koszt do przeżycia, coś ok 50zł jeden ? ,ja wykorzystałem te co miałem i nie ciekną
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Simbus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:15 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Simbus » śr lis 30, 2011 8:08 pm

Ba pisze: po drugie jak 3.0 na 33 nie jedzie to chyba masz już dupiaty silnik. Gdy ten silnik jest zdrowy to zapierdziela.
Wiem, wiem.. jeśli mówi się o 3.0 to co by nie było to silnik do dupy :lol: Ostatnio byłem świadkiem jak właściciel parcha 3.0 narzekał że mu plastiki w środku trzeszczą...na to inny całkiem poważnie - fakt..słyszałem że te 3.0 do dupy są :D
Mój silnik jest po ''lifcie'', zmieniony przy 112 tysiącach w znanej Wam akcji serwisowej i od tego czasu ma przejechane 100 tyś. Wiem, może wybuchnąć - ale na razie hula aż miło. Dwa miesiące temu na mniejszych kołach, bez metalowych zderzaków przód i tył, bez bagażnika wyprawowego, bez wyciągarki i masy innych dupereli dodających mu wagi jeździł znacznie żwawiej. Dlatego myślę o zmianie przełożeń..
Y61 3.0 Superwinch Talon 14, 33 cale, 2 cale liftu + ...

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: redzik » śr lis 30, 2011 8:21 pm

Łozyska +- 100 za jedno (koyo/timken) a wchodzi: 2 na atak, 2 na kosz, 4 na kule/zwrotnice (te tansze sa) i 4 na piaste + 2 wewnetrzne + drogie fabryczne simmeringi, tak pod 1500 pln wychodzi za porzadny remont mostu. No ale zeby jezdzilo, nie wolno drutowac.

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Blues4x4 » czw gru 22, 2011 10:03 am

Panowie, a jak sprawa ma się z anglikiem Y60 4,2D?
Obecnie w tylnym moście jest przełożenie 37:8 i zależy na maksymalnym momencie przeniesionym na koło.
Jakie są dostępne przełożenia dla tego mostu, 38:7 i 40:7 (czy inne) ?
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » czw gru 22, 2011 10:13 am

Blues4x4 pisze:Panowie, a jak sprawa ma się z anglikiem Y60 4,2D?
Obecnie w tylnym moście jest przełożenie 37:8 i zależy na maksymalnym momencie przeniesionym na koło.
Jakie są dostępne przełożenia dla tego mostu, 38:7 i 40:7 (czy inne) ?
Wątek od początku warto przejrzeć...
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Blues4x4 » czw gru 22, 2011 10:17 am

Ugrzęzłem przy 6 stronie.
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » czw gru 22, 2011 10:25 am

Blues4x4 pisze:Ugrzęzłem przy 6 stronie.
:)21 nie Ty pierwszy
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Blues4x4
 
 
Posty: 859
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 8:14 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Blues4x4 » czw gru 22, 2011 10:31 am

Zazdroszczę Igorowi. Nic nie wie i nagle... wie wszystko. :)
Podpowie kto na szybko?
Się te boćki nalatają... Elwood

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KamiL200 » czw gru 22, 2011 4:06 pm

Blues4x4 pisze:Panowie, a jak sprawa ma się z anglikiem Y60 4,2D?
Obecnie w tylnym moście jest przełożenie 37:8 i zależy na maksymalnym momencie przeniesionym na koło.
Jakie są dostępne przełożenia dla tego mostu, 38:7 i 40:7 (czy inne) ?
Oryginalnie y60 4,2d powinien mieć 4,11
Piszesz że masz 37:8 czyli 4,625 ( z np Y60 2,8td lub Y61 2,8td)
Kolejne dostępne przełożenia to np 4,88 i 5,42 ale to już aftermarket.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: sebeks » wt sty 24, 2012 3:04 pm

Jest jakaś tabela ze spisem WSZYSTKICH przełożeń z Y60 oraz Y61 ? Szukam mostu o przełożeniu w okolicy 3,5 który zniesie jakieś 800Nm :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » wt sty 24, 2012 3:42 pm

sebeks pisze:Jest jakaś tabela ze spisem WSZYSTKICH przełożeń z Y60 oraz Y61 ? Szukam mostu o przełożeniu w okolicy 3,5 który zniesie jakieś 800Nm :wink:
Tylko 4.8 benzyna ... zniesie wszystko pod warunkiem że to oryginalny produkt Nissan :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: sebeks » wt sty 24, 2012 4:11 pm

Kurde ale przy takim przełożeniu to ja się będę wlókł na autostradzie.
Ewentualnie można by dorobić obcięcie momentu obrotowego na niskich biegach żeby most tak w dupę nie dostał. Taką ewentualność też biorę pod uwagę.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » wt sty 24, 2012 4:23 pm

Przy 3.5 będziesz się wlókł?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: sebeks » wt sty 24, 2012 5:18 pm

Wg moich obliczeń 3,5 przy odpowiednich oponach ( na pewno nie terenowych bo się rozpadną przy takich prędkościach) powinno mi pozwolić przełamać pewną magiczną póki co dla mojego samochodu prędkość, a zarazem prędkość której nie udało mi się jeszcze zaatakować moją osobówką. Na 4,8 musiałbym mieć gumy wielkości jakichś 33 cali, a te nie występują z takim indeksem prędkości :wink:

Wiesz, dla jednych 150 to zawrotna prędkość, dla mnie to norma jadąc po autobahn u naszych sąsiadów.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości