Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:26 pm
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Jak w tytule jakiego poliuretanu użyć do wytoczenia podkładek pod budę? Przy okazji drugie pytanie? czym najlepiej pomalować wypiaskowaną ramę z zewnątrz i jak ją wyczyścić wewnątrz i czym zabezpieczyć?
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
1. krążki hokejowe
2.farba antykorozyjna epoksydowa
3. fertan
4.fertan
2.farba antykorozyjna epoksydowa
3. fertan
4.fertan
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:26 pm
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Wszystko ok tyle, że mam hurtownie poliuretanu u siebie i maja kilka rodzajów wałków poliuretanowych o różnych twardościach i nie wiem który wybrać. Co do feratanu to czy ktoś też uważa że to dobry pomysł? Oczywiście nie neguje ale jakby jeszcze ktoś potwierdził skuteczność...
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
poliamid, boramid w walcach, średnica optymalna to 75 mm.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
odpuść podkładki pod budę-karoseria na wyjebach lubi w tym miejscu się łamać...mam tak, więc wiem co napisałem....kornej pisze:Jak w tytule jakiego poliuretanu użyć do wytoczenia podkładek pod budę? Przy okazji drugie pytanie? czym najlepiej pomalować wypiaskowaną ramę z zewnątrz i jak ją wyczyścić wewnątrz i czym zabezpieczyć?

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Jak się dobrze zrobi podkładki to nic nie pęka 

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Zmęczenie materiału robi swoje...lepiej w sprężyny wyższe zaiwestować....

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Jak materiał (buda) jest zmęczona to czy z podkładkami, czy bez, będzie pękać.
Żeby podkładki robił i auto się nie niszczyło:
1 podkładki muszą być wykonane z sztywnego matriału. Kawałki gumy, krazki hokejowe itp odpadają.
2 muszą być odpowiedniej średnicy. Dla GR optymalna to 70-80 mm
3 otwór na śrubę musi być ciasno spasowany ze śrubą - "na styk"
Jeżeli zrobi się podkładki z gumy lub otwór będzie dużo większy od śruby, to wszystko pracuje = powstaje dźwignia = wyrywa mocowanie z budy.
AMEN
Żeby podkładki robił i auto się nie niszczyło:
1 podkładki muszą być wykonane z sztywnego matriału. Kawałki gumy, krazki hokejowe itp odpadają.
2 muszą być odpowiedniej średnicy. Dla GR optymalna to 70-80 mm
3 otwór na śrubę musi być ciasno spasowany ze śrubą - "na styk"
Jeżeli zrobi się podkładki z gumy lub otwór będzie dużo większy od śruby, to wszystko pracuje = powstaje dźwignia = wyrywa mocowanie z budy.
AMEN
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Dokładnie tak
Amen.

Amen.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 17
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:26 pm
- Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
Ja już mam lift zawieszenia 2cale amory ironmen a sprężyny dobinson. Pod budę miejscowy znawca poradził mi właśnie gumowe kiepsko spasowane krążki a ja się zgodziłem. Teraz do remontu ramy zdjąłem budę wyjąłem silnik i resztę rzeczy. Rama w poniedziałek z rana do odbioru z piaskowania pospawam podklad Interplus do środka APP zastanawiam się tylko co na wierzch. Ten sam miejscowy znawca poradził koledze rozcięte "bycze jaja" pod budę i niestety po dwóch rajdach buda popękała już wiem dlaczego. Ale dzięki temu ma patrola zmote
Dzięki za odpowiedzi!

- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
tecaform t. nie chłonie wody.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Jaki poliuretan do wykonania Body liftu?
ja mam w króciaku 2" a w longiecie dałem tylko 1"
dla mnie zasadniczym punktem na plus dla bodyliftu jest higiena - nie ma najmniejszego problemu żeby obskoczyć ramę i budę karcherem bez magicznych kombinacji z leżeniem pod autem
im mniej wiecznie mokrego syfu w ramie i pod buda, tym parę lat później mniej spawania
materiał na podkładki podał Ci Mikolaj
ogólnie im sztywniejszy tym lepszy, chyba ze wytoczysz sobie cala zastępująca fabryczna poduchę
a na ramę epoksyd i poliuretan
w dziale farby masz biblie Zbowida na ten temat - ale szukając farby nie polecam BARILA - kupiłem raz epoksyd i traktuje jako podkład - strasznie matowy i łapiący syf - ja robie SIGMA jak dla mnie cena-jakość-eksploatacja OK,
miałem tez styczność z farbami PPG do maszyn przemysłowych - taki niby baranek ale nawet młotkiem ciężko to skaleczyć
dla mnie zasadniczym punktem na plus dla bodyliftu jest higiena - nie ma najmniejszego problemu żeby obskoczyć ramę i budę karcherem bez magicznych kombinacji z leżeniem pod autem
im mniej wiecznie mokrego syfu w ramie i pod buda, tym parę lat później mniej spawania

materiał na podkładki podał Ci Mikolaj
ogólnie im sztywniejszy tym lepszy, chyba ze wytoczysz sobie cala zastępująca fabryczna poduchę
a na ramę epoksyd i poliuretan
w dziale farby masz biblie Zbowida na ten temat - ale szukając farby nie polecam BARILA - kupiłem raz epoksyd i traktuje jako podkład - strasznie matowy i łapiący syf - ja robie SIGMA jak dla mnie cena-jakość-eksploatacja OK,
miałem tez styczność z farbami PPG do maszyn przemysłowych - taki niby baranek ale nawet młotkiem ciężko to skaleczyć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości