Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: rybex » czw mar 29, 2012 3:06 pm

Sawa to samo co u mnie , tylko że na odwrót :) Ja potrzebowałem kolisty a Ty trapezowaty. Mi na dodatek 2 razy ten pasek przeskoczył, ale całe szczęście że na pompie a nie na wałku
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: LSD » czw mar 29, 2012 4:16 pm

Bo tak to jest jak "nowomechanicy" zabierają się za Patrole :)
Są dwa paski i trzeba to sprawdzić przed zakupem.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » czw mar 29, 2012 7:05 pm

Rocznik 93 w Niemcowni w Polsce już 92-pasek kólisty.Warto pamiętać o kącie wyprzedzenia wtrysku przy wymianie paska rozrządu na nowy.Kiedyś po wymianie rozrządu przez majstra parch palił na ciepłym silniku zawsze robiąc obrót czy półtorej i miał tendencję do lekkiego przykapcania na zimnm.Znawcy twierdzili,że to uszczelniacze zaworowe i niby jakiś olej się przedostaje itp.Znajomy stwierdził ,że to nie to.Miał rację.Zmiana kąta wtrysku(banalne przyśpieszenie zapłonu)Zapala od przysłowiowego kopa.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: rybex » czw mar 29, 2012 7:11 pm

O kurde, moim trzeba właśnie pokręcić i jak odpali to dymi parska itd, a właśnie "szklanki-popychacze" były wymieniane zaraz po kupnie parcha .

Myślisz że jakbym przestawił o jeden ząbek pompe w prawo to będzie lepiej ?
Patrol GR 2.8 93'

Suzuki Samurai 88'

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: N2O » czw mar 29, 2012 7:13 pm

Nie przestawiasz nic na rozrządzie, tylko bodajże kręcisz obudową pompy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » czw mar 29, 2012 7:28 pm

N2O pisze:Nie przestawiasz nic na rozrządzie, tylko bodajże kręcisz obudową pompy.
mądrego zwsze warto posłuchać :wink:
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » czw mar 29, 2012 7:42 pm

rybex pisze:O kurde, moim trzeba właśnie pokręcić i jak odpali to dymi parska itd, a właśnie "szklanki-popychacze" były wymieniane zaraz po kupnie parcha .

Myślisz że jakbym przestawił o jeden ząbek pompe w prawo to będzie lepiej ?
żaden "ząbek".Popuszczasz śruby mocowania pompy wtryskowej i przekręcasz pompę .Śą to "gramy,milimetry"Eliminuje to przykapcanie po odpaleniu i jakieś "gramy" spoalania ON.Niemniej jednak jeśli silnik po odpaleniu jak to nazwałeś "parska"czyli rozumię ,że chodzi przez chwilę nie równo to nie koniecznie wyeliminujesz tą przypadłość.Obiawów możesz mieć wiele typu system dogżewania świec,wtryski,ciśnienie na cylindrach itp.Piszę o tym jak po odpaleniu i i po jakiś kilkudziesięcu sekundach gdzie silnik pracuje już "równo" ale leko przydymia
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » czw mar 29, 2012 7:45 pm

Tak apropo to koleś z Twojego podwórka-Znawca marki Jeep,zwłaszcza willysów szacun:)2
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2012 7:48 pm przez pawely60, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: N2O » czw mar 29, 2012 7:46 pm

Można ustawić porządnie na czujnik zegarowy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » czw mar 29, 2012 7:54 pm

Tak dokładnie.Tylko ,żę jak każdy przeciętny mechanir ma lampę strboskopową do benzyniaka to do" majzla "takowego zegara to procentowo mało kto posiada.Jak coś to "panie wszysko ustawione na znakach" :roll:
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob mar 31, 2012 7:53 am

Rozrząd to jedyna rzecz jaką robie w ASO

Gwarancja na 150 tkm lub 5 lat - co wcześniej nastapi

Niestety 1kzł trza wybecalować do 11 letniego hiluxa
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Sawa GR » sob mar 31, 2012 4:41 pm

A ja robię w firmie co robi rozrządy na pęczki. Z jednym silnikiem pojechałem do ASO facet dumał dumał, coś słyszał o jakimś lizaku (przestawienie względem oznaczeń), musi poczytać... Wole jechać do firmy w której mają 3 gości którzy robią tylko i wyłącznie paski. 8h dziennie wymieniają paski, goście obcykani wiedzą co i jak i problemów nigdy nie ma, a robią od busów po najnowsze fury.
ps. W Patrolu wymieniłem sam i też jest ok, mówię o nowszych autach którymi bujam.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: pawely60 » ndz kwie 01, 2012 10:11 am

...już zawsze wymieniam sam :lol:
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Sawa GR » ndz kwie 01, 2012 1:20 pm

Ja se kupiłem auto na łańcuchu i nie dotyczy.
We fiatach można się naciąć bo trzeba ustawiać inaczej niż pokazują znaki (lizak).
Widziałeś jakie są w niektórych mietkach? Takie ponad 2m i kilkanaście rolek, ja tam bym się za to nie brał... :o
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » pn wrz 30, 2013 7:44 pm

Witam,
a czy ktoś wie jak się zmienia pasek rozrządu w Patrolu K260? Chodzi o to jak zablokować koło zamachowe by odkręcić koło pasowe? Gdzie jest dojście do koła zamachowego? Czy trzeba odkręcać rozrusznik?

I jeszcze jedno pytanie? co ile powinno się wymieniać pompę wody? cieknie mi z niej ale nie zauważyłem, by ciekło z wałka, raczej puściła uszczelka. niemniej pompa raczej nie była zmieniana od nowości.
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: lysy76 » pn wrz 30, 2013 9:48 pm

Wiele osób tu wie.
A Ty zrobisz najlepiej powierzając to mechanikowi.
Do wymiany rozrządu koło pasowe chcesz odkręcać?

Układ chłodzenia ma dość istotne znaczenie dla tego silnika, więc nie obtaniaj o 100pln, bo się zemści :)21
Wymień i po bulu.
Wujek Dobra Rada 8)

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » wt paź 01, 2013 8:40 am

Mój ojciec jest mechanikiem tzn. kiedyś miał warsztat. Jak więc miałbym powierzać to obcemu mechanikowi? :)9 Tyle że patrolami wcześniej nie robił a ze zwykłymi osobówkami. poza tym jest w tym trochę frajdy że się samemu zrobi i trochę nauczy :P
Koło pasowe muszę zdjąć - w tym sęk, że nie da się wykręcić dolnej obudowy paska bez wykręcenia tego koła. tak też jest w instrukcji jaką znalazłem w necie. ale nie piszą tam jak zablokować koło pasowe. chyba więc będę musiał zdjąć rozrusznik.

a jakiej firmy pompa wodna jest najlepsza do tego modelu?
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » wt paź 01, 2013 8:44 am

A jakby ktoś był zainteresowany to tam do sprzedania pasek rozrządu do patrola 2.8td firmy Continental CONTITECH z zębami owalnymi, a ja potrzebuję zęby trapezowe. nadaje się do silników 2.8D, 2.8 TD i 4.2D. w sklepie mi nie chcą wymienić, bo to już ponad tydzień czasu minęło od zakupu. :)16
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: honki » wt paź 01, 2013 9:38 am

W 4,2 nie ma paska rozrządu :roll:
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » wt paź 01, 2013 9:48 am

podałem to za opisem na pudełku. może w niektórych typach zamiast kół zębatych były paski. ale nie upieram się, bo na 4.2 się nie znam 8)
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Wowos » wt paź 01, 2013 10:28 am

Kodych pisze:zamiast kół zębatych były paski
Nie było :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: lysy76 » wt paź 01, 2013 11:33 am

Racja. obudowa.

Wbijasz 5, zaciągasz ręczny, nasadka (chyba) 27, przedłużka i jedziesz.
Wujek Dobra Rada 8)

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » pt paź 04, 2013 7:13 am

Z tą 5 to ciekawe. spróbuje później, bo na razie odkręciłem rozrusznik. przy okazji odkryłem coś ciekawego, co mogłoby tłumaczyć moje problemy z zapalaniem, ale na wnioski trzeba będzie poczekać do jutra.
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

Awatar użytkownika
rafale_23
 
 
Posty: 292
Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
Kontaktowanie:

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: rafale_23 » pt paź 04, 2013 8:08 am

Kodych pisze:A jakby ktoś był zainteresowany to tam do sprzedania pasek rozrządu do patrola 2.8td firmy Continental CONTITECH z zębami owalnymi, a ja potrzebuję zęby trapezowe. nadaje się do silników 2.8D, 2.8 TD i 4.2D. w sklepie mi nie chcą wymienić, bo to już ponad tydzień czasu minęło od zakupu. :)16
Zmień ten sklep...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!

Kodych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn lut 01, 2010 2:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD

Post autor: Kodych » sob paź 05, 2013 8:41 am

Chyba zmienię, ale nie tylko sklep. Po odkręceniu rozrządu okazało się że: odległość między kołem pompy a kołem rozrządu jest 27, a miedzy rozrządem a wałem korbowym 49. tymczasem według podręcznika powinno być odpowiednio 25 i 51. To by tłumaczyło dlaczego po tym jak parę lat temu dałem auto do warsztatu, by uszczelnili pompę paliwową, zaczął mi gorzej palić - dymił na rozruchu i nawet się dławił. zmieniałem świece żarowe (3x) i przeczyściłem wtryski (2 wymieniłem), ale jak jest zimno to nadal dymi przy starcie. może właśnie dlatego, że rozrząd jest ustawiony z pompą i wałem inaczej niż zaleca producent. :-?
ale tu rzecz dziwna :o zmieniłem ustawienie paska według 25 i 51 i (cofnąłem rozrząd o dwa zęby) okazuje się, że gdy kręcę silnikiem na sucho to kręcenie idzie znacznie ciężej i słychać momentami taki delikatny stuk - boję się go odpalać. może to tłok uderza o zawór ?? czy ktoś z was miał już kiedyś podobny przypadek ??
Nissan Patrol K260, TD28, 1991

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości