
Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Moderator: Kosiarz
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Sawa to samo co u mnie , tylko że na odwrót
Ja potrzebowałem kolisty a Ty trapezowaty. Mi na dodatek 2 razy ten pasek przeskoczył, ale całe szczęście że na pompie a nie na wałku

Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Bo tak to jest jak "nowomechanicy" zabierają się za Patrole 
Są dwa paski i trzeba to sprawdzić przed zakupem.

Są dwa paski i trzeba to sprawdzić przed zakupem.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Rocznik 93 w Niemcowni w Polsce już 92-pasek kólisty.Warto pamiętać o kącie wyprzedzenia wtrysku przy wymianie paska rozrządu na nowy.Kiedyś po wymianie rozrządu przez majstra parch palił na ciepłym silniku zawsze robiąc obrót czy półtorej i miał tendencję do lekkiego przykapcania na zimnm.Znawcy twierdzili,że to uszczelniacze zaworowe i niby jakiś olej się przedostaje itp.Znajomy stwierdził ,że to nie to.Miał rację.Zmiana kąta wtrysku(banalne przyśpieszenie zapłonu)Zapala od przysłowiowego kopa.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
O kurde, moim trzeba właśnie pokręcić i jak odpali to dymi parska itd, a właśnie "szklanki-popychacze" były wymieniane zaraz po kupnie parcha .
Myślisz że jakbym przestawił o jeden ząbek pompe w prawo to będzie lepiej ?
Myślisz że jakbym przestawił o jeden ząbek pompe w prawo to będzie lepiej ?
Patrol GR 2.8 93'
Suzuki Samurai 88'
Suzuki Samurai 88'
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Nie przestawiasz nic na rozrządzie, tylko bodajże kręcisz obudową pompy.
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
mądrego zwsze warto posłuchaćN2O pisze:Nie przestawiasz nic na rozrządzie, tylko bodajże kręcisz obudową pompy.

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
żaden "ząbek".Popuszczasz śruby mocowania pompy wtryskowej i przekręcasz pompę .Śą to "gramy,milimetry"Eliminuje to przykapcanie po odpaleniu i jakieś "gramy" spoalania ON.Niemniej jednak jeśli silnik po odpaleniu jak to nazwałeś "parska"czyli rozumię ,że chodzi przez chwilę nie równo to nie koniecznie wyeliminujesz tą przypadłość.Obiawów możesz mieć wiele typu system dogżewania świec,wtryski,ciśnienie na cylindrach itp.Piszę o tym jak po odpaleniu i i po jakiś kilkudziesięcu sekundach gdzie silnik pracuje już "równo" ale leko przydymiarybex pisze:O kurde, moim trzeba właśnie pokręcić i jak odpali to dymi parska itd, a właśnie "szklanki-popychacze" były wymieniane zaraz po kupnie parcha .
Myślisz że jakbym przestawił o jeden ząbek pompe w prawo to będzie lepiej ?
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Tak apropo to koleś z Twojego podwórka-Znawca marki Jeep,zwłaszcza willysów szacun:)2
Ostatnio zmieniony czw mar 29, 2012 7:48 pm przez pawely60, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Można ustawić porządnie na czujnik zegarowy.
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Tak dokładnie.Tylko ,żę jak każdy przeciętny mechanir ma lampę strboskopową do benzyniaka to do" majzla "takowego zegara to procentowo mało kto posiada.Jak coś to "panie wszysko ustawione na znakach" 

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Rozrząd to jedyna rzecz jaką robie w ASO
Gwarancja na 150 tkm lub 5 lat - co wcześniej nastapi
Niestety 1kzł trza wybecalować do 11 letniego hiluxa
Gwarancja na 150 tkm lub 5 lat - co wcześniej nastapi
Niestety 1kzł trza wybecalować do 11 letniego hiluxa
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
A ja robię w firmie co robi rozrządy na pęczki. Z jednym silnikiem pojechałem do ASO facet dumał dumał, coś słyszał o jakimś lizaku (przestawienie względem oznaczeń), musi poczytać... Wole jechać do firmy w której mają 3 gości którzy robią tylko i wyłącznie paski. 8h dziennie wymieniają paski, goście obcykani wiedzą co i jak i problemów nigdy nie ma, a robią od busów po najnowsze fury.
ps. W Patrolu wymieniłem sam i też jest ok, mówię o nowszych autach którymi bujam.
ps. W Patrolu wymieniłem sam i też jest ok, mówię o nowszych autach którymi bujam.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
...już zawsze wymieniam sam 

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Ja se kupiłem auto na łańcuchu i nie dotyczy.
We fiatach można się naciąć bo trzeba ustawiać inaczej niż pokazują znaki (lizak).
Widziałeś jakie są w niektórych mietkach? Takie ponad 2m i kilkanaście rolek, ja tam bym się za to nie brał...
We fiatach można się naciąć bo trzeba ustawiać inaczej niż pokazują znaki (lizak).
Widziałeś jakie są w niektórych mietkach? Takie ponad 2m i kilkanaście rolek, ja tam bym się za to nie brał...

Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Witam,
a czy ktoś wie jak się zmienia pasek rozrządu w Patrolu K260? Chodzi o to jak zablokować koło zamachowe by odkręcić koło pasowe? Gdzie jest dojście do koła zamachowego? Czy trzeba odkręcać rozrusznik?
I jeszcze jedno pytanie? co ile powinno się wymieniać pompę wody? cieknie mi z niej ale nie zauważyłem, by ciekło z wałka, raczej puściła uszczelka. niemniej pompa raczej nie była zmieniana od nowości.
a czy ktoś wie jak się zmienia pasek rozrządu w Patrolu K260? Chodzi o to jak zablokować koło zamachowe by odkręcić koło pasowe? Gdzie jest dojście do koła zamachowego? Czy trzeba odkręcać rozrusznik?
I jeszcze jedno pytanie? co ile powinno się wymieniać pompę wody? cieknie mi z niej ale nie zauważyłem, by ciekło z wałka, raczej puściła uszczelka. niemniej pompa raczej nie była zmieniana od nowości.
Nissan Patrol K260, TD28, 1991
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Wiele osób tu wie.
A Ty zrobisz najlepiej powierzając to mechanikowi.
Do wymiany rozrządu koło pasowe chcesz odkręcać?
Układ chłodzenia ma dość istotne znaczenie dla tego silnika, więc nie obtaniaj o 100pln, bo się zemści
Wymień i po bulu.
A Ty zrobisz najlepiej powierzając to mechanikowi.
Do wymiany rozrządu koło pasowe chcesz odkręcać?
Układ chłodzenia ma dość istotne znaczenie dla tego silnika, więc nie obtaniaj o 100pln, bo się zemści

Wymień i po bulu.
Wujek Dobra Rada 

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Mój ojciec jest mechanikiem tzn. kiedyś miał warsztat. Jak więc miałbym powierzać to obcemu mechanikowi?
Tyle że patrolami wcześniej nie robił a ze zwykłymi osobówkami. poza tym jest w tym trochę frajdy że się samemu zrobi i trochę nauczy
Koło pasowe muszę zdjąć - w tym sęk, że nie da się wykręcić dolnej obudowy paska bez wykręcenia tego koła. tak też jest w instrukcji jaką znalazłem w necie. ale nie piszą tam jak zablokować koło pasowe. chyba więc będę musiał zdjąć rozrusznik.
a jakiej firmy pompa wodna jest najlepsza do tego modelu?


Koło pasowe muszę zdjąć - w tym sęk, że nie da się wykręcić dolnej obudowy paska bez wykręcenia tego koła. tak też jest w instrukcji jaką znalazłem w necie. ale nie piszą tam jak zablokować koło pasowe. chyba więc będę musiał zdjąć rozrusznik.
a jakiej firmy pompa wodna jest najlepsza do tego modelu?
Nissan Patrol K260, TD28, 1991
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
A jakby ktoś był zainteresowany to tam do sprzedania pasek rozrządu do patrola 2.8td firmy Continental CONTITECH z zębami owalnymi, a ja potrzebuję zęby trapezowe. nadaje się do silników 2.8D, 2.8 TD i 4.2D. w sklepie mi nie chcą wymienić, bo to już ponad tydzień czasu minęło od zakupu. 

Nissan Patrol K260, TD28, 1991
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
podałem to za opisem na pudełku. może w niektórych typach zamiast kół zębatych były paski. ale nie upieram się, bo na 4.2 się nie znam 

Nissan Patrol K260, TD28, 1991
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Nie byłoKodych pisze:zamiast kół zębatych były paski

y60 autobus, czerwony.
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Racja. obudowa.
Wbijasz 5, zaciągasz ręczny, nasadka (chyba) 27, przedłużka i jedziesz.
Wbijasz 5, zaciągasz ręczny, nasadka (chyba) 27, przedłużka i jedziesz.
Wujek Dobra Rada 

Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Z tą 5 to ciekawe. spróbuje później, bo na razie odkręciłem rozrusznik. przy okazji odkryłem coś ciekawego, co mogłoby tłumaczyć moje problemy z zapalaniem, ale na wnioski trzeba będzie poczekać do jutra.
Nissan Patrol K260, TD28, 1991
- rafale_23
-
- Posty: 292
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
- Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
- Kontaktowanie:
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Zmień ten sklep...Kodych pisze:A jakby ktoś był zainteresowany to tam do sprzedania pasek rozrządu do patrola 2.8td firmy Continental CONTITECH z zębami owalnymi, a ja potrzebuję zęby trapezowe. nadaje się do silników 2.8D, 2.8 TD i 4.2D. w sklepie mi nie chcą wymienić, bo to już ponad tydzień czasu minęło od zakupu.
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
Re: Co ile wymieniac rozrzad w 2.8TD
Chyba zmienię, ale nie tylko sklep. Po odkręceniu rozrządu okazało się że: odległość między kołem pompy a kołem rozrządu jest 27, a miedzy rozrządem a wałem korbowym 49. tymczasem według podręcznika powinno być odpowiednio 25 i 51. To by tłumaczyło dlaczego po tym jak parę lat temu dałem auto do warsztatu, by uszczelnili pompę paliwową, zaczął mi gorzej palić - dymił na rozruchu i nawet się dławił. zmieniałem świece żarowe (3x) i przeczyściłem wtryski (2 wymieniłem), ale jak jest zimno to nadal dymi przy starcie. może właśnie dlatego, że rozrząd jest ustawiony z pompą i wałem inaczej niż zaleca producent.
ale tu rzecz dziwna
zmieniłem ustawienie paska według 25 i 51 i (cofnąłem rozrząd o dwa zęby) okazuje się, że gdy kręcę silnikiem na sucho to kręcenie idzie znacznie ciężej i słychać momentami taki delikatny stuk - boję się go odpalać. może to tłok uderza o zawór
czy ktoś z was miał już kiedyś podobny przypadek 

ale tu rzecz dziwna



Nissan Patrol K260, TD28, 1991
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości