Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » pt kwie 20, 2012 5:05 pm
Witam.Puściła uszczelka pod głowicą i płyn wyciekał na zewnątrz koło cylindra VI .Płyn z olejem się nie pomieszał i na tłoki raczej też nić nie poszło.Po zdjęciu głowicy postanowiłem dać ją do sprawdzenia.W zakładzie powiedzieli że popękana na I i II cylindrze,ale głowica wyglądała tak jak ją dostarczyłem,tylko że rozebrana prawie w mak.Wiec jak sprawdzili ją na szczelność bez topienia w wodzie?Zrezygnowałem z usługi z powodu podejrzenia wyłudzenia pieniędzy za spawanie.Cena była zabójcza,prawie jak zanową AMC.Odebrałem wszystko w workach i kartonach.W innym zakładzie sprawdzili głowice przeszlifowali i poskładali,oraz wydobyli dwie ukręcone świece (dlatego poprzedni zakład je zostawił bo były nadpęknięte). I teraz niestety nasuwają się pytania.Czy podkładki na sprężynach są prawidłowej kolejności,bo nie jestem do końca pewny? Specjaliści też nie byli na 100% pewni,ale uważali że tak powinno być dobrze
Poprzedni zakład nie poznaczył panewek wałka rozrządu,jak to dobrze teraz spasować?
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » pt kwie 20, 2012 6:42 pm
To nie jest głowica od Patrola.Podmianka głowicy.
-
MANEY 81

- Posty: 468
- Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
- Lokalizacja: POZNAŃ
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MANEY 81 » pt kwie 20, 2012 8:32 pm
Panewki mają na sobie wybite numery oraz strzałkę, nie sposób się pomylić przy składaniu. Faktem jest że profesjonalne spawanie oraz następnie obróbka spawanej głowicy może kosztować tyle co używana, sprawna głowica na aledrogo.
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » pt kwie 20, 2012 9:56 pm
Czy ten drugi zakład spawał głowice

czy tylko obrobił bo pęknięcia nie znaleźli

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » sob kwie 21, 2012 4:39 pm
Zakład obrobił głowicę.A dokładniej Wojskowe Zakłady Uzbrojenia w Grudziądzu to były więc raczej solidna firma
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » sob kwie 21, 2012 11:52 pm
To może daj im te klamoty, złożą wszystko do kupy i będzie zapierda..

, co? Bo za chwilę znowu głowica albo takie tam

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » pn kwie 23, 2012 8:32 pm
Spawali czy nie???? .Swoją droga skoro to zakłady uzbrojenia to chyba dobrze zmotali
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » pn kwie 23, 2012 9:30 pm
Nie spawali bo pęknięcia nie było,co do numeracji panewek to na innej głowicy od patola numerki są,a na mojej nie ma.Resztę dam radę poskładać sam,ale muszę panewki wałka obejrzeć dokładnie,może je do siebie dopasuje.Głowica była już kiedyś rozbierana i zamieniono panewki chyba,bo na jednej jest ślad pracy wałka tylko na jedej połowie.Hydropopychacze czyści się jakoś,warto je rozbierać.Tej zimy stukała mi jakaś szklanka przez 5 minut podczas porannego odpalenia.Miało to miejsce może ze 3 razy.Nigdy przez 6 lat mnie to nie spotkało
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » pn kwie 23, 2012 10:33 pm
Wyciśnij hydropopy nabija się same i ustawią. Nie czyść płynami. Wałek daj do osiowania sam tego nie poskładasz .Składanie na czuja nie jest dobrym pomysłem chyba,że masz dobrą średnicówkę i mikrometr.Warto na bank przeczyścić kanały olejowe spr. powietrzem.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
MANEY 81

- Posty: 468
- Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
- Lokalizacja: POZNAŃ
-
Kontaktowanie:
Post
autor: MANEY 81 » wt kwie 24, 2012 5:17 am
Lepiej je rozebrać szklanki hydrokasatorów niż ściskać na siłę, choć jeśli już pukały to może to nie pomóc, może przy okazji naprawy głowicy poproś o założenie regulacji płytkowej? Będziesz miał spokój ze stukaniem, a jeśli i tak masz głowicę w warsztacie to nie powinien być to duży, dodatkowy koszt.
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » wt kwie 24, 2012 10:09 pm
Wyciśnij i tyle będzie działać

ale nie imadłem

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:25 pm
Pokemon pisze:Zakład obrobił głowicę.A dokładniej Wojskowe Zakłady Uzbrojenia w Grudziądzu to były więc raczej solidna firma
Nie ucieraj dupy szkłem-zrobili część-daj zrobić całość-masz gwarancę na usługę....ale nie musisz słuchać-będziesz płacić....

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
-
Morgan
- jestem tu nowy...

- Posty: 82
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am
Post
autor: Morgan » ndz kwie 29, 2012 8:32 am
-
Morgan
- jestem tu nowy...

- Posty: 82
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am
Post
autor: Morgan » ndz kwie 29, 2012 8:32 am
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz kwie 29, 2012 8:46 am
Sprawdzaj co masz w schowku zanim wciśniesz ctrl+v na Forum...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Morgan
- jestem tu nowy...

- Posty: 82
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am
Post
autor: Morgan » ndz kwie 29, 2012 10:51 am
ernil pisze:
Sprawdzaj co masz w schowku zanim wciśniesz ctrl+v na Forum...

Ta piosenka pasuje do Patrola
http://www.youtube.com/watch?v=QzDjsJ860fE a to już prawdziwe of road bez eksplozji

-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » sob cze 16, 2012 1:06 pm
C.D.N
panewki dopasowałem do głowicy, dwie sztuki miały ślad,tak jakby zatoczenie i przez to zatoczenie pasowały tylko na swoje miejsce,a pozostałe cztery panewki dopasowałem po śladach pracy wałka no i głównie przez kontrolę czy po złożeniu w całość nie powstaje przesunięcie.Miałem szczęście że wszystko pasowało tylko na swoje miejsce i nie powstawały wątpliwośći.Ale nie o tym,teraz się zacznie "moda na sukces"
Po odpaleniu nie pracuje na piąty cylinder,im zimniej tym dłużej nie pracuje.Świece sprawdzone,wtryski też (w dwóch zakładach).Kompresji nie sprawidziłem narazie bo nie mam jak.Po przygazowaniu przestaje telepać,bez przegazowania długo musi chodzić zaniem zacznie palić co każdy zapłon.Szklanki wycisnąłem przed montażem - zachowywały się jak sprawne.Przez kilka dni klepał może z dwiema szklankami,ale sie teraz uspokoił.Na co stawiacie? Przed wymianą uszczelki i po wydmuchaniu silnik pracował bez zarzutów
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » sob cze 16, 2012 8:52 pm
Zostaw go na cały dzień, niech chodzi pyr pyr.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » ndz cze 17, 2012 1:03 pm
w czasie normalnej jazdy szklanki sie nie odpowietrzą? co weekend robie nim 100-150km moze już z 5 raz,ale odpala bez zmian,no to go zostawie w tygodniu na chodzie.Szklanki wymieniłem na inne i jest tak samo,może świeca cos broi,jest wklejona w głowice bo gwint był troszkę luźny.Ale jest to 5 świeczka wieczasilanie dostaje listwami
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz cze 17, 2012 1:07 pm
No to jak piątą świecę miałeś coś udupione/wiercone/klejone/drutowane a na piąty nie pracuje, to jest to mocny trop

Diagnostyka proszę pana. Bez tego ani rusz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » ndz cze 17, 2012 10:21 pm
świeca jest wkręcona,nic nie dmucha z gwintu i grzeje bo prąd bierze.Ale wbrew pozorom też ją podejrzewam
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz cze 17, 2012 10:27 pm
A ta świeczka to się ułamawszy w czasie pracy czy przy naprawie głowicy? Bo może potrzaskało tam po gładzi cylindra, pierścienia użarło albo co... I teraz jakiś babol jest.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » ndz cze 17, 2012 10:38 pm
świeczkę ukręcili przy demontażu głowicy na detale w bydgoskim zakładzie zajmującym się naprawą.Śilnik po wydmuchaniu uszczelki - przypominam , wyciek płynu na zewnątrz - pracował bez zmian i odpalał jak powinien.Albo świeczka,albo zawory puszczają .Zauważyłem że auto lepiej pali na ciepłm po podmiance szklanek.Wcześniej poterzebowało z 1,5 obrotu
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz cze 17, 2012 10:45 pm
Sprawdź kompresję.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
Pokemon
-

- Posty: 187
- Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
- Lokalizacja: Graudenz
Post
autor: Pokemon » pn cze 18, 2012 9:48 pm
postaram się sprawdzić kompresje w weekend,w tygodniu brak czasu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości