krzyżaki po lifcie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

krzyżaki po lifcie

Post autor: marcin futyma » sob lip 15, 2006 10:16 pm

Witam koledzy i prosze o radę. Po zmianie w Grz-e tylnych spręzyn na dłuższe -ok 8 - 10 cm w okolicach tylnego wału pow 50-60 km/h pojawiła mi sie wibracja i rzężenie nasilające się przy delikatnym odpuszczeniu gazu i utrzymywaniu prędkości. Wszystko wskazuje na to, że przyczyną jest zbyt duży kąt pracy krzyżaków ( w dociązonym aucie problem się zmniejsza). Poradzice co robić, bo autem jeżdżę też po czarnym a na trasie tego zinorować się nie daje. Rozważam opuszczenie skrzyni na podkładkach o 1 - 1,5 cm. NIe wiem czy to pomoże bo mniejszenie kątu pracy krzyżaków nie wydaje się znaczące, a dodatkowo może szybko zabić napręzone poduszki silnika. Drugą mozliwią opcją wydaje mi się zmiana punktu mocowania tylnych (górnych) wahaczy, co zmieni ustawienie głowy mostu wobec reduktora. nie wiem jak to wpłynie na prowadzenie auta i wadą tutaj bedzie na pewno to że sprężyny beda podparte pod kątem
Co radzicie i jakie rozwiązanie jest skutczniejsze i korzystniejsze.

PATROL GR 33" BFG AT

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » ndz lip 16, 2006 9:18 am

ja przesunąłem tylna oś o 10cm i przy okazji zmienilem kąt pochylenia główki mostu.

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz lip 16, 2006 10:21 am

sprężyny wtedy nie tylko będą pod kątem ale tez zaczną dotykac amortyzatorów , ja robię gwintowane drążki prowadzące tylny most , dolne można wydłuzyć o 2-3 cm , górne również tak żeby główka mostu zobaczyła reduktor , drgania powinny znacznie się zmniejszyć , ale minimalne prawie niezauwazalne zawsze będą , żeby je zlikwidować w 100 % musisz zapodac tylny wał z podwójnym krzyzakiem , np . z k 260 , trzeba go tylko trochę wydłużyc .

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Post autor: marcin futyma » ndz lip 16, 2006 1:34 pm

Przesuniecie tylnej osi w gre nie wchodzi. Nie mogę robić takiej zmoty.
biorąc pod uwagę długość skrzyni biegów w Grze to wał od 160 tki trzeba chyba troche skrócić?. z przedłużaniem drążków będzie troche roboty. Koledzy a jak zadziałałoby obniżenie reduktora i co z konsekwencjami takiego rozwiązania.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » ndz lip 16, 2006 5:07 pm

marcin futyma pisze:Przesuniecie tylnej osi w gre nie wchodzi. Nie mogę robić takiej zmoty.
biorąc pod uwagę długość skrzyni biegów w Grze to wał od 160 tki trzeba chyba troche skrócić?. z przedłużaniem drążków będzie troche roboty. Koledzy a jak zadziałałoby obniżenie reduktora i co z konsekwencjami takiego rozwiązania.
Kolego ja napisałem od K260 i jeśli mówimy o autach w wersji krótkiej , to na pewno wydłużyć o jakieś 6 cm . Skrzynia w GR i K 260 sa takie same różnią się tylko hamulcem zamontowanym na reduktorze , w k260 go po prostu nie ma .

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » ndz lip 16, 2006 5:44 pm

marcin futyma pisze:Przesuniecie tylnej osi w gre nie wchodzi..
Domyslam sie..
Wal od k260 tez mam. Górne drązki przedłużylem...
Całą os tez przesunałem.. ale skrzyni bym nie obnizal..
tam i tak mozna reduktor na kamieniu zostawic, wiec po co go jeszcze obnizac..

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

marcin futyma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 16, 2005 3:26 pm
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Post autor: marcin futyma » ndz lip 16, 2006 6:58 pm

Miło czerpać od madrzejszych. Faktycznie myślalami byłem przy 160 - tce. Auto oprócz upalanie słuzy mi tez do cywilnej jazdy i nie moge przesadzić. Reduktor centymetr niżej pewnie mocno by mnie zawadzał, ale skoro mówicie ze to nic nie da musze szukac wału od 260 - tki, albo przyglądać się juz drążkom.

pirelli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: pirelli » czw lip 20, 2006 8:53 am

cześć mam ten sam problem po podobnym lifcie i narazie go zlewam, ale mam też inny; od czego podpasować amortyzatory ?

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lip 20, 2006 12:05 pm

pirelli pisze:cześć mam ten sam problem po podobnym lifcie i narazie go zlewam, ale mam też inny; od czego podpasować amortyzatory ?
Możesz zapodać trial mastery , tylko że sa trochę drogie , ostatnio z kolegą znależliśmy amory od małego Volva przednie o skoku 34 cm , gazowo olejowe , trochę twarde ale mocne trzeba tylko dotoczyć tulejki z 25mm , na 16 mm i założyć cena ok 300 zł

Awatar użytkownika
PAT
 
 
Posty: 992
Rejestracja: pt mar 17, 2006 9:06 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: PAT » czw wrz 07, 2006 11:33 am

anatol pisze:
pirelli pisze:cześć mam ten sam problem po podobnym lifcie i narazie go zlewam, ale mam też inny; od czego podpasować amortyzatory ?
Możesz zapodać trial mastery , tylko że sa trochę drogie , ostatnio z kolegą znależliśmy amory od małego Volva przednie o skoku 34 cm , gazowo olejowe , trochę twarde ale mocne trzeba tylko dotoczyć tulejki z 25mm , na 16 mm i założyć cena ok 300 zł
mozesz podać model tego vlvo ??
............................!!! !!! !!!

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw wrz 07, 2006 5:36 pm

HL 6 , przednie , średnica rury 60 mm więc dosyć cienkie jak na ciężarówke , ale bardzo ładnie pracuja , no i dwustronnego działania .

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » czw wrz 07, 2006 6:35 pm

mam podobnie i na dluzsza trase (450km) wkladalem do tylu 4 kratownice cementowe (20kg - kazda) - zakladajac, ze 60km\h w terenie na imprezie przeprawowej nie osiagne - oczywiscie jest to rozwiazane tylko na chwile i tez przymierzam sie docelowo do walu od 260tki
Nadal ześwirowany...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości