terrano I

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

terrano I

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 5:06 pm

witam,
wczoraj kupilem terrano I w dieslu. to moj pierwszy samochod terenowy. bardzo zastanawialem sie nad wyborem miedzy terrano a patrolem, wertowalem to forum przez 2 dni przed zakupem, wielu ciekawych rzeczy dowiedzialem sie i w koncu zdecydowalem sie na terrano, co nie bylo jednak latwym wyborem. troche mnie przerazilo to czesto powtarzajace haslo "wybuchowe glowice" w 2.8 TD, a szczerze mowiac samochody z tym silnikiem dominuja w polskich ogloszeniach.
poza tym wydawalo mi sie ze terrano bedzie troche bardziej cywilizowanym samochodem, a biorac pod uwage ze mojej zonie bardzo sie do terenowek oczy swieca uznalem ze latwiej jej bedzie powozic terrano niz patrolem. po przyjezdzie do domu z wielkopolski z nowym nabytkiem okazalo sie ze zona chyba juz nie chce swojej almery i bardzo prawdopodobnym scenariuszem wydaje sie byc zakup drugiego wiekszego samochodu - terrano lub patrola... bo ja juz nie chce zwyklymi samochodami jezdzic :)
co do terrano, wydaje sie byc w bardzo dobrym stanie, karoseria jak na '91 uwazam ze jest genialna, rama ktora staralem sie jak najdokladniej obejrzec, tez sprawia wrazenie dobrej, mechanicznie tez nie mam wiekszych zastrzezen. na wstepie, tuz poz zakupie auta - zakupilem 4 uzywane oponki po drodze bo te ktore byly zalozone, byly juz mocno sponiewierane. mialem odrobine szczescia, gdyz trafilem 4 szt, w dobrym stanie za przystepna cene - w dodatku identyczne z tymi - jakie mialem zamiar zrzucic. po zmianie ogumienia auto zdecydowanie lepiej sie prowadzi. natomiast nie ukrywam ze brak mi doswiadczenia zeby w jakis profesjonalny i jednoznaczny sposob ocenic dokladnie stan mechaniczny tego samochodu i nie bardzo mam doswiadczenie w eksploatacji tego typy pojazdow, dlatego bardzo bylbym wdzieczny za kilka dobrych rad, "starych wyjadaczy" tak zeby w jakis debilny sposob nie doprowadzic do jakiejs awarii. wiem ze dla Was, ktorzy siedza w terenowkach, moze to byc meczace, staralem sie przed napisaniem tego postu przeczytac jak najwiecej, zeby nie dreczyc nikogo idiotycznymi pytaniami, ale mam juz w glowie taki metlik, ze sie chyba pogubilem. zwlaszcza ze wszystko czytalem przed zakupem, gdy pod uwage bralem jeszcze terrano i patrola... :)
bede wdzieczny za wszelkie konstruktywne podpowiedzi :)
pozdrawiam
tarky74

Awatar użytkownika
Kornik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 21, 2006 10:10 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Kornik » ndz paź 22, 2006 6:35 pm

heh to jesteś w podobnej sytuacji jak ja - tylko ja kilka dni wcześniej i 2.4 benzynka +LPG.
Niestety w sprawach 4x4 tez jestem zielony :oops: hehe ale mam nadzieje że wrótce się to zmieni.Terrano ma mi słuzyć do wyjazdów na ryby , w plenerki fotograficzne - ponieważ foto to moje hobby i dojazdy do pracy w zimie.Na codzień używam sierry kombi - chociaż od zakupu Tyrana jeszcze do niej niewsiadłem :wink:


Witam wszystkich użytkowników forum i pasjonatów 4x4.

Pozdrawiam
Terrano I- 2.4 +LPG Sierra 2.0 DOHC kombi

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 22, 2006 7:59 pm

witajcie koledzy
co do terranów to było tutaj dużo pisane więc skorzystajcie z opcji szukaj a dowiecie się wszystkiego lub prawie wszystkiego :wink: :)2

miałem i tyrana w dieslu i w benz to troszeczkę na ich temat wiem z doświadczeń a było ich ... :roll:

jest kilka ciekawych stron zza wschodnich granic naszego landu

pozdrawiam
"oscar"
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 8:24 pm

heh, a ja dzis musialem swojego escorta przebazowac, bo nie mam na osiedlu miejsca na 3ci samochod, tak wiec idzie do lakiernika i na sprzedaz. almera tez juz chyba dlugo u nas nie pojezdzi, bo moja zona wykorzystuje kazda okazje zeby prowadzic ten samochod, dzis nawet chytrze w knajpie zaproponowala zebym to ja pil piwo, a ona bedzie wracac autem - co wczesniej raczej sie nie zdarzalo :)

forum wertuje caly czas w poszukiwaniu interesujacych mnie informacji ale cos czuje ze predzej czy pozniej i tak bede pytal. na razie mam takie niesmiale watpliwosci co do luzu na kole kierowniczym, niby jak robilem prawo jazdy, to uczyli ze jakis tam jest dopuszczalny i chyba ten moj to sie miesci w tych normach, ale ze jezdzilem praktycznie tylko osobowkami lub swiezymi wiekszymi samochodami to dawno z czyms takim nie mialem do czynienia... :)

pozdrawiam
tarky74

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » ndz paź 22, 2006 8:33 pm

witajcie :)2
tyrrany to bardzo fajne auta :)2 jezdzi sie naprawde swietnie. silnik w dizelku pracuje jak marzenie jak sie tylko o niego dba. do tego sa dosc pakownymi autami. CO do zawieszenia to jesli komus nie odpowiada typowe terenowe zawieszenie tj w patrolu to drazko-wahaczowiec powinien przypasc do gustu. Przegladnijcie dokladnie forum tak jak sugeruje to Piotr i wiekszosc odpowiedzi na Wasze pytania znajdziecie :)2 gdyby jednak nie udalo sie znalezc odpowiedzi to na forum zawsze ktos pomoze :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz paź 22, 2006 8:37 pm

pierwsza rada... nie jezdzij 4H i 4L po asfalcie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » ndz paź 22, 2006 8:55 pm

a moja dobra rada to sprawdz stan mieszkow na przednich poloskach i tych wewnetrznych i zewnetrznych, jak guma zaczyna pekac to od razu wymien, bo jnak peknie i najdzie ci syfu to za chwile bedziesz plakal i szukal przegubow z poloskami, jeyna zaleta tego jest taka ze grucha jest po srodku wiec obie poloski sa takie same
Czwarte serce :cry:

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 9:26 pm

tak o tym zeby nie jezdzic po asfalcie 4H i 4L zdazylem juz wczesniej wyczytac, podczas swoich nocnych nasiadowek nad postami. ale tutaj chetnie pociagne temat - nie mam zamiaru korzystac z napedu 4x4 gdy nie zajdzie taka potrzeba, ale ciekawosc kaze mi zapytac, czy w zimie gdy spadnie snieg, to jadac droga - asfaltem w sensie - moge wlaczyc 4x4? pytanie wynika z tego ze kiedys w sytuacji dosc obfitych opadow sniegu w wawie mialem do dyspozycji suzuki wagon R+ z napedem 4x4 -tyle ze tam chyba tyl sie zalacza automatycznie, gdy zaczynaja sie problemy z przyczepnoscia. w kazdym razie urzeklo mnie prowadzenie samochodu w takich warunkach, bo zdecydowanie lepiej prowadzil sie wagon r+ od przednionapedowej micry - ktora akurat wtedy dysponowalismy. napisze wiecej. odprowadzilem suzuki do dealera i przesiadlem sie do micry. na pierwszym skrzyzowaniu przy skrecie w lewo - zaliczylem kraweznik, bo nie uwzglednilem tego ze bedzie sie troche inaczej na sniegu zachowywala :)
poza tym dawno nie jezdzilem tylnonapedowym pojazdem ale z tego co pamietam to jazda po ekstremalnie sliskiej nawierzchi tylnonapedowcem potrafi czasem nieco... zaskoczyc :) wiec interesuje mnie, czy jesli spadnie wielki snieg, to bede mogl sobie na ta przyjemnosc pozwolic - zapiecia 4x4 :)
i zeby nie bylo ze kupilem takie auto po to zeby wyczekiwac na te kilka dni sniegu, to podpowiem ze jezdze czesto takimi skrotami - przez polne/lesne drogi - zeby ominac wielkie korki do wawy. i na jednym odcinku tej drogi strzaskalem w escorcie przedni zderzak, oraz zgubilem tlumik. na drugim odcinku - we wczesniejszym aucie - lancerze - uszkodzilem tlumik i o malo nie zawislem podloga na blocie a nie bylem za bardzo przygotowany na brodzenie w blocie po kostki. poza tym na tym pierwszym odcinku, ludzie wciaz zostawiaja miski olejowe...
i na razie korzystam z tylnego napedu. ale jak spadna jesienne deszcze - w koncu przeciez spadna, to co najmniej jeden z odcinkow drog ktorymi jezdze - stanie sie praktycznie nieprzejezdny dla aut osobowych. i ja chytrze wymyslilem sobie ze w takiej sytuacji, ja bede mogl nadal ta droga jezdzic, niezaleznie od warunkow atmosferycznych :)
poza tym terenowki bardzo mi sie podobaja... :)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz paź 22, 2006 9:34 pm

tarky74 pisze:wiec interesuje mnie, czy jesli spadnie wielki snieg, to bede mogl sobie na ta przyjemnosc pozwolic - zapiecia 4x4 :)
pewnie, ze tak... zakaz dotyczy tylko nawierzchni o dobrej przyczepnosci...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 22, 2006 9:42 pm

widzę, że jak na razie jesteś bardzo zafascynowany terenówkami, a w szczególności Twoja ślubna :)2 :wink:
już się z tego nie wyleczysz niestety - a może stety

luz na kierownicy? - hm
w terrano jest ku temu bardzo wiele powodów
od luzu na przekładni poprzez wybite końcówki drążków (środkowego i pozostałych), luz na wsporniku układu kierowniczego itp.
o zawieszeniu bardzo dużo się pisało
są też cenne uwagi dotyczące przeróbki (usprawnienia) tychże elementów


jeździć na 4H po śliskim oczywiście możesz ale po śliskim
parę razy zdarzyło mi się robić trasę tak gdzieś 170km w jedną stronę na 4h - jezdnia była naprawdę śliska :-?
no i nic się nie stało


do kolegi gebelsa
wydawało mi się, że grucha przedniego mostu jest bardziej z lewej strony
ale mogę się mylić :roll:


:wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz paź 22, 2006 9:45 pm

piotr oskwarek pisze:do kolegi gebelsa
wydawało mi się, że grucha przedniego mostu jest bardziej z lewej strony
ale mogę się mylić :roll: :wink:
polosie sa takie same i sa zamienne...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 9:52 pm

a to swietnie, bo to dla mnie nie bylo takie oczywiste - do tego momentu.
:)
bardzo dziekuje za ta podpowiedz.

po ok 400-tu kilometrach przejechanych tym pojazdem mam tez inne spostrzezenia, np. przy rozpedzonym pojezdzie, przy zmianie biegow - slychac taki szum - po wcisnieciu sprzegla. to nie jest szum jednostajny, tylko tak ze wciskajac mam wrazenie ze jakis element rozpedzony zwalnia, nie wiem, czy jestem w stanie to wytlumaczyc tak, zeby ktos to zrozumial, ale mam nadzieje ze ktos kto ma/mial terrano mial z czyms takim do czynienia. samo sprzeglo pracuje ok - poza tym szumem.

mialem tez watpliwosci co do zachowania auta w koleinach, ale doczytalem juz generalnie ze przy takim rozmiarze kol, nie powinienem spodziewac sie zachowania pojazdu w koleinach - jak osobowego.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz paź 22, 2006 10:03 pm

nie wiem o jaki szum Ci chodzi ale problemem Nissana były skrzynie biegów, a raczej jej ułożyskowanie. Problem załatwiony w porę to problem z głowy, a jeśli będziesz zwlekał to .... dalej nie będę pisał, ale też nie chcę straszyć bo może to być błachostka. Sam to kiedyś przerabiałem i jest taki temat na forum :)1
Jeśli nie jeździłeś wcześniej autem terenowym to porównywanie Terrana do osobówek jest trochę nie na miejscu :wink:

jeżeli dopiero co kupiłeś auto to lepiej posprawdzaj oleje w silniku, skrzyni, mostach itp.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 10:13 pm

i tak tez zrobie, pojade do mechanika, co by mi przejrzal bolida, plyny i tak musze powymieniac, sprawdze zawieszenie i puszcze info jakie tam rzeczy wypatrzyli mechanicy.
a dalej bede pytal i mam nadzieje ze tak sie "otrzaskam" z tematem ze sam bede mogl pozniej innym podpowiadac :)
pozdrawiam

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » ndz paź 22, 2006 10:50 pm

a i jeszcze jedno mam pytanie, czy jest tu gdzies jakis dzial w stylu "gielda"?
moj terrano jest 5-cio drzwiowy, kolo zapasowe mam w kabinie i tak sobie patrze ze zajmuje sporo miejsca, czy jest szansa na zakup takiego zewnetrznego mocowania kola zapasowego?
ten egzemplarz nie ma zadnych zewnetrznych rur ani dodatkow, po prostu golasek jest, ale zapas to bym chetnie na zewnatrz wywalil, bo czasem jakies bambetle do sesji zdjeciowych woze i kazdy cm3 wolnego miejsca w kabinie sie liczy :)

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pn paź 23, 2006 9:51 am

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Kornik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 21, 2006 10:10 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Kornik » pn paź 23, 2006 9:08 pm

Szukam i szukam i znajść niemoge - czy Terrano 1 3d hamulec ręczny ma na koła czy na wał ? jak Patrol ? oraz czy były fotele z regulacją wysokości do 3 drzwiowego.
Pozdro
Terrano I- 2.4 +LPG Sierra 2.0 DOHC kombi

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn paź 23, 2006 9:30 pm

na kola
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Kornik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: sob paź 21, 2006 10:10 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Kornik » pn paź 23, 2006 9:42 pm

Dzięki - mam linki do założenia i mnie to troche martwiło (niejestem mechanikiem).
Pozdrawiam
Terrano I- 2.4 +LPG Sierra 2.0 DOHC kombi

tarky74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 3:21 pm
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Post autor: tarky74 » wt paź 24, 2006 12:22 am

no i stalo sie wyglada na to ze zona definitywnie polozyla reke na terrano, dzis rano wymknela sie z domu wykorzystujac to ze spalem i zwinela mi samochod, pozostawiajac pod domem almere. mialem nawet po poludniu problem, zeby dopchac sie do auta i wrocic nim do domu. nie pozostaje nic innego jak pozbyc sie almery i kupic drugi terenowy :) juz zaczalem namierzanie potencjalnych celow, po glowie chodzi mi patrol - dzis znalazlem dosc ciekawe ogloszenie na dlugiego gr'a, tylko cena wyjsciowa troche duza (chyba). a dlugi dlatego, ze bylismy dzis wypozyczac do sesji zdjeciowej klamoty i jednak ten zapas w bagazniku jest upierdliwy - wpakowalem sporo ale przydaloby sie wiecej miejsca. a druga opcja to toyota 4runner, obok stala taka zaparkowana i sprawiala wrazenie zdecydowanie wiekszego auta. tylko ze mam opory jak patrze na 3.0 w benzynie z gazem. najbardziej podoba mi sie krotki patrol, ale jednak przestrzen w kabinie - zwlaszcza ta bagazowa - ma dla mnie decydujace znaczenie.
a i przy okazji pytanko od czapy troche - ale wracajac z nowym nabytkiem w sobote kupilem 4 opony bridgestone desert dueler - 215 szerokosci - pelnowymiarowki - co by to nie mialo znaczyc. po 65 zl/szt - uzywane oczywiscie. uwazam ze w dobrym stanie. ale gosc mial tez na sprzedaz opny fulda 255... idalej nie pamietam chyba 85 - model bodajze tramp 4x4, za komplet chcial 800 zl - ale wygladaly praktycznie jak nowe. czy taka cena jest ok?
dzieki za link do gieldy dzis po 2gim przegladaniu wreszcie tam trafilem, ale naprawde jakas zacma mnie dopadla i za chiny nie moglem znalezc :)

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » wt paź 24, 2006 6:40 am

tarky74 pisze:najbardziej podoba mi sie krotki patrol, ale jednak przestrzen w kabinie - zwlaszcza ta bagazowa - ma dla mnie decydujace znaczenie.
To kupuj krótkiego, wywal tylną kanapę. Miejsca na załądunek gratów się zrobi trochę :-) Do tego poodkręcaj wszystkie plastiki z zewnątrz, zanim same się urwą. Śledź forum regionalne najbliższe Twojemu położeniu i jak się chłopaki na taplanie w błocie umówią to jedź się z nimi integrować.
I przygotuj się, bo wtedy to dopiero się zacznie...
tarky74 pisze: ale gosc mial tez na sprzedaz opny fulda 255... idalej nie pamietam chyba 85 - model bodajze tramp 4x4, za komplet chcial 800 zl - ale wygladaly praktycznie jak nowe. czy taka cena jest ok?
No, to jak już poupalasz w błotku to będziesz szukał raczej MTków jakichś :-) Poczytaj na forum Opony, tam jest sporo informacji o dobrych oponkach. :-)
Pozdrowienia dla żony, jak nie wróci tym tyrankiem do domu to nie myśl od razu że Cię zostawiła, może poprostu zakopała się gdzieś w lesie albo utopiła auto w pobliskim bajorze i teraz walczy ;-)))
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości