halas od strony skrzyni (reduktora)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 12:18 am

Witam Wszystkich! Od niedawna zostalem posiadaczem Nissan Pathfinder 3.3 V6 R50 1999rok, skrzynia manual. Caly czas uzywam trybu 2H (naped tylko na tyl). Ostatnio dosyc czesto przewaznie na nieszybkich zakretach auto sie zatrzymuje i od strony skrzyni (reduktora) sie pojawia dosyc nieprzyjemny metalowy halas jakby sie blokowaly kola zebate lub ktos gryzl metal. Lewarek zmainy biegow zaczyna drzac. Ten halas znika po uzywaniu pedalu sprzegla.

Co sie dzieje? W czym problem? Gdzie mozna dokladnie i w miare niedrogo sprawdzic ten problem? Czy moze ja robie cos nie tak? Na co mozna oczekiwac? Ze sie w koncu zepsuje skrzynia lub reduktor? Jaki ew. koszt naprawy?

Z gory dziekuje za ew. rade, Jurek

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: vandall1 » wt gru 11, 2012 12:39 am

Szanowny Jurku:
objawy które podajesz sa bardzo niepokojące:zwłaszcza ten w którym piszesz,że "ktoś gryzł metal"Koniecznie zajrzyj pod spód,czy nie przejechałeś jakiegoś pijaka który wściekły wczepił sie zębami i nie chce puścić :roll:

A tak poważniej:tu Ci raczej nikt nie zdiagnozuje samochodu poza zgrubnymi przypuszczeniami.Z opisu wnoszę,że masz dość poważną awarię układu napędowego:i tyle.
Wjedż na jakiś podnosnik i go napędż:szybko sie dowiesz co należy wyciagać,most,reduktor czy co tam jeszcze.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 12:46 am

Wielkie dzieki za odpowiedz. A moze polecicie w wawie albo okolicach jakis w miare dobry i niedrogi warsztat gdzie moga dokladnie sprawdzic w czym problem? Gdzie sie znaja na tych autach.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: Wojtek_W » wt gru 11, 2012 8:40 am

warsztaty dobre i niedrogie masza szanse znalezc dopiero po ktoryms roku z terenowka i sporej ilosci roznych trunkow w ramach lapowek i zadoscuczynien

Zapytaj kilku kolegow z okolicy co jezdze gdzie serwisuja i bedzie jasne. W wawie nie pomoge niestety
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: KSikorski » wt gru 11, 2012 9:04 am

To jeszcze doprecyzuj która część Warszawy Cię interesuje :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Thespian
Posty: 347
Rejestracja: śr maja 11, 2011 11:36 am
Lokalizacja: Katowice

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: Thespian » wt gru 11, 2012 9:24 am

a nie wydaje się wam że "zatrzymywanie się auta w zakręcie" to objaw 4H? :)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: Wojtek_W » wt gru 11, 2012 9:30 am

Mi sie szczerze powiedziawszy nie wydaje ;)
Szczegolnie w polaczeniu z tymi dzwiekami ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 3:08 pm

Dzieki za odpowiedz. Znajomy powiedzial, ze moze naprawde czasem sie nie wylacza do konca tryb 4H i trzeba po przelaczeniu na 2H cofnac do tylu z 10-15m.. To prawda? Chociaz nie wlaczam 4H wiec po co mialbym go wylaczac w taki sposob?
Mieszkam na Woli, wiec interesuja mi najblizsze dzielnicy wawy.

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: SlonPl » wt gru 11, 2012 4:41 pm

Owszem należy cofnąć po przełączeniu na 2H ale nie 10m tylko odrobinkę - zgaśnie Ci kontrolka od napędów...
Blokowanie kół niema nic wspólnego z tym jakie masz zapięte napędy... Prawdopodobnie coś się sypło w dyfrze i w momencie jak pokazuje się spora różnica na prędkości obrotowej kół (zakręt).
Nie masz tam przypadkiem jakiejś blokady z tyłu która się rozpadła?
Zanim oddasz autko do warsztatu rozkręć dyfer i sprawdź czy wszystkie zębatki mają całe zęby i czy nie latają tam jakieś kawałki czegoś połamanego które mogą blokować dyfer...
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: SlonPl » wt gru 11, 2012 4:48 pm

Możesz spróbować jeszcze zapiąć te 4H (jest ślisko więc nic się nie rozpadnie) i sprawdzić czy nie będzie Ci blokowało wszystkich kapci - tylko zrób to na jakiejś małej uliczce z dala od innych samochodów!
Bezpiecznie jedź sobie Radiową za Bemowo i tam będziesz się miał gdzie pobawić :-)
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 5:24 pm

Wielkie dzieki za rade. Sprobuje w wolnej chwili.
Ale gdzie dokladnie moze byc ta "blokada z tyłu" oraz "dyfer"?
"Blokada" raczej gdzies na tylnym moscie ale jak to moze wygladac?
"Dyfer" jest w skrzynie rozdzielczej (reduktorze) czy w tylnym moscie?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: tomek 79 » wt gru 11, 2012 6:20 pm

to musi byc prowokacjaaaaa :)17 :)16 :)9 :)21


nie wierze ze istnieja tacy ludzie no nieeeee :)17

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: lysy76 » wt gru 11, 2012 6:41 pm

jurek7 pisze:Wielkie dzieki za rade. Sprobuje w wolnej chwili.
Ale gdzie dokladnie moze byc ta "blokada z tyłu" oraz "dyfer"?
"Blokada" raczej gdzies na tylnym moscie ale jak to moze wygladac?
"Dyfer" jest w skrzynie rozdzielczej (reduktorze) czy w tylnym moscie?
W tym przypadku nic nie grzeb i nie szukaj...
Po prostu jedź do warsztatu jaki polecą użytkownicy.
Nie jest to złośliwość... Po wpisie sądzę, że i tak sam tego nie ogarniesz, nawet jeśli znajdziesz te wszystkie tajemne nazwy i przypiszesz właściwie.
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: pawel abramczyk » wt gru 11, 2012 7:43 pm

Tomek co ty jaka prowokacja :lol:
a na szybkim zakręci się nie zatrzymuje , a w którą stronę ten zakręt ??
Super parchatek Super y60 :lol:

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 8:02 pm

Nie jest to prowokacja, bo nigdy nie mialem takiej terenowki oraz domyslam sie co to moze byc. Ale dla pewnosci wole zapytac.
Ten halas sie robi czasem nie tylko przy zakrecie, ale i przy cofaniu do tylu na prostej.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: tomek 79 » wt gru 11, 2012 8:05 pm

koniecznie i to jak najszybciej na podnosnik,ewidentnie problem napedowy,skrzynia-reduktor

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » wt gru 11, 2012 8:09 pm

przy 4H mam to samo jak i przy 2H

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: pawel abramczyk » wt gru 11, 2012 8:13 pm

a jak cofasz do przodu to też się tak dzieje
:)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: Whitie » wt gru 11, 2012 8:33 pm

jurek7 pisze:przy 4H mam to samo jak i przy 2H
Może to po prostu jest cały czas spięte....
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: vandall1 » wt gru 11, 2012 9:46 pm

Jeszcze dodajmy,ze niektóre Paty miały miedzyosiówkę :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: sebson » śr gru 12, 2012 9:08 am

pawel abramczyk pisze:a jak cofasz do przodu to też się tak dzieje
:)21
:)21 :)2
Nissan Patrol

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: redzik » czw gru 13, 2012 3:24 pm

jurek7 pisze:Dzieki za odpowiedz. Znajomy powiedzial, ze moze naprawde czasem sie nie wylacza do konca tryb 4H i trzeba po przelaczeniu na 2H cofnac do tylu z 10-15m.. To prawda? Chociaz nie wlaczam 4H wiec po co mialbym go wylaczac w taki sposob?
Mieszkam na Woli, wiec interesuja mi najblizsze dzielnicy wawy.
cofa sie po to, zeby automatyczne sprzegielka sie wypiely, moze wypina sie jedno, a drugie jest zj#$%ne i wtedy rozne odglosy z przodu moga byc, sam to mialem.

jurek7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pn gru 10, 2012 11:32 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: jurek7 » pt gru 21, 2012 11:30 pm

dzis z polecenia znajomego jego fachowiec po przesluchaniu halasu powiedzal, ze jego zdaniem to halasuje WALEK SPRZEGLA, bo jest suchy, wiec jego zdaniem czeka mnie demontaz skrzyni za 850zl + czesci

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: ernil » pt gru 21, 2012 11:43 pm

jurek7 pisze:dzis z polecenia znajomego jego fachowiec po przesluchaniu halasu powiedzal, ze jego zdaniem to halasuje WALEK SPRZEGLA, bo jest suchy, wiec jego zdaniem czeka mnie demontaz skrzyni za 850zl + czesci
Aaa, no to wszystko jasne!
Musisz zrobić tak jak fachowiec mówi. I to szybko. Suchość wałka to poważny problem. Zalecam po wyjęciu wałka z suchej pochwy sprzęgła dokładnie go wytrzeć, następnie dokładnie umyć, po czym namoczyć kilka godzin w wodnym roztworze srebra koloidalnego. Tak potraktowany wałek nasmarować porządnie silikonowym lubrykantem i wsadzić ponownie, najlepiej do innej pochwy :)2
Dorzuciłbym ze stówkę specowi, żeby zrobił to jak w opisie i będziesz zadowolony :)2
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: halas od strony skrzyni (reduktora)

Post autor: Mroczny » pt gru 21, 2012 11:45 pm

Ernil - zaczynasz mnie martwić wiedzą ekspercką

:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości