Patrol Y60 - obrotomierz

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: ramzes » czw kwie 12, 2012 7:52 pm

Sawa GR pisze:Ja widziałem podobny efekt jak ktoś zlał wodę w trawę. Wziął 5 litrów petrygo, wlał odkręcając odpowietrznik na grubej róże, niby odpowietrzył odpalił a wskazówka szału dostawała. Zadzwonił do mnie, zdjąłem odpowietrznik przy kabinie dolałem ok 7 litrów petrygo i się uspokoił :)21 :)21 Na pewno nie masz powietrza w układzie?

raczej nie .. aczkolwiek wszystko mozliwe . w sumie jakby przeplywalo powietrze to faktycznie wskaznik moglby wariowac ..
choc przy ostatniej wymianie plynow i wezy zarazem na nowe odpowietrzylem wydaje mi sie ze dokladnie :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » sob kwie 14, 2012 3:48 pm

No więc... po kolei. Dla silnika TD42, instalacja 24v:

Czujnik - tam gdzie idzie ten czarny peszel, nie dało się dojść z aparatem.
Obrazek

1 złącze - wychodzą kolorki żółty/czarny i żółty/biały
Obrazek

Wiązka idzie sobie gdzieś wzdłuż silnika, łączy się z resztą przewodów i...
Obrazek

Gruba wiązka do kostek przy akumulatorze. Ta piękna kostka która miała być ostra, ma 4 przewody, w tym dwa z czujnika. Z tamtego miejsca idzie w wiązkę przez gródź.
Obrazek

Do sterownika świec nie dochodzi, tak jak @N2O napisał. Z ciekawości rozebrałem sterownik, tak wygląda - czyli całkiem co innego niż RD28, może też inny niż TD42 12V - nie wiem :)
Obrazek

Sygnał z czujnika idzie prosto na zegary - wtyczka najbardziej z prawej. Na zdjęciu od góry z lewej mamy piny 12 i 11 ze schematu. Idą ścieżkami do tych 4 śrubek [są 4 a nie jedna i 3 dziury jak na zdjęciu ;] 2 śrubki to sygnał z czujnika, 2 pozostałe to masa i plus obrotomierza. Przy okazji go mechanicznie trzymają.
Obrazek

W kostce widać żółty/czarny i żółty/biały. Mając zegary na wierzchu, układamy je delikatnie żeby mieć dojście do wpiętej wtyczki, odpalamy samochód, bierzemy jakikolwiek miernik, nawet za 15zł, i mierzymy. Zakres - prąd zmienny, chyba 200V najmniej jest. Mi miernik pokazał na żółtym/czarnym 0,5V [tak jak @ernil pisał], na żółtym/białym 0. Na ścieżkach i śrubce do obrotomierza też jest te 0,5V, czyli sygnał z czujnika jest. No to dawaj rozkręcamy zegary.
Obrazek

Rozkręcamy za dużo powiedziane, plastikowe zatrzaski trzymają przeźroczystą osłonkę, po jej zdjęciu następne trzymają szarą nakładkę na zegary. Odkręcamy te 4 śrubki z drugiej strony, na nich trzyma się obrotomierz.
Obrazek

Tak to wygląda. Cały mechanizm wskazówki + tarcza jest wlutowany do płytki + trzyma się na 2 plastikowych zatopionych bolcach - nierozbieralne bez zepsucia :) Ale widać, że ktoś grzebał przy tych wyprowadzeniach, ślady kalafonii. Przelutowałem je, zwykłą lutownicą transformatorową.
Obrazek

Tak samo przelutowałem wyprowadzenia tego dużego niebieskiego rezystora - 130 ohm, widać, że się grzał, jego okolica aż okopcona.
Obrazek


Poskładałem zegary do kupy, do samochodu - i działa :o Czyli problem gdzieś w płytce, przypuszczalnie zimne luty. Od tego posta przejechane 'aż' 20km, więc nie wiadomo czy nie zdechnie jak wcześniej... obrotomierz potrafił działać tydzień a potem nagle przestać... czas pokaże.

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » ndz kwie 15, 2012 6:30 pm

Jak znajdę czas rozbabram swoje zegary, dam sąsiadowi aby przeleciał powietrzem, jak coś pomoże dam znać...
Rozumiem że 100% usterki nie znalazłeś?
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » ndz kwie 15, 2012 7:17 pm

Nie znalazłem, wyeliminowałem tylko czujnik i przewody. Poprawiałem luty na czuja.
Dzisiaj, jakieś 200km od lutowania obrotomierz zaliczył kilka razy zwiechy... ale dłużej działał niż nie działał, jakiś postęp jest. Rozkręcę jeszcze raz i poprawię każdy lut po kolei - o efektach dam znać :)

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » pn kwie 16, 2012 6:25 am

Tylko postaraj się to zrobić powietrzem nie transformatorem, Ja tak zrobię u siebie. Zaglądnę też do licznika bo stoi standardowo na 194kkm, tylko ten tydzień mam napięty jak baranie jaja i chyba nie dam rady :)9
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: drygol » pn kwie 16, 2012 8:26 am

Zegary i zimne luty na nich to juz ze 2 razy czochralem i to nie to.
Nie bawilem sie sterownikiem i to jest dobry hint. Musze to rozebrac i przewalic wszytkie punkty.
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » pn kwie 16, 2012 8:47 am

U mnie zostaje sam zegar :)
Powietrza nie mam, ale mam zwykłą grzałkową lutownicę to nią poprawię. Widziałem też na płytce 3 elektrolity, w tym jeden 470uF/25V, może padły po 20 latach [spuchnięte nie są], to je wymienię od razu.

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: tkocy20 » pn kwie 16, 2012 9:36 am

Takayuki pisze:Sterownika świec żarowych? Takie same objawy miałeś?
tak ale w 2,8. też się zdziwiłem że puścili sygnał przez sterownik.
sterownik zaczął sobie pykać od czasu do czasu a wskazówka obrotomierza spadała na ryj
ale już wykryłeś że w 4,2 sprawa wygląda inaczej więc powodzenia w poszukiwaniach
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » pn kwie 16, 2012 9:51 am

Jak nic nie pomoże zapodam obrotomierz ze sklepu i gdzieś go zamocuję, kosztuje ze 100zł ale trochę zalatuje wiejskim tuningiem. Wolał bym ożywić oryginała...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » pn kwie 16, 2012 10:38 am

Właśnie. Można coś zmotać w miejsce oryginału na silniczku krokowym zostawiając tarczę i wskazówkę ze starego - miejsce jest. Tylko to rzeźba, lepiej stary naprawić :)

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: sbst » pn kwie 16, 2012 1:43 pm

a nie macie problema z komputerem grzania świec? nie jest pośniedziały na lutach albo coś? bo padający obrotomierz z tego co pamiętam, to wlasnie objaw choroby tego ukladu. mowie oczywiscie o 2.8 zizel
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » pn kwie 16, 2012 7:29 pm

A czytał ze zrozumieniem od początku? Ja problemu nie mam, co jakiś czas zaczyna mrugać, ale to jest wina śniedziejącego stycznika, przelecę papierkiem i pół roku spokój...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: sbst » wt kwie 17, 2012 5:16 am

no nie zawsze ma się ochote trzepac całe wątki
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » pt kwie 20, 2012 1:48 pm

Po tygodniu obrotomierz zdechł całkiem. Po wyjęciu i rozlutowaniu mamy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rezystor ten duży - po przyciśnięciu palcem zaczął się ruszać. Przelutowany.
Kondensator ten 470uF/25V - wymieniony, po długim czasie lubią padać.
Styki, ponownie - przelutowane.
Poskładane do kupy, działa - 10km do domu bez zająknięcia. Zobaczymy jak długo.

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Dziadzia » pn maja 28, 2012 4:25 pm

trochę temat już ma dni, ale nie chcę zakładać nowego o tym samym kontekście...

otóż problem mój polega na tym, że nie działa mi obrotomierz, i nie jest to na pewno wina urządzenia, bo sprawdzałem u kolegi w aucie i wszystko działało. Tak samo nie jest to wina przekaźnika świec, bo był wymieniany na nowy i wsyztsko działa poprawnie. Jedyne co mogę mieć podejrzenia to to, że gdy panowie z warsztatu przenosili sterownik świec do kabiny i przedłużali kabelki, mogli coś skichać... czy ma ktoś jakiś schemat po którym mógłbym dojść do tego czy kabelki od czujnika zostały doprowadzone do sterownika świec? Widziałem, że Takayuki opisał całą drogę ale w silniku 4.2 a ja mam 2.8TD. Czy czujnik w tym silniku również jest za kółkiem pompy wtryskowej? Czy ktoś wie gdzie on dalej idzie? Może jak zacznę od samego czujnika to uda mi się gdzieś zlokalizować przerwę w kabelkach, bądź sam czujnik może jest zepsuty...
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » pn maja 28, 2012 6:45 pm

Dziadzia pisze:Widziałem, że Takayuki opisał całą drogę ale w silniku 4.2 a ja mam 2.8TD. Czy czujnik w tym silniku również jest za kółkiem pompy wtryskowej? Czy ktoś wie gdzie on dalej idzie? Może jak zacznę od samego czujnika to uda mi się gdzieś zlokalizować przerwę w kabelkach, bądź sam czujnik może jest zepsuty...
Poczytaj złociutki watek od pierwszej strony masz tam nawet foto mojego czujnika i początek jego drogi wszystko z silnika 2,8 :)21 :)21 :)21 Opis drogi kabla Takayuki również pasuje do 2,8 tylko sterownik inny. Przeczytaj dokładnie od początku.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Takayuki » pn maja 28, 2012 7:57 pm

Przy okazji, mój obrotomierz całościowo przelutowany [każdy jeden lut], jak na razie działa :)2

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » pn maja 28, 2012 8:11 pm

U mnie własnie zaczęła kapać kula (rok śmigania na zapiętych sprzęgiełkach) wiec od przyszłego poniedziałku regeneracja kul a następny w kolejce jest obrotomierz...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Dziadzia » pn maja 28, 2012 8:46 pm

propos kul... wymieniłem uszczelniacze zewnętrzne, oraz uszczelniacz półosi, 2 tygodnie był spokój a teraz na nowo mi wylała kula... tak samo muszę zregenerować? czego to jest przyczyna, że tak często wylewają? Nie wiem, może mam krzywą półoś która rozwala uszczelniacz...?
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Marcin-Kraków » pn maja 28, 2012 8:53 pm

Po pierwsze powodem sa rozwalone lozyska zwrotnicy, po drugie uszkodzona powierzchnia pracy uszczelniacza na polosi.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Patryk 160 » pn maja 28, 2012 9:02 pm

zregeneruj bieżnię uszczelniacza


Obrazek

wymień wsie łożyska

i zregeneruj powierzchnię kuli :)21



Obrazek

będziesz miał spokój na kilka ładnych lat jeśli zrobisz to w sposób należyty

znam gościa który daje na taką robotę gwarancję dożywotnią :)12


a jak nie zrobisz ładnie to tak co tydzień będziesz to robił
po jakimś czasie dojdziesz do sporej wprawy i będzie Ci to szło baaaardzo szybko
a i sprzedawca uszczelniaczy da rabat :)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Dziadzia » pn maja 28, 2012 9:17 pm

to czas wykręcić most i dać do piaskowania... :) później reszta bajerów... tak jak mówisz trza raz a porządnie... :) jeszcze tylko ten głupi obrotomierz :D :D
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: psawiak » pn maja 28, 2012 11:53 pm

Takayuki pisze:Przy okazji, mój obrotomierz całościowo przelutowany [każdy jeden lut], jak na razie działa :)2
miałem to samo w TD42. wogóle nie robił jak kupiłem. rozebrałem zegary, wymieniłem sam obrotek z używki i zadziałał - do pierwszej kałuży. potem zaczął skakać niekontrolowanie i zdechł.
winowajca okazał się sam czujnik obrotów. jako że towar mało popularny a w ASO kosztuje 900 zł, chłopaki z 4xD wsadzili mi w org obudowę czujnika wkład z BMW.
pięknie pracuje :)21
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: Sawa GR » czw gru 06, 2012 11:37 am

psawiak pisze:
Takayuki pisze:Przy okazji, mój obrotomierz całościowo przelutowany [każdy jeden lut], jak na razie działa :)2
winowajca okazał się sam czujnik obrotów. jako że towar mało popularny a w ASO kosztuje 900 zł, chłopaki z 4xD wsadzili mi w org obudowę czujnika wkład z BMW.
pięknie pracuje :)21
Więc za radą Takayuki wreszcie się za to zabrałem, wywaliłem zegary, dałem do sąsiada, przeleciał wszystko ciepłym powietrzem i zagadał, śmiga aż miło. Jedyna wada lekko mi go rozregulowali, ponoć ciężko było ze wskazówką. Mam na wolnych obrotach 1000 czyli przekłamuje o 200 ale przynajmniej widzę co sie dzieje, do tych 200 setek się przyzwyczaję. Bo rozbierać kolejny raz w zimę nie będziemy. Do śrubki regulacyjnej też ciężki dostęp...
psawiak - Ktoś mi pisał że wstawił czujnik ABSu od paska B5 :o :o i ponoć bangla... ale to tylko wiadomość zasłyszana.

Z ciekawostek, poprzedni właściciel przestawił przebieg, za pomocą zdjętej przedniej szybki i śrubokrętem na wydre. Skutkuje to niedziałającym licznikiem dziennym i przebiegu. (gołe tryby...)
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
moku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 18, 2012 9:13 pm
Lokalizacja: NO

Re: Patrol Y60 - obrotomierz

Post autor: moku » śr gru 19, 2012 10:37 am

tkocy20 pisze:
Takayuki pisze:Sterownika świec żarowych? Takie same objawy miałeś?
tak ale w 2,8. też się zdziwiłem że puścili sygnał przez sterownik.
sterownik zaczął sobie pykać od czasu do czasu a wskazówka obrotomierza spadała na ryj
ale już wykryłeś że w 4,2 sprawa wygląda inaczej więc powodzenia w poszukiwaniach

i ja podlacze sie z szybkim pytaniem
obrotomierz szwankuje jak sie silnik podgrzeje jakos dziala.. ale miga mi lampka od swiec, auto bardzo ciezko pali zimne
nie wiem czy zaczac od swiec czy tego sterownika? gdzie on sie znajduje i jakie koszty nowego? bo o swiecach juz wszystko wiem...
ktos podpowie?
GR Y60 RD28T
95r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość