Straszne ciepło w kabinie w Y60
Moderator: Kosiarz
Straszne ciepło w kabinie w Y60
Witam mam problem z nadmiernym ciepłem w kabinie mojego parcha. Jak auto jest rozgrzane kanał gdzie są drążki biegów jest gorący aż do podłokietnika. Zastanawiam sie co to moze być czy to tak wydech grzeje od dołu, Albo ciepło jakoś z komory silnika sie przedostaje.
Spotkaliście się z czyms takim?
Pozdr-r
Spotkaliście się z czyms takim?
Pozdr-r
Ostatnio zmieniony ndz cze 16, 2013 10:54 am przez Rradian, łącznie zmieniany 1 raz.
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
prowokacja




Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Skręć ogrzewanie 
A tak na serio w moim Hiszpanie jest to samo - grzeje jak pierun... zimą mi to pasuje, latem pamiętam żeby nie wsiadać w krótkich spodenkach bo jak dotknę to parzy... U mnie to może wynikać z wywalonego uszczelnienia między skrzynią i reduktorem i olej spływa do reduktora przez co być może skrzynia się grzeje (?).
To jedna z rzeczy, których kontrola mnie czeka przed poskładaniem auta do kupy...

A tak na serio w moim Hiszpanie jest to samo - grzeje jak pierun... zimą mi to pasuje, latem pamiętam żeby nie wsiadać w krótkich spodenkach bo jak dotknę to parzy... U mnie to może wynikać z wywalonego uszczelnienia między skrzynią i reduktorem i olej spływa do reduktora przez co być może skrzynia się grzeje (?).
To jedna z rzeczy, których kontrola mnie czeka przed poskładaniem auta do kupy...
Jedyną metodą unikania porażek jest nie mieć żadnych nowych pomysłów...
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
jest jedna wspólna cecha
oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8

oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Taa to ciepło od głowicy tak emanuje 
Grzeje się tunel to fakt, ale żeby aż parzył...

Grzeje się tunel to fakt, ale żeby aż parzył...

y60 autobus, czerwony.
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
W k-160 z wyjętymi wykładzinami też się kiedyś oparzyłemPatryk 160 pisze:jest jedna wspólna cecha
oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8

Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Koszerny 4.2 też grzeje tunelPatryk 160 pisze: oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
tam zara koszernyTakayuki pisze:Koszerny 4.2 też grzeje tunelPatryk 160 pisze: oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8
4,2 ma przerost formy nad treścią to i nie pozostaje bez wpływu na globalne ocieplenie

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
pitu pituPatryk 160 pisze:tam zara koszernyTakayuki pisze:Koszerny 4.2 też grzeje tunelPatryk 160 pisze: oba auta mają silnik specjalnej troski
2,8
4,2 ma przerost formy nad treścią to i nie pozostaje bez wpływu na globalne ocieplenie


ale w 4,2 wystarczy dywanik i już jest kultura

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Mhm, a K wzmocnione tak że trzeba kategorię C żeby nim jeździć to nie jest przerost formy nad treściąPatryk 160 pisze: tam zara koszerny
4,2 ma przerost formy nad treścią to i nie pozostaje bez wpływu na globalne ocieplenie

4.2 paląc mniej od 2.8 i nie wybuchając z całą pewnością znacząco zmniejsza emisję niepożądanych dla misiów polarnych substancji, a wiadomo, że to jedno jedyne co powinno się liczyć przy wyborze samochodu

Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
4,2 też wybucha.
A w 160-ce tunel się grzeje ale z gołą blachą jadąc cały czas powyżej 120km/h przy 30 stopniach na zewnątrz.


A w 160-ce tunel się grzeje ale z gołą blachą jadąc cały czas powyżej 120km/h przy 30 stopniach na zewnątrz.

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
N2O pisze:4,2 też wybucha.
![]()
A w 160-ce tunel się grzeje ale z gołą blachą jadąc cały czas powyżej 120km/h przy 30 stopniach na zewnątrz.
daj siaaana Paweł
oni zazdrośni są
w kraju jeszcze nie ma tak długich odcinków z droga z górki ,żeby koledzy od 4,2 zobaczyli wskazówkę w okolicy 120
chyba ,że tą od temperatury

auto ma być jak dzwonTakayuki pisze: Mhm, a K wzmocnione tak że trzeba kategorię C żeby nim jeździć to nie jest przerost formy nad treścią![]()
w przypadku 160 producent pomyślał o wszystkim tylko rama była za cienka
no i na nadwoziu blachy grubsze też są lepsze

nie ma się co miotać koledzy
od dawna wiadomo,że prawdziwy król jest tylko jeden
160

a wszystko co potem , to mieszanie palcem w gównie

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
I weź tu licz na poradę na najlepszym forum od gnojowników 
Się ubawiłem
Ale tak właściwie, to co tam może grzać? Skrzynia? Reduktor? Trochę owszem, ale aż tak? Mi w Hiszpanie z silnikiem "specjalnej troski" grzeje tam skąd powinno i tylko wtedy, kiedy tego chcę i przestawie se wajche.
Dziura w wydechu skierowana do góry i dmucha gorącym na blache po mojemu.
A może po świeżo lanym asfalcie gorącym kolega jeździł?

Się ubawiłem

Ale tak właściwie, to co tam może grzać? Skrzynia? Reduktor? Trochę owszem, ale aż tak? Mi w Hiszpanie z silnikiem "specjalnej troski" grzeje tam skąd powinno i tylko wtedy, kiedy tego chcę i przestawie se wajche.
Dziura w wydechu skierowana do góry i dmucha gorącym na blache po mojemu.
A może po świeżo lanym asfalcie gorącym kolega jeździł?

K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Ktoś tu miał w awatarze 180 jak dobrze pamiętam ^^Patryk 160 pisze: w kraju jeszcze nie ma tak długich odcinków z droga z górki ,żeby koledzy od 4,2 zobaczyli wskazówkę w okolicy 120
Wskazówka od temperatury nie przekracza połowy skali, musi być zepsuta fabrycznie w tych 4.2. I nie ma cyferek, co by nie denerwować użytkowników... 2.8

Grzeje pewnie wydech... kolektor i rura z lewej strony. Skrzynia też ciepła jak się jeździ cały dzień w 40 stopniach, czuć po lewarku.
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
grzeje wydech
skrzynia jak jest gorąca to nie aż tak
poza tym 150-160 w 4,2 nawet przy skrzyni 4 nie jest żadnym wyczynem

skrzynia jak jest gorąca to nie aż tak

poza tym 150-160 w 4,2 nawet przy skrzyni 4 nie jest żadnym wyczynem
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
A ja twierdze, że skrzynia tak może grzać - lewarki prawie gorące, grzeje w prawą nogę nawet przez oryginalne wytłumienie - u mnie tak było, skrzynię miałem w takim stanie, że synchronizatory zgrzytały na każdym biegu - po wymianie nie zauważam problemu więc pewnie go nie ma
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
U mnie tunel zimny, więc chyba wybuchła mi już głowica i ciepło ucieka szparami w niej... Grzeje się podłokietnik ale to przez siedzącą tam nagrzewnicę, jakoś nie idzie odciąć od niej dopływu. Myślałem nad demontażem (2 osobowy więc na tył nigdy nie dmucha) ale jakoś mi się nie chce.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Też myślałem, że to prowokacja, ale skoro nie to...
Przecież to oczywiste co grzeje w Patrolu. Wielki piec pod maską! Tunel środkowy jest duży i ukształotowany bardzo plynnie (aerodynamicznie) więc gorące powietrze z chłodnicy pompowane przez wentylator trafia prosto do niego. Grzeje i ma grzać, żnaczy że działa
U mnie 4,2T na autostradzie w Chorwacji czy gdzieś dalej na południu powoduje, że tunel wręcz parzy przez dywanik. Trzeba uważać gdzie się opiera nogę
Jak komuś to przeszkadza trza klimę zamontować - rozwiązuje problem.
Przecież to oczywiste co grzeje w Patrolu. Wielki piec pod maską! Tunel środkowy jest duży i ukształotowany bardzo plynnie (aerodynamicznie) więc gorące powietrze z chłodnicy pompowane przez wentylator trafia prosto do niego. Grzeje i ma grzać, żnaczy że działa

U mnie 4,2T na autostradzie w Chorwacji czy gdzieś dalej na południu powoduje, że tunel wręcz parzy przez dywanik. Trzeba uważać gdzie się opiera nogę

Jak komuś to przeszkadza trza klimę zamontować - rozwiązuje problem.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
U mnie w Y61 2.8 też tak było ale tłumaczyłem to sobie, że to przez osłonę pod skrzynią i się nie przejmowałem tym.
A przy jeździe autostradowej grzała się też konkretnie sama skrzynia - miałem czujnik temperaturyoleju w skrzyni - na highway'u przy stałej prędkości pow 120km/h olej w skrzyni dochodził spokojnie do 100-wki.
A przy jeździe autostradowej grzała się też konkretnie sama skrzynia - miałem czujnik temperaturyoleju w skrzyni - na highway'u przy stałej prędkości pow 120km/h olej w skrzyni dochodził spokojnie do 100-wki.
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
powtórze jeszcze raz - u mnie po zmianie skrzyni na sprawną tunel przestał grzać w nogę a lewarki już nie są gorące
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Odpaliłem poleżałem po parchem na ciepłym silniku i wolnych obrotach skrzynia lekko ciepła ale zgadzam sie że kształt kanału ma tendencje do zaciągania ciepłego powietrza. Daleko się nim nie poruszam to obstawiam rure wydechową i ciepło z silnika. Mam na to pomysł wkleić powyżej skrzyni matę izolującą samochodową. Znajomy ma recycling samochodowy coś się wybierze. Może to pomoże.
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
do wydechu są taśmy izolacyjne odpowiednie,owijasz rure po prostu
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Straszne ciepło w kabinie w Y60
Problem rozwiązany, założyłem zaworki odcinające na przewodach do tylnej nagrzewnicy i jak ręką odjął.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości