jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Korbamoto » wt cze 18, 2013 12:06 am

Ja to zajebistego parcha trafiłem. Choć to ten "najgorszy" Głowica nie wybuchnięta, rama nie zgnita. Napędy spoko, zapina, rozpina, sprzęgi automaty, wszystko hula pięknie. Kropelka niczego z nikąd nie wycieka. Ale w centrum Berlina był rejestrowany, więc kapać nie miało prawa. 4 dziury w budzie zalepiłem łatami z błotnika od Forda na klej do szyb. Największa była jak 5 zł. Zapyziały był wizualnie, więc pomalowałem wałkiem i trochę pędzlem na militarnie i jest supcio.
Też chciałem SPOA z początku, lub inny mega lift... Żeby wjechać tam, gdzie nie wjedzie nikt...
Wjechać w bagno da się. Wyjechać gorzej ;)
Ale po co mi to, po namyśle. Spieprzyć łatwo i kase utopić w błocie. A on sam w sobie ma już wielki "funfactor"
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: whisky_snake » ndz cze 23, 2013 6:45 pm

SPOA ... jest jak najbardziej do zrobienia ... kilka lat jezdzilem "nie narzekalem" ... poza lamaniem amorow i resorow..
Wiec najrozsadniej w parchu to tyl SPOA plus poduchy powietrzne, przod wahacze i sprężyny i opcjonalnie poduchy powietrzne albo pozostanie przy resorach z tym ze wymiana na paraboliki lub od dostawczaka ciut dluzsze ..

Podnoszenie budy jest bez sensu bo tylko srodek ciezkosci sie zmienia i w ciul rzeczy przestaje pasowac.

Koszt poduchy wzmacnianej to ok 170 zl / szt plus kompresor maly jakies 150 mala butla z gasnicy, wezyki, zaworki i manometry i dopasowanie blach mocujacych do ramy tez w sumie jakies troche ponad 100-200 ... Jak sie ma wlasny warsztat spokojnie w sensownej kwocie zamyka

Trawersy przy poduchach z czy bez spoa staja sie rozrywka i nie trzeba kombinowac z hgw jak twardymi i wytrzymalymi amorami ktore i tak sie urwa a resory tak czy siak jakie by nie byly tez sie polamia ..

Zabezpieczenie przed lamaniem resorow: blokada przewiniecie sie wieszaka do wspawani i rozsadny odbój.

Resory robione u sensownego kowala na wymiar z sensownego nowego materialu a nie klepanego zabytku na podkarpaciu ok 80-100 pln za pioro .. wiec wobec tjuningowych zamiennikow rozsadna relacja cena do wykonania

Z tylu nie ma szans rozsadnego zamienienia resora na sprezyne bo wyjdzie wielki wysoki pomnik ... ktory za uj nie bedzie sie krzyzował

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » ndz cze 23, 2013 9:11 pm

whisky_snake pisze: Zabezpieczenie przed lamaniem resorow: blokada przewiniecie sie wieszaka do wspawani i rozsadny odbój.
Można też w przednich resorach przenieść wieszaki na tył. Lekko nurkuje przy hamowaniu ale resory się nie łamią :roll:

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Whitie » ndz cze 23, 2013 10:01 pm

Adamo pisze:Można też w przednich resorach przenieść wieszaki na tył.
Eee ??
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » ndz cze 23, 2013 10:57 pm

Whitie pisze:
Adamo pisze:Można też w przednich resorach przenieść wieszaki na tył.
Eee ??
W przednim resorze robisz wieszaki nie z przodu tylko przy tylnym mocowaniu. Tak jak jest w tylnym resorze :)21

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Whitie » pn cze 24, 2013 7:52 am

Adamo pisze:
Whitie pisze:
Adamo pisze:Można też w przednich resorach przenieść wieszaki na tył.
Eee ??
W przednim resorze robisz wieszaki nie z przodu tylko przy tylnym mocowaniu. Tak jak jest w tylnym resorze :)21
Musi to być super stabilne rozwiązanie :)
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » pn cze 24, 2013 8:15 am

Whitie pisze: Musi to być super stabilne rozwiązanie :)
Całkiem dobrze się jeździ. Miałem tak przez dwa lata i w rajdach górskich w klasie extrem nigdy się nie przewróciłem i nic w zawieszeniu nie połamałem :roll:
Zdarzało się urwać linę 11mm mechanikiem jak most trafił na jakąś przeszkodę w lagrze ale resor nigdy nie pękł...
Patent z przekładaniem wieszaków wymyślił i pierwszy stosował Dominik Samosiuk. Swojego czasu jeździło sporo Patroli tak przerobionych :)21

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: whisky_snake » pn cze 24, 2013 5:24 pm

Adamo pisze:
whisky_snake pisze: Zabezpieczenie przed lamaniem resorow: blokada przewiniecie sie wieszaka do wspawani i rozsadny odbój.
Można też w przednich resorach przenieść wieszaki na tył. Lekko nurkuje przy hamowaniu ale resory się nie łamią :roll:

Zasadniczo jest to dobre rozwiazanie bo jest mocowanie ciagnace a nie pchajace .. wiec pekac nie peknie bo nie ma jak .. ale za to wieloklin na wale ma skok dwa razwy wiekszy to samo drazki ... nadaje sie wiec do aut wozonych na lawecie ... a raczej na dalsze wycieczki juz wcale

Podobna fantazje robia ludzie wydluzajacy wieszaki zamiast obnizyc ich mocowanie ... na asfalt sie toto nie nadaje

Jak dla mnie najrozsadniejsze z przodu to albo wahacze i spring albo parabolik przespawanie mocowania z przodu i tylu resora plus poduchy ... tak by nie podniesc auta wiecej niz 15 cm.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Mroczny » pn cze 24, 2013 6:00 pm

wymyślono już gieera, nie ma co odtwarzać

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » pn cze 24, 2013 6:24 pm

Mroczny pisze:wymyślono już gieera, nie ma co odtwarzać
Spłycasz..., a gdzie przygoda i emocje czy będzie robić ?? :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Mroczny » pn cze 24, 2013 6:41 pm

godziny i tysiące w warsztacie, wkurw, nieodbierane połączenia, zarwane dni w robocie, powroty na lawecie

:)21

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » pn cze 24, 2013 6:47 pm

Mroczny pisze:godziny i tysiące w warsztacie, wkurw, nieodbierane połączenia, zarwane dni w robocie, powroty na lawecie

:)21
O to, to, to... , a nie na łatwiznę i wszystko na talerzu :)21

Awatar użytkownika
Łukasz Hunter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 14, 2012 11:11 am
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Łukasz Hunter » wt cze 25, 2013 12:36 pm

a jednak się udało

tu testy
http://www.youtube.com/watch?v=_S_d0CeOk_U

a tu film z rajdu
http://www.youtube.com/watch?v=JSLU0BD3oOo


pzdr dla Waldusia :D
http://www.facebook.com/4x4Kartuzy
Vitara Lift by Łukasz Hunter

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Patryk 160 » wt cze 25, 2013 2:37 pm

:)23
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Kabal » wt cze 25, 2013 2:46 pm

Kiedyś się na takie mówiło sralnia dla żyraf, ale ja się na patrolach nie wyznaję :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Adamo » wt cze 25, 2013 2:51 pm

Kabal pisze:Kiedyś się na takie mówiło sralnia dla żyraf, ale ja się na patrolach nie wyznaję :)21
Mylisz pojęcia... "sralnia dla żyraf" jest tylko jedna i jest to plastik Mikołaja :)21

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Whitie » wt cze 25, 2013 3:59 pm

No. Wysoki.
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Patryk 160 » wt cze 25, 2013 4:46 pm

wysoki czy niski , to jest drugorzędne
ja zwróciłem uwagę,że ludzie giną na wojnach, w obronie ojczyzny , wyznania
ale po co usiłować zginąć na wycieczce do parku ??

ale i tak lepiej zginąć ,niż zostać inwalidą .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Patryk 160 » wt cze 25, 2013 4:47 pm

natomiast jeśli to miało być pokazowe rozjjebywanie aut
to śmiem twierdzić,że cienkie , cieniuśkie bolki
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Łukasz Hunter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 14, 2012 11:11 am
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Łukasz Hunter » wt cze 25, 2013 5:26 pm

Patryk 160 pisze:natomiast jeśli to miało być pokazowe rozjjebywanie aut
to śmiem twierdzić,że cienkie , cieniuśkie bolki
hmmm dlaczego uważasz że rozwalanie aut bolku??
http://www.facebook.com/4x4Kartuzy
Vitara Lift by Łukasz Hunter

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: whisky_snake » śr cze 26, 2013 7:48 pm

Patryk 160 pisze:wysoki czy niski , to jest drugorzędne
ja zwróciłem uwagę,że ludzie giną na wojnach, w obronie ojczyzny , wyznania
ale po co usiłować zginąć na wycieczce do parku ??

ale i tak lepiej zginąć ,niż zostać inwalidą .
Gdzies mialem kilka zdjec przypadkow / skutkow jak na filmie ciagniecia za g.. a nie uchwyt i to z przodu i z tylu jak pieknie zerwane mocowanie wraz z kinetykiem laduje w aucie ... ba nawet w jednym przypadku jak pieknie przelatuje calosc przez auto ...

Awatar użytkownika
Łukasz Hunter
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 14, 2012 11:11 am
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Łukasz Hunter » śr cze 26, 2013 8:36 pm

whisky_snake pisze:
Patryk 160 pisze:wysoki czy niski , to jest drugorzędne
ja zwróciłem uwagę,że ludzie giną na wojnach, w obronie ojczyzny , wyznania
ale po co usiłować zginąć na wycieczce do parku ??

ale i tak lepiej zginąć ,niż zostać inwalidą .
Gdzies mialem kilka zdjec przypadkow / skutkow jak na filmie ciagniecia za g.. a nie uchwyt i to z przodu i z tylu jak pieknie zerwane mocowanie wraz z kinetykiem laduje w aucie ... ba nawet w jednym przypadku jak pieknie przelatuje calosc przez auto ...
Na szczęście na naszym filmie nie było to mocowanie żadnego z naszych samochodów, tylko pomagaliśmy innemu wyjechać któremu się urwało mocowanie i jak zawsze nikt nie stał na linii strzału...
http://www.facebook.com/4x4Kartuzy
Vitara Lift by Łukasz Hunter

Awatar użytkownika
JANUS
 
 
Posty: 138
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:21 pm

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: JANUS » śr cze 26, 2013 9:04 pm

Łukasz Hunter pisze:
Patryk 160 pisze:natomiast jeśli to miało być pokazowe rozjjebywanie aut
to śmiem twierdzić,że cienkie , cieniuśkie bolki
hmmm dlaczego uważasz że rozwalanie aut bolku??


ja się na tym nie znam,ale dla mnie to wyglądało jak spotkanie klubu samobójców :D
de opresso liber

Kuba
Posty: 227
Rejestracja: śr lip 31, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Kuba » czw cze 27, 2013 1:09 am

whisky_snake pisze:SPOA ... jest jak najbardziej do zrobienia (....)

Podnoszenie budy jest bez sensu bo tylko srodek ciezkosci sie zmienia i w ciul rzeczy przestaje pasowac.
Ja chyba na inne lekcje fizyki chodzilem... przy SPOA srodek ciezkosci sie nie zmienia, bo WSZYSTKO idzie w gore, buda lacznie z rama i zespolem napedowym, a przy lifcie budy sie zmienia - oczywiscie niekorzystnie bo do gory idzie tylko buda.... ja pier.ole.... na forum zagladam rzadko, ale co zajrze to rozrywka taka, ze cycki opadaja.....

Jezdzilem krotkim K160 na SPOA 4 lata. Mialem dosyc i wrocilem do normalnego zawieszenia, podnoszac jednoczesnie bude o 5 cm, zeby zostac przy 33x12,5". Jezdzilem tym Patrolem prze kolejne 4 lata zastanawiajac sie po ki chu.. tyle czasu meczylem swoj kregoslup jezdzac na SPOA.

Przy bodylificie buda musi byc zdrowa, zeby zniosla inny, bardziej niekorzystny rozklad naprezen. Skok zawieszenia przy SPOA i bodylifice jest DOKLADNIE ten sam, ale przy SPOA dochodza problemy z katami wałow napedowych, przeniesieniem mocowan amorow do mostow, dluzszymi odbojami i ZNACZNIE powazniejszym "zuzyciem" kregoslupa kierowcy i pasazerow oraz zauwazajaco pogorszonym srodkiem ciezkosci. Przy bodylifcie dochodza problemy z szybszym zuzyciem (naprezenia) nadwozia i.... tyle. Kola wchodza te same, skok zawieszenia jest ten sam.

To sa naprawde proste rzeczy...

Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: jak wykonać poprawne SPOA w hiszpanie?

Post autor: Peepuck! » czw cze 27, 2013 4:47 am

I dlatego kompromisem jest obniżenie mocowań resorów. Obowiązuje oczywiście taka sam dbałość o szczegóły jak przy SPOA zatem pan Henio spawarką ze starego silnika w stodole tego nie pochyto..... Ale to raczej elementarne. :roll:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości