Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Łukasz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt sie 13, 2010 3:05 pm

Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Łukasz86 » śr wrz 25, 2013 8:24 pm

Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: N2O » śr wrz 25, 2013 8:36 pm

Na pompie na dźwigni gazu jest jakiś potencjometr?
Może wymagać regulacji.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Łukasz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt sie 13, 2010 3:05 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Łukasz86 » śr wrz 25, 2013 8:51 pm

próbowaliśmy już i efekt jest, ale dość mizerny. Sprowadza się do tego, że nie mogę rozbujać się do 110. u znajomego regulacje na pompie(mechanicznej) i przy pedale gazu pomogły a ja dalej się z tym męczę. Dodam że konwerter zaskakuje już przy ok 80km/h ale tylko na chwilę i dalej piłuje na 4. Chwilami odnoszę wrażenie, że skrzynia żyje swoim życiem:P
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: N2O » śr wrz 25, 2013 8:56 pm

Tak to jest z takimi szczepami. Sterownik skrzyni od ZD30 potrzebuje chyba nawet sygnału z przepływomierza do sterowania.

Silnik masz na pompie z elektroniczną regulacją kąta wtrysku która jest niepodłączona?
Jeśli tak to nigdy nie będzie tam mocy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Łukasz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt sie 13, 2010 3:05 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Łukasz86 » śr wrz 25, 2013 9:13 pm

no i sporo racji tu masz... pod maską jest sporo namieszane bo silnik uturbiony na oryginalnym kolektorze i turbinie, pompa rotacyjna ale czujnik ciśnieniowy podłączony jest do turbiny a więc współgrają.Generalnie mocy nie brakuje na niższych biegach, problem pojawia się dalej. Wydaje mi się, że problem ewidentnie jest po stronie sterowania skrzynią biegów, bo komputer skrzyni nie odczytuje wartości z silnika i dlatego robi co chce. na forum http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=8109 wyczytałem, że ktoś starał się zrobić moduł blokujący konwerter mocy i zastanawiałem się czy ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: N2O » śr wrz 25, 2013 9:28 pm

Ciężko stwierdzić co i jak jest namotane nie widząc tego.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Wowos » śr wrz 25, 2013 9:40 pm

@Igor V8 chyba miał coś motać z 4.2 z automatem od 3.0, ale skończyło się na V8 z tego co pamiętam :)21
Niemniej jednak możesz do niego napisać, czy cuś osiągnęli...
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Drako » czw wrz 26, 2013 2:31 am

jezdzilem kiedys patrolem z silnikiem z toyoty 4,2 z automatem ( zbudowali go extremowcy z bielska ) bynyl zrobio "tiptroniki" do automatu
mozna bylo sobie wybrac bieg , byl wyswietlacz pokazujacy bieg itd.

Jakos to dzialalo, wygladalo nawet fajnie ale nie mam pojecia jak dlugofalowo sie sprawdzilo oraz jak to zabudowali

Awatar użytkownika
Łukasz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt sie 13, 2010 3:05 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Łukasz86 » czw wrz 26, 2013 9:10 am

czytałem o tym rozwiązaniu i przyznam, że bardzo mi się podoba, może ktoś więcej wie w temacie?????
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: piotr e38 » czw wrz 26, 2013 11:56 am

Ja myślę, że dopóki sterownik skrzyni nie będzie widział wszystkich niezbędnych informacji z czujników, to będzie kicha i ze zmianami pod obciążeniem i ze sprzęgłem LOCKUP. Nie ma to jak skrzynia sterowana linką bez żadnej elektroniki. Można spróbować przejrzeć schematy od automatu ori od TD42, może mniej skomplikowany i potrzebuje mniej informacji do prawidłowego działania i po prostu zmienić skrzynię.

Można spróbować pogadać z ludźmi co ogarniają elektronikę, drifty, strojenia silników, chipy etc.... tam też są podnoszone jakieś limitery w skrzyniach i różne cuda.

UFF jak ja się cieszę, że poszedłem w motanie manuala a nie awtomata, bo już widzę te wszystkie problemy... :)21 :)21
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: N2O » czw wrz 26, 2013 12:36 pm

Od biedy to dawca był kompletny z automatem, tyle że 24V.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Igor V8 » czw wrz 26, 2013 7:12 pm

Łukasz86 pisze:Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?
Daj sobie spokój .... nie będzie robić , niczym jej nie oszukasz ... szkoda czasu :wink:
Skrzynia z 3.0 będzie robić only ... 3.0 8)
... możesz motać z Wholesale ale koszty kosmiczne
Z tym zestawem chodzi jedna V8-ka od 4 lat z .... powodzeniem :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: redzik » czw wrz 26, 2013 10:25 pm

a nie idzie z tego zrobic TIPTRONICA ? pytam , bo nie wierze , ze nie da rady.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Igor V8 » czw wrz 26, 2013 11:01 pm

Nie da i nikt nie zrobi
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Łukasz86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pt sie 13, 2010 3:05 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Łukasz86 » pt wrz 27, 2013 8:24 am

a zablokować konwertera mocy? tak naprawę chodzi tu o zmniejszenie obrotów przy prędkościach przelotowych. Wydaje mi się, że skoro konwerter jest mechaniczną częścią sterowaną elektronicznie to muni istnieć metoda na wpłynięcie na niego. Co do tiptronica... czytałem już na kilku forach, że chłopacy z extream z bielska to zrobili ale żadnych więcej informacji nie mogę wyszperać
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Igor V8 » pt wrz 27, 2013 9:21 am

Poszukaj na forach Australijskich
... ale z tego co wiem to marne szanse
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: KamiL200 » pt wrz 27, 2013 9:50 am

Łukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: Igor V8 » pt wrz 27, 2013 6:46 pm

KamiL200 pisze:
Łukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftii
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"
Tak ... tylko wyłączność na ten sterownik ma Australijski Wholesale ... czyli wracamy do punktu wyjścia ... koszty :-?
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: KamiL200 » pt wrz 27, 2013 7:07 pm

No to zostaje opcja "full manual" czyli bezpośrednie sterowanie elektrozaworami skrzyni kabelkami z pozycjonera skrzyni.
Wtedy masz tylko ręcznie zmieniane biegi za pomocą wybieraka P-R-N-4 (O/D on)-3 ( D )- 2 -1( L ).
Można też załączyć lockup na każdym biegu dodatkowym przyciskiem.
Do Toyoty jest dostępny " moduł tiptronic" może udało by się go zaadoptować do Nissana.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: scuaz » pt wrz 27, 2013 7:35 pm

mam w jednym patrolu 4.2 z dobrze robiącym automatem ino ten 4.2 to benzyna i to chodzi nawet przyzwoicie
w diesluniby 3.0 ale miaęłm automata to według mnie to połączenie było absolutna katastrofą
taki patrol nie powinien opuścić fabryki
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: wojtek_kom » sob wrz 28, 2013 5:25 pm

Najprostsze, zrobić sterowanie własne ... proste jak drut :)21
Wystarczy dwukierunkowy switch - zmiana biegów góra/dół, jedne procek i cztery tranzystory mocy.
Masz zaawansowaną skrzynię ;)

Szybsze metody sprawdzić czy kick down jest dobrze ustawiony, ewentualnie ustawić pod siebie.

Naprawić sterowanie trybami pracy - hold/normal/power.
Na power trzyma bieg do końca zakresu obrotowego silnika.

O osłodę podbić ciśnienie na pompie.
Nissan-y

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0

Post autor: benek » pn wrz 30, 2013 6:20 pm

jak to ma byc wyprawowe to kup se skrzynie manualna od ZD30 (lzejsza bez wyjscia PTO) albo TD42(ciezsza z klapka do PTO) albo motaj i wraz z kazdym tysiacem km od domu boj sie bardziej.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość