Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Moderator: Kosiarz
Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Na pompie na dźwigni gazu jest jakiś potencjometr?
Może wymagać regulacji.
Może wymagać regulacji.
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
próbowaliśmy już i efekt jest, ale dość mizerny. Sprowadza się do tego, że nie mogę rozbujać się do 110. u znajomego regulacje na pompie(mechanicznej) i przy pedale gazu pomogły a ja dalej się z tym męczę. Dodam że konwerter zaskakuje już przy ok 80km/h ale tylko na chwilę i dalej piłuje na 4. Chwilami odnoszę wrażenie, że skrzynia żyje swoim życiem:P
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Tak to jest z takimi szczepami. Sterownik skrzyni od ZD30 potrzebuje chyba nawet sygnału z przepływomierza do sterowania.
Silnik masz na pompie z elektroniczną regulacją kąta wtrysku która jest niepodłączona?
Jeśli tak to nigdy nie będzie tam mocy.
Silnik masz na pompie z elektroniczną regulacją kąta wtrysku która jest niepodłączona?
Jeśli tak to nigdy nie będzie tam mocy.
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
no i sporo racji tu masz... pod maską jest sporo namieszane bo silnik uturbiony na oryginalnym kolektorze i turbinie, pompa rotacyjna ale czujnik ciśnieniowy podłączony jest do turbiny a więc współgrają.Generalnie mocy nie brakuje na niższych biegach, problem pojawia się dalej. Wydaje mi się, że problem ewidentnie jest po stronie sterowania skrzynią biegów, bo komputer skrzyni nie odczytuje wartości z silnika i dlatego robi co chce. na forum http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=8109 wyczytałem, że ktoś starał się zrobić moduł blokujący konwerter mocy i zastanawiałem się czy ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Ciężko stwierdzić co i jak jest namotane nie widząc tego.


- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
@Igor V8 chyba miał coś motać z 4.2 z automatem od 3.0, ale skończyło się na V8 z tego co pamiętam
Niemniej jednak możesz do niego napisać, czy cuś osiągnęli...

Niemniej jednak możesz do niego napisać, czy cuś osiągnęli...
y60 autobus, czerwony.
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
jezdzilem kiedys patrolem z silnikiem z toyoty 4,2 z automatem ( zbudowali go extremowcy z bielska ) bynyl zrobio "tiptroniki" do automatu
mozna bylo sobie wybrac bieg , byl wyswietlacz pokazujacy bieg itd.
Jakos to dzialalo, wygladalo nawet fajnie ale nie mam pojecia jak dlugofalowo sie sprawdzilo oraz jak to zabudowali
mozna bylo sobie wybrac bieg , byl wyswietlacz pokazujacy bieg itd.
Jakos to dzialalo, wygladalo nawet fajnie ale nie mam pojecia jak dlugofalowo sie sprawdzilo oraz jak to zabudowali
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
czytałem o tym rozwiązaniu i przyznam, że bardzo mi się podoba, może ktoś więcej wie w temacie?????
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Ja myślę, że dopóki sterownik skrzyni nie będzie widział wszystkich niezbędnych informacji z czujników, to będzie kicha i ze zmianami pod obciążeniem i ze sprzęgłem LOCKUP. Nie ma to jak skrzynia sterowana linką bez żadnej elektroniki. Można spróbować przejrzeć schematy od automatu ori od TD42, może mniej skomplikowany i potrzebuje mniej informacji do prawidłowego działania i po prostu zmienić skrzynię.
Można spróbować pogadać z ludźmi co ogarniają elektronikę, drifty, strojenia silników, chipy etc.... tam też są podnoszone jakieś limitery w skrzyniach i różne cuda.
UFF jak ja się cieszę, że poszedłem w motanie manuala a nie awtomata, bo już widzę te wszystkie problemy...

Można spróbować pogadać z ludźmi co ogarniają elektronikę, drifty, strojenia silników, chipy etc.... tam też są podnoszone jakieś limitery w skrzyniach i różne cuda.
UFF jak ja się cieszę, że poszedłem w motanie manuala a nie awtomata, bo już widzę te wszystkie problemy...


PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Od biedy to dawca był kompletny z automatem, tyle że 24V.


- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Daj sobie spokój .... nie będzie robić , niczym jej nie oszukasz ... szkoda czasuŁukasz86 pisze:Witam
Mam pytanie, pewnie poruszane już kiedyś ale chciał bym odnowić wątek a może znajdzie się też ktoś zainteresowany tematem.
Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów. Odwiecznym problemem w moim przypadku jest nagminne wyskakiwanie najwyższego biegu i pałowanie na obrotach tylko gdy na horyzoncie pokazuje się choćby najmniejszy pagórek. Usilne próby majstrowania linką przy pedale gazu nie dają pożądanego skutku.Czy ktoś wymyślił jakiś patent na elektroniczne zblokowanie konwertera mocy? i jak tego dokonać?

Skrzynia z 3.0 będzie robić only ... 3.0

... możesz motać z Wholesale ale koszty kosmiczne
Z tym zestawem chodzi jedna V8-ka od 4 lat z .... powodzeniem

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
a nie idzie z tego zrobic TIPTRONICA ? pytam , bo nie wierze , ze nie da rady.
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Nie da i nikt nie zrobi
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
a zablokować konwertera mocy? tak naprawę chodzi tu o zmniejszenie obrotów przy prędkościach przelotowych. Wydaje mi się, że skoro konwerter jest mechaniczną częścią sterowaną elektronicznie to muni istnieć metoda na wpłynięcie na niego. Co do tiptronica... czytałem już na kilku forach, że chłopacy z extream z bielska to zrobili ale żadnych więcej informacji nie mogę wyszperać
Patrol Y61 TD4.2T,LPG, 35'' MAXXIS Big Horn
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Poszukaj na forach Australijskich
... ale z tego co wiem to marne szanse
... ale z tego co wiem to marne szanse
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftiiŁukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Tak ... tylko wyłączność na ten sterownik ma Australijski Wholesale ... czyli wracamy do punktu wyjścia ... kosztyKamiL200 pisze:http://www.hgmelectronics.com/products- ... mpushiftiiŁukasz86 pisze: Poszukuję rozwiązania na "oszukanie" automatycznej skrzyni biegów.
W wykazie obsługiwanych skrzyń jest i RE4R03A czyli skrzynia taka jak w Patrolu.
Jest to nowy programowalny sterownik skrzyni automatycznej nie " oszustwo seryjnego sterownika"

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
No to zostaje opcja "full manual" czyli bezpośrednie sterowanie elektrozaworami skrzyni kabelkami z pozycjonera skrzyni.
Wtedy masz tylko ręcznie zmieniane biegi za pomocą wybieraka P-R-N-4 (O/D on)-3 ( D )- 2 -1( L ).
Można też załączyć lockup na każdym biegu dodatkowym przyciskiem.
Do Toyoty jest dostępny " moduł tiptronic" może udało by się go zaadoptować do Nissana.
Wtedy masz tylko ręcznie zmieniane biegi za pomocą wybieraka P-R-N-4 (O/D on)-3 ( D )- 2 -1( L ).
Można też załączyć lockup na każdym biegu dodatkowym przyciskiem.
Do Toyoty jest dostępny " moduł tiptronic" może udało by się go zaadoptować do Nissana.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
mam w jednym patrolu 4.2 z dobrze robiącym automatem ino ten 4.2 to benzyna i to chodzi nawet przyzwoicie
w diesluniby 3.0 ale miaęłm automata to według mnie to połączenie było absolutna katastrofą
taki patrol nie powinien opuścić fabryki
w diesluniby 3.0 ale miaęłm automata to według mnie to połączenie było absolutna katastrofą
taki patrol nie powinien opuścić fabryki
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
Najprostsze, zrobić sterowanie własne ... proste jak drut 
Wystarczy dwukierunkowy switch - zmiana biegów góra/dół, jedne procek i cztery tranzystory mocy.
Masz zaawansowaną skrzynię
Szybsze metody sprawdzić czy kick down jest dobrze ustawiony, ewentualnie ustawić pod siebie.
Naprawić sterowanie trybami pracy - hold/normal/power.
Na power trzyma bieg do końca zakresu obrotowego silnika.
O osłodę podbić ciśnienie na pompie.

Wystarczy dwukierunkowy switch - zmiana biegów góra/dół, jedne procek i cztery tranzystory mocy.
Masz zaawansowaną skrzynię

Szybsze metody sprawdzić czy kick down jest dobrze ustawiony, ewentualnie ustawić pod siebie.
Naprawić sterowanie trybami pracy - hold/normal/power.
Na power trzyma bieg do końca zakresu obrotowego silnika.
O osłodę podbić ciśnienie na pompie.
Nissan-y
Re: Patrol TD 4,2 i automatyczna skrzynia od 3,0
jak to ma byc wyprawowe to kup se skrzynie manualna od ZD30 (lzejsza bez wyjscia PTO) albo TD42(ciezsza z klapka do PTO) albo motaj i wraz z kazdym tysiacem km od domu boj sie bardziej.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość