Dobinson vel LOVELLS

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: marekw72 » sob lis 30, 2013 9:18 pm

Nieźle Fibie temat z kasztaniliśmy, miało być dobi vs Love... a wyszedł wątek o KONI :-)

Heniu wybacz.
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » sob lis 30, 2013 10:21 pm

marekw72 pisze:Nieźle Fibie temat z kasztaniliśmy, miało być dobi vs Love... a wyszedł wątek o KONI :-)

Heniu wybacz.
Marku spoko bez kasztanów nie ma tematu :)21
Myślę,że nie będę kombinował tylko założę dobi w sumie to się do tej twardości przyzwyczaiłem ja i mój Patrol :lol: .I może najwyższa pora bo zrobiłem na tym zawieszeniu 60 tyś i praktycznie jedna sprężyna lekko siadła i jak pisałem amor jeden słabszy .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: janusz k160 » sob lis 30, 2013 11:07 pm

cybul pisze:Kolego Dobinsona przedstawicielem nie jestem i nigdy nie byłem.
Zajmuje sie tym:
http://www.youtube.com/watch?v=iob42YPMqfk

Obrazek
I niemam zadnego interesu by kogokolwiek promować, no ale jesli ci zależy to mogę promowac lovelsa. :D
A tak na marginesie to zakładam co klien sobie życzy ja moge tylko doradzić bo prawie kazdy uzytkuje auto w inny sposób.

I widzisz ZIBI-Twój oficer prowadzący znowy Cię wydymał :)21 Lovelsy krzywo stoją-wiem to od kupli-od Ciebie nic nie zakupię.... 8)
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Zibi » sob lis 30, 2013 11:13 pm

Ciebie wydymali bo Ci się nie udało przychodni przejąć na własność i sprywatyzować. Możesz jak zwykle zwalić wszystko na żydów. Przeciez to takie proste.

I nie musisz nic kupować - jakoś się z tego powodu nie załamię. A o Lovellsa się nie bój. Po pierwsze nic krzywo nie stoi a jesli tak, to firma wymienia sprężyny w 24 godziny przez 5 lat. Po drugie - normalnym jest, że profesjonalne firmy mają rozdział na sprezyny od strony kierowcy i od strony pasazera. Róznica pomiędzy nimi to przeważnie 2 cm. Bo kierowca jeździ zawsze a pasażer niekoniecznie. Skoro ktoś tego nie rozumie to ma problem wewnętrzny.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: janusz k160 » sob lis 30, 2013 11:22 pm

Zibi pisze:Ciebie wydymali bo Ci się nie udało przychodni przejąć na własność i sprywatyzować. Możesz jak zwykle zwalić wszystko na żydów. Przeciez to takie proste.

I nie musisz nic kupować - jakoś się z tego powodu nie załamię. A o Lovellsa się nie bój. Po pierwsze nic krzywo nie stoi a jesli tak, to firma wymienia sprężyny w 24 godziny przez 5 lat. Po drugie - normalnym jest, że profesjonalne firmy mają rozdział na sprezyny od strony kierowcy i od strony pasazera. Róznica pomiędzy nimi to przeważnie 2 cm. Bo kierowca jeździ zawsze a pasażer niekoniecznie. Skoro ktoś tego nie rozumie to ma problem wewnętrzny.

Jesteś żałosny facecik-każdy, kto mnie zna wie, że nie miałem aspiracji przychodni przejmować-to co piszesz utwierdza mię w przekonaniu żeś [cenzura] wielka.
Co do tłumaczenia różnicy wzniesień zderzaka-gratuluję, że wreszcie przestałeś ludziom kit wciskać i zająłeś się tematem poziomu aut na Lovelsach. A od żydów się odpier.dol-antysemito-jak mam coś do nich to sam piszę.
Nie pozdrawiam bynajmniej :)3
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » sob lis 30, 2013 11:23 pm

Zibi pisze:
Po drugie - normalnym jest, że profesjonalne firmy mają rozdział na sprezyny od strony kierowcy i od strony pasazera. Róznica pomiędzy nimi to przeważnie 2 cm. Bo kierowca jeździ zawsze a pasażer niekoniecznie. .
A czego w osobówkach to nie jest praktykowane ??
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: janusz k160 » sob lis 30, 2013 11:24 pm

Fiba pisze:
Zibi pisze:
Po drugie - normalnym jest, że profesjonalne firmy mają rozdział na sprezyny od strony kierowcy i od strony pasazera. Róznica pomiędzy nimi to przeważnie 2 cm. Bo kierowca jeździ zawsze a pasażer niekoniecznie. .
A czego w osobówkach to nie jest praktykowane ??

Zadajesz durne pytania :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Zibi » sob lis 30, 2013 11:26 pm

bo może skok zawieszenia mniejszy?

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » sob lis 30, 2013 11:31 pm

janusz k160 pisze:

Zadajesz durne pytania :)21
No cóż . Poza durną odpowiedzią nic ciekawego nie powiedziałeś na ten temat :)21 :)21 :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: LSD » sob lis 30, 2013 11:33 pm

Fiba pisze:
Zibi pisze:
Po drugie - normalnym jest, że profesjonalne firmy mają rozdział na sprezyny od strony kierowcy i od strony pasazera. Róznica pomiędzy nimi to przeważnie 2 cm. Bo kierowca jeździ zawsze a pasażer niekoniecznie. .
A czego w osobówkach to nie jest praktykowane ??
W niektórych jest!
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: janusz k160 » sob lis 30, 2013 11:39 pm

Fiba pisze:
janusz k160 pisze:

Zadajesz durne pytania :)21
No cóż . Poza durną odpowiedzią nic ciekawego nie powiedziałeś na ten temat :)21 :)21 :)21

Skok zawieszenia jest standaryzowany do każego auta-poza tym na L... nie spotkałem się aby auto krzywo stało- dotyczy to zarówno osobowych , jak i 4x4
Fiba-wystarczająco jasno czy mam o brzozę zapytać? :)21 Na durne pytanie durna odpowiedż... :)21

PS. Mam Dobi-nie narzekam... Jak lubisz Zibiego zadawaj mu pytania na pw :wink:
PS2. Moim kolegom na Lo.... auta leżało na boku-fakt-zostało to naprawione przez dystrybutora ( nie dał kumpel się przekonać, że tak ma być)
Zibi powinien wiedzieć, o kim napisałem...jak ma wątpliwości-wyjaśnię na forum-aczkolwiek -jak napisałem-usterka została zlikwidowana :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » ndz gru 01, 2013 8:19 am

Ja myślę ,że tym pytaniem o brzozę pokazałeś swoja klasę i nie będę z Tobą więcej dyskutował :)21 :)21 :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Zibi » ndz gru 01, 2013 9:20 am

Nie wiem o kim piszesz i nie interesuje mnie to. Jeśli auto stoi krzywo i i spręzyna osiadła to wymieniamy na nowy komplet. Jest 5 lat gwarancji. A Lovells w takich sytuacjach nie dyskutuje - wymienia bez problemu nawet w zmotach.

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: cybul » ndz gru 01, 2013 10:05 am

Zibi ma racje że przednie spręzyny są różnej długości i czesto sa pretensje bo ktoś odwrotnie założy.
Wcale nie jestem pewien czy twardość jest taka sama. kiedyś zrobilismy test na spreżynach iron mana i mimo że sprężyny przednie sa różnej długości to po zamianie wysokość auta sie nie zmieniała.
Jedna rzecz tylko mnie nurtuje dlaczego np. do jeepów są takie same a do patroli różne. ??
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Zibi » ndz gru 01, 2013 10:11 am

ależ oczywiście, że twardosc jest inna, róznica w ptarolu to około 30 lbs/cal . Podobnie jest w przypadku resorów - masz dokładnie oznaczone strony. Co do jeepa nie mam pojęcia. Ale zgodnie żadna z firm nie rozdziela.

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: cybul » ndz gru 01, 2013 10:36 am

Dla rozluźnienia atmosfery na kazdej sprężynie jest do patroli jest oznaczenie.
Tu na przykładzie Iron mana DS driver side. NS pasażer.
Co prawda tak wyglądały spreżyny ktore założylismy i przejechały miesiąc i 1000km. (pewnie znowu ktoś bedzie miał pretensje :( )
Widać lakier był położony na rdze i odłaził płatami.
Ale szacun dla dystrybutora wymienił z dnia na dzień i dołozył w gratisie poli podkładki +2". Auto przejechało do tej pory 30tys km parę dużych wypraw z obciążeniem i dalej wszystko ok.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: N2O » ndz gru 01, 2013 12:04 pm

Trzeba też zwrócić uwagę na to, że sprężyny często są projektowane na australijski rynek, a tam kierowca siedzi z drugiej strony. Wyważenie samochodu prawo/lewo często się różni, dlatego są różne sprężyny.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Zibi » ndz gru 01, 2013 12:14 pm

N2O pisze:Trzeba też zwrócić uwagę na to, że sprężyny często są projektowane na australijski rynek, a tam kierowca siedzi z drugiej strony. Wyważenie samochodu prawo/lewo często się różni, dlatego są różne sprężyny.
też mnie to zastanawiało i wyjaśniałem sprawę z australijczykami. Wg. nich nie ma znaczenia - DS ma być na stronę kierowcy, PS na stronę pasażera. Niezależnie od tego z której strony jest kierownica.


Na logikę gdyby było inaczej to spręzyny by były oznaczone stronami - lewa-prawa.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: LSD » ndz gru 01, 2013 1:04 pm

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwoći nalezało by zbadać naciski na każde koło w Patrolu z oryginalnymi sprężynami. Zawówno w wersji LHD jak i RHD.
Możliwe, że to nie masa kierowcy determinuje która sprężyna jest po której stronie. Możliwe, że w Patrolu po prostu któraś ze stron jest bardziej obciążona.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » ndz gru 01, 2013 1:14 pm

No właśnie ja dzisiaj zmierzyłem to auto obciążone kierowcą (około 85 kg wagi ) i bez kierownika . Różnica po obciążeniu niecały 1 cm .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: LSD » ndz gru 01, 2013 1:18 pm

Fiba pisze:No właśnie ja dzisiaj zmierzyłem to auto obciążone kierowcą (około 85 kg wagi ) i bez kierownika . Różnica po obciążeniu niecały 1 cm .
Mam na myśli nacisk w kg.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: redzik » ndz gru 01, 2013 1:30 pm

Onanizujecie sie :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Fiba » ndz gru 01, 2013 1:54 pm

LSD pisze:
Fiba pisze:No właśnie ja dzisiaj zmierzyłem to auto obciążone kierowcą (około 85 kg wagi ) i bez kierownika . Różnica po obciążeniu niecały 1 cm .
Mam na myśli nacisk w kg.
Wiem ,że chodzi o nacisk ,tak tylko z ciekawości zmierzyłem ile to siada pod kierownikiem .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: ben88 » pn gru 02, 2013 12:14 am

Witam mam u siebie sprężyny Lovells a amory Dobi bo Zibi nie miał jak kupowałem i szczerze powiem ze jest mi za twardo wiec
następny będzie cały Lovells ,chociaż fakt ostatnio widać.że tył stoi krzywo.jakieś 2-3 cm na oko :roll: e
Na Dobi mi jednak za twardo,więc może trzeba szarpnąc się na Koni ??

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Dobinson vel LOVELLS

Post autor: Raymund » pn gru 02, 2013 12:28 am

ben88 pisze:Witam mam u siebie sprężyny Lovells a amory Dobi bo Zibi nie miał jak kupowałem i szczerze powiem ze jest mi za twardo wiec
następny będzie cały Lovells ,chociaż fakt ostatnio widać.że tył stoi krzywo.jakieś 2-3 cm na oko :roll: e
Na Dobi mi jednak za twardo,więc może trzeba szarpnąc się na Koni ??
Dobi progresywne powinny Ci podejsc :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości