Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: piotr e38 » śr lis 27, 2013 3:45 pm

Życzę powodzenia w jeżdżeniu na co dzień na spiekowym sprzęgle, szczególnie 4 łapkowym :)21
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Wowos » śr lis 27, 2013 10:32 pm

Wg. katalogu ma możliwość jazdy na "półsprzęgle" więc ja nie widzę problemu :)21
y60 autobus, czerwony.

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw lis 28, 2013 10:48 am

To sprzegło co mam ma wzmocniony docisk o 60% a tarcza organiczna więc nie ma tu takiego zachowania jak na spieku 0 jedynkowe ruszanie co jest strasznie beznadziejne do jazdy na codzień po mieście.
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: denior » czw lis 28, 2013 8:37 pm

gdzie zamówiłeś to sprzęgło?
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

pgpl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: czw lut 02, 2012 8:55 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pgpl » czw lis 28, 2013 9:45 pm

Sprzedaje te sprzęgła jestem jednym z dystrybutorów tych sprzegieł
i tak jak pisałem mam założone w swoim aucie to sprzegło teraz montuje takie same do drugiego patrola umnie przy tej mocy problemu ze sprzełem nie ma tylko jest wersja 1a i 1ax ta druga jest droższa ale lepsza bo ma mocniejszy docisk i łożysko oporowe ta pierwsza ma słabsze.

Tu masz strone z cennikiem
http://www.mtmprofi.pl/?id=1013
KNI24004-1AX XTREME KIT- -1AX ORGANIC 90% C/MOLY CASTING Cena Katalogowa 2364 PLN
Ale jak chcesz to odezwij sie na priv to zaoferuje Ci lepszą cene niż ta katalogowa
Y60 2.8tdi opony 35cali bfgoodrich km2 zawiecha 4 cale ironman

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Tatuś » czw lis 28, 2013 10:21 pm

http://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-SKYLIN ... 1080037718

Na prawdę dobre sprzęgła. Nie dlatego że są kolorowe :)21
Szczerze mówiąc przerobiłem kilka sprzęgieł Radzikowskiego i nie jestem zadowolony (Samuraj 1,6 Patrol 2,8 Patrol V8)
Sprzęgła ogólnie dostępne do Patrola (powyżej 140KM) firm Aisin czy Exedy nie mówiąc o produktach kitajskich totalna porażka.
W\w sprzęgło używam w blisko 300 konnym parchu i nie ma mowy o ślizganiu,pierdzeniu itp.W normalnym ruchu ulicznym półinteligent też sobie poradzi.(jeśli zbyt mało gazu lekko poszarpuje jakby był padnięty docisk-wystarczy lekko dodać gazu i wóz rusza płynnie)
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » czw lis 28, 2013 10:50 pm

Najlepiej jak koledzy sobie założyli hamerykańskie sprzęgło do skylina, to po przegazówce na luzie urwało dzwon od skrzyni z powodu rozerwania docisku i skrzynia prawie wpadła do kanału.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: ernil » czw lis 28, 2013 11:17 pm

W Carlosie 330KM mamy Exedy stage 2 o ile dobrze pamiętam i jest to jak na razie pierwsze, które daje radę przenieść na koła jebnięcie tłoków.
Zobaczymy co będzie po powrocie z pierwszych dłuższych testów w sobotę :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Wowos » czw lis 28, 2013 11:38 pm

Tatuś pisze:http://www.ebay.co.uk/itm/NISSAN-SKYLIN ... 1080037718

Na prawdę dobre sprzęgła. Nie dlatego że są kolorowe :)21
Szczerze mówiąc przerobiłem kilka sprzęgieł Radzikowskiego i nie jestem zadowolony (Samuraj 1,6 Patrol 2,8 Patrol V8)
Sprzęgła ogólnie dostępne do Patrola (powyżej 140KM) firm Aisin czy Exedy nie mówiąc o produktach kitajskich totalna porażka.
W\w sprzęgło używam w blisko 300 konnym parchu i nie ma mowy o ślizganiu,pierdzeniu itp.W normalnym ruchu ulicznym półinteligent też sobie poradzi.(jeśli zbyt mało gazu lekko poszarpuje jakby był padnięty docisk-wystarczy lekko dodać gazu i wóz rusza płynnie)
Robi ze skrzynią od 2.8 p&p ??
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: Tatuś » pt lis 29, 2013 11:11 am

Wowos pisze:
Robi ze skrzynią od 2.8 p&p ??
Ze skrzynią tak,z kołem zamachowym nie bardzo...lub robi chwilkę :)21
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » pt lis 29, 2013 6:09 pm

No wiec, ... exedy ślizga, tak jak pisalem na 3 i 4 biegu od 2500 skacze do 3000 obr i trzymajac 3000 przyspiesza samochod, prawie jak automat bezstopniowy :)21 , masakra. Ciekawe czy docisk z kolem zamachowym i kompletnym sprzeglem od 2,7 TDI zalatwi sprawe. Tarcza 250 mm zamiast dotychczasowej 240 mm. :-? ??

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pojara90 » pt lis 29, 2013 6:49 pm

redzik pisze:exedy ślizga
Potwierdzam. Coprawda silnik sd33+większe turbo ale exedy klęka przy 1.5atm

nie wiem czy tak :)2 czy tak :)3 ale ślzga.

:)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » pt lis 29, 2013 7:06 pm

Seryjne sprzęgło jest policzone do seryjnego silnika.
Do SD33T można założyć docisk od patrola ZD30 i nie powinno ślizgać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pojara90 » pt lis 29, 2013 7:17 pm

Wiem wiem, pisałeś , że zd30 robi robotę ale nie chce mi się już przy tym motać. Zjechałem z ciśnieniem i jest OK :)2 :)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: N2O » pt lis 29, 2013 7:18 pm

Moc musi być.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pojara90 » pt lis 29, 2013 7:31 pm

Spoko, nie brakuje. W terenie ogólnie redakcyjna trójka rządzi :)21

Wpadniesz to zobaczysz :)21
W160
PajeroLong SS

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » pt lis 29, 2013 11:43 pm

http://www.youtube.com/watch?v=xZeC5ffEEGI

tak sie slizga $%$%^. :)11

na liczniku 92 to wg GPS juz 100, wiec trzeba brac poprawke, no ale kola 35 w stosunku do fabrycznych 29, troche przegina licznik.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: denior » czw gru 05, 2013 8:15 am

Koledzy ślizganie to dopiero początek problemów bo u mnie stało się już tradycją że rozpadają się tarcze sprzęgła - wypadają sprężynki po uprzednim rozerwaniu blachy i najczęściej bez uprzedzenia blokują sprzęgło uniemożliwiając wysprzęglenie, mały problem jak pod domem gorzej jak w czarnej dupie rumuńskich bezdroży.

Jak na razie moja lista wygląda tak:
Exedy 2,5 roku
Valeo 1,5 roku
teraz Aisin od 0,5 roku jeszcze działa

problem wynika z 4 cylindrowego klekota z kiepską kulturą pracy który mam zamontowany. Dobija do końca zakresu sprężyny i w takim położeniu wypycha je mocno na bok, i rozwala blache które mają trzymać na miejscu sprężynki.

Dlatego z zainteresowaniem szukam informacji o mocniejszych tarczach, napiszcie mi proszę na czym polega to wzmocnienie tarczy względem oryginału.
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: bugasb » czw gru 05, 2013 12:16 pm

Tak jeszcze w temacie turbin
W moim parchu jest powiększone koło po stronie zimnej, więc podaje więcej powietrza przy niższych obrotach. ferrari to nie jest, ale różnica jest wyczuwalna. Dolne obroty silnika ciągna bude do przodu, tak że nawet tiry da się wyprzedzać.
Na pewno nie jest to samo co ze zmienną geometrią, ale da się to zrobić w miarę niedrogo i jeśli ktos nie ma aspiracji na robienie z patrola wodolota, to w zupełności wystarczy.
PiotrBe gaawangarda.org

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » sob gru 07, 2013 4:14 pm

zalozylem kola 31" zimowki, dalej slizga sprzeglo, za to da sie juz uzyskac 0-100km/h w 16 sekund (ze slizgajacym sprzeglem). :-?

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: cybul » sob gru 07, 2013 4:24 pm

Slizga się bo za słaby docisk. Zawsze można wzmocnić siłe docisku.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pojara90 » sob gru 07, 2013 4:25 pm

W jaki sposób ?? podtoczyć zamach :roll:
W160
PajeroLong SS

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » sob gru 07, 2013 4:57 pm

Albo podkladke pod sprezyne

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: pojara90 » sob gru 07, 2013 5:19 pm

:)2
W160
PajeroLong SS

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Nissan Patrol y60 Turbo ze zmienną geometrią

Post autor: redzik » sob gru 07, 2013 5:22 pm

pojara90 pisze::)2
tylko jak sprezyna bedzie hardmadafaka, to pasuje łape wzmocnic, bo z tego co wiem to juz w standardzie lubi sie wyginac i co w tym momencie z lozyskiem oporowym, tez dostanie po dupie bardziej.

Najlepszy by byl automat, ale ... za duzo motania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość