Patrol dymi słaba góra
Moderator: Kosiarz
Patrol dymi słaba góra
Nissan Patrol y61 1999r-2,8tdi
Samochód zaczął dymić na biało niebiesko ,nierówna praca silnika, następnie gaśnie na wolnych obrotach.Odpalenie silnika gorącego bardzo długo trzeba kręcić,na zimno pali od strzału Wymieniamy pompę wtryskową na mechaniczna z Y60 ,pompa po regeneracji ,uszczelniona wtryskiwacze sprawdzone są ok. zapłon ustawiamy na zegarze (sprawdzamy kilkakrotnie) linia paliwowa sprawdzona szczelna (brak powietrza) ,sprawdzamy i ustawiamy luzy zaworowe.Silnik po odpaleniu chodzi równiutko i pięknie gra po 10 minutach zaczyna dymić (obficie) Auto od dołu ładnie ciągnie (turbo dziura wyrażnie zmniejszona, ciągnie) na wyższych obrotach wyrażnie trudniej kręci na 5 biegu wykręcić 3200obr. ciężko jakby go przymulało filtr paliwa zmieniany w styczniu. Skąd ten biało niebieski dym nie mam pomysłu,jak ktoś coś podpowie będę wdzięczny.
Samochód zaczął dymić na biało niebiesko ,nierówna praca silnika, następnie gaśnie na wolnych obrotach.Odpalenie silnika gorącego bardzo długo trzeba kręcić,na zimno pali od strzału Wymieniamy pompę wtryskową na mechaniczna z Y60 ,pompa po regeneracji ,uszczelniona wtryskiwacze sprawdzone są ok. zapłon ustawiamy na zegarze (sprawdzamy kilkakrotnie) linia paliwowa sprawdzona szczelna (brak powietrza) ,sprawdzamy i ustawiamy luzy zaworowe.Silnik po odpaleniu chodzi równiutko i pięknie gra po 10 minutach zaczyna dymić (obficie) Auto od dołu ładnie ciągnie (turbo dziura wyrażnie zmniejszona, ciągnie) na wyższych obrotach wyrażnie trudniej kręci na 5 biegu wykręcić 3200obr. ciężko jakby go przymulało filtr paliwa zmieniany w styczniu. Skąd ten biało niebieski dym nie mam pomysłu,jak ktoś coś podpowie będę wdzięczny.
Re: Patrol dymi słaba góra
Pomiń filtr jak będzie chodził to nieszczelna pompka filtra paliwa albo gdzieś ci ssie powietrze
Re: Patrol dymi słaba góra
nie , z płynem jest ok nie ubywa uszczelka i głowica są dobre.denior pisze:A płynu w chłodnicy nie ubywa?
Re: Patrol dymi słaba góra
Jeśli chcesz aby to jechało, to fabryczne ustawienia pompy od Y60 są zdecydowanie za ubogie - te 2,5 tony trzeba jakoś rozbujać.
A tak ogólnie, to zapewne największym problemem jest to, że pompa jest po "regeneracji".


A tak ogólnie, to zapewne największym problemem jest to, że pompa jest po "regeneracji".


Re: Patrol dymi słaba góra
czyli uważasz , że dymienie i słabe górne obroty to wina pompy?N2O pisze:Jeśli chcesz aby to jechało, to fabryczne ustawienia pompy od Y60 są zdecydowanie za ubogie - te 2,5 tony trzeba jakoś rozbujać.
![]()
A tak ogólnie, to zapewne największym problemem jest to, że pompa jest po "regeneracji".
![]()
zmiany ustawień pompy coś więcej na ten temat, kto gdzie plusy i minusy koszta.
z góry dzieki
Re: Patrol dymi słaba góra
Do dobrego pompiarza, ale takiego to u nas ze świecą szukać.
Brak mocy i dymienie, to w 90% przypadków wina pompy.

Brak mocy i dymienie, to w 90% przypadków wina pompy.

Re: Patrol dymi słaba góra
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Re: Patrol dymi słaba góra
Nic nie piszesz o turbinie, napewno sprawna
Połączenie turbo -> pompa szczelne
Na tej drugiej pompie dobrze odpala na ciepłym czy też kicha

Połączenie turbo -> pompa szczelne

Na tej drugiej pompie dobrze odpala na ciepłym czy też kicha

W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Re: Patrol dymi słaba góra
Turbo jest chyba ok. nie cieknie i słychać,czuć jak pompuje.Na nowej pompie na gorącym silniku auto odpala od strzału ładnie pracuje , czuć wyrażną poprawę w stosunku do starej pompy tylko ta góra taka przymulona.
Re: Patrol dymi słaba góra
Zmierz dokładnie ciśnienie doładowania. Jak okaże się być w normie to spróbuj zwiększyć mu dawkę paliwa przy doładowaniu.
Być może ktoś kręcił regulatorem przy pompie i dawka jest zbyt uboga.
Być może ktoś kręcił regulatorem przy pompie i dawka jest zbyt uboga.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość