TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Moderator: Kosiarz
TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Witam,
Zastanawiam się nad kupnem samochodu wyprawowego. Jednym z moich typów jest TERRANO II 2,7Tdi. Myślałem też nad Fronterą, ponieważ miałem 6 lat z silnikiem 2,4, ale poczytałem trochę o tych nowszych i silniki są do d..y.
Potrzebuję samochodu, którego silnik nie odmówi mi posłuszeństwa w górach, poza granicami Polski.
Proszę o opinie na temat TERRANO z tym silnikiem.
Czytałem, że lubi padać skrzynia i zaciera się turbina.
Co do turbiny to myślę, że częstsze niż zalecane wymiany oleju powinny wystarczyć, chyba, że się mylę.
Czy mosty wytrzymają opony 33", wiem że trzeba wycinać nadkola ale to nie problem.
Zastanawiam się nad kupnem samochodu wyprawowego. Jednym z moich typów jest TERRANO II 2,7Tdi. Myślałem też nad Fronterą, ponieważ miałem 6 lat z silnikiem 2,4, ale poczytałem trochę o tych nowszych i silniki są do d..y.
Potrzebuję samochodu, którego silnik nie odmówi mi posłuszeństwa w górach, poza granicami Polski.
Proszę o opinie na temat TERRANO z tym silnikiem.
Czytałem, że lubi padać skrzynia i zaciera się turbina.
Co do turbiny to myślę, że częstsze niż zalecane wymiany oleju powinny wystarczyć, chyba, że się mylę.
Czy mosty wytrzymają opony 33", wiem że trzeba wycinać nadkola ale to nie problem.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
kup sobie patrola
a co do 33 mosty wytrzymają gorzej z przednim zawieszeniem 


Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Partol jest OK. ale większość egzemplarzy które oglądałem jest zajechanych.
Silniki też nie mają zbyt dobrych opinii.
Silniki też nie mają zbyt dobrych opinii.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Silnik jest nie do zajechania gorzej z pompa wtryskowa szczególnie zexla. Skrzyni oraz turba nie udało sie mi zajechac. Jesli chcesz włozyc 33 opony to terrano sobie odpuść. Może jakis LR
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
A jeździł ktoś może Disco II.
Tam chyba jest dużo elektroniki. Podobno też w związku z tym występuje dużo awarii.
Tam chyba jest dużo elektroniki. Podobno też w związku z tym występuje dużo awarii.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Krążą różne legendy. Ja nigdy nie odwazyłem sie na zakup LR, chociaż ostatnio było bliskoGoralHC pisze:A jeździł ktoś może Disco II.
Tam chyba jest dużo elektroniki. Podobno też w związku z tym występuje dużo awarii.

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
2.7 na kołach zębatych jest prawie nie do zajechania 
Trzeba tylko pilnować regularnych wymian oleju co 10kkm.
U mnie turbina padła na autobahnie w D, ale gwizdała już od dnia zakupu (z prychającym olejem dojechałem do PL) - teraz mam wymienioną na używkę i nie gwiżdże - maqm nadzieję że jeszcze posłuży.
O padających skrzyniach słyszałem, ale nie znam nikogo komu by padła
Koła optymalnie i bez cięcia nadkoli to 31". Większe nie bardzo jest sens, bo pomijając cięcię, podkręcanie drążków to jeszcze silnik musi mieć siłe je napędzić
Mój służy mi jako wyprawówka i jestem zadowolony - zawsze wrócił o własnych siłach...

Trzeba tylko pilnować regularnych wymian oleju co 10kkm.
U mnie turbina padła na autobahnie w D, ale gwizdała już od dnia zakupu (z prychającym olejem dojechałem do PL) - teraz mam wymienioną na używkę i nie gwiżdże - maqm nadzieję że jeszcze posłuży.
O padających skrzyniach słyszałem, ale nie znam nikogo komu by padła

Koła optymalnie i bez cięcia nadkoli to 31". Większe nie bardzo jest sens, bo pomijając cięcię, podkręcanie drążków to jeszcze silnik musi mieć siłe je napędzić

Mój służy mi jako wyprawówka i jestem zadowolony - zawsze wrócił o własnych siłach...
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Jeżdżę terrano każdy z moich patroli skonczył na złomowiskuGoralHC pisze:wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Jakie spalanie jest w TERRANO 2,7 na 31" kołach.
Jak wygląda dostępność części zamiennych.
Jak wygląda dostępność części zamiennych.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
@Nissterr dobrze radzi.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
To chyba poszukam TERRANOwolf_87 pisze:Jeżdżę terrano każdy z moich patroli skonczył na złomowiskuGoralHC pisze:wolf-87 jako użytkownik Patrola, może napiszesz mi coś o awaryjności.
Nie ukrywam, że jest u mnie na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zakup, ale boje się kosztownych napraw. Byłem już oglądać kilka z silnikiem 2,8 w nowej budzie, bo tylko taki wchodzi w grę
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewki


Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Opony i zawieszenie i tak będą nowewolf_87 pisze:Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewkiNa wyprawe raczej bał bym się na nich jechać
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
masz rację, żeby szukać serii, i tak też robię, ale ten stoi 500m od mojego miejsca zamieszkania, więc zobaczyć nie zaszkodziGoralHC pisze:Opony i zawieszenie i tak będą nowewolf_87 pisze:Bardziej bym szukał na szosowych oponach wieksze prawdopodobienstwo ze samochód nie zjeżdżał z asfaltu, a co za tym idzie zawieszenie nie będzie tak zmęczone. Poza tym te opony to tanie nalewkiNa wyprawe raczej bał bym się na nich jechać
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Wygląda schludnie ale żeby automaty już poleciały od jazdy na szosie?
Nisssterr dobrze doradza. 31" przy IFS da radę bo grucha mostu nie zmniejsza prześwitu tak jak sztywny most.
Nisssterr dobrze doradza. 31" przy IFS da radę bo grucha mostu nie zmniejsza prześwitu tak jak sztywny most.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Nie wiem czy już w sobote czy w niedziele przetestujemy czy bedzie wadził gruchąDżem pisze:Wygląda schludnie ale żeby automaty już poleciały od jazdy na szosie?
Nisssterr dobrze doradza. 31" przy IFS da radę bo grucha mostu nie zmniejsza prześwitu tak jak sztywny most.

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Fanie by było. Sprężam się i wpadam już sobotę. Nie grzej tylko tak jak ostatnio bo się usmażę żywcem.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Dorobiłem się już zaworów termostatycznych tak że regulujesz Panie czy chcesz saune czy lodowisko w pokojuDżem pisze:Fanie by było. Sprężam się i wpadam już sobotę. Nie grzej tylko tak jak ostatnio bo się usmażę żywcem.

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Kolego zważ jeszcze że TD ma mocniejszy dół a szybko się kończy góra niż w TDI co daję lepszą frajdę w pokonywaniu długich odległości wTDI. TDI osiąga większe prędkości i się fajnie napędza jak złapie obroty no i mniej pali w trasie.
TDI ma szybsze mosty więc zwiększając koło można zapodać wolniejsze mosty od TD.
TDI ma też mocniejszą skrzynię.
W terenie nie zamienił bym TD na TDI.
Na wyprawę wakacyjną w dalszą podróż zdecydowanie TDI.
TDI ma szybsze mosty więc zwiększając koło można zapodać wolniejsze mosty od TD.
TDI ma też mocniejszą skrzynię.
W terenie nie zamienił bym TD na TDI.
Na wyprawę wakacyjną w dalszą podróż zdecydowanie TDI.
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Mosty od TD wystarczy tylko przełożyć, czy jakieś przróbki trzeba zrobi?
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Co do opon to do Frontery też zalecali max 31", jeździłem na 32" BFG i dawała radę.
Albanię nawet przejechała.
Albanię nawet przejechała.
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Fizycznie 32 nie wejda.GoralHC pisze:Co do opon to do Frontery też zalecali max 31", jeździłem na 32" BFG i dawała radę.
Albanię nawet przejechała.

Re: TERRANO II 2,7 Tdi - wyprawówka - wady i zalety
Wejdą po podcięciu nadkoli
Monterey 3,1D '97 LTD - na razie seria, w planie wyprawówka
HCPunk
HCPunk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości