CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
omm4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 11, 2007 7:31 pm
Lokalizacja: Niepruszewo k. Poznania
Kontaktowanie:

CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: omm4x4 » pn mar 08, 2010 2:44 am

wiem, wiem, zaraz zostane zlinczowany za zadawanie pytan na poruszane juz tematy...
otoz wyprzedzajac protesty strozow forumowej moralnosci informuje ze mimo staran nie znalazlem satysfakcjonujacych informacji...

do rzeczy (pytanie do osob znajacych temat) - potrzebowalbym wiedzy jakie kolejne kroki poczynic zeby przerobic oryginalna blokade tylnego mostu GR z podcisnieniowej na cisnieniowa. montuje przednia blokade arb i chce jednoczesnie kompresorem zasilic sterowanie tylnej blokady.

temat wydaje sie banalny - a jednak pojawia sie kilka pytan
1. czy nadal potrzebuje sterowania elektrozaworami (od tego najbardziej chcialbym uciec)
2. czy wystarczy doprowadzic tylko jeden przewod cisnieniowy do blokady (jak zalatwic wowczas kwestie rozlaczania)
3. czy bedzie potrzebny zbiornik akumulacyjny do potrzymania cisnienia w czasie pracy blokady)
4. czy po dostarczeniu cisnienia do tylnej blikady i zapieciu sie jej kompresor automatycznie sie wylaczy tak jak w przypadku przedniej blokady arb?

z gory dziekuje za konstruktywne odpowiedzi.
http://omm4x4.pl/en/
OMM Sp. z o. o.
Modrzewiowa 3
64-320 Niepruszewo
biuro@omm.pl
+48509238548

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: mayer » pn mar 08, 2010 3:32 pm

1. Nawet w ARBie montując przednią blokade sterowanie masz elektrozaworem. Włącznik blokady steruje elektrozaworem włącznik kompresora praca tylko kompresora
2.Znając zasadę działania siłownika tylnej blokady musisz podprowadzić dwa wężyki tylko moim zdaniem odwrotnie.
3 ??
4. W arbie wcale tak nie jest jak piszesz ze załączenie blokady wyłącza kompresor. Kompresor wyłącza się gdy nabije ciśnieniem swój zbiornik załączenie blokady nie ma na to wpływu. Chyba że są jakieś nowe zintegrowane kompresory o czym mogę nie wiedzieć..

Nasuwa mi się inne pytanie.
1. Czy siłownikowi podciśnieniowemu pracującemu na małych podciśnieniach nie zaszkodzi przywalenie kompresorem?
2. Jak zamierzasz upuscić powietrze z komory siłownika po zdjeciu ciśnienia?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Wojtek » pn mar 08, 2010 4:41 pm

Chyba Miskiller to ćwiczył... Przy SEMAK'u :-?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: gkozi » czw mar 25, 2010 1:02 pm

pewnie trzebaby użyć reduktora żeby nie zrobić więcej niż 0,5 bar

ciśnienie upuszcza sam elektrozaworek - powinien mieć trzy wyjścia , tzn wejście, wyjście i właśnie wyrównywanie ciśnienie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: krzys6505 » czw mar 25, 2010 4:34 pm

A tak prawdę mówiąc to co ci przeszkadza że przód będzie nadciśnieniowy a tył podciśnieniowy?
Przecież i tak muszą być dwa przełączniki.

No chyba że w czasie jazdy będzie ci to bardzo nadwyrężać psychikę :roll:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: wojtek_kom » czw mar 25, 2010 4:42 pm

Był temat z przeróbką na forum, łącznie z rysunkami.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Kruk » czw mar 25, 2010 7:49 pm

przewód zasilający elektrozawory w podciśnienie odpiąć i zasilić ciśnieniem z kompresora (dla bezpieczeństwa siłownika przez reduktor) przewody sterujące na elektrozaworach zamienić

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: gkozi » czw mar 25, 2010 9:13 pm

Kruk pisze:przewód zasilający elektrozawory w podciśnienie odpiąć i zasilić ciśnieniem z kompresora (dla bezpieczeństwa siłownika przez reduktor) przewody sterujące na elektrozaworach zamienić

nie zgadzam się - jak przechodzisz z podciśnienia na nadciśnienie to musisz tez zamienić przewody na zaworku - to co do tej pory było wejściem [tzn ssało, źródło podciśnienia] teraz musi być wyjściem,

jeśli nie zamienisz to nadciśnienie samo się przepchnie przez zaworek ,
jeśli zamienisz to nadciśnienie będzie dociskać zamknięcie

[dla zainteresowanych : testowo potrzebowałem użyć na maszynie elektrozaworków więc użyłem to co miałem - z patrola - do ok 3 bar jeszcze dawały radę się otwierać więc nie będą słabym punktem w tym układzie]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Kruk » pt mar 26, 2010 1:15 am

zgadza się zaworki są kierunkowe

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: sbst » sob maja 12, 2012 6:15 am

Panowie

odgrzebie umarlaka ;) bo padła mi grucha blokady - jest przegnita
rozumiem, ze przeróbka na nadciśnienie i tak jej wymaga, chodzi jedynie o wygode mając nadciśnienie z kompresora do przedniej blokady?

czy od tej pory jakies nowe doświadczenia w tym temacie?

a to mój zgniłek:

Obrazek

czy ma ktoś doświadczenia z regeneracją tegoż cuda?
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: ernil » sob maja 12, 2012 8:29 am

Zadzwoń, zapytaj, kup, zamontuj.
http://4xdrive.com/produkty.html
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Marcin-Kraków » sob maja 12, 2012 2:09 pm

Kiedys widzialem taka sztuke zrobiona do zmoty, na ksztalt oryginalu, ale z mocniejsza sprezyna w srodku , ktora samoczynnie wypinala blokade. Wysterowane to to bylo za pomoca kompresorka ARBa, i bylo rozbieralne od zewnetrznej strony.

Mozna wykonac taki cos na zamownienie, ale to niestety kosztuje :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: sbst » sob maja 12, 2012 8:44 pm

no na razie ogarniete - tylko przewody jeszcze metalowe puszczają i juz ich zbrakło, ale znalazł się na szczęście dawca na gruche ;)

ale 500 za przeróbkę to uważam bardzo rozdądna kasa i jak sie spitoli znowu, to juz sie nie bede z tym drugi raz bawił - dzieki bo link bardzo przydatny moze kiedys byc
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Lesław » śr mar 25, 2015 6:19 pm

Panowie,
odgrzewam!
Moja blokada generalnie chodzi ino opieszale. Mechanik rzekli że to zaworki...
Czy to da się wyczyścić jakoś?
Wyjąłem ale na pierwszy rzut oka trudno się do tego dostać.



Obrazek
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: vandall_jr » śr mar 25, 2015 11:37 pm

Da się, :)21 ale to już mechanik musi wiedzieć jak to zrobić, jak nie wie, to sam wiesz ...
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Lesław » czw mar 26, 2015 9:43 am

Gdyby to była głowica, to bym to mechanikowi zlecił
A tak, ze dwa piwka w piwnicy i zaworki będą jak nowe! :)21
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: vandall_jr » czw mar 26, 2015 6:48 pm

Lesław pisze:ze dwa piwka w piwnicy i zaworki będą jak nowe! :)21
Kompresor konieczny i dobry sylikonowy spray Ci się przyda (do głowiczek) powodzenia :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: gkozi » sob mar 28, 2015 2:09 pm

Jak opieszale to mogą też być dziurawe przewody w okolicach tylnego mostu - przerdzewiałe


wlanie wazeliny w płynie do siłownika też pewnie nie zaszkodzi
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR

Post autor: Lesław » pn mar 30, 2015 11:39 am

Chyba jednak przewody.
Zaworki wyczyszczone. Nie były zatarte, ani przesadnie brudne.
Spróbuję jeszcze wlać nieco smarowidła do siłownika.
Jest tam jakiś dostęp, czy trzeba rozkładać most? :)21
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości