CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Moderator: Kosiarz
- omm4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: czw paź 11, 2007 7:31 pm
- Lokalizacja: Niepruszewo k. Poznania
- Kontaktowanie:
CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
wiem, wiem, zaraz zostane zlinczowany za zadawanie pytan na poruszane juz tematy...
otoz wyprzedzajac protesty strozow forumowej moralnosci informuje ze mimo staran nie znalazlem satysfakcjonujacych informacji...
do rzeczy (pytanie do osob znajacych temat) - potrzebowalbym wiedzy jakie kolejne kroki poczynic zeby przerobic oryginalna blokade tylnego mostu GR z podcisnieniowej na cisnieniowa. montuje przednia blokade arb i chce jednoczesnie kompresorem zasilic sterowanie tylnej blokady.
temat wydaje sie banalny - a jednak pojawia sie kilka pytan
1. czy nadal potrzebuje sterowania elektrozaworami (od tego najbardziej chcialbym uciec)
2. czy wystarczy doprowadzic tylko jeden przewod cisnieniowy do blokady (jak zalatwic wowczas kwestie rozlaczania)
3. czy bedzie potrzebny zbiornik akumulacyjny do potrzymania cisnienia w czasie pracy blokady)
4. czy po dostarczeniu cisnienia do tylnej blikady i zapieciu sie jej kompresor automatycznie sie wylaczy tak jak w przypadku przedniej blokady arb?
z gory dziekuje za konstruktywne odpowiedzi.
otoz wyprzedzajac protesty strozow forumowej moralnosci informuje ze mimo staran nie znalazlem satysfakcjonujacych informacji...
do rzeczy (pytanie do osob znajacych temat) - potrzebowalbym wiedzy jakie kolejne kroki poczynic zeby przerobic oryginalna blokade tylnego mostu GR z podcisnieniowej na cisnieniowa. montuje przednia blokade arb i chce jednoczesnie kompresorem zasilic sterowanie tylnej blokady.
temat wydaje sie banalny - a jednak pojawia sie kilka pytan
1. czy nadal potrzebuje sterowania elektrozaworami (od tego najbardziej chcialbym uciec)
2. czy wystarczy doprowadzic tylko jeden przewod cisnieniowy do blokady (jak zalatwic wowczas kwestie rozlaczania)
3. czy bedzie potrzebny zbiornik akumulacyjny do potrzymania cisnienia w czasie pracy blokady)
4. czy po dostarczeniu cisnienia do tylnej blikady i zapieciu sie jej kompresor automatycznie sie wylaczy tak jak w przypadku przedniej blokady arb?
z gory dziekuje za konstruktywne odpowiedzi.
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
1. Nawet w ARBie montując przednią blokade sterowanie masz elektrozaworem. Włącznik blokady steruje elektrozaworem włącznik kompresora praca tylko kompresora
2.Znając zasadę działania siłownika tylnej blokady musisz podprowadzić dwa wężyki tylko moim zdaniem odwrotnie.
3
4. W arbie wcale tak nie jest jak piszesz ze załączenie blokady wyłącza kompresor. Kompresor wyłącza się gdy nabije ciśnieniem swój zbiornik załączenie blokady nie ma na to wpływu. Chyba że są jakieś nowe zintegrowane kompresory o czym mogę nie wiedzieć..
Nasuwa mi się inne pytanie.
1. Czy siłownikowi podciśnieniowemu pracującemu na małych podciśnieniach nie zaszkodzi przywalenie kompresorem?
2. Jak zamierzasz upuscić powietrze z komory siłownika po zdjeciu ciśnienia?
2.Znając zasadę działania siłownika tylnej blokady musisz podprowadzić dwa wężyki tylko moim zdaniem odwrotnie.
3

4. W arbie wcale tak nie jest jak piszesz ze załączenie blokady wyłącza kompresor. Kompresor wyłącza się gdy nabije ciśnieniem swój zbiornik załączenie blokady nie ma na to wpływu. Chyba że są jakieś nowe zintegrowane kompresory o czym mogę nie wiedzieć..
Nasuwa mi się inne pytanie.
1. Czy siłownikowi podciśnieniowemu pracującemu na małych podciśnieniach nie zaszkodzi przywalenie kompresorem?
2. Jak zamierzasz upuscić powietrze z komory siłownika po zdjeciu ciśnienia?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Chyba Miskiller to ćwiczył... Przy SEMAK'u 

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
pewnie trzebaby użyć reduktora żeby nie zrobić więcej niż 0,5 bar
ciśnienie upuszcza sam elektrozaworek - powinien mieć trzy wyjścia , tzn wejście, wyjście i właśnie wyrównywanie ciśnienie
ciśnienie upuszcza sam elektrozaworek - powinien mieć trzy wyjścia , tzn wejście, wyjście i właśnie wyrównywanie ciśnienie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
A tak prawdę mówiąc to co ci przeszkadza że przód będzie nadciśnieniowy a tył podciśnieniowy?
Przecież i tak muszą być dwa przełączniki.
No chyba że w czasie jazdy będzie ci to bardzo nadwyrężać psychikę
Przecież i tak muszą być dwa przełączniki.
No chyba że w czasie jazdy będzie ci to bardzo nadwyrężać psychikę

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Był temat z przeróbką na forum, łącznie z rysunkami.
Nissan-y
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
przewód zasilający elektrozawory w podciśnienie odpiąć i zasilić ciśnieniem z kompresora (dla bezpieczeństwa siłownika przez reduktor) przewody sterujące na elektrozaworach zamienić
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Kruk pisze:przewód zasilający elektrozawory w podciśnienie odpiąć i zasilić ciśnieniem z kompresora (dla bezpieczeństwa siłownika przez reduktor) przewody sterujące na elektrozaworach zamienić
nie zgadzam się - jak przechodzisz z podciśnienia na nadciśnienie to musisz tez zamienić przewody na zaworku - to co do tej pory było wejściem [tzn ssało, źródło podciśnienia] teraz musi być wyjściem,
jeśli nie zamienisz to nadciśnienie samo się przepchnie przez zaworek ,
jeśli zamienisz to nadciśnienie będzie dociskać zamknięcie
[dla zainteresowanych : testowo potrzebowałem użyć na maszynie elektrozaworków więc użyłem to co miałem - z patrola - do ok 3 bar jeszcze dawały radę się otwierać więc nie będą słabym punktem w tym układzie]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
zgadza się zaworki są kierunkowe
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Panowie
odgrzebie umarlaka
bo padła mi grucha blokady - jest przegnita
rozumiem, ze przeróbka na nadciśnienie i tak jej wymaga, chodzi jedynie o wygode mając nadciśnienie z kompresora do przedniej blokady?
czy od tej pory jakies nowe doświadczenia w tym temacie?
a to mój zgniłek:

czy ma ktoś doświadczenia z regeneracją tegoż cuda?
odgrzebie umarlaka

rozumiem, ze przeróbka na nadciśnienie i tak jej wymaga, chodzi jedynie o wygode mając nadciśnienie z kompresora do przedniej blokady?
czy od tej pory jakies nowe doświadczenia w tym temacie?
a to mój zgniłek:

czy ma ktoś doświadczenia z regeneracją tegoż cuda?
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Zadzwoń, zapytaj, kup, zamontuj.
http://4xdrive.com/produkty.html
http://4xdrive.com/produkty.html
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Kiedys widzialem taka sztuke zrobiona do zmoty, na ksztalt oryginalu, ale z mocniejsza sprezyna w srodku , ktora samoczynnie wypinala blokade. Wysterowane to to bylo za pomoca kompresorka ARBa, i bylo rozbieralne od zewnetrznej strony.
Mozna wykonac taki cos na zamownienie, ale to niestety kosztuje
Mozna wykonac taki cos na zamownienie, ale to niestety kosztuje

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
no na razie ogarniete - tylko przewody jeszcze metalowe puszczają i juz ich zbrakło, ale znalazł się na szczęście dawca na gruche 
ale 500 za przeróbkę to uważam bardzo rozdądna kasa i jak sie spitoli znowu, to juz sie nie bede z tym drugi raz bawił - dzieki bo link bardzo przydatny moze kiedys byc

ale 500 za przeróbkę to uważam bardzo rozdądna kasa i jak sie spitoli znowu, to juz sie nie bede z tym drugi raz bawił - dzieki bo link bardzo przydatny moze kiedys byc
PATROLnięty 
~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic

Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Panowie,
odgrzewam!
Moja blokada generalnie chodzi ino opieszale. Mechanik rzekli że to zaworki...
Czy to da się wyczyścić jakoś?
Wyjąłem ale na pierwszy rzut oka trudno się do tego dostać.

odgrzewam!
Moja blokada generalnie chodzi ino opieszale. Mechanik rzekli że to zaworki...
Czy to da się wyczyścić jakoś?
Wyjąłem ale na pierwszy rzut oka trudno się do tego dostać.

Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Da się,
ale to już mechanik musi wiedzieć jak to zrobić, jak nie wie, to sam wiesz ...

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Gdyby to była głowica, to bym to mechanikowi zlecił
A tak, ze dwa piwka w piwnicy i zaworki będą jak nowe!
A tak, ze dwa piwka w piwnicy i zaworki będą jak nowe!

Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Kompresor konieczny i dobry sylikonowy spray Ci się przyda (do głowiczek) powodzeniaLesław pisze:ze dwa piwka w piwnicy i zaworki będą jak nowe!

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Jak opieszale to mogą też być dziurawe przewody w okolicach tylnego mostu - przerdzewiałe
wlanie wazeliny w płynie do siłownika też pewnie nie zaszkodzi
wlanie wazeliny w płynie do siłownika też pewnie nie zaszkodzi
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: CIŚNIENIOWA BLOKADA DYFERENCJAŁU GR
Chyba jednak przewody.
Zaworki wyczyszczone. Nie były zatarte, ani przesadnie brudne.
Spróbuję jeszcze wlać nieco smarowidła do siłownika.
Jest tam jakiś dostęp, czy trzeba rozkładać most?
Zaworki wyczyszczone. Nie były zatarte, ani przesadnie brudne.
Spróbuję jeszcze wlać nieco smarowidła do siłownika.
Jest tam jakiś dostęp, czy trzeba rozkładać most?

Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości