...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
- Lokalizacja: Kraków
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Podczas jazdy wywaliło mi w kosmos klocki z prawego tyłu - nie sprawdzałem dokładnie ale chyba poszły Piny. Ma ktoś gdzieś jakiś schemat tylnych zacisków? Gdzieś tu były schematy ale przodu do RB42. Dopiero jutro będę w stanie sprawdzić czego się pozbyłem na obwodnicy Krakowa. Pacjent to RD28T '92. W Krakowie gdzieś dostanę od ręki zestaw naprawczy do zacisków?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Potrzebny Ci schemat zacisków? To trochę tak, jakbyś potrzebował schematu koła. Że składa się z opony, felgi i wentylka 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
- Lokalizacja: Kraków
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Już dziękuję, znalazłem.
Pytanie o dostanie zestawu naprawczego od ręki w Krakowie wciąż aktualne.
Pytanie o dostanie zestawu naprawczego od ręki w Krakowie wciąż aktualne.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Jakikolwiek InterCars albo co. Przecież nie w monopolowym.
Przy czym dostępne będą prowadniczki (i to wcale nie na pewno, do niedawna nie było), tłoczek (powinien być, nie kupuj raczej tego "czarnego", jeśli już to "srebrny"), reperaturki i klocki. Reszty bym się raczej nie spodziewał.
Przy czym dostępne będą prowadniczki (i to wcale nie na pewno, do niedawna nie było), tłoczek (powinien być, nie kupuj raczej tego "czarnego", jeśli już to "srebrny"), reperaturki i klocki. Reszty bym się raczej nie spodziewał.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Powitać
Panowie 2 pytania
- czy wiecie gdzie dostanę zestawy montażowe klocków hamulcowych przód i tył ? W sklepiku nie ma a na allegro tylko przód dostępny.
- wymieniłem chłodnicę w parchatym. Po odpowietrzeniu chłodnica od lewej gorąca, środek letni a prawa strona zimna. Dolny wąż zimny. Temperatur w normie, tzn ciut powyżej 1/3 skali. Ogrzewanie mega - jak przytrzymam rękę koło kratki to po paru sekundach zaczyna parzyć... Coś nie tak, czy tak ma być i chłodnica ma taką wydajność:) Wczoraj przejeździłem 4 h na poligonie i temperatura nie drgnęła więcej do góry... Tylko ta prawa strona chłodnicy mnie zastanawia.
Pozdro.
Panowie 2 pytania
- czy wiecie gdzie dostanę zestawy montażowe klocków hamulcowych przód i tył ? W sklepiku nie ma a na allegro tylko przód dostępny.
- wymieniłem chłodnicę w parchatym. Po odpowietrzeniu chłodnica od lewej gorąca, środek letni a prawa strona zimna. Dolny wąż zimny. Temperatur w normie, tzn ciut powyżej 1/3 skali. Ogrzewanie mega - jak przytrzymam rękę koło kratki to po paru sekundach zaczyna parzyć... Coś nie tak, czy tak ma być i chłodnica ma taką wydajność:) Wczoraj przejeździłem 4 h na poligonie i temperatura nie drgnęła więcej do góry... Tylko ta prawa strona chłodnicy mnie zastanawia.
Pozdro.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
- Lokalizacja: Kraków
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
W środę dzwoniłem do rajdy4x4 - nie mają na stanie(bo to oryginały, cena duża), do sprowadzenie w ok.1tydz., ale mają zamienniki (na stronie www nie wystawione). Niestety nie dopytałem o cenę. Warto zadzwonić osobiście.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
DziękiGallanonim pisze:W środę dzwoniłem do rajdy4x4 - nie mają na stanie(bo to oryginały, cena duża), do sprowadzenie w ok.1tydz., ale mają zamienniki (na stronie www nie wystawione). Niestety nie dopytałem o cenę. Warto zadzwonić osobiście.

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Koledzy co mogło się skopać?
Rd28t jeździł wczoraj odpalal jak zawsze "na strzała" odpalił raz, pojeździł po mieście, 2h później to samo, a wieczorem dojechałem do domu zabrałem rzeczy, silnik ciepły i nie chciał odpalić... Dopiero po 3 kręceniach.
Na zimnym odpala po 3-4 na ciepłym po 2-3.
Jak już odpali jeździ jak gdyby nigdy nic.
Co mogło klęknąć?
Aku naładowany, rozrusznik kręci, świece odpadają bo na ciepłym też nie pali.
Pompa się mogła przestawić? Paliwo się cofa?
Rd28t jeździł wczoraj odpalal jak zawsze "na strzała" odpalił raz, pojeździł po mieście, 2h później to samo, a wieczorem dojechałem do domu zabrałem rzeczy, silnik ciepły i nie chciał odpalić... Dopiero po 3 kręceniach.
Na zimnym odpala po 3-4 na ciepłym po 2-3.
Jak już odpali jeździ jak gdyby nigdy nic.
Co mogło klęknąć?
Aku naładowany, rozrusznik kręci, świece odpadają bo na ciepłym też nie pali.
Pompa się mogła przestawić? Paliwo się cofa?
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Cofa to mi sie po przejedzeniu.MirekY60 pisze:Koledzy co mogło się skopać?
Rd28t jeździł wczoraj odpalal jak zawsze "na strzała" odpalił raz, pojeździł po mieście, 2h później to samo, a wieczorem dojechałem do domu zabrałem rzeczy, silnik ciepły i nie chciał odpalić... Dopiero po 3 kręceniach.
Na zimnym odpala po 3-4 na ciepłym po 2-3.
Jak już odpali jeździ jak gdyby nigdy nic.
Co mogło klęknąć?
Aku naładowany, rozrusznik kręci, świece odpadają bo na ciepłym też nie pali.
Pompa się mogła przestawić? Paliwo się cofa?

Tradycyjnie, zdaje sie ze padlo cos w systemie grzania swiec (ze starosci).
Poszperaj na forum jask sprawdzic czy swiece grzeja. Czyli wez kogos z miernikiem (podstawowe narzedzie) i po przekreceniu stacyjki, sprawdz czy dochodzi prad do swiec. Kolejno idz pozniej w kierunku przekaznikow (czy zalaczaja sie), a pozniej do transformatora 12V-6V, ktory jest blizej kabiny za przekaznikami, a pozniej dochodzisz do komputera, ktory jest przy prawej nodze pasazera, w slupku.
Nie ma co panikowac, tylko wlaczyc opcje myslenia.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Nie panikuje.
Świece wykluczalem bo na nagrzanym występuje ten sam problem.
No dobra pierwszy trop jest.
Dzięki.
Świece wykluczalem bo na nagrzanym występuje ten sam problem.
No dobra pierwszy trop jest.
Dzięki.
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
U mnie (Y61 2.8 ) problemy z rozruchem na cieplym wystepowaly od kupna, na zimno palil lepiej choc nie od razu. Podejrzewana byla pompa, ale dopiero po 2 latach okazalo sie ze winien byl slaby juz rozrusznik. Po regeneracji pali od pierwszego razu.
Y61 Long 2.8
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
No właśnie chciałem pytać czy tak jakby wolniej kręcący rozrusznik może być winny?
Świece sprawdzone, chociaż dla mnie odpadaly w przedbiegach bo problem na ciepłym ten sam.
Pompa polewana zimna woda itd sprawdzone, bez zmian.
Podane paliwo do pompy bezpośrednio z butelki, bez zmian.
Aku naładowany, dodatkowo prostownik ustawiony na start.
Jest jakaś opcja sprawdzenia rozrusznika czy odrazu oddawać do regeneracji? Kręcić kręci, ale jakoś jakby ciut wolniej.
Jakie powinno być napięcie jak mierzę na klemach podczas kręcenia? Normalnie jest koło 12,7v jak kręcę spada do 10,5V. To jest ok?
Świece sprawdzone, chociaż dla mnie odpadaly w przedbiegach bo problem na ciepłym ten sam.
Pompa polewana zimna woda itd sprawdzone, bez zmian.
Podane paliwo do pompy bezpośrednio z butelki, bez zmian.
Aku naładowany, dodatkowo prostownik ustawiony na start.
Jest jakaś opcja sprawdzenia rozrusznika czy odrazu oddawać do regeneracji? Kręcić kręci, ale jakoś jakby ciut wolniej.
Jakie powinno być napięcie jak mierzę na klemach podczas kręcenia? Normalnie jest koło 12,7v jak kręcę spada do 10,5V. To jest ok?
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Jest ok, praktyka z plaskatymi dieslami zim pokazuje, że poniżej 10V jest problem.
Opcja sprawdzenia jest.
- zobacz czy przewody prądowe, masy, klemy poodkręcane
- weź dobre przewody rozruchowe, takie co mają 25mm miedzi a nie 10mm miedzi a resztę izolacji
, zepnij z drugim autem żeby prądu było na 100% odpowiednio dużo, i wtedy wykluczasz tematy prądowe bez zastanawiania się czy 1V różnicę zrobi czy nie.
Opcja sprawdzenia jest.
- zobacz czy przewody prądowe, masy, klemy poodkręcane
- weź dobre przewody rozruchowe, takie co mają 25mm miedzi a nie 10mm miedzi a resztę izolacji

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Weź do ręki zwykły multimetr i sprawdź napięcie pomiędzy klemą minusową a gołymi metalowymi elementami silnika, najlepiej na pracującym silniku - wszystko powyżej 0,01V jest dużą stratą na masie i powoduje duże straty napięcia przy odpalaniu. Diesel musi mieć kopa na ciepłym silniku i od tego zacznij, w większości przypadków problemy z odpalaniem rozgrzanego diesla, to nie pompa, ale właśnie zbyt wolne kręcenie i/lub źle ustawiony kąt wtrysku.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Przeczyszczone styki, klemy, dołożone dodtakowe kable i.... Pali przy pierszym chechłaniu
Chociaż tydzień temu palił od strzała, bez żadnego chechłania. Elektryk twierdzi że rozrusznik jest ok. Wiec połowa sukcesu, pytanie czy tak jeździć czy szukać dalej? Bo nie bardzo już wiem czego dalej.
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi

Chociaż tydzień temu palił od strzała, bez żadnego chechłania. Elektryk twierdzi że rozrusznik jest ok. Wiec połowa sukcesu, pytanie czy tak jeździć czy szukać dalej? Bo nie bardzo już wiem czego dalej.
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi

Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Mam pytanie w jakim celu są te pierścienie w sprzęgięłkach manualnych .Do tej pory jeździłem bez tych pierścieni i było dobrze . Ani nie kasują luzu poprzecznego półośi ani nie uszczelniają sprzęgiełka .W nowych już są wprasowane w obudowę .

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Centrują sprzęgi
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Teoretycznie bo po założeniu pierścieni półoś ma i tak luz poprzeczny .Lepiej podparte są sprzęgiełka w ori automatach
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Fiba pisze:Teoretycznie bo po założeniu pierścieni półoś ma i tak luz poprzeczny .Lepiej podparte są sprzęgiełka w ori automatach

przecie tam segery są
czy jak to jest luz poprzeczny wg Ciebie ?
poosiowy blokują segery a w centralnym punkcie piasty utrzymuje łożysko igiełkowe tamto od tyłu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Owe pierścienie opierają się o bieżnię zewnętrznego łożyska i zapobiegają przeskakiwaniu sprzęgiełek przy dużym obciążeniu - podpierają to koliste coś z ząbkami co jest zakładane na półośkę.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Panowie o materacach gdzieś tu bylo ale gdzie????
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Jakoś to do mnie nie przemawia .N2O pisze:Owe pierścienie opierają się o bieżnię zewnętrznego łożyska i zapobiegają przeskakiwaniu sprzęgiełek przy dużym obciążeniu - podpierają to koliste coś z ząbkami co jest zakładane na półośkę.

Czyli ,że ten pierścień ma zapobiec obróceniu tego pierścienia z ząbkami ? . Tylko przez sam docisk do łożyska zewnętrznego ,słabo to widzę . Jak pisałem wcześniej jeździłem bez pierścienia i nie było efektu przeskakiwania sprzęgiełka .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Tam są dwa dwa pierścienie, jeden opiera się na drugim. I dopiero współpracując razem blokują na swoim miejscu tą koronkę, która zabezpieczona jest segerem na półosi.


XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Panowie poradźcie cosik. Po ostatnim taplanku, dosyć głęboka woda z błotem, wiadomo trochę piłowania i wyjazd...i brak sprzęgła tzn. nie mogłem wrzucić żadnego biegu ...pogazowałem na spokojnie raz drugi i biegi zaczęły wchodzić, potem sytuacja się powtórzyła ze dwa razy i generalnie do domku wróciłem prawie bez problemów... prawie ponieważ teraz sprzęgło jakby nie wciskało się do końca, chodzi mi o pedał sprzęgła, przy samym końcu czuć jakby większy opór....Czy jeździć i z czasem się ułoży
, gdzie ewentualnie szukać problemu, co sprawdzić? Może być np. wysprzęglik zabity błotem?

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4
Sam sobie odpowiadasz na pytania.Idz krok po kroku, sprawdz wysprzeglik, przeanalizuj jak pracuje dzwignia sprzegla itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości