...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Gallanonim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Gallanonim » pn cze 01, 2015 8:40 pm

Podczas jazdy wywaliło mi w kosmos klocki z prawego tyłu - nie sprawdzałem dokładnie ale chyba poszły Piny. Ma ktoś gdzieś jakiś schemat tylnych zacisków? Gdzieś tu były schematy ale przodu do RB42. Dopiero jutro będę w stanie sprawdzić czego się pozbyłem na obwodnicy Krakowa. Pacjent to RD28T '92. W Krakowie gdzieś dostanę od ręki zestaw naprawczy do zacisków?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: ernil » pn cze 01, 2015 8:43 pm

Potrzebny Ci schemat zacisków? To trochę tak, jakbyś potrzebował schematu koła. Że składa się z opony, felgi i wentylka :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Gallanonim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Gallanonim » pn cze 01, 2015 8:46 pm

Już dziękuję, znalazłem.
Pytanie o dostanie zestawu naprawczego od ręki w Krakowie wciąż aktualne.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: ernil » pn cze 01, 2015 8:54 pm

Jakikolwiek InterCars albo co. Przecież nie w monopolowym.
Przy czym dostępne będą prowadniczki (i to wcale nie na pewno, do niedawna nie było), tłoczek (powinien być, nie kupuj raczej tego "czarnego", jeśli już to "srebrny"), reperaturki i klocki. Reszty bym się raczej nie spodziewał.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: kubanos » pt cze 05, 2015 6:15 pm

Powitać

Panowie 2 pytania

- czy wiecie gdzie dostanę zestawy montażowe klocków hamulcowych przód i tył ? W sklepiku nie ma a na allegro tylko przód dostępny.
- wymieniłem chłodnicę w parchatym. Po odpowietrzeniu chłodnica od lewej gorąca, środek letni a prawa strona zimna. Dolny wąż zimny. Temperatur w normie, tzn ciut powyżej 1/3 skali. Ogrzewanie mega - jak przytrzymam rękę koło kratki to po paru sekundach zaczyna parzyć... Coś nie tak, czy tak ma być i chłodnica ma taką wydajność:) Wczoraj przejeździłem 4 h na poligonie i temperatura nie drgnęła więcej do góry... Tylko ta prawa strona chłodnicy mnie zastanawia.

Pozdro.

Gallanonim
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob mar 28, 2015 12:46 am
Lokalizacja: Kraków

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Gallanonim » pt cze 05, 2015 8:55 pm

W środę dzwoniłem do rajdy4x4 - nie mają na stanie(bo to oryginały, cena duża), do sprowadzenie w ok.1tydz., ale mają zamienniki (na stronie www nie wystawione). Niestety nie dopytałem o cenę. Warto zadzwonić osobiście.

kubanos
 
 
Posty: 124
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: kubanos » pn cze 08, 2015 5:48 am

Gallanonim pisze:W środę dzwoniłem do rajdy4x4 - nie mają na stanie(bo to oryginały, cena duża), do sprowadzenie w ok.1tydz., ale mają zamienniki (na stronie www nie wystawione). Niestety nie dopytałem o cenę. Warto zadzwonić osobiście.
Dzięki :)2

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: MirekY60 » pn cze 08, 2015 9:08 pm

Koledzy co mogło się skopać?
Rd28t jeździł wczoraj odpalal jak zawsze "na strzała" odpalił raz, pojeździł po mieście, 2h później to samo, a wieczorem dojechałem do domu zabrałem rzeczy, silnik ciepły i nie chciał odpalić... Dopiero po 3 kręceniach.
Na zimnym odpala po 3-4 na ciepłym po 2-3.
Jak już odpali jeździ jak gdyby nigdy nic.
Co mogło klęknąć?
Aku naładowany, rozrusznik kręci, świece odpadają bo na ciepłym też nie pali.
Pompa się mogła przestawić? Paliwo się cofa?
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

OlekGR
Posty: 373
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: OlekGR » wt cze 09, 2015 7:06 am

MirekY60 pisze:Koledzy co mogło się skopać?
Rd28t jeździł wczoraj odpalal jak zawsze "na strzała" odpalił raz, pojeździł po mieście, 2h później to samo, a wieczorem dojechałem do domu zabrałem rzeczy, silnik ciepły i nie chciał odpalić... Dopiero po 3 kręceniach.
Na zimnym odpala po 3-4 na ciepłym po 2-3.
Jak już odpali jeździ jak gdyby nigdy nic.
Co mogło klęknąć?
Aku naładowany, rozrusznik kręci, świece odpadają bo na ciepłym też nie pali.
Pompa się mogła przestawić? Paliwo się cofa?
Cofa to mi sie po przejedzeniu. :)21

Tradycyjnie, zdaje sie ze padlo cos w systemie grzania swiec (ze starosci).
Poszperaj na forum jask sprawdzic czy swiece grzeja. Czyli wez kogos z miernikiem (podstawowe narzedzie) i po przekreceniu stacyjki, sprawdz czy dochodzi prad do swiec. Kolejno idz pozniej w kierunku przekaznikow (czy zalaczaja sie), a pozniej do transformatora 12V-6V, ktory jest blizej kabiny za przekaznikami, a pozniej dochodzisz do komputera, ktory jest przy prawej nodze pasazera, w slupku.

Nie ma co panikowac, tylko wlaczyc opcje myslenia.

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: MirekY60 » wt cze 09, 2015 2:18 pm

Nie panikuje.
Świece wykluczalem bo na nagrzanym występuje ten sam problem.
No dobra pierwszy trop jest.
Dzięki.
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

prubac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 09, 2010 1:46 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: prubac » pt cze 12, 2015 12:44 pm

U mnie (Y61 2.8 ) problemy z rozruchem na cieplym wystepowaly od kupna, na zimno palil lepiej choc nie od razu. Podejrzewana byla pompa, ale dopiero po 2 latach okazalo sie ze winien byl slaby juz rozrusznik. Po regeneracji pali od pierwszego razu.
Y61 Long 2.8

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: MirekY60 » pt cze 12, 2015 3:43 pm

No właśnie chciałem pytać czy tak jakby wolniej kręcący rozrusznik może być winny?
Świece sprawdzone, chociaż dla mnie odpadaly w przedbiegach bo problem na ciepłym ten sam.
Pompa polewana zimna woda itd sprawdzone, bez zmian.
Podane paliwo do pompy bezpośrednio z butelki, bez zmian.
Aku naładowany, dodatkowo prostownik ustawiony na start.
Jest jakaś opcja sprawdzenia rozrusznika czy odrazu oddawać do regeneracji? Kręcić kręci, ale jakoś jakby ciut wolniej.
Jakie powinno być napięcie jak mierzę na klemach podczas kręcenia? Normalnie jest koło 12,7v jak kręcę spada do 10,5V. To jest ok?
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Takayuki » pt cze 12, 2015 9:39 pm

Jest ok, praktyka z plaskatymi dieslami zim pokazuje, że poniżej 10V jest problem.
Opcja sprawdzenia jest.
- zobacz czy przewody prądowe, masy, klemy poodkręcane
- weź dobre przewody rozruchowe, takie co mają 25mm miedzi a nie 10mm miedzi a resztę izolacji :)21 , zepnij z drugim autem żeby prądu było na 100% odpowiednio dużo, i wtedy wykluczasz tematy prądowe bez zastanawiania się czy 1V różnicę zrobi czy nie.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: N2O » ndz cze 14, 2015 1:37 pm

Weź do ręki zwykły multimetr i sprawdź napięcie pomiędzy klemą minusową a gołymi metalowymi elementami silnika, najlepiej na pracującym silniku - wszystko powyżej 0,01V jest dużą stratą na masie i powoduje duże straty napięcia przy odpalaniu. Diesel musi mieć kopa na ciepłym silniku i od tego zacznij, w większości przypadków problemy z odpalaniem rozgrzanego diesla, to nie pompa, ale właśnie zbyt wolne kręcenie i/lub źle ustawiony kąt wtrysku.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: MirekY60 » pn cze 15, 2015 8:15 pm

Przeczyszczone styki, klemy, dołożone dodtakowe kable i.... Pali przy pierszym chechłaniu :)2
Chociaż tydzień temu palił od strzała, bez żadnego chechłania. Elektryk twierdzi że rozrusznik jest ok. Wiec połowa sukcesu, pytanie czy tak jeździć czy szukać dalej? Bo nie bardzo już wiem czego dalej.
Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi :)2
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Fiba » wt cze 16, 2015 3:54 pm

Mam pytanie w jakim celu są te pierścienie w sprzęgięłkach manualnych .Do tej pory jeździłem bez tych pierścieni i było dobrze . Ani nie kasują luzu poprzecznego półośi ani nie uszczelniają sprzęgiełka .W nowych już są wprasowane w obudowę .Obrazek
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: vandall_jr » wt cze 16, 2015 10:45 pm

Centrują sprzęgi
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Fiba » śr cze 17, 2015 3:09 pm

Teoretycznie bo po założeniu pierścieni półoś ma i tak luz poprzeczny .Lepiej podparte są sprzęgiełka w ori automatach
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Patryk 160 » śr cze 17, 2015 3:29 pm

Fiba pisze:Teoretycznie bo po założeniu pierścieni półoś ma i tak luz poprzeczny .Lepiej podparte są sprzęgiełka w ori automatach
:o

przecie tam segery są

czy jak to jest luz poprzeczny wg Ciebie ?

poosiowy blokują segery a w centralnym punkcie piasty utrzymuje łożysko igiełkowe tamto od tyłu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: N2O » czw cze 18, 2015 3:31 pm

Owe pierścienie opierają się o bieżnię zewnętrznego łożyska i zapobiegają przeskakiwaniu sprzęgiełek przy dużym obciążeniu - podpierają to koliste coś z ząbkami co jest zakładane na półośkę.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Raymund » czw cze 18, 2015 10:47 pm

Panowie o materacach gdzieś tu bylo ale gdzie????

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: Fiba » pt cze 19, 2015 8:52 am

N2O pisze:Owe pierścienie opierają się o bieżnię zewnętrznego łożyska i zapobiegają przeskakiwaniu sprzęgiełek przy dużym obciążeniu - podpierają to koliste coś z ząbkami co jest zakładane na półośkę.
Jakoś to do mnie nie przemawia .
Obrazek
Czyli ,że ten pierścień ma zapobiec obróceniu tego pierścienia z ząbkami ? . Tylko przez sam docisk do łożyska zewnętrznego ,słabo to widzę . Jak pisałem wcześniej jeździłem bez pierścienia i nie było efektu przeskakiwania sprzęgiełka .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: ernil » pt cze 19, 2015 10:06 am

Tam są dwa dwa pierścienie, jeden opiera się na drugim. I dopiero współpracując razem blokują na swoim miejscu tą koronkę, która zabezpieczona jest segerem na półosi.
Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: boban22 » pt cze 19, 2015 11:50 am

Panowie poradźcie cosik. Po ostatnim taplanku, dosyć głęboka woda z błotem, wiadomo trochę piłowania i wyjazd...i brak sprzęgła tzn. nie mogłem wrzucić żadnego biegu ...pogazowałem na spokojnie raz drugi i biegi zaczęły wchodzić, potem sytuacja się powtórzyła ze dwa razy i generalnie do domku wróciłem prawie bez problemów... prawie ponieważ teraz sprzęgło jakby nie wciskało się do końca, chodzi mi o pedał sprzęgła, przy samym końcu czuć jakby większy opór....Czy jeździć i z czasem się ułoży ??, gdzie ewentualnie szukać problemu, co sprawdzić? Może być np. wysprzęglik zabity błotem?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 4

Post autor: OldAdler » pt cze 19, 2015 3:33 pm

Sam sobie odpowiadasz na pytania.Idz krok po kroku, sprawdz wysprzeglik, przeanalizuj jak pracuje dzwignia sprzegla itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości