Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Moderator: Kosiarz
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Też bym spawał od zera. Ale jak jest oryginał to tylko montować......
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Panowie
czy ktoś z was wie, czytał, próbował, uzyskał wyniki????
Interesuje mnie ile jest w stanie podać paliwa standardowa pompa wtryskowa vs maksymalna moc uzyskana.
1. TD42 (z sekcją tłoczącą 10 mm)
2. TD42T (z sekcją tłoczącą 10 mm)
3. TD42T (z sekcją tłoczącą 11 mm)
naturalnie powyższe - to roto.
Czy zwykla TD42T z sekcją 10 mm pozwoli na uzyskanie 180 KM?
a na co pozwoli TD42T z sekcją 11 mm?
czy ktoś z was wie, czytał, próbował, uzyskał wyniki????
Interesuje mnie ile jest w stanie podać paliwa standardowa pompa wtryskowa vs maksymalna moc uzyskana.
1. TD42 (z sekcją tłoczącą 10 mm)
2. TD42T (z sekcją tłoczącą 10 mm)
3. TD42T (z sekcją tłoczącą 11 mm)
naturalnie powyższe - to roto.
Czy zwykla TD42T z sekcją 10 mm pozwoli na uzyskanie 180 KM?
a na co pozwoli TD42T z sekcją 11 mm?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Więcej jak 170-180 nie uzyskasz na 10mm, chyba że zmienisz "falę" w pompie albo podkręcisz maksymalne obroty, ale motor może wysokich obrotów nie wytrzymać.
Na 11mm jakieś 220 KM, raczej nie więcej.
Ale na pewno nie na fabrycznym turbo z epoki kamienia łupanego.


Na 11mm jakieś 220 KM, raczej nie więcej.
Ale na pewno nie na fabrycznym turbo z epoki kamienia łupanego.

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
W Kangurowni wyczytalem, zeN2O pisze:Więcej jak 170-180 nie uzyskasz na 10mm, chyba że zmienisz "falę" w pompie albo podkręcisz maksymalne obroty, ale motor może wysokich obrotów nie wytrzymać.
![]()
Na 11mm jakieś 220 KM, raczej nie więcej.
Ale na pewno nie na fabrycznym turbo z epoki kamienia łupanego.
na 10 mm mozna 120 kW czyli jakies 163 KM
a na 11 mm mozna 150 kW czyli jakies 105 KM
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Jest pewna ciekawostka dotycząca TD42T. Te montowane w GQ(Y60) z sekcją 10mm osiągały moc maksymalną przy 4000 obr/min, a te z GU z sekcją 11mm przy 3600 obr/min. Także te 400 obr/min różnicy można bezpiecznie wykorzystać po zastosowaniu turbosprężarki o odpowiedniej wydajności, wystarczy ustawić punkt zmniejszania dawki na 4000 obr/min(2000 obr/min wałka pompy).


Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42tN2O pisze:Jest pewna ciekawostka dotycząca TD42T. Te montowane w GQ(Y60) z sekcją 10mm osiągały moc maksymalną przy 4000 obr/min, a te z GU z sekcją 11mm przy 3600 obr/min. Także te 400 obr/min różnicy można bezpiecznie wykorzystać po zastosowaniu turbosprężarki o odpowiedniej wydajności, wystarczy ustawić punkt zmniejszania dawki na 4000 obr/min(2000 obr/min wałka pompy).
mysle ze te 40 KM wiecej zrobiloby sporo radochy.
wydech 3 cale juz kupiony - wg Kangurow sam wydech 3 cale ma dac 8-11 KM wiecej
do tego masywny intercooler, i dochodzimy do sedna,.....
montowac wieksza sekcje tloczaca czy nie?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Koszt nie jest jaki kosmiczny(sekcja zexel'owska jest tania, 11 czy 12mm nie ma chyba wielkiej różnicy - przy odrobinie kultury technicznej można to samemu poskładać), tylko najlepiej byłoby to samemu wystroić, bo pompiarzy znających się na robocie w tym kraju brak. Największa różnica będzie w momencie obrotowym, bo tego na 10mm brakuje najbardziej.
Do seryjnego turbo kangury sprzedają "dump pipe" bodajże 2,5 czy 3 cale, ale jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia(chińszczyzna). Tak czy inaczej, to seryjne turbo jest wręcz zabytkowe i mocno ogranicza ten motor.

Do seryjnego turbo kangury sprzedają "dump pipe" bodajże 2,5 czy 3 cale, ale jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia(chińszczyzna). Tak czy inaczej, to seryjne turbo jest wręcz zabytkowe i mocno ogranicza ten motor.

- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Doradca podatkowy się znalazł 

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Jakiś idiota od pozycjonowania.
tel: 600298546
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Montuję klimę do mojego patrola i takie pytanie
Jaką długość ma pasek. 13x? Ktoś wie może? Silnik td42
Jaką długość ma pasek. 13x? Ktoś wie może? Silnik td42
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Mario, miałem styczność z dwoma oto takimi samochodami:komario pisze:Panowie, czy ktoś z was wie, czytał, próbował, uzyskał wyniki...
GU TD42 - pompa roto 10mm bez boostcompensatora, turbo vnt doładowanie1 bar, intercooler - 150 koni /3600rpm i 400Nm/2000rpm
GU TD42-pompa ponoć 12mm z boostcompensatorem, kompresor doładowanie 1 bar- 160 koni/3600rpm i 375Nm/2200rpm . Nie mniej niż 300Nm od 1200 do 3600rpm
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
Mario, umarł temat tuningu TD42T czy też poczyniłeś jakieś modyfikacjekomario pisze:Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42t

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat
dalem sobie spokojKamiL200 pisze:Mario, umarł temat tuningu TD42T czy też poczyniłeś jakieś modyfikacjekomario pisze:Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42t
aktualnie cisnienie doladowania na HT18 - 0,8 Bara
dodany intercooler.
downpipe i wydech z nierdzewki 3 cale.
na 35 calowych kołach śmiga przyzwoicie. Ostatnio robilem rekordy prędkości na poziomie 170 km/h na liczniku (prawie 180 na nawigacji)

tyla.
Nie ma sensu żyłować HT18 więcej, bo przy 0,9-1,0 wywala już zaworem bezpieczeństwa
HT18 zdrowe potrafią dmuchnąć max 1,3 bara.
Nie ma sensu zwiększać sekcji tłoczącej na większą w pompie, jeżeli nie będziemy więcej dmuchali.
Teraz zbieram szelesty na zmianę HT18 na TD05
Wtedy sekcja tloczaca - 12 mm.
Może większa chłodnica
TD42T z TD05 potrafi dmuchnąć 173 kW - 235 KM - jak z trwałością - nie pytajcie - nie wiem.
Absolutnie wystarczyloby mi 200 KM.
Chcialbym osiągnąć kompromis pomiedzy trwałością a mocą.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?
pzr
marekw
pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
zapytaj swojego pompiarza o to jaka sekcje potrzebujesz, pompy mogą mieć inne numery katalogowe i mogą się delikatnie roznic.marekw72 pisze:Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?
pzr
marekw
Mi pompiarz powiedział ze nie jest to taka droga operacja w 1500 bym się zamknął z robotą.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
marekw72 pisze:Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?
pzr
marekw
jeżeli nie masz zamiaru wyciagnac z tego silnika więcej niż 180 KM to wg mnie nowa wieksza sekcja nie jest Ci potrzebna.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
ma może ktoś na zbyciu koło zamachowe do td42 ?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz mar 02, 2008 10:00 am
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Witam Panowie.
Zwracam się z prośba do znawców silnika 4,2d .
Mój problem polega na tym, że auto po odpaleniu wkręca się od razu na obroty 1700 i po dodaniu gazu rośnie i silnik ma tendencje do rozbiegnięcia. Ktoś coś może podpowiedzieć gdzie w ogóle zacząć poszukiwania przyczyny.
Dodam tylko , że problem pojawił sie ok dwa tygodnie temu, po czym po jednym dniu zniknął a dziś znowu to samo , no i już go trzeba było gasić biegami.
Z góry dziękuje za jakieś podpowiedzi i pomoc.
Zwracam się z prośba do znawców silnika 4,2d .
Mój problem polega na tym, że auto po odpaleniu wkręca się od razu na obroty 1700 i po dodaniu gazu rośnie i silnik ma tendencje do rozbiegnięcia. Ktoś coś może podpowiedzieć gdzie w ogóle zacząć poszukiwania przyczyny.
Dodam tylko , że problem pojawił sie ok dwa tygodnie temu, po czym po jednym dniu zniknął a dziś znowu to samo , no i już go trzeba było gasić biegami.
Z góry dziękuje za jakieś podpowiedzi i pomoc.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Albo masz walnieta pompe wtryskowa, albo zalewa Ci paliwem ktorys z cylindrow, znaczy silnik tankuje Ci po dluzszym postoju paliwem. To paliwo leci na cylindry I spala sie bez zadnej kontroli zaraz po uruchomieniu.
Tu winne moga byc wtryskiwacze I zawory w ukladzie paliwowym. Ustaw auto na noc pod gorke to sie przekonasz czy to pompa, czy to drugie.
Tu winne moga byc wtryskiwacze I zawory w ukladzie paliwowym. Ustaw auto na noc pod gorke to sie przekonasz czy to pompa, czy to drugie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Zatarty regulator obrotów w pompie?


Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Ile jest obrotów przy automacie trzylitrowki przy 110 km/h?
tel: 600298546
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Toś pytanie wymyślił...Ba pisze:Ile jest obrotów przy automacie trzylitrowki przy 110 km/h?

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Dzieki raymund. Czyli rewelacja. A przy 90?
tel: 600298546
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Nie pamietam dokładnie bo to w rozmowie wyszło ale miedzy automatem a manualem jest 500 różnicy.
Jutro mogę sprawdzić ile jest przy 90 na manualnej.
Jutro mogę sprawdzić ile jest przy 90 na manualnej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości