Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » śr lis 26, 2014 1:36 pm

Też bym spawał od zera. Ale jak jest oryginał to tylko montować......
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » śr sty 28, 2015 2:38 pm

Panowie

czy ktoś z was wie, czytał, próbował, uzyskał wyniki????

Interesuje mnie ile jest w stanie podać paliwa standardowa pompa wtryskowa vs maksymalna moc uzyskana.

1. TD42 (z sekcją tłoczącą 10 mm)
2. TD42T (z sekcją tłoczącą 10 mm)
3. TD42T (z sekcją tłoczącą 11 mm)

naturalnie powyższe - to roto.

Czy zwykla TD42T z sekcją 10 mm pozwoli na uzyskanie 180 KM?
a na co pozwoli TD42T z sekcją 11 mm?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » śr sty 28, 2015 6:46 pm

Więcej jak 170-180 nie uzyskasz na 10mm, chyba że zmienisz "falę" w pompie albo podkręcisz maksymalne obroty, ale motor może wysokich obrotów nie wytrzymać.
:)21
Na 11mm jakieś 220 KM, raczej nie więcej.
Ale na pewno nie na fabrycznym turbo z epoki kamienia łupanego.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » śr sty 28, 2015 8:00 pm

N2O pisze:Więcej jak 170-180 nie uzyskasz na 10mm, chyba że zmienisz "falę" w pompie albo podkręcisz maksymalne obroty, ale motor może wysokich obrotów nie wytrzymać.
:)21
Na 11mm jakieś 220 KM, raczej nie więcej.
Ale na pewno nie na fabrycznym turbo z epoki kamienia łupanego.
:)21
W Kangurowni wyczytalem, ze

na 10 mm mozna 120 kW czyli jakies 163 KM
a na 11 mm mozna 150 kW czyli jakies 105 KM
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » czw sty 29, 2015 6:37 pm

Jest pewna ciekawostka dotycząca TD42T. Te montowane w GQ(Y60) z sekcją 10mm osiągały moc maksymalną przy 4000 obr/min, a te z GU z sekcją 11mm przy 3600 obr/min. Także te 400 obr/min różnicy można bezpiecznie wykorzystać po zastosowaniu turbosprężarki o odpowiedniej wydajności, wystarczy ustawić punkt zmniejszania dawki na 4000 obr/min(2000 obr/min wałka pompy).
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » czw sty 29, 2015 6:44 pm

N2O pisze:Jest pewna ciekawostka dotycząca TD42T. Te montowane w GQ(Y60) z sekcją 10mm osiągały moc maksymalną przy 4000 obr/min, a te z GU z sekcją 11mm przy 3600 obr/min. Także te 400 obr/min różnicy można bezpiecznie wykorzystać po zastosowaniu turbosprężarki o odpowiedniej wydajności, wystarczy ustawić punkt zmniejszania dawki na 4000 obr/min(2000 obr/min wałka pompy).
:)21
Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42t
mysle ze te 40 KM wiecej zrobiloby sporo radochy.

wydech 3 cale juz kupiony - wg Kangurow sam wydech 3 cale ma dac 8-11 KM wiecej

do tego masywny intercooler, i dochodzimy do sedna,.....

montowac wieksza sekcje tloczaca czy nie?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » pt sty 30, 2015 11:54 am

Koszt nie jest jaki kosmiczny(sekcja zexel'owska jest tania, 11 czy 12mm nie ma chyba wielkiej różnicy - przy odrobinie kultury technicznej można to samemu poskładać), tylko najlepiej byłoby to samemu wystroić, bo pompiarzy znających się na robocie w tym kraju brak. Największa różnica będzie w momencie obrotowym, bo tego na 10mm brakuje najbardziej.
Do seryjnego turbo kangury sprzedają "dump pipe" bodajże 2,5 czy 3 cale, ale jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia(chińszczyzna). Tak czy inaczej, to seryjne turbo jest wręcz zabytkowe i mocno ogranicza ten motor.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: jarekstryszawa » wt lut 03, 2015 7:54 pm

Doradca podatkowy się znalazł :o
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Ba » śr lut 04, 2015 4:23 pm

Jakiś idiota od pozycjonowania.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: honki » wt lut 10, 2015 1:05 pm

Montuję klimę do mojego patrola i takie pytanie
Jaką długość ma pasek. 13x? Ktoś wie może? Silnik td42
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: KamiL200 » wt lut 10, 2015 8:52 pm

komario pisze:Panowie, czy ktoś z was wie, czytał, próbował, uzyskał wyniki...
Mario, miałem styczność z dwoma oto takimi samochodami:
GU TD42 - pompa roto 10mm bez boostcompensatora, turbo vnt doładowanie1 bar, intercooler - 150 koni /3600rpm i 400Nm/2000rpm
GU TD42-pompa ponoć 12mm z boostcompensatorem, kompresor doładowanie 1 bar- 160 koni/3600rpm i 375Nm/2200rpm . Nie mniej niż 300Nm od 1200 do 3600rpm
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: KamiL200 » wt wrz 08, 2015 12:04 pm

komario pisze:Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42t
Mario, umarł temat tuningu TD42T czy też poczyniłeś jakieś modyfikacje :)23
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » wt wrz 08, 2015 12:17 pm

KamiL200 pisze:
komario pisze:Naszlo mnie ostatnio na zwiekszenie mocy w swoim td42t
Mario, umarł temat tuningu TD42T czy też poczyniłeś jakieś modyfikacje :)23
dalem sobie spokoj

aktualnie cisnienie doladowania na HT18 - 0,8 Bara
dodany intercooler.
downpipe i wydech z nierdzewki 3 cale.

na 35 calowych kołach śmiga przyzwoicie. Ostatnio robilem rekordy prędkości na poziomie 170 km/h na liczniku (prawie 180 na nawigacji) :)

tyla.

Nie ma sensu żyłować HT18 więcej, bo przy 0,9-1,0 wywala już zaworem bezpieczeństwa
HT18 zdrowe potrafią dmuchnąć max 1,3 bara.

Nie ma sensu zwiększać sekcji tłoczącej na większą w pompie, jeżeli nie będziemy więcej dmuchali.

Teraz zbieram szelesty na zmianę HT18 na TD05
Wtedy sekcja tloczaca - 12 mm.
Może większa chłodnica

TD42T z TD05 potrafi dmuchnąć 173 kW - 235 KM - jak z trwałością - nie pytajcie - nie wiem.
Absolutnie wystarczyloby mi 200 KM.
Chcialbym osiągnąć kompromis pomiedzy trwałością a mocą.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: marekw72 » wt wrz 08, 2015 3:35 pm

Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?

pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: komario » wt wrz 08, 2015 4:02 pm

marekw72 pisze:Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?

pzr
marekw
zapytaj swojego pompiarza o to jaka sekcje potrzebujesz, pompy mogą mieć inne numery katalogowe i mogą się delikatnie roznic.
Mi pompiarz powiedział ze nie jest to taka droga operacja w 1500 bym się zamknął z robotą.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: komario » wt wrz 08, 2015 4:03 pm

marekw72 pisze:Hej Panowie gdzie można kupić te 11mm 12 mm sekcje do TD42 ? Ma to jakis numer katalogowy ?

pzr
marekw

jeżeli nie masz zamiaru wyciagnac z tego silnika więcej niż 180 KM to wg mnie nowa wieksza sekcja nie jest Ci potrzebna.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: scuaz » pt lip 15, 2016 5:23 pm

ma może ktoś na zbyciu koło zamachowe do td42 ?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

partyzantsap
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 10:00 am

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: partyzantsap » pn sie 15, 2016 9:54 pm

Witam Panowie.
Zwracam się z prośba do znawców silnika 4,2d .
Mój problem polega na tym, że auto po odpaleniu wkręca się od razu na obroty 1700 i po dodaniu gazu rośnie i silnik ma tendencje do rozbiegnięcia. Ktoś coś może podpowiedzieć gdzie w ogóle zacząć poszukiwania przyczyny.
Dodam tylko , że problem pojawił sie ok dwa tygodnie temu, po czym po jednym dniu zniknął a dziś znowu to samo , no i już go trzeba było gasić biegami.
Z góry dziękuje za jakieś podpowiedzi i pomoc.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Misiek Cypr » wt sie 16, 2016 7:33 am

Albo masz walnieta pompe wtryskowa, albo zalewa Ci paliwem ktorys z cylindrow, znaczy silnik tankuje Ci po dluzszym postoju paliwem. To paliwo leci na cylindry I spala sie bez zadnej kontroli zaraz po uruchomieniu.

Tu winne moga byc wtryskiwacze I zawory w ukladzie paliwowym. Ustaw auto na noc pod gorke to sie przekonasz czy to pompa, czy to drugie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: N2O » pt sie 26, 2016 10:57 am

Zatarty regulator obrotów w pompie?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Ba » pn wrz 12, 2016 3:46 pm

Ile jest obrotów przy automacie trzylitrowki przy 110 km/h?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Raymund » pn wrz 12, 2016 4:42 pm

2500
Na 99%
:)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Peepuck! » pn wrz 12, 2016 5:38 pm

Ba pisze:Ile jest obrotów przy automacie trzylitrowki przy 110 km/h?
Toś pytanie wymyślił... :D
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Ba » pn wrz 12, 2016 8:42 pm

:D
Dzieki raymund. Czyli rewelacja. A przy 90?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Raymund » pn wrz 12, 2016 9:00 pm

Nie pamietam dokładnie bo to w rozmowie wyszło ale miedzy automatem a manualem jest 500 różnicy.
Jutro mogę sprawdzić ile jest przy 90 na manualnej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości