Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
mariusz s
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 08, 2003 10:56 am
- Lokalizacja: Pszczew
Post
autor: mariusz s » czw sty 11, 2007 6:45 pm
Mam następujący problem.
Ściągłem bude z ramy. Przewody paliwowe były w tragicznym stanie więc je wymieniłem. I tu pojawił się problem. Ze zbirnika idą trzy przewody:
1 zasilający
2 powrót
3

Do czego jet ta trzecia rurka? rozkręcałem to wszystko z 3 miesiące temu i teraz nie pamiętam gdzie był podłączony ten trzeci przewód. Do zbiornika jest on podłączony przez taki dziwny plastikowy "zaworek" Do czego to służy? I jak by ktoś mógł sprawdzić gdzie idzie ta rurka, byłbym bardzo wdzięczny.
Mariusz
-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » czw sty 11, 2007 6:57 pm
3 rurka to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.
Przewód idzie po prawej podłużnicy ramy aż do prawego przedniego nadkola do grzybko/zaworka gdzie po prostu łapie powietrze - istotne aby przewód był drożny - zablokowanie go (np przez błoto ) może spowodować nawet gaszenie silnika i niemożność kontynuowania jazdy. Podciśnienie jakie powstaje wtedy w zbiorniku jest tak duże, że pokonuje siłę ssania pompy

i paliwo nie dociera do wtryskiwaczy.
Sprawdzone w terenie

Michał Bartosiak
-
mariusz s
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 08, 2003 10:56 am
- Lokalizacja: Pszczew
Post
autor: mariusz s » czw sty 11, 2007 7:52 pm
wielkie dzięki.
-
janusz k160
-

- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: janusz k160 » czw sty 11, 2007 9:42 pm
A je nie mam takowego zaworka-może to jest powód moich porażek z rannym odpalaniem?

-napisz coś więcej, proszę-moje auto miał Niemiec ale z Oplola

-
bartosiak

- Posty: 2137
- Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: bartosiak » czw sty 11, 2007 10:14 pm
zaworek to dużo powiedziane - rurka zakończona grzybkiem , daszkiem czy jak kto chce .............. raczej nie ma wpłwu na poranne odpalanie
Drożność można łatwo sprawdzić : jeżeli przy odkręcaniu korka wlewu paliwa słychać wyraźny i głośny syk - to pierwsze symptomy zakorkowania odpowietrzenia

Michał Bartosiak
-
marek cieciuch
-

- Posty: 128
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: szczuczyn
Post
autor: marek cieciuch » pt sty 12, 2007 7:08 am
mialem kiedys podobna przygode w K 260. Podcisnienie "wessalo" do srodka gore i dol zbiornika paliwa . Z odpalaniem to nie ma nic wspolnego .
Samochod jechal po zatankowaniu do pelna przez jakis czas , potem stopniowo tracil moc , gasl w czasie jazdy , po dlugich walkach dawal sie odpalic na troche i jak poziom paliwa spadal gasl.Jak mial dosyc paliwa , odpalal normalnie.
-
mariusz s
- jestem tu nowy...

- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 08, 2003 10:56 am
- Lokalizacja: Pszczew
Post
autor: mariusz s » pt sty 12, 2007 8:19 am
bartosiak pisze:zaworek to dużo powiedziane - rurka zakończona grzybkiem , daszkiem czy jak kto chce .............. raczej nie ma wpłwu na poranne odpalanie
Drożność można łatwo sprawdzić : jeżeli przy odkręcaniu korka wlewu paliwa słychać wyraźny i głośny syk - to pierwsze symptomy zakorkowania odpowietrzenia

Nie chodzi mi o zakończenie rurki. Ze zbiornika wychodzi rurka do której jest podłączony taki czarny plasikowy zaworek. Ten zaworek jest takim plastikowym uchwytem przymocowany do zbiornika. I dopiero z tego zaworka wychodzi rurka, która biegnie do przodu. U mnie ten zaworek puszcza w obie strony, tak powinno być?
Mariusz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości