
K160 3.3td
Moderator: Kosiarz
K160 3.3td
Już uporałem się z silnikiem i resztą elektryki w moim Patrolku
przyszedł czas na wentylatory chłodnicy , do rzeczy jak wiadomo k160 ma instalacje na 24v a ja mam dodatkowe wentylatory na 12 poleci ktoś jakiś transformator czy cuś ?

Re: K160 3.3td
Jest tu guru od takich serwantek 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: K160 3.3td
transformator to jest na zajezdni tramwajowej
zepnij szeregowo te wiatraki
a w ogóle to załóż wisko jak ma być zamiast tworzyć na siłę, koło juz wymyślili, drugi raz nie wymyślisz .
zepnij szeregowo te wiatraki
a w ogóle to załóż wisko jak ma być zamiast tworzyć na siłę, koło juz wymyślili, drugi raz nie wymyślisz .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: K160 3.3td
mam szeregowo
Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica
a wisko mam wiatraki chce dodatkowo 



-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: K160 3.3td
brabus56 pisze:mam szeregowoMoże źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica
a wisko mam wiatraki chce dodatkowo

aha, to pewno m82 berret też tam masz
na sprawnym układzie wisko jest w 105% wystarczające żeby zapewnić stabilność termiczną pracy silnika
a jak masz niesprawny układ to elektryczne wiatraki go nie naprawią
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: K160 3.3td
wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .brabus56 pisze:mam szeregowoMoże źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica
a wisko mam wiatraki chce dodatkowo
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach

Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
Parchaty K-160 3.3td
Re: K160 3.3td
Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany 

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: K160 3.3td
brabus56 pisze:Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany
w pół roku śmierć tego akumulatora .dziarus pisze:wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .brabus56 pisze:mam szeregowoMoże źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica
a wisko mam wiatraki chce dodatkowo
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach.
Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: K160 3.3td
Co ty gadasz wszyscy mają wentylatory w zmotach i nikt nie marudzi ...
Re: K160 3.3td
Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy

Parchaty K-160 3.3td
Re: K160 3.3td
Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
Układ chłodzenia to nie jest tylko wentylator.
Masz mieć sprawną, odpowiednio wydajną chłodnicę, do tego odpowiedni wentylator ze sprawną wiskozą (lub odpowiedni elektryk), to wszystko odpowiednio obudowane, termostat, pompa wody, przekroje węży, bla bla bla.
Jak masz wszystko z dupy, to śmigłem cudów nie narobisz.
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
Układ chłodzenia to nie jest tylko wentylator.
Masz mieć sprawną, odpowiednio wydajną chłodnicę, do tego odpowiedni wentylator ze sprawną wiskozą (lub odpowiedni elektryk), to wszystko odpowiednio obudowane, termostat, pompa wody, przekroje węży, bla bla bla.
Jak masz wszystko z dupy, to śmigłem cudów nie narobisz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: K160 3.3td
Mam większą chłodnicę odpowiednio obudowane wentylatory tylko przeprowadzałem generalkę auta i robie wszystko od nowa to auto do off roadu a nie tylko na polne drogi 

Re: K160 3.3td
Uuuu, to sorry. Jak do offroadu, to tu raczej się niewiele dowiesz.
Musisz poszukać na forach zrzeszających profesjonalistów.
Musisz poszukać na forach zrzeszających profesjonalistów.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: K160 3.3td
...większą chłodnice...
Wez nam gupim pokaż albo opisz tą chłodnice
Bo seryjna jest duuuża powierzchniowo i szerkość rdzenia jak w ciężarówce...
Ale my hobbyści to wiesz...
Wez nam gupim pokaż albo opisz tą chłodnice
Bo seryjna jest duuuża powierzchniowo i szerkość rdzenia jak w ciężarówce...

Ale my hobbyści to wiesz...
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: K160 3.3td
dziarus pisze:Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy
Wielokrotnie się spotkałem z faktem namacalnym u ludzi, mianowicie, jeśli jeden z akumulatorów w instalacji 24V był obciążany czymkolwiek więcej niż wspólnik, dość szybko zaliczał padakę, to była praktyka a teoria mówi :
może z jakichś bliżej nieokreślonych przyczyn w odosobnionych przypadkach to się nie potwierdza, ale tyle ile ja spotkałem, zawsze .ernil pisze:Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: K160 3.3td
Będę działał , jak zrobie pochwale się efektem i działaniem mojego tworu
dzięki za pomoc
!


Re: K160 3.3td
Patryk ma rację. W k160 instalacja 24v jest zrobiona na dwóch akumulatorach 12v. Zamiast przetwornicy do jednego z nich mozemy sobie podpiąć cb co najwyżej.
Re: K160 3.3td
To jak to robią w zmotach ?
Re: K160 3.3td
Budują auto od zera jak im wygodnie, a nie dopasowują i lepią tym co mają akurat na stanie.
Re: K160 3.3td
Żaden elektryk nie da rady gdy porządnie obciążysz ten silnik, szczególnie jak jeszcze dłubane w celu większej mocy.


Re: K160 3.3td
W ogóle wątpliwe, żeby jeszcze jakieś zmoty używały sd33t, ani to mocne, ani lekkie, a skoro nie używają, to nie mają problemu z instalacją 24V 
Z resztą sprawna 160-ka się nie grzeje i wciąga wiskozą badziewne elektryki.

Z resztą sprawna 160-ka się nie grzeje i wciąga wiskozą badziewne elektryki.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: K160 3.3td
dokładnie - skoro japoński inżynier ulepił chłodnicę i dopasował do niej wiatrak pędzony wiskozą, sprzęt ten działał kupę lat w przeróznych warunkach - to jakoś nie wierzę w garażowe usprawnienia
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: K160 3.3td
dajcie gosciowi szansę
założę się, że jego następną modyfikacją będzie pompa wtryskowa typu lucas epic
elektryczne szyby
elektryczny wiatrak
elektryczny pedał gazu
elektryczny węgorz
tylko kto mu łindołs do tego wgra
założę się, że jego następną modyfikacją będzie pompa wtryskowa typu lucas epic

elektryczne szyby
elektryczny wiatrak
elektryczny pedał gazu
elektryczny węgorz
tylko kto mu łindołs do tego wgra
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: K160 3.3td
Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro 

Re: K160 3.3td
Toż Ci, Kolego, wszyscy wyjaśniają, że taka rzeźba nie ma technicznego sensu.brabus56 pisze:Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro
Maszynownia 160-ki jest tak zaprojektowana, że prawidłowo utrzymywana będzie działać wiecznie z ogromnymi zapasami niezawodności / wytrzymałości.
Tylko tyle.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość