K160 3.3td

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

K160 3.3td

Post autor: brabus56 » sob gru 05, 2015 9:04 pm

Już uporałem się z silnikiem i resztą elektryki w moim Patrolku :) przyszedł czas na wentylatory chłodnicy , do rzeczy jak wiadomo k160 ma instalacje na 24v a ja mam dodatkowe wentylatory na 12 poleci ktoś jakiś transformator czy cuś ?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: K160 3.3td

Post autor: vandall1 » sob gru 05, 2015 9:11 pm

Jest tu guru od takich serwantek :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 3.3td

Post autor: Patryk 160 » sob gru 05, 2015 9:25 pm

transformator to jest na zajezdni tramwajowej
zepnij szeregowo te wiatraki
a w ogóle to załóż wisko jak ma być zamiast tworzyć na siłę, koło juz wymyślili, drugi raz nie wymyślisz .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » sob gru 05, 2015 9:50 pm

mam szeregowo :) Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica :) a wisko mam wiatraki chce dodatkowo ;)

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 3.3td

Post autor: Patryk 160 » sob gru 05, 2015 10:00 pm

brabus56 pisze:mam szeregowo :) Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica :) a wisko mam wiatraki chce dodatkowo ;)
:)9

aha, to pewno m82 berret też tam masz

na sprawnym układzie wisko jest w 105% wystarczające żeby zapewnić stabilność termiczną pracy silnika
a jak masz niesprawny układ to elektryczne wiatraki go nie naprawią
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

dziarus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw lut 28, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: bieszczady

Re: K160 3.3td

Post autor: dziarus » ndz gru 06, 2015 9:21 am

brabus56 pisze:mam szeregowo :) Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica :) a wisko mam wiatraki chce dodatkowo ;)
wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach :)21.
Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
Parchaty K-160 3.3td

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » ndz gru 06, 2015 10:20 am

Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany :)

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 3.3td

Post autor: Patryk 160 » ndz gru 06, 2015 12:34 pm

brabus56 pisze:Masz taki zestaw tj. przekaźnik bezpiecznik ? jestem zainteresowany :)
dziarus pisze:
brabus56 pisze:mam szeregowo :) Może źle to ująłem nie transformator tylko przetwornica :) a wisko mam wiatraki chce dodatkowo ;)
wiatrak elektryczny nic Ci nie da przerabiałem to , nie robi na tyle by było to odczuwalne dla płynu .
Zresztą mam taki do sprzedania został mi po experymentach :)21.
Prąd bierzesz z jednego akumulatora przekaźnik , bezpiecznik i po sprawie
w pół roku śmierć tego akumulatora .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » ndz gru 06, 2015 1:03 pm

Co ty gadasz wszyscy mają wentylatory w zmotach i nikt nie marudzi ...

dziarus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw lut 28, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: bieszczady

Re: K160 3.3td

Post autor: dziarus » ndz gru 06, 2015 1:04 pm

Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy :)
Parchaty K-160 3.3td

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: K160 3.3td

Post autor: ernil » ndz gru 06, 2015 1:17 pm

Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone

Układ chłodzenia to nie jest tylko wentylator.
Masz mieć sprawną, odpowiednio wydajną chłodnicę, do tego odpowiedni wentylator ze sprawną wiskozą (lub odpowiedni elektryk), to wszystko odpowiednio obudowane, termostat, pompa wody, przekroje węży, bla bla bla.

Jak masz wszystko z dupy, to śmigłem cudów nie narobisz.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » ndz gru 06, 2015 1:32 pm

Mam większą chłodnicę odpowiednio obudowane wentylatory tylko przeprowadzałem generalkę auta i robie wszystko od nowa to auto do off roadu a nie tylko na polne drogi :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: K160 3.3td

Post autor: ernil » ndz gru 06, 2015 1:39 pm

Uuuu, to sorry. Jak do offroadu, to tu raczej się niewiele dowiesz.
Musisz poszukać na forach zrzeszających profesjonalistów.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: K160 3.3td

Post autor: Krzysiek_MM » ndz gru 06, 2015 4:51 pm

...większą chłodnice...
Wez nam gupim pokaż albo opisz tą chłodnice
Bo seryjna jest duuuża powierzchniowo i szerkość rdzenia jak w ciężarówce...
:)21
Ale my hobbyści to wiesz...

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 3.3td

Post autor: Patryk 160 » ndz gru 06, 2015 5:45 pm

dziarus pisze:Patrykowi chodzi o wpinanie się na 12v w ten sposób co pisałem a nie o wentylatory
Czemu patryk ? Mi w ten sposób hula parę rzeczy na 12v i nic się nie dzieje a aku mam już wiekowe
przekaźnik kupisz w motoryzacyjnym a puzderko bryzgoszczelne na bezpiecznik też dostaniesz , tylko po co jak i tak to nic Ci nie da .W zmotach masz dwa wiatraki i obudowę do nich i ta obudowa jest istotna do tego chłodnice montują większe i pompy wody wspomagające i taki zestawik będzie działał a sam wiatrak to można wstawić w szoferce jak nie masz klimy :)

Wielokrotnie się spotkałem z faktem namacalnym u ludzi, mianowicie, jeśli jeden z akumulatorów w instalacji 24V był obciążany czymkolwiek więcej niż wspólnik, dość szybko zaliczał padakę, to była praktyka a teoria mówi :
ernil pisze:Istotne dość jest, żeby akumulatory były:
a) takie same i montowane oba, nowe, jednocześnie
b) równomiernie obciążone
może z jakichś bliżej nieokreślonych przyczyn w odosobnionych przypadkach to się nie potwierdza, ale tyle ile ja spotkałem, zawsze .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » pn gru 07, 2015 7:34 pm

Będę działał , jak zrobie pochwale się efektem i działaniem mojego tworu :) dzięki za pomoc !!!

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: K160 3.3td

Post autor: Mroczny » wt gru 08, 2015 6:49 am

Patryk ma rację. W k160 instalacja 24v jest zrobiona na dwóch akumulatorach 12v. Zamiast przetwornicy do jednego z nich mozemy sobie podpiąć cb co najwyżej.

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » wt gru 08, 2015 7:30 pm

To jak to robią w zmotach ?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: K160 3.3td

Post autor: Takayuki » wt gru 08, 2015 10:58 pm

Budują auto od zera jak im wygodnie, a nie dopasowują i lepią tym co mają akurat na stanie.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: K160 3.3td

Post autor: N2O » śr gru 09, 2015 4:05 pm

Żaden elektryk nie da rady gdy porządnie obciążysz ten silnik, szczególnie jak jeszcze dłubane w celu większej mocy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: K160 3.3td

Post autor: Didymos » śr gru 09, 2015 6:20 pm

W ogóle wątpliwe, żeby jeszcze jakieś zmoty używały sd33t, ani to mocne, ani lekkie, a skoro nie używają, to nie mają problemu z instalacją 24V :)21
Z resztą sprawna 160-ka się nie grzeje i wciąga wiskozą badziewne elektryki.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: K160 3.3td

Post autor: Mroczny » śr gru 09, 2015 6:25 pm

dokładnie - skoro japoński inżynier ulepił chłodnicę i dopasował do niej wiatrak pędzony wiskozą, sprzęt ten działał kupę lat w przeróznych warunkach - to jakoś nie wierzę w garażowe usprawnienia

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K160 3.3td

Post autor: Patryk 160 » czw gru 10, 2015 7:03 pm

dajcie gosciowi szansę

założę się, że jego następną modyfikacją będzie pompa wtryskowa typu lucas epic
:)21

elektryczne szyby
elektryczny wiatrak
elektryczny pedał gazu
elektryczny węgorz
tylko kto mu łindołs do tego wgra
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

brabus56
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 8:17 am

Re: K160 3.3td

Post autor: brabus56 » czw gru 10, 2015 8:29 pm

Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro ;)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: K160 3.3td

Post autor: Marek » pt gru 11, 2015 11:30 am

brabus56 pisze:Widze szkoda czasu, na rozmowe pozdro ;)
Toż Ci, Kolego, wszyscy wyjaśniają, że taka rzeźba nie ma technicznego sensu.
Maszynownia 160-ki jest tak zaprojektowana, że prawidłowo utrzymywana będzie działać wiecznie z ogromnymi zapasami niezawodności / wytrzymałości.
Tylko tyle.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość