PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Moderator: Kosiarz
PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Cześć.
Pojawił się u mnie problem ze skrzynią biegów, może ktoś coś doradzi.
Patrol Y61 3.0 ale z silnikiem V8 6.5 TD
Skrzynia nie hałasowała, nie zgrzytała, czasem tylko pojawiał się problem z synchronizacją 5 biegu (po wrzuceniu z 5 na luz, czasem musiałem zapiąć najpierw 4, ale nie zawsze), olej był wymieniany regularnie.
Wczoraj przed odpaleniem, chciałem wrzucić luz (nie wchodząc do auta) i stuknąłem w lewarek aby wypiąć bieg (chyba wsteczny lub 2). Po przekręceniu kluczyka autem szarpnęło do przodu, znaczy nie wskoczył luz. Pofatygowałem się i wlazłem do kabiny i wtedy okazało się - o zgrozo - że skrzynia nie rabotajet.
Ani na odpalonym, ani na zgaszonym silniku.
Ani z wciśniętym, ani z puszczonym sprzęgłem.
Nie szło wrzucić żadnego biegu (oprócz tego zapiętego "4") ani luzu.
Po chwili udało się zapiąć coś "u góry" potem okazało się, że to piątka.
Na tejże piątce, na zapiętym reduktorze i rozpiętych sprzęgiełkach, doturlałem się do domu.
Jak jechałem na "5" nic nie hałasowało, jechało się normalnie.
Piątkę mogę wypiąć ale bezpośrednio na czwórkę, brak luzu.
Lewarek lata po okręgu, czuć jakieś wpusty o które trochę zahacza.
Macie jakieś pomysły?
Posypała się skrzynia, czy może tylko coś z wybierakiem - wcześniej na lewarku był duży luz - latał jak....
Z góry dziękuję za radę.
Pojawił się u mnie problem ze skrzynią biegów, może ktoś coś doradzi.
Patrol Y61 3.0 ale z silnikiem V8 6.5 TD
Skrzynia nie hałasowała, nie zgrzytała, czasem tylko pojawiał się problem z synchronizacją 5 biegu (po wrzuceniu z 5 na luz, czasem musiałem zapiąć najpierw 4, ale nie zawsze), olej był wymieniany regularnie.
Wczoraj przed odpaleniem, chciałem wrzucić luz (nie wchodząc do auta) i stuknąłem w lewarek aby wypiąć bieg (chyba wsteczny lub 2). Po przekręceniu kluczyka autem szarpnęło do przodu, znaczy nie wskoczył luz. Pofatygowałem się i wlazłem do kabiny i wtedy okazało się - o zgrozo - że skrzynia nie rabotajet.
Ani na odpalonym, ani na zgaszonym silniku.
Ani z wciśniętym, ani z puszczonym sprzęgłem.
Nie szło wrzucić żadnego biegu (oprócz tego zapiętego "4") ani luzu.
Po chwili udało się zapiąć coś "u góry" potem okazało się, że to piątka.
Na tejże piątce, na zapiętym reduktorze i rozpiętych sprzęgiełkach, doturlałem się do domu.
Jak jechałem na "5" nic nie hałasowało, jechało się normalnie.
Piątkę mogę wypiąć ale bezpośrednio na czwórkę, brak luzu.
Lewarek lata po okręgu, czuć jakieś wpusty o które trochę zahacza.
Macie jakieś pomysły?
Posypała się skrzynia, czy może tylko coś z wybierakiem - wcześniej na lewarku był duży luz - latał jak....
Z góry dziękuję za radę.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Zacząć od sprzęgła, pompy, siłownika łapy... oleju nie ma, zapowietrzone?
Nissan-y
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
wyszczerbione słoneczko w sprzegle ...
łożysko oporowe wpada i nie odbija ...
skrzynia do zrzutu i komplet sprzegla zamawiać .. najlepiej wzmocnione
co wygralem ?
łożysko oporowe wpada i nie odbija ...
skrzynia do zrzutu i komplet sprzegla zamawiać .. najlepiej wzmocnione

co wygralem ?

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Jeśli masz rację to stawiam Jacka



NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
coś ja nie trybie m jak wciskasz sprzęgło jedzie czy nie?
bo może wystarczy odkręcić dekielek u wsadzić lewarek na swoje miejsce
bo może wystarczy odkręcić dekielek u wsadzić lewarek na swoje miejsce
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Cały czas zapięty jest bieg. Muszę trzymać wciśnięte sprzęgło, jak je puszczę to jedzie. Nie ma Luzu.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
to zacznij od dokręcenia lewarka zmiany biegów , przypuszczam ze jak wyjmiesz lewarek to problem rozwiążesz
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Nie mogłem dokopać się do starego tematu więc piszę tu ;
O co kaman że skrzynia w y61 pracuje lepiej (znaczy mniej kleszczy ,haczy itp)
podczas ulewnego deszczu niż przy słonecznej pogodzie
Trzeźwy byłem
Ktoś mi może to wytłumaczyć :/
O co kaman że skrzynia w y61 pracuje lepiej (znaczy mniej kleszczy ,haczy itp)
podczas ulewnego deszczu niż przy słonecznej pogodzie

Trzeźwy byłem

Ktoś mi może to wytłumaczyć :/
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Temperatura oleju?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
A wsteczny nie wchodzi najgorzej 

Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Temperatura nie robi różnicy.
Czasem gdy wsteczny wrzucę że tak powiem za szybko to zgrzytnie.
Ale to czasem.
Czasem gdy wsteczny wrzucę że tak powiem za szybko to zgrzytnie.
Ale to czasem.
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Praca skrzyni w poniedziałek podczas ulewy a dziś praktycznie sucho było to niebo a ziemia.
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Jeszcze jedno - przez sobotę i niedziele trol stał w zagrodzie, ale to chyba bez znaczenia powinno być. Raczej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Nie wiem czy tak też może być u Ciebie bo ja mam zupełnie inny samochód, ale.... .Raymund pisze:Temperatura nie robi różnicy.
Czasem gdy wsteczny wrzucę że tak powiem za szybko to zgrzytnie.
Ale to czasem.
U mnie był problem jak sporo poupalałem, lub gdy ogólnie jest gorąco (tak ze 30C) i sporo jeździłem po mieście to był problem z wrzuceniem dwóch biegów - najbardziej wsteczny choć i jedynka miała problem. Bywało tak że jak stałem na światłach i stałem na luzie to później nie mogłem włączyć 1 biegu. Jak jeździłem nie było problemu z redukcją czy czymkolwiek innym - jak stanąłem i chwilę postałem to problem się pojawiał.
U mnie wszystkiemu zaradziła nie wymiana płynu na nowy, nie wymiana wysprzęglika i pompki a później i oleju w skrzyni, ale wyregulowanie śrubą na pedale sprzęgła

-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Wyciągnąć lewarek i zobaczyć stan "białego plastiku" na końcu lewarka. wymienić i powinno być ok.
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: PROBLEM ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y61 3.0
Można spróbować 
Jak to się fachowo zwie, wie ktoś?

Jak to się fachowo zwie, wie ktoś?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości